Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze led verlichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Keuze led verlichting

    sales01@kingbrite.cn Vicky. Die heeft voor mij alles geregeld. Gewoon mailen wat je zou willen bestellen en ze antwoorden direct.

    Comment


      #62
      Re: Keuze led verlichting

      Hoi iedereen.
      Na n paar dagen door de drukte even niet te hebben kunnen reageren, lijkt het erop dat er deze week n bestelling gaat plaats vinden.

      10 stuks CXB 3590 met de Ideal holders. (Incl 2 reserve)

      Als deze onderweg zijn bestel ik de 2 stuks meanwell 250W-HLG-240H-C1750

      En 8 stuks artic alpine plus 64 koelers.
      Weet alleen nog niet welke voeding (9v voeding) Beowulf? Ze gebruiken 0.25Ma meende ik gelezen te hebben per stuk?
      Zou daar graag nog een reactie op willen krijgen als dat kan?

      Als dit allemaal binnen is gaan we een frame maken en alles in elkaar zetten.
      Wordt in ieder geval een 3-2-3 opstelling.
      Tent kan ik zo gaan halen, net zoals afzuiging.
      Dan nog Ph/Ec en Lv meter evt suggesties kwa merken???

      Zijn er trouwens hier mensen die met auto pots kweken?
      Zag er op rolling stoned een (review) over en leek me best iets om over na te denken.
      Heb er wel eea over opgezocht en gelezen en gezien, maar dacht misschien zijn er hier wel members die t gebruiken en hun zegje/ervaring willen delen?
      Mij lijkt t vrij easy om te gebruiken, maar kan in de prakijk anders zijn natuurlijk.

      Nou dat was t voor nu even.
      Thx voor t lezen en evt reacties.
      Zin in!!!
      Acesw

      Comment


        #63
        Re: Keuze led verlichting

        Ik heb de koelers zelf op 5V draaien, maar 9V kan uiteraard ook. Zijn ze nog koeler.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #64
          Re: Keuze led verlichting

          leuk projectje, cobs worden steeds populairder hier.

          https://www.arctic.ac/eu_en/alpine-64-plus.html
          0,25A per stuk, dus minimaal 2A voeding nemen

          succes man!

          Comment


            #65
            Re: Keuze led verlichting

            6 is genoeg. Voor 9 euro heb je op conrad eentje die je kan aanpassen van 2 tot 12 volt.

            Comment


              #66

              Comment


                #67
                Re: Keuze led verlichting

                18 euro op Conrad toch ? Of kijk ik er overheen ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #68
                  Re: Keuze led verlichting

                  Die was 1000 of 1200 mA. Rekende effe voor 1 set van 4.

                  Comment


                    #69
                    Re: Keuze led verlichting

                    De gamma verkoopt ze ook.. Met 25% keuze korting €9,70

                    Comment


                      #70
                      Re: Keuze led verlichting

                      Oorspronkelijk geplaatst door Acesw View Post
                      Inderdaad een leuk projectje Meglow.
                      Hoe hoger de voltage op de koelers is toch ook beter voor de led Wieterfras?
                      Vanwaar de 5v dan en niet evt hoger?
                      Ik had voor 5V gekozen omdat dat zo stil mogelijk zou zijn. Ik wilde ook nog 9V proberen, maar dat is er nooit van gekomen. 5V werkt prima.

                      Iemand anders had wel wat verschillende voltages geprobeerd en die kwam er op uit dat je wel harder kan koelen en dat dan de COBs inderdaad koeler worden, maar uiteindelijk levert dat niets op. De COBs geven iets meer licht als ze koeler zijn, maar het scheelde allemaal zo weinig dat de efficientie van het hele systeem alleen maar daalde door harder te koelen.

                      Hoe dan ook, het scheelde allemaal nauwelijks. Dus doe gewoon wat je zelf het beste uit komt.

                      Ik zou persoonlijk niet voor de allergoedkoopste voeding gaan voor die fans. Het is toch wel belangrijk dat die fans blijven draaien en met die goedkope verstelbare dingen heb ik er teveel gehad die het plotseling niet meer deden. Dan kunnen je COBs het toch ineens erg warm krijgen allemaal.

                      Een iets betere voeding is ook efficienter en dat betekent dan ook minder stroomverbruik.

                      Ik had zelf een Mean Well 5V switching supply gekocht voor de fans. Dat kost dan 20 euro ofzo, maar ik had daar een beter gevoel bij dan een voeding van een tientje.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #71
                        Re: Keuze led verlichting

                        Ok, zal eens gaan kijken, welk ik t best kan nemen.
                        Jijzelf draaide 5V op de artic 11 plus toch wietefras icm de 3070cobs
                        en Beowulf de artic 64 plus icm 3590 cobs.
                        Ben het met je eens dat goedkoop wel eens duurkoop Kon worden dus zal voor de betere versie van Mean Well eens kijken. Ff uitzoeken nog.
                        Thx

                        Comment


                          #72
                          Re: Keuze led verlichting

                          Ja de Arctic 11 plus pas de CXB3590 net niet lekker op. Op de Arctic 64 passen ze beide wel prima.

                          Op een ander forum was bij iemand de fan uitgevallen van een COB. Die was flink heet geworden, maar deed het verder wel nog. Geen garantie dat ze het overleven als je fans allemaal stil vallen, maar ze kunnen dus blijkbaar ook wel wat hebben. Maar goed de bedoeling is wel dat die fans blijven draaien
                          Attached Files

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #73
                            Re: Keuze led verlichting

                            Even vraagje tussen door na bij de growshop te zijn geweest, ivm afzuiging.
                            Had er een gezien van prima klima van gtools. Een met een temperatuur regelaar erop.
                            Denken jullie dat ik deze nodig heb?
                            of hoe warm worden t ongeveer in een tent met 8 van die cob LEDs?
                            Gr Acesw

                            Comment


                              #74
                              Re: Keuze led verlichting

                              Het is een fabeltje dat het met leds niet warm wordt. 400W is gewoon 400W.

                              De truc is dat de malafide led boeren aanraden een 300W led hangen in een ruimte waar je een 600W HPS nodig hebt. Dan is het met 300W uiteraard stukken koeler dan met 600W. Al moet je dan nog steeds die 300W afvoeren.

                              Buiten dat heb je een afzuiger nodig om het verdampte vocht van de planten te verwijderen en verse CO2 in het hok te krijgen.

                              Ik heb een 500m3/u afzuiger op een 400W led. Iets minder kan wel, maar die hadden ze niet. Stelregel is dat de afzuiger net zoveel m3/u doet als je lamp aan watts verstookt. Dat blijft met led net zo. Persoonlijk heb ik liever wat overcapaciteit voor als het een keer echt heet wordt of vochtig. Een gedimde fan is ook gewoon stiller dan een fan die voluit draait.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                #75
                                Re: Keuze led verlichting

                                Duidelijke taal weer Wietefras.
                                Het gaat om de prima klima
                                PK125EC-TC 680kub waarbij een temp regelaar bijzit.
                                Welk me best handig lijkt mocht de temp te hoog worden.
                                Dus dat moet goed zijn voor 8 keer 61.5 watt met een 360kub filter erop
                                Thx for responding!

                                Comment

                                Bezig...
                                X