Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze led verlichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #17
      Re: Keuze led verlichting

      Hoi Wietefras
      Dankzij jou ben ik hier terecht gekomen en heb het idee dat je me goed begrijpt en spreekt ook duidelijke taal.
      Ik wilde eerst voor de spydrx plus gaan en de kind xl 1000.
      Maar na het eea gelezen te hebben en jou in verschillende discussies tegen gekomen te zijn, heeft me dat tot hier geleid. Weinig mensen kweken met 1000watt. Dus vandaar dat ik na 600watt will gaan.
      En ja denk dat t of die zelfbouw gaat worden, maar weet niet precies wat ik nodig heb en waar ik t kan bestellen of zelfs halen?
      Gespreid licht ben ik iig van overtuigd, en als ik hier in de buurt wat meer kwijt ben Dan bij wijze van spreken over de grens maakt me niet veel uit. Dan kan ik evt ook nog vragen stellen of ergens op terug vallen.
      Wil het graag doen, zodat t voorlopig zeker genoeg hobby heb aan mn nieuwe aanschaf en trots op kan zijn Mede dankzij jullie.
      Mijn probleem is dat ik vaak de laat te hoog leg en t maximale eruit probeer te halen en dat icm met electronica me wat on zeker maakt of ik t wel goed doe. Begrijp je?
      mis een soort boodschappenlijstje en het begin van de juiste weg te bewandelen nog.
      Denk dat t hier wel goed gaat komen. Wat ik zeer op prijs stel!
      Thx

      Comment


        #18
        Re: Keuze led verlichting

        http://www.todogrowled.com/gb/led-grow-lights/8-led-grow-light-tgl-220.html zo duur zijn ze bij todoledgrow toch niet 2 keer 370 is toch 740?
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #19
          Re: Keuze led verlichting

          Ik heb mezelf een aantal maanden geleden ook verdiept in cob led's maar wat me nog steeds dwars ligt is dat ik geen flauw idee heb hoe ik zo'n omhulsel/box maak, waar de lampjes dan in kunnen. Iemand enig idee? Heb zelfs geprobeerd een xbox te gebruiken als omhulsel maar het tofst is toch zoiets zelf kunnen bouwen op zo'n manier dat je het ook evt.zou kunnen verkopen omdat het er gewoon profesioneel afgewerkt uit ziet.

          Comment


            #20
            Re: Keuze led verlichting

            oude cd speler is beter zitten ook betere luchtgaatjes in
            verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

            Comment


              #21
              Re: Keuze led verlichting

              @joremkrank, De CXB3590 variant is €480 per stuk dacht ik. Wel nog steeds goedkoper dan die SPYDRx

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #22
                Re: Keuze led verlichting

                Ik zal hier mss op sommige mensen hun tenen trappen omdat ik iets voorstel zonder veel van specificaties te weten,lumen en luxen enz dit klinkt allemaal als chinees voor mij jammer genoeg.
                Maar ik ben deze aan het testen
                https://www.kweekotheek.nl/kweeklamp...ox-pro-4s.html

                En ik moet zeggen tot nu toe ben ik er wel enorm tevreden over,mijn test is wel nog niet afgelopen maar ik kan nu al zeggen dat ik tevreden ben met het resultaat.

                ik zal even mijn test uitleggen.
                Een vriend van mij wou wat autoflowers in zijn tent plaatsen onder led maar had geen zaad en ook geen budget voor zaad.
                Ik heb in mijn tent een 6 tal plantjes laten ontkiemen en daar heeft hij de sterkst uitziende van meegenomen.

                Ik vond het zonde om de overige plantjes weg te gooien en ze besloot ik maar de test te doen wat mijn spectrabox mij kon opleveren.
                Want deze lamp heb ik eigenlijk grotendeels gekocht om voor te groeien.

                Nu hebben ze wel nog enkele weken te gaan maar we kunnen wel al zien dat mijn resultaat dubbel zoveel zal opleveren.
                Indien iemand eventueel meer kan zeggen over de specificaties van deze module ik hoor het ook graag.

                Grtz

                Comment


                  #23
                  Re: Keuze led verlichting

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nightstalker View Post
                  Nu hebben ze wel nog enkele weken te gaan maar we kunnen wel al zien dat mijn resultaat dubbel zoveel zal opleveren.
                  Misschien dat ik niet goed gelezen heb op deze duffe zondag, maar het dubbele van wat? Ik heb de 180 watt variant met twee dames staan. Voor jou oppervlak en aantal planten zal die 270 watt voldoende moeten zijn. Maar goed meer licht is meer gewicht dus met zo'n 600 watt zul je denk ik uiteindelijk wel meer oogsten

                  Comment


                    #24

                    Comment


                      #25
                      Re: Keuze led verlichting

                      Dit staat er inderdaad niet bij,maar ik vergelijk gewoon 1 plant van mij met 1 plant van hem.

                      Comment


                        #26
                        Re: Keuze led verlichting

                        Wietefras en Beowulf.
                        Zou graag in het diepe willen springen en ergens rond de 600 watt (hps gezien) uitkomen in led zelfbouw.
                        Heb het YouTube filmpje bij topic van Beowulf en hele topic gelezen en kan het begin wel volgen, maar op gegeven moment ff niet meer.
                        Als ik t n beetje goed begrijp zijn de CXB3590 prima te doen en een Vd beste op moment. Toch?
                        dan nog een driver 200W of 250W
                        en volgens het filmpje kun je het best beginnen met active coolers. Of toch die passieve heatsinks?
                        Frame maken is geen probleem. Frame verdeeld over 90 bij 90.
                        Is het mogelijk 9 van die CXB3590 op te hangen in n tent van 1,2 bij 1.2 en op welk werkelijk verbruik aan wattage zit ik dan? Of is 9 niet mogelijk omdat de driver dit niet kan leveren en kom ik zo bij die max 8 uit?
                        en is t evt mogelijk een dimmer voor alle 9 erop te zetten of 8?
                        En dat FR licht is dat een mooie toevoeging voor erbij?
                        Stel dat jullie in deze situatie zouden zitten en met de dingen die jullie inmiddels ervaren hebben.
                        Hoe zouden jullie het aanpakken en met welke matrialen?
                        En waar zouden jullie deze bestellen of gaan halen?
                        Tent word er trouwens 1 van gorilla.
                        Hoop niet dat ik teveel vraag, maar heb we echt veel zin in.
                        Ben benieuwd Thx!

                        Comment


                          #27
                          Re: Keuze led verlichting

                          mag je ook niks zeggen enwisjs neen knikken?

                          Comment


                            #28
                            Re: Keuze led verlichting

                            Na weer veel gezocht en gelezen te hebben, kwam ik hier bij uit.
                            Denk dat sommige van jullie t al zeker gezien hebben
                            Een filmpje welk ik toevallig tegen kwam toen ik op zoek ging na Cree 3590CXB
                            Greenmau5 heet die (hoop dat ik t goed schrijf)
                            in eerste instantie zag ik een kopie Bml600 en toen ik daar op klikte kwam ik bij meerdere filmpje a uit waaronder deze:
                            https://youtu.be/8fxcgF1FLCM
                            gaat over opstellingen en effieciente en parwats.
                            3-2-3
                            3-4-3
                            4-4-4
                            De 3-4-3 opstelling lijkt me mooi en de laatste ook.
                            Wat is jullie gedachte voor 1.2 bij 1.2?
                            Begin er echt zin in te krijgen
                            Gr acesw

                            Comment


                              #29
                              Re: Keuze led verlichting

                              3-4-3 kan inderdaad. Of 3x3 dat is meer symmetrisch qua bouw.

                              Let wel op met die Gromau5 dat hij soms wat rare ideeen heeft die inmiddels al achterhaald zijn. Hij dacht (of denkt) dat reflectoren een goed idee zijn op COBs. Die dingen kosten je echter al 8% van al het licht plus dat je dan het licht hoger moet hangen waardoor je meer wandverliezen hebt. Uiteindelijk kwam dat op 20% minder licht.

                              Hij denkt ook dat de CXB3590 zuiniger is dan de CXB3070. Ook onzin, want de CXb3590 is gewoon groter en daarom ook duurder. Je moet de CXB3590 iets van 25% tot 30% meer stroom geven dan de CXB3070 en dan zijn ze even zuinig. Dan zijn de kosten ook beter vergelijkbaar.

                              De CXB3590 op 1750mA (61,5W) is economisch het meest rendabel. Of de CXB3070 op 1400mA (50W). Je kunt ze beide minder stroom geven, maar dan heb je meer COBs nodig voor nauwelijks winst op de stroombesparing.

                              9 stuks CXB3590 op 1750mA geeft je in een 120x120 tent al iets van 830umol/s/m2. Dus dat is meer dan zat. 9 stuks CXB3070 op 1400mA geeft iets van 650umol/s/m2. Dat is meer dan met 600W HPS, dus dat zou ook kunnen.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                #30
                                Re: Keuze led verlichting

                                Thx voor je wederom fijne uitleg Wietefras!
                                Mijn gevoel zegt dat ik voor de CXB3590 op 1750mA moet gaan en dan idd de 3x3 (9stuks) opstelling t meest rendabel is.
                                Weer niet hoe jou gedachte is in deze, als t voor jezelf was?
                                Heb ook iets gelezen in de verslagen met jou en Slablaadje over een arduino dimmer?
                                Weet niet of t makkelijk is ivm de groeiperiode? Maar dat je ze iig allemaal gelijk kunt dimmen?
                                Het kriebelt mij wel enorm en liefst zou ik zo snel mogelijk aan de slag gaan.
                                Maar haastige spoed is zelden goed, zeker omdat ik t totaal plaatje nog niet heb.
                                Passive of actieve koelers. Denk de passive beter is.
                                Of een heatsinkbar. Heb ik direct mn frame. Toch?
                                En dan de aansluitingen/kabels/ connectors nog?
                                En waar ik t het beste kan bestellen? Chinese leds van Alibaba zijn toch niet goed of wel?
                                Nog ff veel uit te zoeken dus, hier word t mij nl beetje moeilijk. Liefst zou ik iemand willen bellen hierover. Haha.
                                Maar dat lijkt me lastig, zo hier via een forum maar alle reacties zijn welkom en gedachtes natuurlijk ook.
                                Thx nogmaals
                                Last edited by Acesw; 8 November 2016, 16:30.

                                Comment

                                Bezig...
                                X