Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze led verlichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Keuze led verlichting

    Ik heb uiteindelijk 26euro invoerrechten en administratie betaald voor 4 3590's met 1 driver, en 4 heatsinks.
    Dus dat zal nog wel meevallen.
    Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
    Vapers Hydro avontuur (voltooid)

    Comment


      #47
      Re: Keuze led verlichting

      Dat mag de pret niet drukken! Thx

      Comment


        #48
        Re: Keuze led verlichting

        http://www.koningenhartman.nl/nl/webshop daar hebben ze ook een hoop drivers
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #49
          Re: Keuze led verlichting

          Die site vind ik zelf geen aanrader. Ik heb maanden zitten wachten op levering. Kun je beter bij Kingbrite, TME.eu of desnoods Mouser ofzo bestellen. Dan weet je tenminste meteen of ze ze op voorraad hebben en zo ja dan heb je ze ook vrij snel binnen.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #50
            Re: Keuze led verlichting

            Ga proberen ergens volgende week via kingbright te bestellen.
            Weet alleen niet of het verstandig is de bestelling te splitsen ivm aantal of maakt dat uiteindelijk niet uit?
            of de Cree los vd pin coolers bestellen omdat die nogal wat ik gewicht zijn en ze ergens anders niet kan vinden.
            Maar wordt vervolgd.
            Heb nog bij Mouser gekeken maar daar kan ik de pin coolers niet vinden en Cree holders ook niet gevonden.
            Vh weekend nog ff huis werk doen en volgende week knoop door hakken. 3/3/3 opstelling of de 3/2/3.
            Misschien dat ik Dan 1 groep uit kan zetten met voorgroeien?
            Thx En fijn weekend allemaal!

            Comment


              #51
              Re: Keuze led verlichting

              Hoi Wieterfras.
              Heb inmiddels een mailtje na Jerry gestuurd. Even afwachten dus.
              De termen en berekening een begrijp ik inmiddels ook een beetje beter.
              Wat me wel opviel nadat ik deze mails nog eens aan het door lezen was waren de umols.
              In je eerste bericht van dit topic beschreef je dat twee van die todoledgrow units met een upgrade van de CXB3590 ongeveer 960 umols waren. Dit waren 8 leds.
              Hierboven beschrijf je dat 9 van die CXB3590 ongeveer 830 umols zijn.
              Vraag me af of je kunt omschrijven waar het verschil in zit? Wil er graag van leren nl.
              En by the way ik ga voor de 3-2-3 opstelling met de CXB3590. wat neerkomt op 492 watt als ik me niet vergis?
              Vraag me alleen af hoeveel umols deze nou geven?
              De reden dat ik de 3-2-3 opstelling heb gekozen is dat ik misschien 1 groep uitkanschakelen in de begin fase van de groei. Zeg maar de binnenste ruit. En evt zeg maar de zonsopgang en zonsondergang kan nabootsen waarbij de ene groep 10 minuten eerder aan gaat als de andere dus kan wennen aan het licht en andersom ook als is weer onder gaat zeg maar.
              Weet niet wat jullie gedachte hierover is, maar proberen waard lijkt me?
              ben benieuwd na jullie gedachtes en het verschil van de umols zoals hierboven beschreven.
              Gr Acesw

              Comment


                #52
                Re: Keuze led verlichting

                Dat pakske van Kingbrite kwam hier dik ok aan. Heatsinks zaten goed vast, de leds apart er bovenop in een insparing. Ik had het gemakkelijk van een meter of hoger kunnen op de grond laten vallen. Maar ik zou kiezen voor actieve heatsinks. Betaal je een pak minder verzendkosten en het is toch een betere opstelling. Je gebruikt de warmte nu in je voordeel, en die fans maken clipfans overbodig.

                Comment


                  #53
                  Re: Keuze led verlichting

                  Hey Beowulf.
                  Kun je je misschien nader verklaren ivm je gebruikt de warmte nu in je voordeel?
                  en welke fans en voeding hebben we het over?
                  en clip fans overbodig?
                  Heatsinks zijn over het algemeen slecht te krijgen behave bij Alibaba natuurlijk. En aangezien ik nog geen PayPal heb moet ik dat nog aanvragen of zijn er nog andere manieren wat betaling betreft?
                  thx voor je reactie!

                  Comment


                    #54

                    Comment


                      #55
                      Re: Keuze led verlichting

                      Ok, zal eens kijken waar ik ze evt vandaan kan toveren.
                      Ff nieuwe wending, maar die heatsinks zijn lastig te krijgen en maken het pakket ook zwaar.
                      Zal eens zoeken na de alpine plus 64 cpu coolers.
                      Mag ik vragen welke afzuiging je gebruikt?
                      Heb ik mezelf nog totaal niet mee bezig gehouden nl.
                      Aarde en voeding ook nog niet, maar houd me eerst nog ff hier mee bezig.
                      Thx for reply Beowulf.

                      Comment


                        #56
                        Re: Keuze led verlichting

                        gtools. Al maakt dat niet zo uit. Ik kocht die alpina bij bytesatwork.be

                        Comment


                          #57
                          Re: Keuze led verlichting

                          Ben best tevreden over mijn passieve koeling. De 50W full spectrum die ik erbij heb hangen is wel actief gekoeld, en die hangt in het midden en verspreid een mooi warm windje over mijn plantjes.

                          Actieve moet je wel opletten dat als de fan eenmaal blijft hangen voor om welke reden dan ook, dat je cob kan over hitten. Ik gebruik toch een grote fan om mijn plantjes te doen wiegen en die koelen ineens de heatsinks af.

                          @Acesw: Gewoon doen, je zult er echt geen spijt van hebben. Wat een plezier om met LED te werken. En het is allemaal zo ingewikkeld niet als je het eenmaal in handen hebt.
                          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                          Comment


                            #58
                            Re: Keuze led verlichting

                            Hey Vaperke. Ga t zeker doen!
                            Dat staat vast! Moet alleen ff checken hoe ik dat paypal etc aanmaak.
                            Welke voeding gebruiken jullie voor die actieve coolers eigenlijk?
                            En welke tijdschakelklok?
                            Komt goed en nog steeds superveel zin in

                            Comment


                              #59
                              Re: Keuze led verlichting

                              Wie weet raad?
                              Kan dit Nr: CXB3590-0000-000N0HCD35G bij Alibaba niet meer terug vinden.
                              Wel de 30G
                              Het ging toch om de CD en 35 Wietefras?
                              Bij mouser vind ik m wel nog maar die zijn zowat de helft duurder. Beetje zonder dan.

                              Comment


                                #60
                                Re: Keuze led verlichting

                                Heb je het aan Jerry gevraagd (of vicky of die andere dame)? Je kan ze gewoon een mailtje sturen en dan zeggen ze wel wat er op voorraad is.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X