Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze led verlichting

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Keuze led verlichting

    Ik ben content met mijn chinese led : Mars hydro 900 kgebruik hem wel alleen om voor te groeien
    of voor wat autoflowers

    IMG_20161026_194833599_HDR.jpg

    Comment


      #32
      Re: Keuze led verlichting

      je wil CXB3590 en dan ga je chineese led,s bestellen,zou inderdaad nog effe wachten met bestellen
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #33
        Re: Keuze led verlichting

        Dat bedoel ik, ik moet de juiste hebben en meende geen chinese.
        Maar waar zou ik dat kunnen bestellen of zelf halen?
        Als ik het op Google I tim kom ik bij allemaal van die Chinese uit nl.
        Zou graag willen gaan bestellen, en actie willen gaan ondernemen, mis dat ik met kerst dan met mn eerste 5 kan beginnen ��
        Last edited by Acesw; 8 November 2016, 18:48.

        Comment


          #34
          Re: Keuze led verlichting

          Als je nu nog niet door heb dat je cree cob led,s moet hebben uit duitsland,en waarom dan word het een lastige zaak
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #35
            Re: Keuze led verlichting

            Kijk hier even in.
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ial-voor-noobs
            Het is niet altijd even duidelijk in welke rubriek te kijken. Als de mensen dan al willen kijken .

            Comment


              #36
              Re: Keuze led verlichting

              Ja dat dacht ik ook Joremkrank, maar je ziet zoveel als je t op Google intikt.
              Ga mn best doen kerel en hier alles delen. Zelfs als alles klaar is en in bedrijf is!

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Ik zie dat Mauser ook in Eindhoven zit waar je die Cree kunt bestellen is van 47€ en nog iets bij n afname van minimaal 10 stuks. Zit ik Dan al op de goede weg Joremkrank?
              En spijt me jongens maar ik heb hier echt moeite mee.
              Geef me zand/ cement en water en ik bouw je n huis, maar electronica.
              Maar heb er nog steeds zin in en ga ervoor. Thx voor jullie begrip en hulp!

              Comment


                #37
                Re: Keuze led verlichting

                koop gewoon 2 van die TGL-220 kosten 370 per stuk.gaat prima in een tentje alleen in een hele koude kamer moet je bij verwarmen met de lichten aan.kan ook goedkoop door verwarmingelement uit een waterbed te slopen en onder je potten te leggen.Het is nu prima weer om binnen te kweken sla je slag zou ik zeggenmag je tent wat lawaai maken dan koop je een goedkope buisafzuiger,kan het niet ivm buren of andere zooi koop dan een 500 cub softbox.gaat het om centen zeg dan hier duidelijk wat je budget is en draai er niet omheen.Want een 400 watt hps doet het ook goed en geeft ook zat voor eigengebruik,en valt zelfs in de zomer mee te kweken mits hij niet op een bloed hete zolder hangt.de kans dat je met 2 van die tgl 220 500 gram per oogst haalt is vele malen groter dan met welke ledlamp ooit,in deze prijsklasse.
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                  #38
                  Re: Keuze led verlichting

                  Oorspronkelijk geplaatst door Acesw View Post
                  Thx voor je wederom fijne uitleg Wietefras!
                  Mijn gevoel zegt dat ik voor de CXB3590 op 1750mA moet gaan en dan idd de 3x3 (9stuks) opstelling t meest rendabel is.
                  Weer niet hoe jou gedachte is in deze, als t voor jezelf was?
                  Ik heb nu zelf 8 CXB3070 op 100x100 voor 400W totaal. Opschalen naar 120x120 geeft 575W, dus dat is dan 9 keer CXB3590 op 61,5W (550W). Dat is dus precies wat ik er in zou hangen ja.

                  Minder kan ook. Er zijn ook kwekers die met hetzelfde 400W armatuur wat ik heb kweken in een 120x120 tent. Dat gaat ook prima.

                  Heb ook iets gelezen in de verslagen met jou en Slablaadje over een arduino dimmer?
                  Weet niet of t makkelijk is ivm de groeiperiode? Maar dat je ze iig allemaal gelijk kunt dimmen?
                  Slablaadje heeft volgens mij drivers die je kunt dimmen met een stelschroefje (Mean Well type A drivers) Daar kun je met een Arduino niet veel mee.

                  Ik wil inderdaad een Arduino dimmer gebruiken om een zonlicht cyclus na te bootsen, maar goed dat is wel weer een stuk geavanceerder allemaal.

                  Je kunt bij Kingbrite ook een dimmer kopen om die drivers (B-type met externe dim kabel) te dimmen. Dat zou inderdaad voor voorgroei kunnen. Of gewoon volop laten draaien. Dan groeien ze wat vlotter ook


                  Passive of actieve koelers. Denk de passive beter is.
                  Weet niet wat er beter is, maar passief scheelt wel met bedrading. Die komen doorgaans ook al voorgeboord. Kun je zo de COB houder erop schroeven. Alu profielen erop schroeven en onderling verbinden. Draadjes insteken en gaan

                  En waar ik t het beste kan bestellen? Chinese leds van Alibaba zijn toch niet goed of wel?
                  Kingbrite verkoopt originele Cree COBs. Daar heb ik mijn laatste zending ook vandaan. Daar hebben ze eigenlijk alles wat je nodig hebt. De COBs, de houders, drivers, passieve pin koelers en zelfs de bedrading.
                  https://kingbriteled.en.alibaba.com/

                  Als je zelf iets wilt bouwen kun je het beste even kijken naar wat anderen gedaan hebben. Er zijn er al flink wat die ook iets besteld en/of gebouwd hebben en daar staan zat verslagen van.

                  Of inderdaad gewoon kant en klare Todoledgrow armaturen. Al zou ik dan wel de wat duurdere CXB3590 variant van de TGL-220 aanraden.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #39
                    Re: Keuze led verlichting

                    Om de centen gaat t niet,

                    Kwam hier terecht omdat ik graag wilde weten wat jullie van Bml spydr vonden.
                    Niet wetende dat er ook DIY LEDs waren.
                    Daar kwam ik hier bij jullie achter en hebben me zeker overtuigd!
                    veel info waar ik niet op voorbereid was, maar door overtuiging erg enthosiast ben geworden.
                    Zoals altijd leg ik voor mezelf de Lat graag hoog en wil er ook van leren.
                    Pas als ik de praktijk heb ervaren, dan snap ik de theorie pas. Dat is mijn probleem.
                    Heb dus alleen dat ene zetje in de goede richting nodig.
                    Wil dan ook graag voor de 3/3/3 opstelling gaan waar Wietefras t in zijn laatste bericht over had met de cxb3590 cobs.
                    Ook mooiste lichtspreiding.
                    Graag met dimmer.
                    Als ik weet wat en hoeveel ik moet hebben komt de rest vanzelf wel goed.
                    Heb t idee dat Wietefras me goed begrijpt. En dat is fijn.
                    Zat nog even te denken over verrood ivm dat ze eerder gaan slapen, maar denk dat ik t me dan voor nu te moeilijk maak.
                    Daarbij wil ik 1 filter in de tent hangen die uitblaast in de ruimte waar de tent staat ivm hergebruik van de warmte en in die zelfde ruimte nog een filter die na buiten gaat blazen via een centrale afzuiging die ik over heb. En zo ook voor wat onder drukzorg. Hoop dat ik t n beetje duidelijk uitleg.
                    Maar dat gaat wel goedkomen kwa filters.
                    Wil dus graag voor de zelfbouw gaan door jullie overtuiging

                    Comment


                      #40
                      Re: Keuze led verlichting

                      Ik ben zelf eerlijk gezegd niet helemaal overtuigd van het nut van dat verrood licht. De laatste paar keer heb ik het niet eens gebruikt. Wil het eigenlijk nog wel een keer naast elkaar proberen. Een deel met en een deel zonder. Dan zou beter zichtbaar moeten zijn of het de kweek nou versnelt of niet.


                      Dat zelfbouwen lijkt allemaal heel moeilijk tot je het een keer gedaan hebt

                      Maar goed, voor een paar honderd euro meer kun je het ook kant en klaar uit Spanje laten komen hoor

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        #41
                        Re: Keuze led verlichting

                        Het frame enz maken lijkt me geen probleem.
                        De juiste en de aantallen wel.
                        Zat net heel even op de site wat je vertelde. Daar staan bv die CXB3590 in step 2 met een G en 1 Kolom verder step 3 met een H
                        dus welke van de twee vraag ik me Dan af?
                        en hoeveel drivers? Dat zijn beetje de dingen die me zorgen baren.
                        En welk type passieve koelers?
                        of evt toch een heatsink bar heb je gelijk je frame toch?
                        Ga nog op onderzoek uit, ik heb A gezegd en hoop B te kunnen zeggen en n mooie foto hier te plaatsen

                        Comment


                          #42
                          Re: Keuze led verlichting

                          De "G" is goedkoper en het maakt voor de planten niet uit of er een klein beetje kleurverschi is.

                          Het hele nummer zou zoiets zijn: CXB3590-0000-000N0HCD35G (maar er zijn verschillende notaties) De CD en 35 is waar het om gaat. Of als je liever 3000K hebt dan CXB3590-0000-000N0HCB30G. Dan kom je wel uit op een lagere bin met dus wat minder licht voor de planten.

                          Het zijn vooral ook keuzes die je zelf moet maken. Bijvoorbeeld, voor 9 van die CXB3590 op 1750mA heb je een 250W HLG-240H-C1750 (voor 4 stuks) en een 300W HLG-320H-C1750 (voor 5 stuks) nodig. Of doe er 8 in 3-2-3 en dan twee stuks 250W voeding.

                          Als je nog wilt dimmen dan is het goedkoper om voor de A drivers te gaan (HLG-240H-C1750A) Dan zit er een stelschroefje onder een rubber afdekje wat je kan draaien om de driver te dimmen. Of anders voor de B driver en dan heb je per driver nog een externe dimmer nodig (of zelf een potmeter erop solderen). Voor de prijs van de drivers maakt het niet uit, maar wellicht hebben ze niet alles op voorraad in alle varianten.

                          Ik zou geen reflector op de COB zetten. Dat lijkt interessant om het licht te bundelen, maar die reflectoren absorberen zelf al 8% van het licht. Dat is bijna de helft van het licht wat er op valt! Dan kun je dat beter vrij laten gaan zodat het naar de planten gaat of op de wanden reflecteert.

                          Dus voor de COBs heb je alleen de CXB3590 plus de Ideal 50-2303CR houder nodig. Schroefjes krijg je erbij geloof ik en warmte geleidende stickertjes ook. Eventueel kun je daar zelf pasta voor kopen, maar die stickers werken ook prima voor zover ik bregreep.

                          Koeling zou de 150mm pin koeler zijn.

                          Je kunt je lijstje ook naar hun sturen en dan controleren zij wel of het klopt en geven je vast nog wel adviezen om spullen erbij te bestellen

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #43

                            Comment


                              #44
                              Re: Keuze led verlichting

                              Hoe dat zit met die invoer rechten weet ik eerlijk gezegd ook niet. Ik had toen alleen de COBs besteld en dat is maar een klein pakketje.

                              Volgens mij is in deze thread wel langs gekomen hoe e omgaan met de invoerrechten:
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ial-voor-noobs

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                #45
                                Re: Keuze led verlichting

                                Ga er eens achteraan. Thx again!

                                Comment

                                Bezig...
                                X