Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hallo,

    Ik gebruik plagron terra schema bloom + green sensation
    laatste weken bloei...
    Ik giet de voeding aan per ml/liter... (volgens het schema, light mix, terra)maar dan kom ik steeds uit op max190..;
    mijn leidingwater is 80 ???

    tot hoeveel EC moet ik dan gaan?


    moet ik dan green sensation blijven toevoegen tot ec 2.1 ???? want als ik per liter 1ml green sensation toevoeg, dan kom ik amper uit aan 1.9 ....

    terwijl het 2.1 zou moeten zijn ... geef ik te weinig?

    moet ik meer boosten????






    Attached Files

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      = verplaatst naar het plagron-topic in het forum over voeding =

      Onder het schema staat "afhankelijk van de conditie van de plant".

    • GanjaMan1
      GanjaMan1 commented
      Editing a comment
      Ik denk dat je eerst green sensation moet toevoegen aan het water, de hoeveelheid die aangegeven staat op de bus, dan bloeivoeding toevoegen tot de gewenste ec bereikt is

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Klopt, eerst toevoegingen, ook eventueel dripclean, en dan de normale voeding!

    Wat de mannen hierboven zeggen klopt als een bus, eerst Green Sensation 1 ml/l. hierna de basisvoeding tot de gewenste Ec is bereikt.

    Comment


    • TangerineDream
      TangerineDream commented
      Editing a comment
      als ik eerst green sensation aan het water toevoeg en dan basisvoeding bij het water toevoeg is de ph waarde dan nog steeds automatisch tussen de 6 en 7 zoals dat normaal meestal ook is als ik alleen basisvoeding toevoeg ?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Dat zal je zelf moeten checken, want pH van water verschilt per woonplaats.

    • exmember47012
      exmember47012 commented
      Editing a comment
      Precies wat Rreppellsteeltjam zegt, normaliter zal de pH wel tussen die waarden liggen, maar dit kan ik nooit met zekerheid zeggen.

    Hallo.

    Ik heb 2 AF's staan (Shot Adrenaline) in 10 ltr potten met Lightmix Ze hebben 6 weken groei doorgemaakt waarin ik Terra Grow en Power Roots heb gebruikt . Zaterdag ben ik overgeschakeld op Terra Bloom. Nu ga ik volgende week voor 1 1/2 week op vakantie. Ik heb een Blumat Kamerplant set (XL) liggen . Nu is mijn vraag of ik voor deze periode Terra Bloom aan het waterreservoir kan toevoegen?

    Alvast bedankt

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Nope, volgens de site van Plagron blijft Terra bloom een dag of 3-4 goed. Daarna moet je vat leeg en ververst.
      Je hebt een circulatiepomp nodig anders blijft het niet goed gemengd.

    Oeps. Dat is dan een probleem. Zijn er ook andere mogelijkheden?

    Comment


      Het water in beweging houden is het belangrijkste. Stilstaand water is een bron voor ziektekiemen. We zien vaker dat men terra voeding langer bewaard in het vat dan 4 dagen. Het is theoretisch mogelijk en gaat vaak ook goed, maar het is een beetje eigen risico. Iets van een zuurstofpompje toevoegen aan je set-up, of een klein pompje, zou al veel voorkomen.

      Comment


      • drhboers
        drhboers commented
        Editing a comment
        Ha geweldig. You make my day. Een pompje heb ik ook nog wel liggen. Kun je een indicatie geven hoeveel langer ongeveer. Voor bijvoorbeeld 1 keer kan ik nog wel iemand regelen om het reservoir leeg en schoon te maken en nieuw water en voeding toe te voegen.

      • exmember47012
        exmember47012 commented
        Editing a comment
        Indicatie geven is lastig.. ik raad het aan om het maar 4 dagen in het vat te houden, ook om onbalans te voorkomen. Maar ik krijg geregeld te zien dat mensen het een week tot zelfs 2 weken in het vat houden zonder problemen.. Maar goed, wij als bedrijf adviseren dat dus niet! In de praktijk komt het echter vaker (probleemloos) voor.

      Deze ronde toch iets betere ervaring met Green Sensation...

      Ik zou wel dringend een EC meter moeten aanschaffen, want deze kan ik niet nameten.
      Momenteel gebruik ik (zo'n 3 weken voor de oogst) 4ml/l Terra Bloom en 1 ml/l Green Sensation.
      Foute combinatie?
      Stap voor stap geraken we er wel.

      Comment


      • exmember47012
        exmember47012 commented
        Editing a comment
        Goed om te horen! Dat is een prima combinatie. Al onze basis nutrienten kunnen probleemloos gecombineerd worden met Green Sensation. De dosering ziet er ook prima uit, om hier echt duidelijkheid over te geven zou ik de plant moeten zien.
        Een EC meter is wel aan te raden.

      Modest wat voor EC meter wil je precies? Ik kan je een mooie korting geven op een van deze EC meters
      Veel gestelde vragen over het forum

      JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

      Comment


        Hallo,

        ik begin met kweken met een Plagron Terra startpakket en autoflower zaden.

        In het Terra schema wordt uitgegaan van 1e week groei, 2e week groei en daarna 8 weken bloei en 1 week (week 11) oogst. Maar de groeifase duurt toch langer dan 2 weken?

        Of bedoelt het schema dat ik pas begin met voeden in de laatste 2 weken van de groeifase?

        Thnx

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Je begint met voeden als dat nodig is, gemiddeld na een week of 3, afhankelijk van welke grond je gebruikt en hoe groot de planten zijn.
          Schema is geen garantie op succes maar een leidraad, je zult het zelf moeten aanpassen aan de omstandigheden.

        Goeienavond beste forumleden,

        Ik ben net nieuw hier en zou graag mijn eerste kweekie gaan opstarten, op aarde (lightmix), en heb momenteel volgende plagron zaken in huis mbt voeding :

        (Ik heb nog een tiental autoflower seeds liggen en daar wil ik eerst iets mee proberen doen voor ik nieuwe seeds aanschaf.)

        Terra Grow en Bloom, Green sensation, Pure zym, power roots, vita race.

        De vita race is duidelijk, mengen en wekelijks besproeien.

        Ivm de rest had ik een vraagje ivm de volgorde van mengen, om voeding lockouts te vermijden.

        In de groeifase zal er dus terra grow/power roots en pure zym moeten gemengd worden volgens het kweekschema, in welke volgorde wordt er dan precies gemengd aub?

        Hetzelfde voor het bloeimengsel dat dan zou moeten bestaan uit terra bloom/power roots/pure zym en uiteindelijk bloom + green sens ?

        Heb ik zo alles van voeding of kom ik nog wat tekort?

        Tot slot nog een kleine afsluiter, aangezien ik nog een paar potten ongezwavelde molasse heb staan, kan dit een nuttige vervanging zijn voor de sugar royal?

        Alvast bedankt voor enige reacties !

        grtz

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Autoflowers hebben weinig voeding nodig!!

          Kijk in de buiten kweekverslagen hoe de rest het doet!!!!!

        hoi,

        zover had ik me inderdaad al ingelezen, vandaar dat ik de lightmix neem aangezien ze na ontkiemen rechtsreeks in de grote pot gaan. Ze komen wel in mn tentje te staan hoor, niet buiten


        Wat betreft het terra kweekschema van Plagron, ik was met de autootjes sowieso al van plan om te vertrekken met 1/4 of 1/3 vd geadviseerde hoeveelheden

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Dat schema gaat uit van gefeminiseerde planten waarschijnlijk.

          Auto's gaan in de bloei wanneer zij willen.


        Ik ben ook nieuw (2e kweek in bloei, 3e kweek zit op dag 20) maar, dacht zal mijn ervaring delen.
        Gebruik Lightmix, Grow, Pure Zym, Power Roots, Bloom en Green Sensation.

        Na wat ervaring met plagron en veel lezen;
        EC meter is echt belangrijk, toen ik die nog niet had heb ik (waarschijnlijk, heb ook te veel water gegeven) te veel voeding gegeven, ook al hield ik minder aan dan het schema van plagron.
        Mijn 1e en 2e kweek gaven al snel bladproblemen, de 3e kweek ben ik begonnen met ph en ec meten en de planten zien er harstikke gezond uit.
        De 2e kweek is nog bezig maar 1 plant had dus best wat problemen maar lijkt eindelijk hersteld sinds ik ec ben gaan meten.

        De 3e kweek, ik ben met voeding begonnen op dag 15 nadat het zaadje boven de grond is gekomen(direct in eindpot gestopt na ontkieming)
        Dus je kan langer met de lightmix qua voeding doen dan de 1 week die ze aangeven(in geval van AF).
        1e keer voeding bestond ook maar uit +/-0,5ml Power Roots en +/-0,5 Pure Zym en +/-2ml Grow op 1l water, EC zat op 1.1.

        Je doet eerst de additieven toevoegen, Pure Zym, Power Roots, daarna aanvullen met Grow tot gewenste EC.
        Green Sensation toevoegen en met Bloom aanvullen tot gewenste EC.

        Ben er ook nog niet achter of dit alles afvangt, volgens Plagron zou zelfs alleen Bloom en Grow voldoende moeten zijn.
        Misschien heb je wat aan deze info.
        Last edited by QnQ; 11 November 2020, 09:39. Reden: citaat opgerookt

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          En dan hebben we het over de Terra lijn van Plagron denk ik, Rookse66 ?

        Wat is het risico om Sugar Royal ipv eens per week 2 x per week toe te voegen? De dosering is gebaseerd op de hoeveelheid water maar ik bewater via Boumans dus geef maar weinig voedingswater. Hierbij heb ik de dosering momenteel op 1,5 x de aanbevolen dosering. Dat lijkt nog wat aan de lage kant dus vandaar de vraag.
        Lopend Verslag

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          10 december 2019 was plagron hier voor het laatst.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Hmm dat schiet ook niet op

        Ja zo gaat dat met webreps he...die komen op forums met een doel, niet alleen om wat vragen te beantwoorden.
        Hoe het met Plagron zit weet ik niet.
        Misschien is die ontslagen door de crisis, alhoewel je zou zeggen dat dat juist een bezigheid is die je erg goed vanuit huis kunt bezigen.
        Voila, misschien komt die nog wel terug.

        Sugar royal bevat aminozuren.
        Die haalt de plant normaal uit organisch materiaal, dus dat zit eigenlijk al in de grond.

        De verschillende toepassingen op het web zijn wel uiteenlopend, dat is best verwarrend.

        Sugar Royal from Plagron features:
        Aminoacids: alanine, arginine, aspargine, cysteine, glutamine, glycine, histidine, isoleucine, leucine, lysine, methionine, phenylalanine, proline, serine, threonine, tryptophan, tyrosine and valine.
        • Organic NPK 9-0-0
        • 8.5% total Nitrogen
        • Dosage: 2ml per litre of water, once per week
        Dat is volgens alchimiaweb.com (waar ik toevallig de ingredienten vond want Plagron heeft die info verstopt)

        En volgens Plagron :
        • Voor gebruik goed schudden. ()
        • Maximaal 1 ml Sugar Royal toevoegen per 1 liter water (1:1000).
        • Gebruik deze voedingsoplossing vanaf de tweede groeiweek bij elke watergeefbeurt.

        Dus Plagron zegt op hun site dat het elke dag kan....
        .
        .
        .


        * PDF: AminozurenWat is essentieel en links versus rechts
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Vreemd... ik weet vrij zeker dat er eerder stond eens per week. Uiteraard heb ik dus zelf ook nog maar eens de website gecheckt en het staat er echt. Nou ja. Dan gaan we vanaf nu 3/4 keer per week toevoegen. Moet waarschijnlijk toch al iets omhoog ivm co2 toevoeging

        • Canaboid
          Canaboid commented
          Editing a comment
          Hmz, dit is inderdaad veranderd dan.
          Op al mijn flesjes Royal Sugar staat nog max. 2ml/liter eens per week.

          Zal maar eens kijken of ze niet stiekem van nog meer producten de dosering hebben veranderd...

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Uiteraard heb ik nu ook ff de fles gecontroleerd. Daar staat inderdaad eens per week. Vreemd. Is de samenstelling dan veranderd (en daarmee het product dus 7 x zo duur geworden) of is het een fout op de website?

        Mocht plagron ooit nog een keer langspiepen hier...
        Ben benieuwd.. Wat is het risico van het niet schudden van je plagron?
        Kan dit verklaren dat mijn planten al verbrannde puntjes krijgen bij 0,8ml/l met een ec van 0,74? (terra grow.)
        verslag: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-diy-led-strip
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          Zojuist telefonisch contact gehad met Plagron. De samenstelling is niet gewijzigd, het advies wel. Oude situatie 2ml/l eens per week. Nieuwe situatie 1ml/l bij iedere watergift. Dit leverde bij hun betere resultaten. Overigens zeer vriendelijk en behulpzaam aan de telefoon. Zelfs wat adviezen gekregen met betrekking tot de CO2 toevoeging (ofwel dit weekend naar 1400PPM).
          Lopend Verslag

          Comment

          Bezig...
          X