Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuring water

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Afzuring water

    Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
    Normaal gesproken hoef je ook niet aan te zuren. Althans het verschil in opbrengst/kwaliteit zal marginaal zijn. Alleen bij kraanwater met een hoge pH lijkt me het toch wel iets om te overwegen. Zeker in de groei fase. In de goei verzuren de planten zelf de grond niet en dan kan de pH flink oplopen. Zeker als je er dan ook nog water met een heel hoge pH bij gooit. Als je dan weken lang voor groeit dan loop je al die tijd de ontwikkeling van de schimmels mis. Dat zal ook allemaal wel niet zo'n vaart lopen, maar dan ben je dus wel al tijd voor joker bezig om schimmels toe te voegen.
    kortom je ph van je water moet goed zijn (het zij met regenwater of anders zuren van kraan water) maar de goede ph is echt belangrijk

    BTW nette aanvulling Wietefras (i like that)
    sigpic
    LED there be light

    Comment


      #77
      Re: Afzuring water

      Oorspronkelijk geplaatst door thelos View Post
      Gouden tip voor mensen waar het water een veel te hoge ph heeft , gewoon een zakje groene tee bijvoegen . de gallotannine (looizuur) in de groene thee zorgt dat de ph waarde zakt tot 6.0 exact. Mijn plant was bijna doodgegaan doordat mijn water dat ik gaf een waarde van 7.4 had waardoor mijn plant nauwelijks voedingsstoffen opnam. Ik weet niet meer wie, maar een goede samaritaan op dit forum gaf me die tip en het heeft wonderen gedaan

      grtz thelos
      deze ga ik testen! heb je ook een idee hoeveel water je met 1 zakje omlaag krijgt? een ouwe pe naast mijn moeders huis deed soms ook gewone huisthee in zijn water en zij me toen "dadde, da's nog bitje goed voej tomaten wi!" maar kwist niet dat het de ph veranderde...
      1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

      Comment


        #78
        Re: Afzuring water

        let wel op dat groene thee mega veel antioxidanten bevat en bepaalde mineralen afbreekt in je voedings water.

        af en toe las ik kan geen kwaad maar bij dagelijks zullen ook bij groene thee de wortel kleppen van de plant een blokkade geven en niks meer opnemen

        GOOGLE IS YOUR FRIEND BTW

        soms moet je jezelf ook niet gek maken en rekening houden met wiet een onkruid is net als brandnetels en al chop je takken ervan af ze blijben terug komen, het zij met enige vertraging

        remember onkruid vergaat niet (das een spreekwoord)

        BTW brandnetels is fam. (ver) van de shit die wij so much liken
        sigpic
        LED there be light

        Comment


          #79
          Re: Afzuring water

          brandnetels en cannabis hebben niets van familiebanden, dit is een fabeltje omdat ze er een beetje op lijken en ook zuurminde planten zijn. de tot nu toe dichtste familie van cannabis die we kennen is hop... (hennep niet meegerekend)
          1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

          Comment


            #80
            Re: Afzuring water

            Fabeltje vroeger plaatste men het wel in de familie van de brandnetels, later bij de moerbeifamilie en nog later pas bij Hop ..
            Shivaman-s-Amnesia-scrogg

            Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
            (running)

            Comment


              #81
              Re: Afzuring water

              Oorspronkelijk geplaatst door shivaman View Post
              Fabeltje vroeger plaatste men het wel in de familie van de brandnetels, later bij de moerbeifamilie en nog later pas bij Hop ..
              soms moet je beter weters gewoon in hun waarde laten! en denken what ever

              +1 voor jouw Shiva
              sigpic
              LED there be light

              Comment


                #82
                Re: Afzuring water

                Sinds kort is er nu ook lemon kick van plagron zo kan je biologisch de ph waarden goed zetten!

                kweekit

                Comment


                  #83
                  Re: Afzuring water

                  zo wie zo Plagron dingen zijn T O P zo wie zo hun pH dingen maar ook hun voeding en bij mest zooi is top !

                  Ik ben nu een bio Bizz man maar volg bijna elk verslag op forums en ik zeg Plagron niks mis mee.
                  En hebben hun zaken echt voor elkaar kwa kennis en kwa how to.
                  sigpic
                  LED there be light

                  Comment


                    #84
                    Re: Afzuring water

                    De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet

                    Comment


                      #85
                      Re: Afzuring water

                      Meestal heeft de pot dan op een laag pitje gestaan en de ketel wat warmer
                      sigpic
                      LED there be light

                      Comment


                        #86
                        Re: Afzuring water

                        Als ik nog verder moet afzuren met een groot gedeelte regenwater en voeding
                        dan gebruik ik gewoon de ph- van een tuincentrum, het spul dat ze
                        gebruiken voor in vijvers met vissen en planten!

                        Paar druppeltjes erin en klaar!

                        Kost maar een paar euro en goed voor duizenden liters water!
                        Misschien is dat wel mijn geheime wapen!

                        Comment


                          #87
                          Re: Afzuring water

                          Ik zuur altijd af met Plagron PH-1, met een pipet meestal 1 a 2 druppels nodig.

                          en dat werkt echt goed (wel met een Adwa ph100 meter) ook gebruik ik alles van Bio bizz wat al wat zuur is van ze eigen.
                          Dus afzuren is hier simpel ondanks in Rotterdam het kraan water 8,3 / 8,5 is.
                          sigpic
                          LED there be light

                          Comment


                            #88
                            Biobizz heeft ook gewoon ph- ,jaartje of wat al.

                            Comment


                            • Rreppellsteeltjam
                              Rreppellsteeltjam commented
                              Editing a comment

                            • QnQ
                              QnQ commented
                              Editing a comment
                              Het is Biobizz eh...
                              Het is gebaseerd op geconcentreerd citrus volgens mij. Er zijn meer merken die dat hebben, Bionova bijvoorbeeld.
                              Ik heb er verder niet veel over gelezen omdat citrus voor mij niet interessant is.

                            • Rreppellsteeltjam
                              Rreppellsteeltjam commented
                              Editing a comment
                              .mja, voor mij ook niet, en anders maar citroensap bij de super vandaan.
                          Bezig...
                          X