Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welk zijn de beste bio productjes voor onze groene damen's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welk zijn de beste bio productjes voor onze groene damen's

    Korting op 420shop
    Mss handig om lijstjes van forum members te zien passeren ( die BIO kweken )

    BVB

    punt 1 : wat jullie allemaal gebruiken om jullie substraat op te warderen

    punt 2 : voedingsstoffen ( Groei , Bloei )

    punt3 : uhm ga zo maar door
    Last edited by k1; 9 December 2013, 06:26.
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

    #2
    Re: Welk zijn de beste bio productjes voor onze groene damen's

    Ik kweek biologisch, vaak gebruik ik een complete set van Plagron in combinatie met Batmix, dit omdat ze dan de eerste 6 weken al voorbemest zijn.

    De growbox bestaat uit:
    Power Roots (100ml)
    Alga Grow (100ml)
    Vita Race (100ml)
    Alga Bloom (1 liter)
    Green Sensation (100ml)
    Inclusief maatbeker (1ml tot 25ml)

    Tevens gebruik ik hydrokorrels om de aarde luchtiger te maken en voor een betere aquaplaning.

    Bron: Dutch head shop
    Vrijheid van meningsuiting, je hoeft het niet met mij eens te zijn.

    Mike's 5x special kush #1 (RQS)

    Comment


      #3
      Re: Welk zijn de beste bio productjes voor onze groene damen's

      Kweek ook biologisch:

      Gebruik de volgende producten:

      Buffertabs
      Bacto
      Aptus Startbooster
      Aptus Regulator
      Atami bioaarde
      Bac grow
      Bac bloom
      Bac pk 13/ 14

      Groetjes
      Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

      Comment


        #4
        Re: Welk zijn de beste bio productjes voor onze groene damen's

        De nieuwe dames lijken het erg goed te doen op de Aptus startbooster!
        Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

        Comment


          #5
          Re: Welk zijn de beste bio productjes voor onze groene damen's

          Ook biologisch bezig
          Produkten van bio-bizz
          -bio-rootjuice 100 ml
          -bio-bloom 1l
          -bio-heaven 100 ml
          PK 13-14 van atami ATA PK 13-14
          grtz
          Last edited by reiko; 19 January 2014, 11:11.
          Eerste binnenkweekje Extreme indica sigpic

          Comment


            #6
            Re: Welk zijn de beste bio productjes voor onze groene damen's

            Bio - check!
            Ik gebruik compostthee, aarde (hergebruikt) , kokos(hergebruikt) en brandnetelgier

            Comment


              #7
              Re: Welk zijn de beste bio productjes voor onze groene damen's

              Oorspronkelijk geplaatst door mike01 View Post
              Ik kweek biologisch, vaak gebruik ik een complete set van Plagron in combinatie met Batmix, dit omdat ze dan de eerste 6 weken al voorbemest zijn.

              De growbox bestaat uit:
              Power Roots (100ml)
              Alga Grow (100ml)
              Vita Race (100ml)
              Alga Bloom (1 liter)
              Green Sensation (100ml)
              Inclusief maatbeker (1ml tot 25ml)

              Tevens gebruik ik hydrokorrels om de aarde luchtiger te maken en voor een betere aquaplaning.

              Bron: Dutch head shop
              Gebruik ik ook, spijtig genoeg kreeg ik een aansteker ipv een maatbeker..

              Comment


                #8
                Re: Welk zijn de beste bio productjes voor onze groene damen's

                plagron promix met extra womencompost of gewone compost van uit mijn moestuin. wat wormen er bij.
                lavameel en een beetje beendermeel.

                en de vloeibare voeding is ata organics.

                Comment


                  #9
                  Re: Welk zijn de beste bio productjes voor onze groene damen's

                  Ik ga eens per jaar naar het tuincentrum. Daar haal ik mijn NPK en sporenelementen uit wat er te koop is.
                  Voor 2013 was dat, en voor 2014 ook nog:
                  - DCM Vivaroot PK;
                  - Coniferenmest van A-Z met mycorrhizae;
                  - Appelstroop;
                  - Wormencompost;
                  - Bladafval en bodembedekking van mijn terrarium;
                  - Handje koffie voor de PH;
                  - Dr. Oetker bakkersgist;
                  - Houtskool/openhaard restanten;
                  - Levende wormen uit eigen teelt;
                  - Drie gerookte, afgekloven forellen verwerkt door wormen

                  Daaraan wordt (hopelijk) deze maand toegevoegd: 20 soorten wortelschimmels.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Welk zijn de beste bio productjes voor onze groene damen's

                    Biotabs - 10 tabletten
                    Bevatten een uitgebalanceerde hoeveelheid biologische voedingsstoffen die langzaam aan de bodem worden afgegeven.

                    Startrex - 250 gram
                    Orgatrex - 250 ml
                    Biologische vloeibare kunstmest voor de bloeifase. Je hoeft geen pH en EC te meten.

                    Mycotrex - 50 gram
                    Mix van negen soorten mycorrhiza sporen voor een 7 maal groter wortelvolume.

                    Bactrex - 25 gramPUUR BIO; gefermenteerde; brandnetel, heermoes en smeerwortel.


                    Brandnetelgier:

                    Rijk aan Chlorofyl, ijzer, kalk, kiezel (silicium), vitaminen, stikstof en mineralen en bevordert het bodemleven en stimuleert de groei van de planten.


                    Smeerwortelgier:

                    Rijk aan stikstof en kalium.



                    Heermoesgier:

                    Rijk aan silicium, kalk, natrium, kalium, mangaan en magnesium.

                    Heermoesaftreksel is het meest gekende plantaftreksel tegen allerlei schimmelziekten.
                    Erg rijk aan silicium waarvan bekend is dat onze planten daar gek op zijn.


                    Een stinkend zaakje - a smelly business


                    17 Jun 2009 | annetanne.be
                    Bart maakt het van brandnetels, en Onderdeappelboom had het wel kunnen gebruiken voor haar tuinbonen die onder de luis zaten!
                    Equisetum arvense | Heermoes - Horsetail
                    Ja, ik heb het over gier...
                    Twee jaar geleden verzamelde ik met zoonlief armenvol heermoes, toen onze tuinbonen - net als die bij Onderdeappelboom, overdekt waren met zwarte bonenluis. Die heermoes werd overgoten met water, en mocht een flinke week trekken.
                    Het resulterende stinkende goedje werd op de bonen gesproeid, en binnen no-time was er geen bladluis meer te zien.
                    (Overigens heb ik dit jaar een ander trucje toegepast waar ik al regelmatig over gelezen had: toen de tuinbonen goed en wel aan het bloeien waren, heb ik de uiterste groeipunt uit de planten geknepen. Tot nu toe lijkt dat goed te werken: op de bonen is nog geen luis te zien.)Heermoesgier staat er op dit moment dus niet te trekken, maar wel een kuip smeerwortelgier. Smeerwortel bevat flinke hoeveelheden kalium, en daar zijn tomaten dan weer gek op. Deze gier zal ik niet onverdund op de planten spuiten, maar er - verdund - de tomaten mee gieten.
                    Gewoonlijk worden recepten voor kruidengier omschreven in termen van 'zoveel gram plant op zoveel liter water', maar ik vrees dat ik niet zo netjes te werk ga. Ik pluk een hoeveelheid kruid die ik in een kuip mik, en dan overgiet met zoveel water tot het ruim onderstaat. Vervolgens leg ik er iets zwaars (lees: een dakpan) bovenop zodat de planten onder water blijven.
                    Dat goedje laat ik vervolgens 10-14 dagen trekken. Ik raad je aan het brouwsel op enige afstand van tuindeuren, openstaande vensters en zitplekjes in de tuin te laten gisten, want na een week of zo verspreid het geheel een aroma dat niet meteen als 'welriekend' kan omschreven worden.
                    Gier die je als bemesting wil gebruiken, verdun je tot 1/10 of zelfs 1/20, als je het als bestrijdingsmiddel gebruikt wordt het meestal onverdund bij de planten verneveld.
                    Brandnetelgier, waar Bart al over sprak, is wellicht het best bekend. Het wordt zowel toegepast als bemesting (stikstof), maar ook als bestrijding van o.a. bladluizen.

                    Smeerwortelgier in wording | Comfrey Liquid Fertilizer to be
                    En meteen levert dit je een goeie uitweg op voor brandnetels die je in je tuin hebt gewied: omwille van de worteluitlopers gooi je die immers niet bij de compost, en ook als ze al zaad gevormd hebben is de composthoop niet de ideale plek. Sommige mensen zetten daarom in de buurt van hun composthoop een flinke kuip water neer, waar ze behalve brandnetels ook andere wortelonkruiden, of onkruiden die al zaad hebben gezet in gooien. De stinkende gier die zich daar al snel vormt, is opnieuw een prima meststof. (En na het rottingsproces kan het restant probleemloos wel gecomposteerd worden.)



                    http://annetanne.be/kruidenklets/200...er-herbal-tea/
                    Last edited by Jointjedraaien; 30 June 2014, 16:15. Reden: Bronvermelding
                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...le-met-foto-s!

                    Comment


                      #11
                      Re: Welk zijn de beste bio productjes voor onze groene damen's

                      Tja, dit staat ook allemaal (en meer) in het deel voeding op het forum gepost.
                      Nu met een aparte bio-afdeling zou dat uitgezocht en verplaatst moeten worden dus.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Welk zijn de beste bio productjes voor onze groene damen's

                        Bij een buitenkweek zet ik op een 3tal meter een strook van 3 meter-of meer- bloemenrand(deels nectar-mix van de aveve, ook wat eigen korenbloem, peterselie,wikke,zonnebloem, klaproos etc..)
                        Dit zorgt voor een schuilplaats en voedingsbron voor de natuurlijke vijanden van de beestjes die op onze planten zitten.
                        Ik vond er al zweefvliegen, lieveheersbeestjes(larven en volwassen) en roofwantsen terug.

                        Comment


                          #13
                          Re: Welk zijn de beste bio productjes voor onze groene damen's

                          P1000962.jpgDeze dus.
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment


                            #14
                            Re: Welk zijn de beste bio productjes voor onze groene damen's

                            Ik ga met sannie's methode starten (als beginner)
                            Spongepot
                            sannies bacto
                            Symbiosis mycorrhiza
                            10 buffer tabletten
                            bloei-voeding (1liter)
                            Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

                            Comment

                            Bezig...
                            X