Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Biologisch kweken is onzin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Biologisch kweken is onzin

    Korting op 420shop
    Penn and Teller: BULLSHIT!

    Organic food


    Being green


    Nog 5 mythes over biologisch eten: http://www.vn.nl/Archief/Samenleving...gisch-eten.htm

    Edit: Helaas zijn zowat alle volledige afleveringen van Penn & Teller - Bullshit verwijderd van Youtube. Via nieuwsgroepen en torrents zijn ze gelukkig wel nog te vinden!
    Last edited by Renhaze; 22 July 2015, 20:20.

    #2
    Re: Biologisch kweken is onzin

    Maar, wat is nu onzin? Het kweken? Of het eten?
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Biologisch kweken is onzin

      @LR2: Biologisch kweken en denken dat het gezonder of een betere smaak geeft.

      Mensen die denken groen te zijn en denken daarmee beter te zijn dan anderen. Het zit allemaal tussen je oren.

      Comment


        #4
        Re: Biologisch kweken is onzin

        Bio eten is jammer genoeg veel duurder dan niet bio eten.
        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

        Comment


          #5
          Re: Biologisch kweken is onzin

          Ben ik het wel mee eens. Bij blinde smaak tests haalt niemand de biologische groente eruit, maar als ze weten dat het biologisch is dan smaakt dat ineens wel stukken beter.

          Zo was er ook een test met van die GSM masten. Bij een test om te kijken of mensen fysieke klachten kregen van die masten hadden ze de GSM mast uitgezet terwijl ze de bewoners in de flat verteld hadden dat die aan stond. Hadden de bewoners alsnog dezelfde hoofdpijn als die veroorzaakt werd door de GSM mast. Alleen stond het ding dus helemaal niet aan.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: Biologisch kweken is onzin

            Dat werkt toch ook niet instant, die stralingsgevolgen ?
            Fysieke gevolgen kun je toch niet aan- en uitzetten met aan- en uitzetten van een zender ?
            Lijkt me een beetje rare test, heb je daar een linkje van ?

            Of iets beter smaakt of niet kun je toch niet in het algemeen beoordelen ?
            Er zijn bijv. mensen die zweren bij Amnesia, terwijl ik het geen bijzonder wietje vind.

            Ik weet in ieder geval wel dat m'n bio-wiet smaakt dan wanneer ik het op een andere manier zou kweken.
            En of dat 'anders' ook beter is ?
            I dunno, maar ik vind die andere smaak wel een stuk fijner.

            btw, ik denk dat er best veel mensen biologische etenswaar herkennen.
            Deze Grieken kozen in ieder geval allemaal blind voor de Biologisch feta.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Biologisch kweken is onzin

              amnesia is weldegelijk bijzonder, maar eer dat je die bijzondere strain te pakken hebt, moet je er heel wat voor over hebben,
              80% van de amnesia op vandaag is verbaggerde rotzooi, en een schande om de naam amnesia te dragen,

              bio is kweken op natuurbasis, en niet op gemaakte basis door ons.
              in feiten, komt het op hetzelfde neer,
              het enige verschil is dat bio, gewonnen word uit de natuur,
              en niet bio,word door ons nageboots.

              Comment


                #8
                Re: Biologisch kweken is onzin

                Hoofdpijn, slapeloosheid etc zijn blijkbaar veelgehoorde klachten "veroorzaakt" door die masten. Heeft uiteraard niets met die masten te maken nee. Dat was wel duidelijk.

                Heb daar geen link van. Zal een jaar of 10 geleden zijn.

                Feta is een bewerkt product. Smaakverschil heeft dan niet zo zeer met bio te maken maar met bereiding.

                "Bio" tomaten uit mijn tuin zijn ook veel lekkerder dan uit de supermarkt. Dat verschil is echter ook niet relevant omdat de supermarkt onrijpe tomaten verkoopt.

                Je moet wel vergelijkbare producten testen waar dan het enige verschil de "bio" is.

                Had laatst een link naar een "bio" VS "mineraal" wiettest geplaatst. Zelfde strain en kweek methode. Waren de meeste stemmen toch voor de mineraal gevoede wiet.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  #9
                  Re: Biologisch kweken is onzin

                  Als er rookbare toppen aan mijn planten komen, maakt het me allemaal geen zak uit. Onzin? neuh.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    #10
                    Re: Biologisch kweken is onzin

                    Ze overdrijven het behoorlijk in die clips, maar er zit ook wel wat in. Als alle boeren weer gaan kweken als in de middeleeuwen, dan hebben we niet genoeg voedsel voor iedereen.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      #11
                      Re: Biologisch kweken is onzin

                      Zelf kweek ik bio,
                      niet voor de smaak, maar omdat ik geen chemicalien wil roken.
                      kweekverslag sour diesel en lemon skunk.

                      Say Cheese !!



                      Comment


                        #12
                        Re: Biologisch kweken is onzin

                        Chemicallien zijn nou eenmaal efficienter en goedkoper.
                        MacDonals verkoopt niet voor niets hamburgers voor 1 eur, en maakt er ook nogeens winst op hahahaha.
                        sigpic
                        Hy-Seeds.nl voor al uw zaden en nog veel meer tegen zeer scherpe prijzen!


                        Comment


                          #13
                          Re: Biologisch kweken is onzin

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
                          Ze overdrijven het behoorlijk in die clips, maar er zit ook wel wat in. Als alle boeren weer gaan kweken als in de middeleeuwen, dan hebben we niet genoeg voedsel voor iedereen.
                          Zijn genoeg voorbeelden binnen de dynamisch biologische bedrijven en permacultuur dat het wel kan hoor.
                          Zepp Holtz rund al 30 jaar zo zijn bedrijf. http://www.youtube.com/watch?v=9HH3lFrzkII

                          Comment


                            #14
                            Re: Biologisch kweken is onzin

                            Klopt. Natuurlijk "kan" het. Ik kweek in mijn achtertuin ook zo primitief. Punt is alleen dat als je op die manier de gehele wereldbevolking wil voeden dat je dan niet genoeg opbrengst hebt. De opbrengst van een "middeleeuwse kweek" is maar een fractie van wat ze met moderne kweekmethodes bereiken. Zels het verschil tussen bijvoorbeeld net iets modernere Nederlandse methodes en Spaans/Turkse methodes is al enorm.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #15
                              Re: Biologisch kweken is onzin

                              Intensieve landbouw is roofbouw en zo voed je de wereldbevolking op lange termijn dus zeker ook niet. Met ideeen uit de permacultuur worden tegenwoordig in ontwikkelingslanden hele goede dingen gedaan die wel degelijk de plaatselijke bevolking kunnenvoeden. Probleem is dat we met voedsel gaan slepen en heel het jaar door tomaten willen in plaats van kool wat nu de seizoensgroente is.

                              Comment

                              Bezig...
                              X