+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 42

Topic: Spint

Hybrid View

Registratie op
    May 2008
    Leeftijd
    19

Exclamation Spint

Spint(mijt)

Spint is de benaming voor een infectie van mijten op planten. Spint tast de bladeren aan en treedt vooral op onder warme, droge omstandigheden.

Een veelvoorkomende soort is de bonenspintmijt (Tetranychus urticae) of rode spintmijt, die niet alleen sperziebonen aantast, maar o.a. ook paprika, komkommer, aardbei, appel, passiebloem, peer en pruim. Op het blad verschijnen op de bovenkant stipvormige vlekjes. Op de onderkant zitten de zeer kleine spinachtige beestjes, die in het floeem van de bladeren zuigen. Bij een ernstige aantasting vallen de bladeren af en worden de spinseldraden duidelijk zichtbaar.

De volwassen mijten zijn 0,5 mm groot. In de zomer zijn ze lichtgeel tot donkergroen of soms rood met op de zijkanten twee donkere vlekjes. De oranjerode, bevruchte, overwinterende vrouwtjes zitten op afgevallen blad, in schorsspleten en in de grond. Een vrouwtje legt ongeveer 80 eitjes. In een seizoen treden 6 tot 8 generaties op. Uit een eitje komt een larve, die zich via vervellingen ontwikkelt tot een volwassen spintmijt. Bij 20°C duurt de totale cyclus van ei tot volwassen insect ongeveer 17 dagen en bij 30°C 7 dagen. Bij 12°C staat de ontwikkeling stil.
    Invloed op het moment van het ingaan van de overwintering hebben:

vanaf eind augustus de kortere dagen,
    een dalende temperatuur en
    afname en achteruitgang van de kwaliteit van het voedsel.
    Tussen de plantenrassen bestaan er verschillen in gevoeligheid. Bij aardbei bijvoorbeeld is 'Karina' veel gevoeliger dan 'Lambada'.

Spint kan chemisch bestreden worden door gebruik van bestrijdingsmiddelen of biologisch met behulp van roofmijten. De bekendste roofmijten zijn Amblyseius californicus en Phytoseiulus persimilis. Ook komen er van nature roofmijten voor, waarvan de bekendste zijn Amblyseius soorten en Phytoseius soorten. Andere natuurlijke vijanden zijn soorten roofwantsen van de geslachten Orius en Anthocoris, de galmug Therodiplosis persicae en het kevertje Stethorus punctillium.

Smiley Doobinator , keep smiling everyday.
    http://www.jointjedraaien.nl/cannabisforum/marijuana_restaurant.jpg

Standaard

zou ik niet doen, probeer maar 1 ml op 1 liter sproeiwater

greetz

EDIT: spuitflacon is kant en klaar. ik neem aan dat je ecostyle hebt.

maar de kleine geconcentreerde flesjes dosering 20-30 ml per liter volgens ecostyles website
    Laatst gewijzigd door knockie; 5th November 2008 om 09:26 Reden: dosering

Standaard Re: Spint

ff inhaken op 2 dingen topics..

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Painkiller View Post
    Heeft iemand ervaring met pyrethrum? Ik heb dit staan (pyrethro-Pur), maar zal dit nu niet gebruiken. Maar als het ooit nodig moest zijn, op de fles staat niets qua aflengen van het product. Er staat alleen op hoeveel ml per m² je mag gebruiken.
    Moet je deze stof dan puur spuiten?? Want het is tenslotte nog altijd een concetraat.
    verkrijgbaar als bayer masaï (verdelgt spint in alle stadia, ei, larve, volwassen, dosering 6ml per liter water, max 2 weken voor nuttigen laatste behandeling)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knockie View Post
    zou ik niet doen, probeer maar 1 ml op 1 liter sproeiwater

greetz

EDIT: spuitflacon is kant en klaar. ik neem aan dat je ecostyle hebt.

maar de kleine geconcentreerde flesjes dosering 20-30 ml per liter volgens ecostyles website
    ecostyle al een keer geprobeerd.. krijg je misvormde doodgaande bladeren van (waren nog in groei.. dus als je al budvorming hebt zou ik dit product al helemaaal niet proberen) ecostyle de naam doet veel goeds vermoeden, maar als je de kleine lettertjes leest staan er slechts 5 soorten planten aangegeven waarop 't gegarandeerd werkt, er staat ook dat je het dus eerst moet testen, hence my experience.. ecostyle sprayfles mijden als de pest (bayer masaï ook verkrijgbaar bij intratuin volgens mij).

maar.. dat brengt mij bij mijn probleem.. ik spray 2x per week en kan mijn tuintje nu nog redelijk spint vrij houden, het probleem is dat de spint all over de groeiruimte zit en ik ze dus niet helemaal kan uitroeien tijdens deze cyclus.. en ik kan de laatste 2 weken niet spuiten.. en luchtvochtigheid moet laag zijn aangezien la confidential nogal indica is.. in deze temperatuur en lage luchtvochtigheid houden de natuurlijke vijanden van de spint het nog geen dag uit laatstaan voorplanting.
    mijn vraag.. whut to do?.. klok tikt ik mag nog 1 misschien 2 weken sprayen..

ik weet dat ik na deze cyclus de boel moet schoonmaken en bleken alvorens de volgende cyclus in de ruimte te laten plaatsvinden.. maar ik wil ook geen ingesponnen buds tegen de tijd dat ik kan oogsten..

iemand suggesties?!

als er voor je oogst nog spint op zit en je wilt niet meer sproeien, gewoon ff de stofzuiger pakken, en de toppen in de zuigmond van de stofzuiger stoppen.

wees niet bang, dit is geen probleem voor je plant, je zult niets weg zuigen of beschadigen

dan was je plant misschien niet al te goed dan (in welke week was dat dan), ik heb er al diverse malen hele toppen mee afgedaan, en totaal geen schade door gekregen.

en ik had het over de toppen he!!!

Registratie op
    Oct 2008
    Leeftijd
    23

Standaard

Yep, het is van ecostyle.
    Ik had al op internet gezocht, maar niet op hun site
    Dus om het veilig te doen zou ik dan beter 10 ml per liter nemen?

Standaard

ik zou 15 doen , is vast genoeg ook

greetz

Registratie op
    May 2008
    Leeftijd
    19

Standaard

nee je moet het geen overdosis geven gewoon op de aanbevolen hoeveel heid je moet je plant natuurlijk niet vergiftegen

Registratie op
    Jun 2008
    Leeftijd
    20

Standaard

de smeerlappen!

NOOOO WAY!:p
    èècht niet!:p miss met je kruimeldief maar ik heb het ooit perongeluk gedaan (ik had iets net gestofzuigt, was het resultaat aan het bekijken en onoplettend als ik bun hups die plan erin) en de helft van mn blaadjes was aan gort!

-Gelieve niet te dubbelposten aub? Grtz-
    Laatst gewijzigd door westport; 30th January 2010 om 18:41
    grow da weed, smoke it's buds

mischien stomme vraag hoor maar ik stel hem toch ( domme vragen bestaan niet alleen domme antwoorden) als je planten niet buiten zijn geweest vanaf stek in de potgrond en altijd binnen staan hoe kan het dan dat er toch spint op komt ? dan moet dat al in de aarde hebben gezeten toch ?

Registratie op
    May 2008
    Leeftijd
    41

Je kan ze ook meenemen van buiten , op je kleding in je haar .

Grtz.

Registratie op
    May 2008
    Leeftijd
    19

ja klopt , vind het echt hele vervelende ongedierte vind ik , ga binnekort nog is meer lezen over spint

Registratie op
    Feb 2009

het spint is volgens mij het beste en natuurlijkst weg te doen met water,azijn en detergent
    vb op 1 liter: 900ml water 90ml azijn en 10ml detergent en dat helpt echt ik heb dat zelf meegemaakt en het was weg na gebruik van dat middeltje. gelezen in essensie of gehoord in alien.
    grtz een wietroker is geen onruststoker

Hallo... Ik heb nu 8 dagen geleden roofmijt uitgezet maar ik zie tot mijn schrik dat de spint zich toch erg heeft uitgebreid op een aantal plekken zijn al kleine webjes te zien... zit nu in de laatste 2 weken wat kan ik doen?
    En wat doet spint eigenlijk weet dat het de bladeren aantast(wat bij mij goed te zien is) en verder heeft het invloed op de bloei of op de kwaliteit van de wiet?

Registratie op
    May 2008
    Leeftijd
    19

wat ik denk wat spint doet is , omdat het al je blad op vreet als waren , dat de voeding daaruit vandaa weg is , dus kan het ook minder topvorming maken , en het is gewoon vies dat je dat dan oprookt , ik weet niet hoeveel roofmijten je hebt neer gezet , ? maar je ken er gerust nog wel wat meer bij legge hoor

Registratie op
    Aug 2008

je toppen stofzuigen is het enige zo vlak voor je oogst

Registratie op
    May 2008
    Leeftijd
    19

maarel heel voorzichtig
    als j een verstelbare heb zet hem dan wel op de laagste stand

wat een $%$%@ die spint !!.... ze hebben m'n dames ook te pakken.

Ik lees in dit topic veel verschillende meningen over wat nou het beste te gebruiken is tegen deze nare beestjes.
    Maar wat kan ik nou het beste doen ? De planten staan nu 35 dagen in de kast. Kan ik het beste gaan voor een huis/tuin en keuken oplossing of kan ik beter een middeltje halen in de growshop ?

Registratie op
    May 2008
    Leeftijd
    19

je kan dan beter naar de growshop gaan, daar ken je dan 2 dingen halen , bayar garden voor spint , en je hebt dan roofmijt als ik jouw was zou ik ze allebei halen , en het aggresief handelen

Registratie op
    May 2009
    Leeftijd
    39

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door darkiess View Post
    je kan dan beter naar de growshop gaan, daar ken je dan 2 dingen halen , bayar garden voor spint , en je hebt dan roofmijt als ik jouw was zou ik ze allebei halen , en het aggresief handelen
    Dood die bayer dan niet ook je roofmijten¿

Grtz
    http://jointjedraaien.nl/wietforum/image.php?type=sigpic&userid=2980&dateline=1262634  624
    Toen was er licht, en God aanschouwde onze schrale oogst en weende bitter.

+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Cannabis Tags

Regels voor berichten