Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Montys Wintertuintje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Montys Wintertuintje

    ow, en ik maar denken dat dat muntplantjes waren

    Comment


      Re: Montys Wintertuintje

      Mooie planten monty, de potentie is aldaar

      Comment


        Re: Montys Wintertuintje

        Ziet er weer is goed uit Monty die tuin van jou
        God was never on your side..

        Comment


          Re: Montys Wintertuintje

          Bedankt voor de lovende replay's.

          Comment


            Re: Montys Wintertuintje

            Ziet er goed uit monty!
            16x Amnesia onder 600W
            Mooi in volle bloei!!

            Comment


              Prachtige foto's van pluimende pistels en mooie dames



              Groet, Abyker
              Groet

              Comment


                Re: Montys Wintertuintje

                Weer een paar mooi pic's Monty ,de dames staan er mooi bij .

                grtz.
                Led's grow !

                Comment


                  Re: Montys Wintertuintje

                  gaat lekker daar

                  staat er weer eentje dicht bij de lamp of zie ik dat verkeert????
                  Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                  laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

                  Comment


                    Re: Montys Wintertuintje

                    Achteraan hankt een 250 HPS. Daar mogen ze vrij dicht op. Vooraan hangt nu een 400 HPS te branden. Ik kom zo goed weg met het hoogteverschil. Doordat er 5 dames onder het net staan is het eigenlijk gewoon te druk om echt te scroggen. Vooraan heb ik er wel een paar plat gelegd maar achteraan heb ik daar gewoonweg de plek niet voor dus die moet ik door laten schieten. Als echt te gortig word knak ik dat alsnog.

                    Grtz

                    Comment


                      Re: Montys Wintertuintje

                      ziet er zeer lekker uit, veel succes !!!

                      Comment


                        Re: Montys Wintertuintje

                        CIMG5673.jpgHigh again.

                        Zijn we weer gewoon wat foto's op een dag gebeurt niet zoveel.

                        Ahja de lowkes willen nu wel graag de bloei in zo te ruiken.

                        Grtz

                        CIMG5670.jpgCIMG5671.jpgCIMG5677.jpgCIMG5680.jpgCIMG5681.jpg























                        P.S. dit alles is onder hps geknipt, even je witbalans handmatig instellen. Dan word zwart weer zwart wit weer wit groen weer groen en zilver geen goud.
                        ,
                        Attached Files
                        Last edited by monty; 29 November 2011, 01:38.

                        Comment


                          Re: Montys Wintertuintje

                          ja nu gaan ze bij jou ook goed beginnen monty
                          mooi kleurtje ook.
                          is dat puntje van het blad in voorgrond nou gelig?

                          Comment


                            Re: Montys Wintertuintje

                            Volgens mij is het puntje omgedraaid, ik zie dat vaker ook bij mezelf, is daar een verklaring voor, ik dacht aan luchtstroning...

                            Comment


                              Re: Montys Wintertuintje

                              Oorspronkelijk geplaatst door flamer View Post
                              ja nu gaan ze bij jou ook goed beginnen monty
                              mooi kleurtje ook.
                              is dat puntje van het blad in voorgrond nou gelig?

                              Je sommige bladpuntjes zijn wit-gelig en sommige draaien ook. Dit komt omdt ik ze iets te gortig gevoed hebt. Ze staan dus tegen de maximale voeding aan. De concentratie van voedingszouten had zich door het vele voeding steeds meer opgestapeld. Op den duur krijgt men dan een te groote Osmose onbalans, dat gecompenseerd gaat worden door onttrekking van water uit het blad terug het medium in. Dit verschijnsel noemt men ook wel blad verbranding, wat eigenlijk een rare benaming is. Er verbrand namelijk niks maar er verdroogt iets.

                              Een eerste waarschuwing voor verbrande bladeren is vaak het omhoog krullen van de bladrand en het geel worden van de bladpunt.
                              De plant reageert op het evenwicht verschil door als eerste reactie de huidmondjes aan de buitenkant van de onderkant van het blad sluiten.

                              Huidmondjes waar de planten mee ademen zitten aan de onderkant van het blad. Voor de opname van en water moeten deze huidmondjes water laten verdampen.


                              Is er echter een storing waardoor een plant minder water wil verdampen dan sluit de plant een aantal van deze huidmondjes aan de buitenkant van het blad. Je ziet dan het bladrandje iets opkrullen. Hoe groter de storing, hoe meer huidmondjes zich sluiten en hoe verder het blad opkrult. Door te veel zouten in het medium d.m.v. overvoeding of de verkeerde pH. Door de omgekeerde osmose krijgt het blad dan geen of weinig nieuw vocht en om geen nieuw vocht te verliezen sluit het de huidmondjes. Dit kan ook lijden tot krullend blad.

                              Draaien blad kan echter ook op een Calcium (Ca) Boor (B) of Fosfor (P) tekort duiden.

                              Bij mij is de oorzaak een wat schommelende PH, relatief warm staan en iets overbemest. Ik had ook een Mg en Ca deficitje dus dat kan ook nog meegewerkt hebben. Echt druk maak ik me er niet om. Ze krijgen reeds 3 dagen enkel water dus de overvoeding zal zich weldra opgelost hebben. Kweken zonder meters is altijd een beetje achter de feiten aanlopen. Maat dat vind ik juist leuk.
                              Last edited by ceBep; 29 November 2011, 18:49. Reden: quote verwijderd

                              Comment


                                Re: Montys Wintertuintje

                                CIMG5689.jpgCIMG5695.jpgHigh Again,

                                Vanavond de zaak een beetje heringedeeld geknakt en wat geklommeld met een adjustable wing kap. De Jamaicaanse dames vertonen onderling toch een te groot hoogteverschil dus ik ben eens flink gaan knakken. Nu zitten alle toppen weer mooi op gelijke hoogte en dat was ook broodnodig omdat we vanaf nu flink gaan knallen kwa licht.
















                                CIMG5699.jpgCIMG5701.jpgDe 250 en 400 wat HPS en spiegelkappen zijn nu vervangen door een 600 wat extra rood (2000K) HPS die samen met een 250 HPI bulp onder de adjustable wing kap brand. Momenteel ben ik aan het kijken of ik mijn maximale temp niet overschrijd en de 600 wat HPS brand op 110% aangestuurd door een switchable lumatec EVSA. Ik kan dus als het niet haalbaar is kwa temperatuur kan ik dus nog in watage zakken naar 100%, 75 % of 50 %. Maar ik wil eigenlijk nu de bloemvorming vol op gang komt zoveel mogelijk lichtdruk gaan geven. Momenteel is de kap zo ingesteld dat ik een grote dieptestraling heb en hangt de kap bijna in de nok van mijn tentje. Als blijkt dat ik mijn maximale temp kan houden dan kan ik nog wat zakken met de kap en hem breder instellen.CIMG5713.jpg

                                Deze week (week 2) gaan we nog gewoon door op 12/12. Vanaf volgende week gaan we dan 2 weken op 21:36 / 12:00 draaien (week 3 en 4) en dan weer terug op 12/12 (week 5). Vanaf week 6 zal ik dan ook weer het wattage afbouwen en de 250 Wat HPI weer voor een 250 HPS vervangen. De 600 Wat, 2000K HPS blijft hangen maar zal dan gedimd gaan branden op 75% en in week 7 en 8 op 50%. Hierdoor verschuift ook het lichtspectrum wat meer naar de rode kant. Daarnaast zal in week 6,7 en 8 ook de nacht elke week met een uur verlengt worden en de dag met een uur verkort.
                                CIMG5710.jpgCIMG5711.jpgCIMG5705.jpg
                                De UV-B lamp brand momenteel nog enkel 2 uur per lichtperiode gedurende de middag. Vanaf nu zal ik deze tijd langzaam gaan opvoeren tot maximaal 6 uur gedurende de middaguren van de lichtperiode.

                                CIMG5715.jpgCIMG5708.jpgCIMG5709.JPG

                                De lowryders nummer 1 zijn vandaag, van voorbloei, in de echte ware bloei geschoten. Dit komt op zich erg gunstig uit. Ze liggen nu dus een dikke week achter op de Jamaicaanse dames maar ze bloeien ook korter. Ze kunnen dus perfect meeliften op het lichtschema.




                                CIMG5707.jpg






                                CIMG5697.jpg



                                Grtz

                                Comment

                                Bezig...
                                X