Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED DIY tutorial voor noobs

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

• Zoals ik het bekijk gaat het niet zo mooi werken, qua voltage gaat dat wel goed met twee cobs op zon driver dat is ongeveer 72volt. Maar wat je zelf ook al zegt die amperage is erg laag(0.68A) dus je kunt niet tot een zelfde output komen als met die tgl-220 het is dan maar ongeveer de helft. en daarbij vraag ik me ook af of die drivers die in die mars-lamp zitten wel constant current zijn (een vast amperage)

ik zou voor de nieuw-zelfbouw gaan.

groeten mafferd

Comment

• Thanks. Voltage snap ik ; je telt de Voltages op van de gebruikers dan weet je wat je nodig hebt uit de muur. Bij de Ampères blijf ik steken.

De driver in de TGL-220 is 1400 Ampères, betekent dit dat iedere COB voorzien wordt van 1400 Ampères of moet ik hier ook 1400 / 4 = 350 Ampères per COB ?

Jij schrijft de drivers uit de Mars leveren ongeveer de helft van de TGL maar met 0,68 Ampères tegenover 1400 Ampères is dit toch veel minder ?

Dat wilt mij niet zo dagen...

Comment

• Uiteindelijk gaat het om het wattage. Dat is volt * ampere. Als je een 72V CXB3590 koopt dan is 700mA voor die COB dus gelijk aan een 36V CXB op 1400mA (72W x 0,7A = 36V x 1,4A = 47W ).

Dus als je twee stuks CXB3590 op 72V doet dan verbruiken ze per COB 47W en dan kom je met twee van die armaturen (en dus 4 COBs in totaal) wel in de richting van die TGL-220 inderdaad.

Of je kunt zoals mafferd aangeeft twee COBs van een lager voltage in serie zetten. Een CXB3590 36V op 700ma verbruikt 23,5W, maar als je die in serie zet is het samen dus weer 47W. Nadeel is dan wel dat je twee keer zoveel van die COBs nodig hebt en die zijn nogal duur.

Je zou dan bijvoorbeeld 4 Citizen CLU048-1212 kunnen doen. Die kosten bij Kingbrite minder dan $10 en verbruiken op 700mA iets van 23,3W per stuk bij 33V. Dus twee in serie is 66V en 4 stuks per armatuur is ook rond de 90W.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

• Ah ik zie al waar ik de fout in ga, 1400 staat voor mA en niet voor A. Dus 2 drivers van 0,68 A (Mars) staat ongeveer gelijk aan 1 driver van 1400 A (Meanwell).

2 COB's per armatuur van 72 V, elk met zijn eigen driver van 0,68 A komt dus in de buurt van de TGL-220. Dan ga ik 4 COB's aanschaffen, koop ik er gelijk eentje extra, maak ik daar nog een lampje van passief gekoeld.

Thanks

Comment

Footer Left Ad

Collapse
          Working...
          X