Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED DIY tutorial voor noobs

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: LED DIY tutorial voor noobs

    Ziet er netjes uit! word ik blij van, al die COB`s

    Mn eigen LED Bouwsel nu ook in gebruik, en dit bevalt nu al beter dan HPS! de afzuiger aanzienlijk lager dus een stuk minder lawaai! het kan weer stealth.

    Comment


      #62
      Re: LED DIY tutorial voor noobs

      Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
      De onderdelenlijst bij kingbrite, in dollar

      4 x CXB3590 CD = 144
      4 x Ideal cob holder = 11,20
      4 x predrilled heatsink = 58
      1 x mean well driver 240, 1750 mA = 67
      verzendkosten TNT = 60
      paypall onkosten = 15,31

      Totaal = 355,51 dollar of 318,62 euro Eventuele invoerrechten etc bedragen dan voor Belgie 95 euro, maar Kingbrite zet er dus een lager bedrag op zodat die zouden wegvallen. We zullen het zien.

      Indien interesse laat ik beide doorgaan en verkoop ik 1 van de 2 sets voort aan iemand hier op het forum.
      Heb je die 2e set nog openstaan beowulf? Die wil ik evt. Wel overnemen. Laat maar weten.

      Comment


        #63
        Re: LED DIY tutorial voor noobs

        Ik heb alles binnen, alleen nog geen oplossing voor die tweede te koelen. Moet nog is uitzoeken hoe die actieve heatsinks hun voeding moeten krijgen. Mss houd ik ze wel bij om 6 cobs te kunnen ophangen op 140x140. Als ik die zelfgemaakte ruimte nog weet op te zetten/plek voor heb/zin in etc. Zorgen voor later.

        Comment


          #64
          Re: LED DIY tutorial voor noobs

          actieve heatsinks ? bedoel je toch gewoon een pc ventilator op een heatsink?

          daar hang je toch gewoon een adapter aan die je kunt instellen op meerdere voltages.

          greetzz

          Comment


            #65
            Re: LED DIY tutorial voor noobs

            Ja, ik was effe niet mee hoe dat juist in zijn werk zat met spanning etc. Had een hekel aan fysica. Vandaar ook dit topic voor noobs Maar als je ze parrallel schakelt dan blijft het voltage behouden. Fans trekken 0,25 ampere dus ik heb een 1500mA regelbare adapter gekocht, dan is er nog ruimte voor eentje of twee extra. Die arctic alpine 64 plus heatsinks koelen 100 watt, dus wsl kunnen ze ook op 9 volt. Jack afknippen en draadjes solderen en klaar. Nu nog wat u profielen zoeken en de twee sets zouden in orde moeten zijn.
            Drie jaar terug nog een hele hoop u profielen naar de schroothandelaar gebracht, had ze beter bijgehouden

            Comment


              #66
              Re: LED DIY tutorial voor noobs

              Dat vind ik altijd een fijn idee als ik die regelbare adapters niet tot de max belast, worden ze ook niet zo warm.

              ik zelf heb ook die artic 11 plus koelblokken en de fans krijgen 5volt daarmee houd ik de leds (CXB3070 @50w) op 30-40graden. En daarmee buiten het hok ook niet hoorbaar.

              en ter beveiliging tegen over-hitting van de leds heb ik per koelblok een temp sensor geplaatst en een arduino eraan gehangen. Deze schakelt de led drivers uit zodra de temp over de 60graden gaat en informeerd mij hierover per sms. Geeft me een erg gerust gevoel.

              greetzz
              Last edited by mafferd; 22 August 2016, 11:45. Reden: info led toe gevoegd

              Comment


                #67
                Re: LED DIY tutorial voor noobs

                Ah voila kijk, dan kunnen ze op 5 volt. Hoe stiller hoe liever.

                Comment


                  #68
                  Re: LED DIY tutorial voor noobs

                  Ja, ik heb de fans ook op 5V draaien.

                  Die SupraSPL op Rollitup had geprobeerd of het nog scheelde om ze op 9V te draaien en dat scheelde nauwelijks. Volgens zijn metingen verbruikte de fans dan iets meer stroom terwijl je er nauwelijks meer licht voor terug kreeg (leds zijn efficienter als ze koeler zijn). Per saldo werd het geheel er dan minder efficient op. Ik heb het niet nagemeten, maar als het allemaal zo weinig scheelt dan geloof ik het wel en ga voor de stilste oplossing.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #69
                    Re: LED DIY tutorial voor noobs

                    ik heb ze ook nog even getest op 12volt. Gaf een teringherrie, en de leds waren nog +30graden. Dat beetje efficientie verschil neem ik voor lief tegen de herrie.

                    en wat je al zei kost je ook nog meer aan stroom.

                    Comment


                      #70
                      Re: LED DIY tutorial voor noobs

                      Zie nog al wat verschillende prijzen voorbij komen aangaande de artic koelblokken. Heb even snel een lijstje van tweakers gepakt

                      Artic.jpg

                      het kan dus al voor €7,77 per koelblok met eenmaal verzendkosten betalen!


                      greetzzz

                      Comment


                        #71
                        Re: LED DIY tutorial voor noobs

                        Ik heb de arctic alpine 64 plus. 10 euro per stuk met 4 euro verzendkosten. Die worden door growmaus gebruikt in deel 5 of 6, daar past de ideal holder voor de 3590 perfect op.

                        Comment


                          #72
                          Re: LED DIY tutorial voor noobs

                          Ja die Arctic Alpine 64 PLUS is wat groter en daardoor beter geschikt voor de CXB3590. Al schijnt die ook wel (net) te passen op de Arctic Cooling Alpine 11 PLUS.

                          De 11 Plus is wat makkelijker in een frame te monteren vanwege de voorgeboorde gaten leek mij, maar er zijn er zat die die 64 plus gebruiken dus dat zal ook wel redelijk makkelijk gaan.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            #73
                            Re: LED DIY tutorial voor noobs

                            IMG_2284.jpg

                            Cob gemonteerd op een alpine 64 plus. Je hebt best wel een kolomboormachine nodig, maar tappen hoeft niet. Het metaal is zacht genoeg om er een houtvijs zo in te draaien. Heb een 3 mm boortje gebruikt en 3 mm spaanplaatschroeven.
                            Die fan heeft 4 draden, waarvan de zwarte en de gele de voeding zouden moeten zijn.

                            Comment


                              #74
                              LED DIY tutorial voor noobs

                              Ziet er strak uit!

                              Comment


                                #75
                                Re: LED DIY tutorial voor noobs

                                Ik lees hier met veel interesse mee
                                Stap voor stap geraken we er wel.

                                Comment

                                Bezig...
                                X