Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED DIY tutorial voor noobs

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: LED DIY tutorial voor noobs

    Thx voor de uitleg!! Ik ga morgen ff stoeien met die tools. Maar wat jij zei voor 10 stuks van die 1212 is ook wel gaaf!!! Kijken of dat een beetje te doen is met die afmetingen 1212 en de koelblok die ik heb liggen.
    Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

    Comment


      Re: LED DIY tutorial voor noobs

      Gaaf hoor die tools, ik ze ingevuld. Dat wist ik nog niets eens dat dat bestond. Weer wat geleerd.

      Ik zal alleen bij citizen leds dat je geen multiple of terwijl parallel kon invullen, dat kan wel bij creed. Misschien heb je daar nog link van of info.

      Het is vandaag nog niet van gekomen of het past die 2x 1212 past op mijn koelblok, ik heb natuurlijk de Arctic Alpine 11 plus.
      Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

      Comment


        Re: LED DIY tutorial voor noobs

        Zoooooo dat wordt wel een uitdaging!!!! de 1212 zijn 28x28*mm) dus 28x2=56mm. De koelblok Arctic Alpine 11 plus heeft een opstaande blokje en die is 41x52. De onderkant van de led is ook over het gehele oppervlakte geleidend. Dus dan zal het een stukje uitstekken aan de zijkant. Ik denk dat het geen kwaad kan, hoop ik.

        Iemand toevallig nog tips!!!
        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

        Comment


          Re: LED DIY tutorial voor noobs

          Ja, op die tools kun je een hoop tijd stukslaan

          Iemand op RIU had er 4 en ik geloof zelfs 5 op een blok gedaan, maar dat zal ook wel een wat grotert koelblok geweest zijn inderdaad. Een Arctic Alpine 64 misschien.

          Als je ze een beetje uit laat steken zal dat deel wel wat warmer worden dan de rest. Weet eigenlijk niet of dat kwaad kan, maar helemaal optimaal lijkt het me niet.
          Last edited by Wietefras; 21 December 2016, 11:33.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            Re: LED DIY tutorial voor noobs

            Balen zeg, die Arctic Alpine 11 plus heb ik nu niets aan als ie twee 1212 wil monteren. Een Arctic Alpine 64 Pro versie bedoel je, alleen heeft die niet die mooie vier gaten aan de onderkant zoals de 11 plus.

            Maar proberen de 11 plus te verkopen en nog op zoek gaan naar een andere cpu koelblok. Eerst maar ff goed zoeken naar een beter alternatief dan de 64 pro want ik zal niet weten hoe je die kan monteren zonder die 4 gaten.
            Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

            Comment


              Re: LED DIY tutorial voor noobs

              Je kan die toch gewoon vastplakken, de naam van de plakband ontglipt me efkes, maar je kan het ook gewoon vastplakken op het koelblok. Ook handig voor demontage en verderverkoop vind ik dan.
              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

              Comment


                Re: LED DIY tutorial voor noobs

                @Morgen Zonder Zorgen 4 nieuwe gaten boren en tappen. Boor 2.5mm en een M3 tap...

                @De Witte leds aan je koelblok plakken met tape? Wat denk je dat er gebeurt met de tape lijm wanneer die heet wordt ? Ik zou het niet aanraden.
                gl hf lol wp gg no re!

                Comment


                  Re: LED DIY tutorial voor noobs

                  Kapton tape nog niet van gehoord dus, you tube ken je toch?

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Ah ik zie het al, 62 posts...
                  Nog ff door googelen....
                  Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                  Comment


                    Re: LED DIY tutorial voor noobs

                    Oorspronkelijk geplaatst door De Witte View Post
                    Kapton tape nog niet van gehoord dus, you tube ken je toch?

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Ah ik zie het al, 62 posts...
                    Nog ff door googelen....
                    Cool, die tape kende ik nog niet.

                    Aantal posts is geen indicatie van ervaring. Elektrische componenten die brandgevaarlijk kunnen zijn onder ongecontroleerde situaties, moet je met geen enkel tape vastmaken. Als een LED losbreek van je koellichaam denk je wel 3x na voordat je zoiets weer doet.
                    gl hf lol wp gg no re!

                    Comment


                      Re: LED DIY tutorial voor noobs

                      Die Posts zeggen echt wel iets. Dan had je al geweten welke tape ik bedoelde
                      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                      Comment


                        Re: LED DIY tutorial voor noobs

                        Oorspronkelijk geplaatst door Morgen Zonder Zorgen View Post
                        Balen zeg, die Arctic Alpine 11 plus heb ik nu niets aan als ie twee 1212 wil monteren. Een Arctic Alpine 64 Pro versie bedoel je, alleen heeft die niet die mooie vier gaten aan de onderkant zoals de 11 plus.

                        Maar proberen de 11 plus te verkopen en nog op zoek gaan naar een andere cpu koelblok. Eerst maar ff goed zoeken naar een beter alternatief dan de 64 pro want ik zal niet weten hoe je die kan monteren zonder die 4 gaten.
                        Je zou eens moeten kijken hoe anderen die dingen gebruiken, maar ik zou zeggen gewoon een alu profiel op de zijkant schroeven. Of desnoods ook onderop als dat nog past.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          Re: LED DIY tutorial voor noobs

                          Klopt heb ik het al gecheckt. Lukt wel. Maar eerst mijn Arctic Alpine 11 plus verkopen. Ze staan op de site te koop. Ik hoop dat iemand ze wil overnemen dan ik weer verder gaan.
                          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                          Comment


                            Re: LED DIY tutorial voor noobs

                            das allemaal chinees
                            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                            Comment


                              Re: LED DIY tutorial voor noobs

                              Zou dit iets kunnen zijn?

                              https://nl.aliexpress.com/item/full-...ig=true#extend
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                                Re: LED DIY tutorial voor noobs

                                Daar zitten twee verouderde CXA3070 COBs in die maximaal op iets van 120W per stuk draaien. Hoe ze daar dan 400W snap ik niet helemaal. Op maximale belasting zijn ze sowieso al nauwelijks zinnig. Dan kom je op 80lm/W uit of iets dergelijks.

                                Voor 400W heb je toch minimaal wel 8 van die CXA3070 COBs (of eigenlijk CXB) nodig. Anders daalt de efficientie gewoon teveel.

                                Sowieso zou ik ook meer naar de Citizen modellen gaan kijken. Die kosten ongeveer de helft van de Cree's bij (min of meer) gelijke efficientie en lichtproductie.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X