Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED DIY tutorial voor noobs

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: LED DIY tutorial voor noobs

    Al ging het niet om een paar euro duurder. 36 dollar bij kingbrite tegenover 86 euro bij mouser voor dezelfde cob. Hmm.

    Comment


      Re: LED DIY tutorial voor noobs

      Ok, dat ligt er inderdaad aan welke je koopt.
      Bij de goedkopere scheelt het wat minder.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        Re: LED DIY tutorial voor noobs

        ter info tussendoor, shipping costs voor vier complete lampen bij tdgl blijft gewoon 25 euro. Deze gaan niet omhoog als je pakje wat zwaarder wordt, maar dus ook niet omlaag als je slechts een paar onderdeeltjes bestelt.

        Comment


          Re: LED DIY tutorial voor noobs

          ter info. Ik heb gisteren van tnt ook nog een factuur gekregen van 26.5 euro. 15 voor de administratie en 11.5 voor de invoerrechten etc.
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


            Re: LED DIY tutorial voor noobs

            Anders kreeg ge wel de helft van die van mij.

            Comment


              Re: LED DIY tutorial voor noobs

              Goed, het ei is uitgebroed....

              Ik ben toch voor al geassembleerde lampen gegaan. 4 TGL STAR 60 lampen voor in totaal 500 pietermannen bij TDGL incl. btw en verzending en excl. een mogelijke rekening van oom douanebeambte.
              Is duurder dan zelfbouw, maar ik wil ter bevordering van de wegkwijnende europese economie graag eerlijk mijn belasting afdragen en mijn spullen binnen europa kopen........................ nee hoor, vind dit gewoon de makkelijkste oplossing en sluit precies aan op wat ik wil qua vermogen, passieve koeling en iedere lamp een eigen driver. Voor het inkopen en assembleren mogen ze dan best wat vragen vind ik plus ze hebben hem op de plank liggen is mij verteld. Hopelijk eind deze week binnen, anders begin volgende week. Moet ook wel want de eerste zaailingen zijn net boven de grond (kon niet wachten) en staan nu nog onder de groeisectie van mijn spectraboxje.

              sorry voor mijn LSDIFY (le(d)t-someone-do-it-for-you) actie in een DIY draadje Ik heb er echter wel weer een hoop bijgeleerd hoe het zit met drivers, lampen, koeling etc. etc. en heb echt overwogen om zelf aan de slag te gaan. Ik ben benieuwd naar hoe deze COB leds presteren t.o.v. mijn 200W spectraboxje; ik verwacht een groot verschil te zien eerlijk gezegd. Allemaal dank voor de hulp.

              Comment


                Re: LED DIY tutorial voor noobs

                Nou klinkt helemaal top! Ga je zeker geen spijt van krijgen. En die spectrabox ga je dik en breed beaten met deze lampen.

                En voor die prijs valt het me nog wel mee. Het is dan ook kant en klaar en vast ook wel goed . Heel veel plezier ermee alvast! We wachten de foto's af

                Greetzz

                Comment


                  Re: LED DIY tutorial voor noobs

                  Kijk zo wordt dit steeds interessanter. Thx[emoji1360][emoji1360]


                  I like it!!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                  Comment


                    Re: LED DIY tutorial voor noobs

                    "LSDIFY" is toch ook een prima optie voor mensen die niet de kennis, tijd of zin hebben om het zelf allemaal uit te zoeken

                    Het is jammer dat daar niet wat meer opties in zijn juist. Er was ook nog wel leoLed uit Zwitserland, maar dan betaal je haast 4 euro per watt. met zelfbouw zit je ergens tussen de 1,25 en 1,50 per Watt (afhankelijk van de grootte en hoeveel moeite je doet om de boel goedkopp in te kopen). Todoledgrow zit op iets van 2 euro per watt.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      Re: LED DIY tutorial voor noobs

                      Viel me op dat er binnen Europa weinig mogelijkheden zijn. Waarom verkoopt een grote jongen als Conrad bv. geen cxb cobs en alles wat daarbij hoort (deels wel bij bijv. Mouser)? Passieve koelers met voorgetapte gaatjes voor meer dan 30-40W heb ik alleen buiten de EU gevonden (behalve dus bij todogrowled, maar niet geschikt voor cxb3590...), LeoLed vond ik inderdaad veel te duur, zwitserse precisie voor een zwitserse prijs..... Als je momenteel krap bij kas zou zitten raad ik zelfbouw aan, maar voor 100-150 euro meer doet iemand het voor je en kun je er van uitgaan dat alles meteen werkt.

                      Wietefras.... de kennis heb ik inmiddels wel dankzij alle info die je gepost hebt. De tijd (=ongeduld ) en zin (=lui) om alles in te kopen en in elkaar te klieren was waar het een beetje op stukliep.

                      Voor wie een leuk handeltje in Nederland wil beginnen in onderdelen en/of geassembleerde lampen zie ik mooie mogelijkheden

                      Comment


                        Re: LED DIY tutorial voor noobs

                        In bijberoep, zeer zeker. Al moeten die leds nog altijd van overzee komen. Wsl rekent een bedrijf als todogrowled dat door aan de klant en is die 100 euro niet enkel voor assemblage. Die bestelt of bestelde in ieder geval ook gewoon bij Kingbrite.

                        Comment


                          Re: LED DIY tutorial voor noobs

                          Ik snap eerlijk gezegd niet hoe die Spanjaarden het voor zo weinig geld kunnen doen. Volgens mij assembleren ze de zooi daar allemaal zelf. Daar gaat toch best wat tijd in zitten. Zo groot zullen de volumes toch niet zijn? Al schijnen ze daar veel af te zetten aan van die social clubs.

                          Je zou ook Citizen leds kunnen kopen. Die zijn redelijk betaalbaar in Nederland te krijgen begreep ik. In grotere aantallen althans. Cree is uiteraard ook veel goedkoper als je ze per tray van 100 koopt. Dan zal de prijs van de CXB's toch wel lager liggen dan bij Kingbrite mag ik aannemen. Maar dan nog. Je moet ook nog een ruimte huren, mensen inhuren, de boel verpakken, administratie etc etc etc

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              Re: LED DIY tutorial voor noobs

                              Na dit topic te hebben gelezen ben ik ook van plan over te stappen op led.
                              Voor mijn nieuwe kweekhok zou ik een oud industrieel elektrischbord willen gebruik 160x100x38 cm.
                              Hierin zou ik dan een TGL-220 van todogrowled willen ophangen.
                              Denken jullie dat dit teveel is voor in deze kast? Of zijn er betere alternatieven buiten DIY?

                              Comment


                                Re: LED DIY tutorial voor noobs

                                als de hoogte van je hokje maar 38 is word het wel heel erg krap is het de diepte dan kan het wel,is wel zonde want ze beschijnen 140 bij 50 cm heb je dus wel wat verlies.
                                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                                Comment

                                Bezig...
                                X