Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LED DIY tutorial voor noobs

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Er zit koelpasta op die arctics en die is veel beter verspreid.

    Comment


      Okay is het beter om arctics te gebruiken of ander heatsinks?

      En wat is het verschil met artctics of pin heatsinks

      Comment


        Oorspronkelijk geplaatst door witpen View Post
        Okay is het beter om arctics te gebruiken of ander heatsinks?

        En wat is het verschil met artctics of pin heatsinks
        Arctics hebben een ventilator, hebben stroom nodig, zal je zelf je schroefgaten moeten boren en schroefdraad tappen.

        Comment


          Dat klopt en ik kan dat allemaal wel maar als het niet veel uitmaakt ga ik het liever niet doen.

          Wel heb ik bij kingbrite een offerte opgevraagd ik ben benieuwd hoeveel het wordt

          Comment


            Arctics zijn goedkoper. Die 8 pin fins gaan de verzendprijs geweldig opdrijven. Het pakket wordt veel groter en zwaarder en het wordt moeilijker om er een lagere prijs op te zetten want dat gaat argwaan wekken. Reken dus nog een 60 euro extra voor de invoerkosten.
            Maar passief is natuurlijk een stukje makkelijker werken. Ik heb de twee. Moest ik ze hier ergens kunnen kopen hebben zou ik twee passieve sets gekozen hebben.

            Tappen hoeft overigens ni, gaatje boren en vijs erin draaien en klaar.

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
              Arctics zijn goedkoper. Die 8 pin fins gaan de verzendprijs geweldig opdrijven. Het pakket wordt veel groter en zwaarder en het wordt moeilijker om er een lagere prijs op te zetten want dat gaat argwaan wekken. Reken dus nog een 60 euro extra voor de invoerkosten.
              Maar passief is natuurlijk een stukje makkelijker werken. Ik heb de twee. Moest ik ze hier ergens kunnen kopen hebben zou ik twee passieve sets gekozen hebben.

              Tappen hoeft overigens ni, gaatje boren en vijs erin draaien en klaar.
              Oh? alleen een gaatje en dan kan je er al in schroeven? is dat een beetje te doen zonder kolomboor?

              Comment


                Geen idee, ik heb een kolomboor Maar ik denk niet dat het zonder evident wordt. Staal van de heatsink is voor de rest zacht genoeg om de vijs er in te draaien.

                Comment


                  Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                  Geen idee, ik heb een kolomboor Maar ik denk niet dat het zonder evident wordt. Staal van de heatsink is voor de rest zacht genoeg om de vijs er in te draaien.
                  Tjah, heb een bankschroef, met een beetje beleid moet dat wel lukken idd.

                  Comment


                    Dat is een goede als nog invoerrechten mag betalen en hoge verzend kosten.
                    Er was een mail binnen waarin stond dat ik het aan een andere persoon de offerte moest aanvragen.
                    Dit heb ik gedaan en een offerte met en zonder de heatsinks.
                    Er is een bedrijf namelijk http://www.rubol.nl/product/rubol-14...heatsink-cree/ al is dit wel een stevige prijs.

                    Nog een vraagje over de heatsinks er zijn verschillende grote voor de wattages is het zo hoe groter hoe beter

                    Comment


                      Heb er 4 geboord uit het handje, tussen de Workmate geklemd.
                      Koellichamen zijn van aluminium, harde schroefjes kun je er zonder tappen in draaien.
                      Hele projectje (40-50 gaatjes boren?) heeft me 2 of 3 boortjes gekost, dus een paar reserve kan geen kwaad.
                      Is nog altijd goedkoper dan een kolomboor aanschaffen.

                      Voor de fans heb je een aparte voeding nodig.
                      1 fan 12V - 0.16A
                      8 fans 12V - 1.3A
                      Als je er eentje met regelbaar voltage hebt kun je de snelheid(geluid) van de fans makkelijk aanpassen.
                      Misschien is het handig om minder fans op 1 voeding te zetten ivm warmteontwikkeling/levensduur.

                      Passieve koeling maakt minder herrie, scheelt een extra voeding, maar is veel groter/zwaarder.
                      Met een actieve koeling krijg je ze koeler en heb je controle, maakt wel wat geluid als ze op 12V staan.
                      Elk heeft z'n voor- en nadelen.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        Bedankt voor de reactie QnQ.
                        Ik wacht op de offerte van kingbrite en ben benieuwd wat te kosten met en zonder heatsinks gaat worden.
                        Over het boren dat is toch een aardig project worden.
                        En zoals je al zei het zijn voor en nadelen we wachten maar even op kingbrite

                        Comment


                          Dit is de offerte alles is Dollars

                          8x Cree led CXB 3590 3500k 31 per stuk 248,0
                          8x Ideal 50-2303CR ledhouder 2,8 per stuk 22,4
                          2x Meanwell HLG-185H-C1400B 40,5 per stuk 81,0
                          10x Thermal tape 0,3 3,0
                          20x 0,75 draad gratis
                          8x Pre-drilled heatsing (75-85) 15 120

                          Totaal 474,4

                          Kosten DHL met heatsinks $110
                          Kosten DHL zonder heatsinks $ 45


                          Totaal met heatsinks en verzending $584,4
                          Totaal zonder heatsink $ 399,4
                          Verschil $185

                          Comment


                            Is er een reden dat je voor cree gaat, en niet voor citizen 1216?

                            Comment


                              Het klinkt nog steeds als abracadabra
                              Stemma doet het forum, stout 2017

                              Stemma doet stout (2016)
                              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                              Comment


                                Bringdown ik heb het meeste over de cree led gelezen daarom, ik zou niet weten waarom ik voor citizen 1216 zou gaan.
                                Zijn die beter dan?

                                Stemma dat was het voor mij ook maar ik begin het steeds beter te begrijpen.

                                Ik had bij zag dat als ik de heatsinks bij rubol koop en niet bij kingbrite de prijs ongeveer het zelfde is en dat ik dan geen invoerrechten hoef te betalen

                                Comment

                                Bezig...
                                X