Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scrog in Homelab 80L

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Scrog in Homelab 80L

    Korting op 420shop
    En die nieuwe homelab gaan we weer op zijn kant draaien. Was die 120 op 120 tent beu, dat werkt totaal niet praktisch in scrog, en sinds er nu al een tijdje led hangt en geen centrale HPS meer is een vierkante tent niet meer nodig.
    De tent is 150 op 80 op 200 en die gaan we dus kantelen zodat ze 200 op 80 op 150 wordt. Op die opp verspreid ik 8 3590 cobs, op 50 watt. Was wat te weinig licht op 120x180, maar dit moet lukken. Wordt wsl mijn enige kweek dit jaar dus mss hangen we er halfweg bloei de voorgroei 3070 set ook nog bij.

    Wat we gaan zaaien weet ik nog niet, ga straks is door de zadenvoorraad. Sowieso weer vanalles door elkaar. Voeding terug mineraal, alles van plagron. Grond moet ik nog is bekijken, we beginnen in zaai en stek grond van de aveve.

    #2
    Deze ga ik volgen

    veel succes Beowulf

    Comment


      #3
      Veels te veel zaden gekocht en geruild afgelopen jaren... Twijfel om er terug een sea of green van te maken, maar dan in iets groter potten dan vorige keer. Kiemkracht neemt alleen maar af natuurlijk.

      Comment


        #4
        Dusse, 150 wordt de hoogte van de tent?

        Succes!
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Jup. Heb lang gezocht naar een ideale tent en dit kwam het dichtst in de buurt.

        #5
        Zaden zitten in potjes. Denk dat ik 1 helft ga scroggen, 1 helft sea of green. Zitten oa bij de gelukkigen: sweet seeds cheese, botafumeiros, fast skunk, cream mandarine, ice cool, white label master kush, K1 trainwreck x maui waui en blue chocolate haze, de forum lotto zaden sensi kush en nog wat. Updateje als ze goed en wel boven staan. Fem en regular door elkaar dus de fems gaan onder de scrog en de rest zie ik wel wat het wordt.

        Comment


          #6
          lijkt me een leuk kweekje zeker met je set up zal ff abonementje nemen en volgen
          mijn nieuwe tent is 120x120 maar de zijkanten kunnen open bij mij zo makelijk om er aan te kunnen om te scroggen
          veel succes Beowulf
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
          KEEP ON GROWING AND SMOKING

          Comment


            #7
            Scroggen Scroggen daar zit mijn interesse wel , daar wil ik wel meer van weten ,
            ik ga hier zeker mee volgen als je het niet erg vindt !!

            succes er mee , en wanneer spring je uit de start blokken ?

            MVG Remco .
            🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

            👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

            Comment


              #8
              De eerste kopjes zijn sinds donderdag al bovengekomen, was snel. Heb ze ontkiemd in de veranda, met die laatste dagen zomerweer. Voorkiemen doe ik niet meer, ze komen sindsdien niet meer boven met hun helm nog op. Foto's volgen als het wat interessant begint te worden.

              Comment


              • beowulf
                beowulf commented
                Editing a comment
                Minstens 9 want die zijn feminised. Moest ik enkel regulier zaaien, tsja. Genoeg zeker

              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                En dien 150 is dat hoog genoeg om uw ding te doen , lamp en toestanden hangen daar boven toch ook in ? sorry misschien voor de vele vragen , maar ik weet wel graag veel van een Exquisite Grower , iemand met 10 jaar ervaring moet toch bijna op alles een antwoord weten ?
                Spaart me een hele hoop opzoek werk !?!

              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                Waarschijnlijk wel mijn kast is binnen in 160 hoog ?

              #9
              Twee jaar geleden hoogte op 120. Voor mij was dat genoeg, maar 150 werkt toch wat aangenamer. In feite heb je maar een goeie 50 cm waar wiet moet komen nodig. De rest is toch fluff.

              Comment


              • Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                OKI-DOKI ik weet weeral een beetje meer waarover ik een beetje kan over na denken .
                Ik zie er al naar uit om uw kweek verslag te volgen en ik ga op de eerste rij zitten als dat mag van de meester !!! Foto's en nog eens foto's dat we een goed overzicht hebben van de situatie!

              #10
              🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

              👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

              Comment


                #11
                Nog niet interessant genoeg om de spiegelreflex uit te halen.

                Kiemkracht neemt af, zou ni weten hoe ik dat anders moet verwoorden. Heb er een hoop nooit in de koelkast bewaard en die zijn mss al 4 jaar oud. Dus best dat ik die eerst zaai ipv weer nieuwe koop voor er geen leven meer in zit.

                Hoe hoog dat net komt zie ik wel als het gaat hangen. Je laat dat op de planten zakken, de hoogte tot de pot speelt geen rol. Dat is elke keer weer anders. Ik neem van die normale draad voor den tuin af te bakenen, met mazen van 5 op 10 cm. Moet gewoon hard genoeg zijn dat de takken blijven hangen.

                Comment


                • Remco
                  Remco commented
                  Editing a comment
                  Mazen van 6 op 6 cm is dan goed als ik het zo versta , dan kan ik het net wel regelen , komt in orde !! bedankt voor de moeite !!

                #12
                Ik ben erg benieuwd Beo!

                Kiemkracht neemt af om verschillende redenen; de hormonen raken op of vervallen door de tijd, het zaadje is in ruststand maar het verbruikt zelfs dan energie en die energie kan op raken, zolang het zaadje in ruststand zit kan vanalles het zaadje aanvallen maar omdat het in ruststand zit kan het zichzelf moeilijk verdedigen. Ik bewaar mijn zaden bij -15C. Dan zijn ze iets langer houdbaar, en het voorkomt vochtproblemen of vroegtijdig kiemen wat in een koelkast weleens kan gebeuren.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                • LR2
                  LR2 commented
                  Editing a comment
                  Dat doe ik zelf wel ja. Wietzaad kan het hebben, en het zorgt voor de minste afbraak ten aanzien van andere bewaarmethodes. Alleen rekening houden met dampslag wanneer je ze uit de vriezer haalt; ze zijn zo koud dat ze waterdamp aan gaan trekken. Als je dat een dagje buiten de vriezer laat, dan gaat het fout, tenzij je plan is om te zaaien, dan kan het prima.

                • Remco
                  Remco commented
                  Editing a comment
                  Goed om te weten , ik ga daar zeker rekening met houden als ik ze invries !

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Ook weer wat geleerd, alleen vriest de mijne op -25.

                #13
                Vandaar dat ik ze nooit in de koelkast heb willen bewaren. Schrik voor teveel vocht en ontkieming.

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Ieder z'n ding he, ik bewaar al 30 jaar zaden in de koelkast zonder probleem.
                  Mja, beter zorg je dat je niet zoveel voorraad hebt

                #14
                Deze ga ik volgen! Leuke soortjes.. veel succes

                Comment


                  #15
                  De oudsten zijn nu 9 dagen en ze doen het allemaal goed. Krijg al bijna de eerste zijscheuten te zien zelfs De 4 3070's hangen op een 40 tal cm. Geen voeding, scheutje regenwater iedere dag met de plantenspuit.

                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • smoker2002
                    smoker2002 commented
                    Editing a comment
                    ziet er mooi uit
                    Last edited by smoker2002; 30 September 2018, 01:57.
                Bezig...
                X