Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De race naar resultaat met een minimaal budget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    En het kaartje voor op de pot.
    Attached Files
    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


      #47
      Sensi is geen soortnaam maar de naam van een verkoper https://sensiseeds.com/nl/
      Sensi Star is wel de naam van een soortje, en Sensi seeds maakt die niet eens.
      Erg verwarrend inderdaad
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Ja erg verwarrend inderdaad. Maar goed ik ben nu een weg ingeslagen dus ga ik het ook maar gewoon met Skunk doen! Sensi Star is ook een indica wiet en skunk ook dus het effect zal vast soortgelijk zijn. Daar ging het me om. Bedankt voor je post. Hier heb ik veel aan. Wel zaak om nu zo snel mogelijk naar een koolstoffilter te komen met die Skunk.

        Maar inderdaad de Ruderalis zit er ook nog doorheen. Dat is maar gewoon een gok. Volgens mij heb ik dat nog nooit gerookt.


      #48
      Zojuist de tent binnen gekregen. Meteen in elkaar gezet natuurlijk maar mens hij is wel een stuk groter dan ik had gedacht haha. Maar goed het staat dus nu. Lampen opgehangen, afzuiging zonder koolstoffilter erin. Wel een boel herrie zeg zo'n fan van 19 euro.

      Zit nu te twijfelen of de Amnesia de grond in gaat. De worteltjes zijn nu net zo lang als bij de hermafrodieten alleen lijken ze nog door te groeien. Ik denk dat ik even tot vanavond wacht.

      Straks ook eens even mijn Raspberry Pi opzoeken zodat ik een cam in de tent kan ophangen. (Weer een ideetje gejat van OudHollander )

      Vergeet ik bijna te vermelden dat ik nog een liter water bij de potgrond heb gedaan. Het werd toch nog weer te droog.

      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment

      #49
      Wel wat warm in de tent: 32 graden... weet niet goed of dit veel te warm is.
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Ja heb ik. Die staat nu ook vol te blazen. Maar het is sowieso heel erg warm op zolder. Zal wel komen omdat ik vanmorgen de verwarming hoog heb gezet. Ik ga het wat in de gaten houden.


      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Yep, warmte stijgt
        Maar voer je de warme lucht ook af naar buiten (of in een schouw ofzo) of voer je de lucht af in dezelfde kamer? Hoe en waar heb je jouw afzuiging geplaatst in de tent?

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Nee, ik denk dat het daardoor komt inderdaad. Op dit moment gaat het nog in dezelfde ruimte. Wel zit er ook ventilatie in de ruimte zelf. Ik heb de afzuiging bovenin de tent naar het dak. Binnenkort eens even zo'n pijp scoren ergens. Of wellicht dat de oude pijp van de airco wel past.


      #50
      Bam! De Amnesia Haze is de grond in. Met het worteltje naar boven geplant. Vandaag dus de eerste echte dag dat ik tent en spulletjes in gebruik neem. Vanaf nu zal alles 24/0 blijven draaien.

      De Skunk is nog niet ver genoeg met ontkiemen. (Wat een trage handel zeg, dit is al dag 4!) Er komt wel een klein wortelpuntje uit bij alle drie de zaden. Dus ontkiemen zal het wel. Alleen nog eventjes geduld.

      Attached Files
      Last edited by kweek0r; 23 September 2019, 16:19.
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Wow dat is wel een heel goed idee. Die staat op mijn wannahaves lijst. Bedankt!


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik ben ff zo vrij om collega kweker Meglow te citeren, die kwam laatst met een erg goede tip:
        "100% mee eens
        1 nadeel kan ik slechts verzinnen en dat is het gevolg van natuurwetten als je de ratch aan je plafond vastmaakt i.p.v. aan je lamp (zoals de bedoeling is). Kijk op internet en je ziet dat het allebei gedaan wordt.
        Het zit zo, uitgaande van dat je de ratch aan je plafond vastmaakt: Aan het ene uiteinde van het touwtje hangt/trekt je lamp, aan het andere uiteinde moet je met dezelfde kracht naar beneden trekken om de lamp omhoog te kunnen laten bewegen. Kortom, je trekt tijdens het instellen met het dubbele gewicht van je lamp aan het ophangpunt bovenin je tentje. Bij sommige tentjes wordt gebruik gemaakt van minimale buiswanddiktes, dus wees gewaarschuwd. Voor het goeie dus nooit enkel en alleen aan het touw trekken, maar of met je andere hand de lamp omhoog helpen of de ratch vasthouden zodat je je plafondophanging ontziet... dat, OF je laat de natuurwetten in je voordeel werken en je maakt de ratch vast aan je lamp, zodat je omhoog moet trekken om de lamp omhoog te bewegen. M.a.w. als je de hoogte instelt, trek je nog maar met de helft van het gewicht van je lamp aan je plafondophangpunt.
        Volgt u hem nog?? :o) Zoniet, altijd de ratch vastmaken aan je lamp, en dus niet aan je plafond"

        Scheelt enorm!!
        Nogmaals bedankt Meglow!

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Thanks @Takketoelli

        Dit is wel belangrijk om te onthouden. Door de hefboomwerking ga je inderdaad meer gewicht op de ophangpunten zetten. Zeer belangrijk om de lampen met je hand mee te bewegen inderdaad!


      #51
      Goedemorgen!

      Zojuist de eerste Skunk kunnen planten. De andere twee Skunk zaden blijven wat achter. Ze springen ietsje open en er komt een heel klein wortelpuntje uit maar daar blijft het bij.

      Nu is het wachten totdat de eerste zijn kopje laat zien!

      Vanaf nu ga ik twee maal daags met de plantenspuit langs om het zaadje wat extra water te geven.

      edit: Zojuist de twee hermafrodieten vernietigd. Een emotioneel moment. Die twee plantjes zouden mij straks in de illegaliteit gebracht hebben dus dat lijkt me niet zo slim.

      edit2: Toch vind ik het water geven erg moeilijk. De emmers zijn flink zwaar als ik ze optil dus dat zou goed moeten zijn. De toplaag is vannacht alleen wel wat uitgedroogd door de lampen. Mijn plan is om, net als bij de hermafrodieten, de toplaag vochtig te houden met de plantenspuit. Ook heb ik nu een chinees stokje in de pot zitten zodat ik kan zien of de aarde vochtig genoeg is. Ik moet heel erg oppassen dat ik niet teveel geef. Daar zijn mijn bonsaiboompjes vroeger ook aan gestorven.

      Last edited by kweek0r; 24 September 2019, 07:45.
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Thanks! Die heb ik niet maar ik merkte ook dat op de dagen dat ik de verwarming aanzette ze sneller ontkiemden. Straks eens even naar kijken.


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Kijk uit met de verwarming, ze worden gauw te warm, daar zijn meer mensen achter gekomen, leg er een krant onder!!

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Bedankt @Rreppellsteeltjam maar ik heb ze niet op de verwarming gezet. Ik had toen de verwarming in de kamer waar ze staan aangezet. Die dag hebben de worteltjes flink progressie geboekt.


      #52
      Zo zeg, een hele hoop geleerd vandaag.

      Ik ben dus de hele dag van huis weg en ik ben echt als de dood dat als ik straks thuis kom mijn huis afgefikt is. Vanavond ga ik echt als een speer die lampen met dubbele bevestiging vast zetten.

      Wellicht heeft iemand nog tips over hoe je hier mee om kan gaan? Dit is geen fijn gevoel...

      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Die wat ik kreeg was 10 jaar nog te gebruiken. Bij bol.com voor iemand anders eentje gehaald, die was 9 jaar re gebruiken. Kan altijd terugsturen zonder opgave van reden als je via internet besteld mocht deze niet goed zijn.

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Klopt. Goede tips allemaal man. Mijn dank is groot!


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dat is waar Flip!

      #53
      Goedemorgen!

      Helaas missen we nu wat posts door de downtime en de forum exploit. Maar niet getreurd we gaan gewoon door!

      Zojuist weer even bij mijn schatjes gekeken en ze wat water uit de plantenspuit gegeven.

      De laatste Skunk die aan het ontkiemen is begint een worteltje te krijgen. Ik heb er dus best wel vertrouwen in dat die uitkomt. Helaas heeft de strain me wel wat onzeker gemaakt (Sensi Skunk Automatic van Sensi Seeds). Het ontkiemen duurt erg lang; er lijkt weinig energie in de zaadjes te zitten en de ontkiemde en groeiende Skunks hebben beiden issues. (De ene heeft een omgeknakt lobblad en de ander wilde maar niet uit zijn zaadzakje komen). Een zaadje is verrot tijdens het ontkiemen zonder uit te komen. Nu is dit mijn eerste kweek dus ik weet niet of dit toeval is of dat het aan de strain ligt.

      De Amnesia Haze Automatic doet het voortreffelijk (RQS). Geen problemen mee. Ontkiemde zeer snel en krachtig en stond binnen 24 uur strak omhoog richting het licht. Zonder zaadzakje.

      En omdat we nu wat berichtjes missen heb ik meteen wat fototjes gemaakt! Ze staan er in mijn optiek netjes bij.

      Wel ben ik wat verward weer: wanneer begin ik met groei voeding? Ik zal hier vandaag wat meer over proberen te lezen. Ik heb dus ergens gelezen dat autoflowers geen groei voeding nodig hebben... Ik heb het wel in huis dus als het helpt bij het groeien waarom niet? Misschien dat iemand hier er wat meer ervaring mee heeft. Ik wil de kweek niet verpesten door overvoeding. Goed... ik ga lezen.

      Hier dan de photoshoot van mijn modellen!

      Attached Files
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


        #54
        Bij mij deed de Amnesia haze automatic van RQS het ook buitengewoon goed. Ik heb eens ergens gelezen dat deze soort graag gevoed wordt en dat heb ik ook gedaan. Groei zowel als bloeivoeding. Wel oppassen voor overvoeding. Denk: mini sativa, dus van alles de helft aan voeding. Ze maken alleszins een goede start. Succes ermee!

        Comment


        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Ah buitengewoon goed is al beter dan normaal. Dus wellicht dat de Sensi Skunk (Sensi Seeds) gewoon normaal doen en de Amnesia Haze Automatic (RQS) buitengewoon goed. Thanks! Ik vind dit een erg leuke hobby!


        #55
        Zojuist het laatste zaadje geplant. Die Sensi Skunk blijft een raar verhaal. Het worteltje was er nog niet echt ver uit maar de vorige keer ging dit ook goed. Op hoop van zege.

        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Ah deze zit er al zeker 4 dagen in. De vorige van deze strain had ik ook zo lang en die zijn uitgekomen (2 stuks). Het derde zaadje is helaas verrot. Dit is het vierde zaadje wellicht dat het als het worteltje in aanraking komt met de aarde en voedingsstoffen er ineens kracht in komt. Ik hoop het ook!


        • OudHollander
          OudHollander commented
          Editing a comment
          Een zaadje heeft alleen water en zuurstof nodig om te groeien tot een zaailing, dus zal ze haar kracht niet halen uit de voeding in je pot. Als het goed is, zit die kracht in het zaadje en zal de plant daarop teren tot er een goed wortelgestel is. Tot dan haalt het plantje haar energie voornamelijk uit de lobblaadjes. Maar goed, dit geheel terzijde Als je jouw zaadje niet te nat hebt gepland, komt het helemaal goed want ik denk dat het zaadje vooral zuurstof nodig heeft nu na al die tijd in dat glas

        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Dan zou het goed moeten komen! Bedankt OudHollander !


        #56
        Last edited by kweek0r; 29 September 2019, 07:21.
        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          OudHollander
          Ik heb mijn muis weg moeten doen sinds ik de katten heb
          Dus gebruik ik nu een tablet, die slikte ik toch al....


        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Bedankt OudHollander dat is een goede tip. Ik merk dat het bezig zijn met de plantjes best een ontspannende bezigheid is. Ik ga een stoel naast mijn tent neerzetten!


        • OudHollander
          OudHollander commented
          Editing a comment
          In dat geval moet je niet met je muis een hover doen maar met de kat Takketoelli! En als dat niet lukt moet je pagina 37 van de handleiding nog eens lezen ofzo...

        #57
        Zojuist zowel Sensi Seeds als Sirius.nl een mail gestuurd met mijn probleem. Wellicht kunnen zij wat opheldering geven.

        Tevens heb ik de grootste Skunk maar in het midden gezet in de hoop dat deze het grootst wordt. Zo hoop ik toch nog op een 50/50 oogst te komen van Haze & Skunk.

        Ook ben ik van plan te wachten met water geven totdat de blaadjes naar beneden gaan krullen. Wel ben ik wat onzeker over deze methode. Ik weet dat ik mijn bonsai boompjes heb laten sterven door een teveel aan water. Maar ik weet niet of het wel veilig is zolang te wachten. Ik houd ze in elk geval nauwlettend in de gaten zodat ik op tijd kan ingrijpen.

        Last edited by kweek0r; 29 September 2019, 08:09.
        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Problemen met ontkiemen zijn in 90% van de gevallen fout van de kweker.
          Geeft verder niks, we hebben het allemaal gedaan, of gaan het nog doen

        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Daar begin ik ook bang voor te worden...


        #58
        En dan nog weer eens een positieve noot met foto's!

        De vier plantjes doen het uitstekend! Ze beginnen alweer nieuwe blaadjes te groeien. Zo ver ben ik met mijn test-setup nog niet gekomen.

        Wel heb ik opgemerkt dat bij de twee indica's de blaadjes licht op beginnen te krullen. Dit ga ik goed in de gaten houden want wellicht is het te warm in de tent. Het is niet extreem of zo dus wellicht ligt het wel aan de strain en dat ze altijd iets opkrullen. (foto 3)

        Attached Files
        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment



        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Weten jullie dat comments niet meetellen in je postcount ?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Jaaaahaaa.

        #59
        Goedemorgen!

        Zojuist weer even bij de dames gekeken en wat fototjes gemaakt. Ik heb het idee dat er nu wel echt tempo achter gaat zitten.

        De grootste Amnesia heeft nu nog meer nieuwe bladeren. Ik weet niet eens hoe ik het moet beschrijven maar ik denk dat er nu wel 8 blaadjes aan zitten. (de laatste 4 wel erg klein nog)

        Verder is de temperatuur nu 29 graden. Ik moet er echt op letten dat ik het huis hier niet ga opstoken tot warm want dat is erg slecht voor vooral de Skunk planten. Deze hebben nog wel een klein beetje opkrullende bladeren maar het is in elk geval niet erger geworden.

        Dan hier even de foto's

        Oh voordat ik het vergeet: ik denk niet dat het een probleem is maar het bladerdek op de haze begint nu voller te worden. Het steeltje lijkt wel een beetje te zwak voor het bladerdek. Trekt dit nog bij? Vooral als ik per ongeluk wat water op de bladeren heb gespoten ligt de bovenkant van de plant zowat op de grond.

        Fijne dag gewenst!

        Attached Files
        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


        • OudHollander
          OudHollander commented
          Editing a comment
          Heb je een ventilator aan? Best is om een ventilator net boven de plantjes te richten. Net genoeg zodat hun blaadjes lichtjes bewegen (niet te hard of volop op de planten richten). Op die manier gaat de plant z'n stengel en takken verstevigen (om zich te wapenen tegen wind)

          Verder zien ze er goed uit. Ik vind ze wat klein, maar dat zal aan de ruderalis genen liggen waarschijnlijk. Ik heb nog nooit autoflowers gehad, dus ik kan niet echt oordelen.

        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Ja echt groot zijn ze inderdaad nog niet maar wellicht komt dat nog. Als er straks maar toppen aankomen vind ik het best!

          Heb nog geen ventilator aan. Heb er een hier thuis staan dus kan deze zo aansluiten. Ga ik doen bedankt!

          edit: Trouwens bedacht me net dat het ook kan omdat ik de skunk pas later kon planten dan de Amnesia. De Amnesia begint wel goed te groeien maar ik weet natuurlijk niet wat normaal is.

          Last edited by kweek0r; 30 September 2019, 11:01.

        #60
        Zet ff een bekertje er overheen als je water moet sproeien ofzo.
        Liever niet de zaailingen met gewoon water nat sproeien.
        Je moet sowieso ruim om de stam heen water geven, niet tegen de stam aan.
        Vergeet niet : ze houden absoluut niet van natte voetjes, dan zijn ze binnen een dag dood in deze fase.

        24/0 zou ik niet de hele kweek doen.
        Tijdens de donkere uren gebeurt er ook vanalles met een plant. Ze gaan niet slapen ofzo.
        Hou het dan op 22/2 of 20/4
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Top! Daar ga ik op letten. Hoe bedoel je natte voetjes? Dat ze echt te nat staan? Want ik heb ze sinds ik ze geplant heb alleen 2 maal daags met de plantenspuit bewaterd. Geen grote hoeveelheden gegeven. En de bladeren staan nog steeds netjes dus ik geef ze voorlopig nog niets totdat ze gaan hangen.

      Bezig...
      X