Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De race naar resultaat met een minimaal budget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Goedemorgen!

    Een kleine update van de dames. Ze staan er mooi bij. Begin me wel af te vragen of ze niet een keer water nodig hebben. Ze hangen nog niet echt maar ik heb wel het idee dat ze iets van stevigheid aan het inleveren zijn. De potten voelen nog redelijk zwaar aan. Ik wacht nog even.

    Attached Files
    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


      #77
      Goedemorgen!

      Hier dan weer een update over de dames. De Amnesia's beginnen wat te verslappen heb ik het idee. Dat zou kunnen zijn dat het water begint op te raken. Ik kijk het nog even aan. Mocht het erger worden geef ik ze water.

      Ze doen het al vanaf de start zonder echt water gegeven te hebben anders dan de plantenspuit.

      Ik weet niet goed of ik het goed doe: wachten totdat ze slap staan en dan een half litertje water met exmember47012 Terra Grow.

      Graag zou ik horen van iemand met ervaring of dit een manier is. De bovenlaag van de potten zijn helemaal uitgedroogd. Overal op internet lees je andere dingen. De een geeft water als de toplaag uitgedroogd is. De ander geeft water als een sateprikker niet vochtig wordt.

      Ik heb deze manier (wachten totdat de bladeren slap worden) van dit forum maar ben als de dood dat mijn plantjes straks sterven van de dorst.

      Hoe slap moeten de bladeren hangen? Echt totdat de bladeren zowat tegen de stam aan geplakt zitten?

      Wellicht dat iemand even naar de foto's kan kijken. (Foto 5)

      edit:
      De potten zijn ook een stuk lichter maar je kunt nog wel duidelijk voelen dat er nog vocht in zit.

      Attached Files
      Last edited by kweek0r; 8 October 2019, 09:16.
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Wow bedankt voor het antwoord! Ze hangen inderdaad niet duidelijk zichtbaar. Dan geef ik ze voorlopig nog steeds geen water.

        Goed te horen dat ze er stralend bij staan. Ik ben ook stiekem best trots op de dames.


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Eventueel kan je een beetje ( 1 cl)van onder geven, hierdoor krijgen de wortels een stimulans om verder naar onder te "zoeken".

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Bedankt @Rreppellsteeltjam dat is een goed idee. Ik heb alleen geen schotels onder de potten. Ik vermoed dat onderaan ook nog steeds de meeste vocht zit op dit moment. Door het optillen van de pot kun je wel een beetje voelen waar de vocht zit.


      #78
      www.123planten.nl/vochtmeter.html

      met deze heb je een gedacht hoe droog je aarde is

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Wow dat is niet duur. Ik denk dat zoiets mijn volgende investering wordt.

        Dat neemt niet weg dat ik voor nu niet zoiets kan kopen. Ik heb besloten te wachten met water geven. De theorie er achter is in mijn optiek dat de planten nu maximaal met hun wortels op zoek moeten naar water. Door ze pas water te geven als de grond echt te droog wordt denk ik de wortels maximaal te kunnen laten groeien op deze manier.

        Last edited by kweek0r; 9 October 2019, 06:14.

      #79
      Goedemorgen!

      Een kleine update omtrent mijn dames:

      Ten eerste zijn gisteren de katrollen bezorgd! Dit was het laatste onderdeel voor een complete basis kweektent. Zoals jullie kunnen zien hangen de lampen eindelijk netjes.

      20191009_073026.jpg

      Ten tweede heb ik een Skunk en een Amnesia omgewisseld van plek. De Skunk stond in het midden en kreeg opkrullende bladeren van de hitte. Ik hoop dat het door de nieuwe plek wat beter gaat.

      Tevens maak ik me een beetje zorgen over deze Skunk plant. Hij lijkt wel in elkaar gezakt te zijn ten opzichte van de mooie Amnesia's. (Dit was de plant die in het midden stond)

      20191009_073043.jpg
      edit: Net nog even gekeken en het plantje staat verder wel stevig. Ik vermoed dat dit de strain is die wat hangeriger is dan de Amnesia haze.

      Wow heb ik ook ineens ontdekt hoe ik foto's in een post kan zetten.

      De rest van de dames doen het goed. Ook de beide Skunk indica's.

      Wellicht dat het gewoon de strain is die wat minder uitbundig groeit dan de Amnesia soort?

      edit: Nog vergeten te vermelden: Door het plaatsen van de juiste afzuiging met koolstoffilter heb ik het voor elkaar gekregen de temperatuur te laten zakken van 31 naar 28 graden. Dat scheelt al een hoop.

      Attached Files
      Last edited by kweek0r; 9 October 2019, 06:54.
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Wat jij genenpool noemt bedoel ik met dat het in de strain zit. Het is inderdaad denk ik het verschil tussen de indica en de sativa. Toch is het fijn om bevestiging te krijgen dat ik me geen zorgen hoef te maken.

        Ja de autoflowers worden inderdaad wat kleiner dan de real deal Deze kweek is ook opgezet om zo snel mogelijk wat te oogsten (en roken) te hebben. Ik zal het dus moeten doen met minder resultaat dan van de normale planten.

        Wel heb ik al White Widow in huis (feminized) hiervan ga ik er tijdens de volgende kweek 3 van neerzetten. Wat de andere twee gaan zijn weet ik nog niet.

        Autoflowers zijn leuk voor nu maar de volgende keer ga ik voor de normale versies


      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Ik hoop het Ik hoef geen kilo's in huis te hebben; als ik in mijn eigen behoefte kan voorzien ben ik helemaal tevreden.

        Maar een goede oogst is natuurlijk wel gaaf om als resultaat te hebben.

        We gaan het meemaken!


      #80
      Bedenk me ook net dat ik nog nooit in mijn leven een echt wietblaadje heb gezien. En nu heb ik ze gewoon zelf in de tent! Mooi werk dit.

      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      #81
      Ziet er goed uit, verder kun je beter geduld hebben dan racen en alles zo snel mogelijk, word een veel beter en lekkerder rokertje als je er rustig de tijd voor neemt en het goed cured ook een paar maanden.

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Klopt dat is waar. Maar dat komt volgende kweek wel. Deze is zodat ik zo snel mogelijk iets te roken heb. (Heb geen geld voor de coffeeshop meer)


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Gadegij 3 maanden of meer niet naar de shop gaan , tegen dan ben je afgekikt !!!

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Haha jawel hoor maar heel sporadisch.Nu is alles weer op dus moet ik weer even zonder helaas. Hopelijk ben ik daar over een paar maandjes vanaf!


      #82
      Goedemorgen!

      Ze staan er weer sprankelend bij de dames. We zijn nu officieel de derde week in gegaan volgens de GrowBuddy.

      Nu lees ik een hoop hier op het forum. Ook dat sommigen hun dames naar de kapper sturen voor een top-kapsel.

      Na enige research ben ik uit gekomen dat ik dit ook wil. Maar kan ik dat nu al doen?

      Ik heb een aantal adviezen en eigen keuzes die ik heb:

      - Toppen
      - Scroggen
      - SOG
      - LST

      Waarvan SOG direct afvalt omdat ik zeker niet over de magische wettelijke grens van 5 plantjes wil gaan.

      Scroggen werd stevig afgeraden bij autoflowers. Het waarom heb ik niet kunnen vinden maar deze laat ik deze kweek ook even zitten.

      Dan blijven over het Toppen en LST.

      Stiekem heb ik vanmorgen al even gekeken waar de operatie plaats moet vinden. Bij de mooiste Amnesia zie ik inderdaad een klein topje die ik er zo OEPS af kan knippen. Maar nee dat doen we dus nog maar even niet. Ik moet eerst lezen wanneer je mag toppen. Maar Toppen it is!

      Verder kijk ik graag naar het topic van OudHollander omdat hij veel ervaring heeft en net een weekje voorloopt op mijn plantjes. (Geen Autoflower dan).

      Hij heeft de plantjes LST bezorgd. Nu heb ik op internet gezocht en daar adviseren ze ook bij autoflowers LST. Aangezien ik mijn plantje nog niet aan de rand van de pot kan vastbinden omdat ze te klein zijn wacht ik hier nog even mee.

      Dus dan rest vooral de vraag op dit moment:

      Wanneer mag je toppen...?

      Ik heb vaag iets gelezen over als er 4 nodes zijn. Ik zal straks eens tellen en nog beter uitzoeken of dit het juiste moment is.

      Wellicht dat een user nog tips even over deze vraag.

      edit:

      Nu lees ik ook nog dat je autoflowers niet moet toppen omdat het de groei remt. Zit wat in op zich. Wellicht dat iemand hier een andere kijk op heeft...?

      Attached Files
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment

      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Dankjewel Takketoelli voor de duidelijke bijdrage Als het nu niet duidelijk is, weet ik het ook niet meer

        Op naar de groene zee!

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Bedankt allen voor de heldere uitleg!


      #83
      Ziet er niet verkeerd uit toch? Het is lastig een goed oordeel geven met die paarse kleur, maar volgens mij gaat het prima zo!

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Volgens mij gaat het ook goed! Ik zal morgen het discolicht eens even uitzetten voor de fotoshoot Ik ben erg blij met berichtjes zoals die van jou!


      #85
      Kijk, zo zonder disco is het een stuk beter te zien! Ziet er echt niet slecht uit, lekker bezig zo. Hoe warm is het in je hok?

      Comment


      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Dan blijf ik vanaf nu foto's zonder licht maken.

        Het hok is nu 28 graden. Het was 31 wat echt te warm was maar sinds ik een betere afzuiging en koolstoffilter heb is de temperatuur gedaald tot 28 graden.

        Lichtregime is nog steeds 24/0


      • exmember47012
        exmember47012 commented
        Editing a comment
        Ik had al zo een vermoeden dat het iets te warm was, maar goed bezig nu!

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Thanks!


      #86
      Ik zou ze zelf echter niet te lang op 24/0 houden.. maar als het goede resultaten geeft, dan kan je lekker je ding doen. hahaha

      Comment


      • exmember47012
        exmember47012 commented
        Editing a comment
        Voor je energierekening zeker, maar ook omdat de plant wat rust nodig heeft. Bij donkere periodes kan het voorkomen dat de geproduceerde suikers niet voldoende worden afgevoerd. Zetmeel kan zich ophopen in blad ten koste van het bladgroen.. Bij jou ziet het er niet slecht uit, en een kleine tijd kan ook geen kwaad. Maar je gehele groei zou ik niet doen.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Mee eens, AFjes binnen zou ik op 20/4 zetten. Beste van beide zeg maar. meer licht dan de normale 18 uur en een donkere periode.
        Die hebben ze echt nodig hoor

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Helder exmember47012 ! Ik zal er op letten!


      #87
      Tof! Zojuist in huis een schakelklok gevonden. Nu kan ik de lampen inderdaad op 20/4 zetten.

      Ik ben het nu eerst even een dagje aan het testen en dan kan ik het morgen aansluiten.

      edit: Ik weet niet of dit zo'n goed idee is. Het is een vrij simpel ding. Ik lees overal dat ik een relaiskast moet gebruiken; althans op HPS. Weet iemand of dit voor LED ook geldt?

      Last edited by kweek0r; 10 October 2019, 16:59.
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      #88
      Goedemorgen!

      Daar zijn we weer met een nieuwe regenachtige dag. De dames staan er wel goed bij alleen heb ik mijn twijfels over de "ingezakte" plant.

      20191011_083139.jpg
      Onder discolicht lijkt deze een soort van kalkaanslag op de bladeren te hebben (Wellicht van het met de plantenspuit sproeien wat ik niet meer doe). Bij het uitschakelen van de disco zie ik het niet meer... Ik weet dat dit een indica is dus wat compacter groeit dan een sativa.

      Alleen is dit ook een Skunk en groeit wel normaal:

      20191011_083113.jpg
      De vier overige plantjes doen het uitstekend. Misschien die ene ook wel maar dat kan ik nog niet echt goed beoordelen.

      Attached Files
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Zou me eerder zorgen maken om die achterblijver.
        De rest is niks mis mee.

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        De achterblijver is anderhalve week later geplant omdat een zaadje niet wilde ontkiemen

        Top dat met de rest niets mis is!


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Oke, no worries then

      #89
      Nog even creatief bezig geweest naar aanleiding van de toffe timelapse van Remco .

      ezgif.com-gif-maker.gif

      Even testen. Dit zou een animated gif moeten zijn.

      edit: Jammer, dit werkt dus niet.

      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


        #90
        Goedemorgen!

        Zoals elke morgen sta ik op en zet ik een kopje koffie om vervolgens zo snel mogelijk richting tent te haasten. Hopende dat er niet een magisch ongeluk gebeurt is open ik met spanning de tent; daar staan ze dan de dames. Nog steeds even sprankelend als altijd. Ze zijn weer een beetje gegroeid.

        Nog steeds hebben ze niet hun eerste waterbeurt gekregen. De potten beginnen wel licht aan te voelen dus het moment nadert. Dat gaat ook het moment zijn dat er een eerste beetje voeding toegediend gaat worden. Maar dat zal vandaag niet meer zijn.

        Meer heb ik eigenlijk niet meer melden. Dan ga ik terug naar mijn dagelijkse potjes schaak.

        Attached Files
        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Top ga ik doen! Ik heb gelezen dat je bij autoflowers sowieso niet zoveel voeding hoeft te geven. Goed idee om de helft te geven. Ik was ook niet van plan om ze helemaal langs de rand water te geven. Dan loopt zo alles beneden de pot weer uit. Een beetje tussen de rand en het midden in lijkt mij ideaal.

          Wat doet groene zeep precies? Lijkt me nou niet echt gezond voor de plantjes?

          edit: Ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden maar ik denk dus dat groene zeep het water makkelijker door de grond laat doordringen omdat als je afwasmiddel (of groene zeep) in water doet het minder "draagkracht" heeft. Wat het dus makkelijker door kleine gaatjes laat gaan. (Natuurkunde is een hele tijd terug )

          Last edited by kweek0r; 12 October 2019, 11:36.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Iets met het spanningsveld van het water dat word weggenomen waardoor het niet op de grond blijft liggen.

          Biologische groene vloeibare zeep moet je hebben!!!

        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Bedankt man! Ik zal het onthouden!

      Bezig...
      X