Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De race naar resultaat met een minimaal budget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Goedemorgen!

    Daar zijn we weer met een nieuwe update omtrent mijn dames.

    Om maar met de deur in huis te vallen: ik maak me zorgen en ik weet niet of het terecht is. Gisteren benoemde OudHollander het al even. De plantjes zijn wel erg klein. Nu weet ik niet wat normaal is, dus daar begint het probleem al, maar ik vind ze ook wel klein. Ik doe mijn uiterste best goed voor deze dames te zorgen; kom regelmatig op bezoek om te kijken of de theekrans nog gezellig is. Maar mij begint het gevoel te besluipen dat ik iets mis waardoor ze niet groeien.

    Vandaar dat ik deze keer een foto heb gemaakt vanuit mijn observatiestoel (Thanks OudHollander ). Ik moet wel zeggen dat ik voor zover ik het kan beoordelen wel vind dat vooral de Amnesia goed groeit. De beste en mooiste heeft 6 nieuwe bladeren gemaakt. Alleen tja. Ze zijn zo klein... Ik gok dat de grootste nog geen 10cm hoog is.

    Dit maal heb ik ze niet meer direct besproeid met water maar er omheen (Thanks QnQ ). Het plan is om als de bladeren gaan hangen ze water met een klein beetje groeivoeding te geven.

    Wellicht kan iemand mijn zorgen wegnemen of juist bevestigen en tips geven om ze toch nog aan het groeien te krijgen.

    Wel goed nieuws vanuit de growshop sirius.nl . Ik had al even geschreven dat ik ze een mail heb gestuurd dat de Sensi Seeds Skunk Automatic niet goed deed. Nou ik heb een hele nette mail terug gehad waarin ook werd aangegeven dat ze me graag wilden compenseren. Nou dat komt een arme Nederlander altijd wel goed uit. Ik heb gekozen voor https://www.sirius.nl/white-widow-/ White Widow 5x feminized. De volgende ronde ga ik terug naar de roots waar ik begon met blowen. White Widow, dat ik daar niet eerder op kon komen. Maar goed de skunk zal ook wel lekker zijn!

    Dit vond ik wel het vermelden waard, de zaden komen straks al binnen. Die gaan mooi de koelkast in voor de volgende ronde. Ik heb wel besloten dat de volgende ronde geen autoflower gaat zijn.

    Maar goed de volgende ronde... tja eerst deze ronde maar eens afmaken. Ik ben een beetje bang dat ik straks een energierekening heb van +200 euro en dat ik daar straks 10 gram af kan halen als het zo door gaat. Nu is dat natuurlijk het risico wat je neemt met autoflowers binnen kweken en een altijd-aan lichtprofiel. Iets duurder zal het sowieso worden.

    Foto 4 is mijn paradepaardje. De mooiste en grootste. Die staat links achteraan op foto 5.

    In de GrowBuddy app heb ik staan dat dit de 6e dag in de vegetatieve fase is. Ik moet wel zeggen dat ik de mooie Amnesia een paar dagen eerder heb geplant dan de Skunk. Dat deze wat kleiner zijn is dan ook logisch.

    Wellicht dat iemand mijn zorgen wat kan wegnemen of juist bevestigen en tips heeft dit de volgende ronde toch anders te doen.

    Attached Files
    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Tsja, minder water dus.... denk niet dat de wortels al onderin zitten, daar zit nog genoeg vocht.

    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Yup! De emmers zijn ook nog behoorlijk zwaar. Voorlopig nog geen water dus!


    #62
    De progressie van een wietplantje: Hoe snel groeit zo'n ding eigenlijk ?
    Dan zie je hoe snel het kan gaan.
    Het voornaamste is licht.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Thanks QnQ ! Dit maakt mijn dag weer goed!


    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Thanks voor je link ook! Ik heb net zelf ook een kweekverslag van een andere AF binnenkweek er bij gepakt en daar zijn ze na 10 dagen op het punt waar ik nu ben. Ik denk dat dat wel overeen komt. Phew wat een opluchting!


    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment

    #63
    Goedemorgen!

    Wat een debiel ben ik soms ook. Ga ik naar zolder om de laatste Haze te planten. Wat denk je is de Skunk uitgekomen. Wel helemaal aan het randje van de pot omdat ik de pot doorgemixed had.

    En wat doet deze debiel dan: pakt het plantje, trekt het uit de grond om het in het midden opnieuw in de grond te stoppen. Ik had natuurlijk een stuk aarde rond het plantje moeten wegscheppen en zo verplaatsen.

    Ik kan mezelf wel voor mijn hoofd slaan: zo impulsief af en toe.

    Het Haze zaad heb ik nog maar niet weggegooid voor als ik nu de Skunk toch kapot gemaakt heb door mijn domme actie. Voel me ook wat lullig ten opzichte van die webshop maar goed. Binnenkort maar eens een extra grote bestelling plaatsen.

    Dat was het weer. Even geen fototjes of wellicht zometeen.

    Eerst even wakker worden.

    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


      #64
      En dan hier de foto's van vandaag! Hopelijk overleefd te Skunk plant het. Dan zit ik op 3/5 indica dominant en 2/5 sativa dominant. Zoals ik het graag wilde.

      Attached Files
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


        #65
        Ze kunnen wel wat hebben, heb laatst mijn zaailingen door de tent geflikkerd, lagen ze ook los. Heb ze weer onder de aarde gestopt en toen gingen ze weer

        Het is onkruid moet je maar denken..
        Een dag zonder wiet kent Flip niet.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          In zijn vorige leven was hij golden retriever....

        • OudHollander
          OudHollander commented
          Editing a comment
          hehe Rreppellsteeltjam
          kweek0r misschien is het een idee om je naam te veranderen naar Gasten?

        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Hahaha ja heel erg dit. Ben er ook niet trots op. Hopelijk hoef ik nu niets meer te Diggen!


        #66
        Goed nieuws. De blaadjes van de Skunk zijn al uitgeklapt. Het lijkt er op alsof hij het dus gewoon doet.

        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Ah, klapwiet dus.....

        • OudHollander
          OudHollander commented
          Editing a comment
          Top top!
          Was wel even bang momentje

        #67
        Ziet er goed uit kerel. Ga zo door

        Comment


        • kweek0r
          kweek0r commented
          Editing a comment
          Thanks man!


        #68
        Goedemorgen!

        Het is weer een nieuwe dag met nieuwe kansen. Zojuist weer even fotograaf gespeeld bij de dames. Ik moet zeggen dat ik de plantjes er goed uit vind zien en dan vooral de sativas. Deze zitten er ook een paar dagen langer in maar deze worden al echt een plantje zeg maar.

        Voor de rest niet echt veel te melden. Ze hebben nog steeds geen water nodig anders dan dat ik elke ochtend even met de plantenspuit spuit.

        Dan hier de fotoshoot van m'n modelletjes.

        Attached Files
        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


          #69
          Goed nieuws. Er is een onverwachte nabetaling gedaan aan mij door een niet nader te benoemen instantie. Dit betekent dat ik weer ruimte heb voor een investering. Het is een koolstoffilter geworden! Deze heb ik ook al besteld.

          Dan ben ik nu zover dat ik zonder geur kan verder kweken straks! Ik = blij!



          Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
          Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

          Comment


          • MrVooDoo
            MrVooDoo commented
            Editing a comment
            Mooi man. das altijd goed als je onverwacht wat centjes krijgt. ik hoop ook elke dag .

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Ha ha ik krijg alleen onverwachte naheffingen

          #70
          Goedemorgen!

          Wat een mooie dag om wakker te worden en in de tent te kijken. Ik weet niet hoe ze het gedaan heeft maar een Skunk plant (linksvoor op foto 1) is in een nachtje enorm gegroeid en evenaart nu de mooiste Amnesia Haze plant (linksachter op foto 1).

          Vandaag komt ook de koolstoffilter. Dan moet ik nog een manier verzinnen om dit te bevestigen. Ik dacht eraan afzuigslangen te halen bij de Gamma en deze met tiewraps aan de afzuiging te maken.

          Verder niet zo veel te melden. De plantjes gaan goed en hebben nog steeds geen water nodig.

          Attached Files
          Last edited by kweek0r; 4 October 2019, 06:37.
          Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
          Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

          Comment


            #71
            Goedenmorgen!

            Wat staan ze er weer prachtig bij deze morgen. Werkelijk waar niets op aan te merken. Er zijn wel andere dingen gebeurt in de afgelopen dagen want... : het koolstoffilter is binnen. Gisteren gelijk maar wat afzuigslangen en klemmen gekocht; deze kunnen elk moment binnen zijn.

            Ook heb ik meteen (Op aanraden van OudHollander ) katrollen gekocht voor de lampen. Ze hangen nu aan twee vrij dunne touwtjes: dat kan beter. Deze komen waarschijnlijk dinsdag binnen en dan ben ik wat mij betreft feature complete.

            Er blijven natuurlijk altijd wannahaves. Zo wil ik graag planken aan de muur maken in mijn zijkamer waar ik de wekpotten op kan stallen. (Een bibliotheek maar dan voor wiet ) Maar ik heb nu alles in huis om deze kweek af te kunnen maken.

            Dat betekent ook dat het geld weer naar coffeeshop wiet kan voorlopig want dat was wel erg lastig de afgelopen twee weken. Veel last van klachten gehad maar me er doorheen weten te zetten. Nu kan het weer terug naar hoe het was met de weet dat ik naar grote waarschijnlijkheid over 3 maanden nooit meer in die overpriced toko hoef te komen!

            Fijne dag gewenst!



            Attached Files
            Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
            Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

            Comment


              #72
              Kijk en zo is er weer iemand besmet met het "kweek je eigen wiet virus "

              veel succes gewenst en dat je maar een top oogst mag draaien

              Comment


              • kweek0r
                kweek0r commented
                Editing a comment
                Bedankt voor de aanmoediging! Ben zeker besmet haha.


              #73
              En toen kwamen de afzuigslangen en klemmen binnen. Meteen mee aan de slag gegaan. En het hangt! kweek0r heeft nu dus een echte afzuiging! De gefilterde lucht wordt het dak op geblazen. Ben benieuwd wat dit met de temperatuur gaat doen.

              Verder krijg ik vast commentaar over de dunne touwtjes die de lampen vasthouden. (Daarom heb ik het dubbel gezekerd) Dit is een tijdelijke oplossing. De katrollen zijn al besteld en komen als het goed is dinsdag binnen.
              Maar goed nu dus feature complete. De volgende investering gaat alweer meer richting oogst: Planken voor aan de muur en weckpotten van de action.

              Of iemand moet nog iets weten wat ik echt niet mag missen? Een zakmicroscoop wellicht om te kunnen bepalen of de toppen al klaar zijn.

              Genoeg te doen nog!

              edit: Wat ik nog het mooiste vind is dat alles ook nog in een keer paste. Behalve het aansluiten op de afvoer naar buiten, die heb ik moeten ducttapen omdat de afvoer een stuk kleiner is dan mijn 150mm buis.

              Attached Files
              Last edited by kweek0r; 5 October 2019, 10:21.
              Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
              Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

              Comment


              • kweek0r
                kweek0r commented
                Editing a comment
                Ik bedoelde ook in de kast in de woonkamer. Niet de kweektent.

                Heb er nog niet over nagedacht wat ik met de voorraad doe. Ik ga wel op zoek naar wat adoptie ouders of zo.


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Je kan het altijd bij mij “kwijt”.

              • kweek0r
                kweek0r commented
                Editing a comment
                Haha ik zal het onthouden Flip Hasjkip


              #74
              Goedemorgen!

              Daar zijn we weer met een nieuwe dag met nieuwe kansen. Weinig te melden eigenlijk. De potten worden al iets lichter alleen de planten doen het nog prima. Ik denk dat het water-geef-moment er nu toch wel aan zit te komen. Een paar dagen nog.

              Attached Files
              Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
              Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

              Comment


                #75
                Ik heb de tip weleens vaker gegeven :
                Als je er volgende keer aan denkt moet je eens proberen ze wat meer uit het midden te planten.
                Dan kun je de emmers draaien zodat ze allemaal iets meer in het midden staan waar de lichtintensiteit veel hoger is dan aan de zijkant.
                Als het nodig is kun je ze dan later weer een beetje naar buiten draaien.

                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • kweek0r
                  kweek0r commented
                  Editing a comment
                  Ah dat is inderdaad een goede tip voor de volgende keer. Maar maken ze dan niet veel minder wortels?


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Nee, dat is geen probleem, de hele pot komt vol wortels.

                • kweek0r
                  kweek0r commented
                  Editing a comment
                  Top, bedankt!

              Bezig...
              X