Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De race naar resultaat met een minimaal budget

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Zojuist gekeken bij de Gamma. Ze hebben nog heel veel 20 liter emmers. De boormachine in huis heb ik ook al gevonden dus dat wordt het dan.

    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Dat zeg ik, Gamma

    #32
    low stress training (LST)? Scroggen is wat lastiger met autoflowers, maar LST is zeker een mooie manier om de opbrengst te verhogen!

    Verder is dit een erg handig topic, een heleboel handige linkjes mooi op een rijtje:
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-in-een-lijst

    Succes!
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Hahaha ja ik ben deze week als een dolle aan het puzzelen geweest hoe ik alles voor elkaar kon krijgen maar het is me gelukt haha. Bedankt voor je tips. Ik heb gelezen over low stress training (zal het wel opnieuw doen aangezien ik nu al niet meer precies weet wat het is haha) Ik heb alleen ook gelezen dat AF geen training behoeven maar goed ik ga me er in verdiepen. Bedankt voor de feedback!


    #33
    Zojuist mijn laatste (hoop ik) ronde gemaakt. Alles zou nu in huis moeten zijn. Zo even wat gaatjes boren en dan hopen dat 100L potgrond ook daadwerkelijk 100L is. Anders kan ik weer terug maar het viel wel mee qua gewicht dus dat kan wel op de fiets.

    Is het trouwens verstandig om de potgrond nu al vochtig te maken voor als ik overmorgen mijn zaadjes ga planten?

    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Top! Enig idee hoeveel water ik in een pot moet doen om het vochtig te krijgen? Ik heb 20L potten, zal dan een litertje voldoende zijn om te beginnen?


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Ik heb al talloze malen verteld op het forum hoe ik dat doe en het staat ook in al mijn kweekverslagen.
      I suggest you begint ook een beetje met lezen.

    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Ok ok.


    #34
    En we zijn live! 17:38 uur deze 20e september zal de geschiedenis ingaan als de dag waarop ik mijn eerste echte wietzaadjes ben begonnen te ontkiemen. Nu eindelijk even rust.

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • Galletje
      Galletje commented
      Editing a comment
      Epic moment!!!

    #35
    En hier het geboorteregister.

    Attached Files
    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Wat is de betekenis van de A## die je steeds aanhoudt?

    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Dat doet het programma zelf als je een nieuwe plant aanmaakt. Ik ga deze nummers straks op de potten zetten zodat je weet over welke plant je het hebt.


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Duidelijk

    #36
    En nog eentje voor de gamers onder ons:

    "Is it done, Yuri? No, Comrade Premier. It has only begun."

    Wie oh wie weet waar dit van is?

    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      C&C Red Alert 2 Yuri's revenge Wat win ik nu,

    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Hahaha heel goed! Je wint mijn eeuwige dank voor het op weg helpen van een newbie kweker.


    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Joepie!

    #37
    Hallo Kweek0r,


    Succes met je eerste kweek!

    Ik mis nog bloeivoeding in jouw verhaal.
    Ik heb ook 1l gehaald, die krijg ik de komende jaren nog niet op! Let op de houdbaarheidsdatum, om die reden haal ik het liefst kleine flesjes.

    Grote Groeten

    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Bedankt! Toevallig heb ik vanmiddag ook Plagron Terra Bloom gekocht samen met Terra Grow.

    #38
    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Goedemorgen!

      Je kunt het beste de grond in een ton doen, afgezuurd water erbij en mixen maar! Net zolang toevoegen totdat je bij hard fijnknijpen van de grond wat vocht eruit ziet komen. Klaar!

    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Goedemorgen! Ah top bedankt! Ga ik er wat meer bij gooien want het is nu allemaal nog behoorlijk droog.


    #39
    Nog een litertje water per pot toegevoegd. Door de dag heen eens even checken of er nog meer bij moet. Mixen gaat me nu niet lukken omdat de emmers behoorlijk vol zitten. Ik wacht wel even totdat het water gezakt is om te bepalen of er meer bij moet.

    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Dat mixen doe je zodat de aarde overal gelijkmatig vochtig is. Je wortels zoeken naar vocht. Als je aarde droog is zullen de wortels daar niet groeien. Als je vantevoren alles in een ton mengt weet je zeker dat overal vocht zit. Als je vervolgens je plantjes in de ingewaterde potten zet zal je zien dat je de komende tijd geen water hoeft te geven. Op een gegeven moment komen ze droog te staan, vanaf dat moment ga je spaarzaam water geven.

    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Bedankt ik ga het proberen!


    #40
    Goedemorgen!

    Ben nog een aantal dingen vergeten te vermelden die wel van belang zijn:

    Ten eerste: Ik heb geen Plagron Lightmix gehaald omdat de growshop geen Plagron meer had. Ze hadden alleen Atami Janeco Lightmix welke ik maar heb gekocht omdat de eigenaar aangaf dat dit bijna hetzelfde was. (Sorry exmember47012 ik heb het geprobeerd, wel heb ik Terra Grow en Terra Bloom gekocht)

    Ten tweede: ik heb in totaal 2,5 liter water op 20L potgrond gegoten. Nu is de grond goed vochtig. Er loopt geen water uit maar als ik stevig in de grond knijp zou je een paar druppeltjes kunnen opvangen. Dit zou goed moeten zijn.

    Verder beginnen de zaadjes te ontkiemen. De Amnesia wat sneller dan de Sensi. Ik schat dat ze met zo'n 24 uur geplant kunnen worden (in elk geval de Amnesia) De Sensi is wat trager; daar heb ik nog niet echt een prognose voor.

    Nog iets. Mijn testplanten zijn de afgelopen dagen echt enorm in de breedte gaan groeien. Waar ze eerst toch wat gingen strekken van het zwakke herfstlicht zijn ze nu onder lampen in hun bladeren aan het investeren. Fijn om te zien dat de lampen goed werk leveren.

    Gisteren heb ik ook beide katten even voorgesteld aan de hermatjes. Gelukkig vonden ze het totaal niet interessant. Het licht vinden ze wat eng en de ene ging meteen ergens liggen en de andere ging maar snel naar beneden. Ze hebben in elk geval niet aan de plantjes zitten kauwen. Dat was waar ik een beetje bang voor was. Gelukkig heb ik een plank gevonden waarmee ik de zolder ook kan afsluiten voor de katten. Maar goed echt heel nodig is dat allemaal niet aangezien morgen mijn tent binnen komt.

    Ook gisteren kwam er dan toch een pakketje binnen. De fan en het scrognet zijn binnen. De tent hebben ze niet meegenomen dus die komt morgen. (raar systeem maar goed) De fan had geen stekker dus die heb ik er gisteren maar zelf even van een oude computerkabel gemaakt. Maakt wel een hoop herrie dat ding zeg maar het moet maar even. Het is denk ik wel een goed plan om straks een beetje stevig te investeren in een afzuiging. Vooral gezien het kabaal. Maar dat is allemaal voor later.

    Nog eventjes en dan gaat het echt beginnen!

    Last edited by kweek0r; 22 September 2019, 06:38.
    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Kijk maar uit met die katten, ook met een tent. Die vlegels zagen die mooie zwarte wand van de tent als krabpaal aan, perfect voor hun nagels!
      1 kat is dol op mijn net getopte groeipuntjes, als het maar vers is. De ander vind er niks aan. Droge wiet heeft totaal geen interesse bij hun. Eentje is wel verzot op mijn filtertips, dat is leuk om mee te spelen blijkbaar!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Als de katten buiten komen zou ik ze sowieso nooit op zolder katen, wie weet wat voor beestjes ze meenemen!
      Geldt ook voor de kweker, loop niet na een boswandeling of een tochtje met de hond direct naar je tent. Je weet maar nooit he
      Ik ben eens zo stom geweest om eerst de AFjes buiten en daarna mijn planten in de tent te verzorgen.... thrips!!

    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Bedankt voor de tips! Dan ga ik de zolder maar helemaal afsluiten voor de katten inderdaad. Ze hebben genoeg ruimte in de rest van het huis. Niet zo best lijkt me. Zonder natuurlijke vijanden kun je dan een plaag krijgen heb ik gelezen.


    #41
    En nog even een foto van mijn huidige setup. Leuk voor later!

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Scherp!

    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Thanks OudHollander, je hebt gelijk. Ik ga ze wat uit elkaar halen. Ik heb deze lampen met een elastiekje aan elkaar gebonden omdat ze anders scheef hangen. Maar zou inderdaad wellicht brandgevaarlijk kunnen worden.


    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Zojuist even gekeken en ze losgehaald. Ze zijn totaal niet warm op geen enkele plek terwijl ze toch al wel bijna 12 uur aan staan. Als ik ze los haal dan gaan ze draaien. Als ik morgen de tent heb ga ik wel even op zoek naar een ander soort ophanging zodat ze wel recht blijven maar toch uit elkaar hangen.


    #42
    Het begin is er. Vanaf nu kan het alleen maar beter gaan. Succes!!

    Comment


    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Zo is dat maar net!


    #43
    Het start schot is gegeven !! Unknown.jpeg


    Succes er mee , ik merk dat je er echt wel zin in hebt , dus zoals je al zei , Gaan Met Die Banaan !!


    πŸ”₯ !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! πŸ”₯
    ​
    πŸ‘πŸΌ !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! πŸ‘πŸΌ
    ​

    Comment


    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Bedankt! We zijn inderdaad live! Heb er zeker echt zin in!


    #44
    Goedemorgen!

    Kom ik er gisteren dus achter dat ik waarschijnlijk het verkeerde zaad gekocht heb. Ik was gisteren bij de coffeeshop en toen heette het ineens Sensi Star ipv Sensi. En ik heb nu dus Sensi Skunk. Maar goed we gaan hier maar voor. Ik heb al uitgezocht dat ze toch geen Sensi Star autoflowers hebben. Ik ben alleen een beetje bang voor het resultaat. Ik ben eens bij de coffeeshop geweest en toen kreeg ik hele bittere handel. Ik hoop niet dat dit dan de Sensi Skunk was. We gaan het meemaken.

    4/5 zaadjes zijn nu goed bezig met ontkiemen. Het laatste zaadje weet ik niet, het is een twijfel gevalletje. Ik laat ze in elk geval nog even liggen want:

    Straks komt de tent! Eindelijk.

    Vanavond ga ik in elk geval de Amnesia's planten!



    edit:

    Wat dat met die Sensi zaden is weet ik niet. Ze lijken wel in sprints te ontkiemen. Een half uur geleden was er nog niets te zien bij het laatste zaadje. Net kijk ik weer en is ook deze bezig zijn worteltje naar buiten te duwen. Fijn. Ze zijn dus allemaal ontkiemd.
    Last edited by kweek0r; 23 September 2019, 07:11.
    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


      #45
      Zojuist een AI Logo generator tool een logo voor mijn kweeksetup laten ontwikkelen

      Deze ga ik op de potten printen. Leuk toch.

      Logo's gegenereerd door: https://brandmark.io/

      Gaaf toch! Barry's Basement op zolder!
      Attached Files
      Last edited by kweek0r; 23 September 2019, 13:19.
      Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
      Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

      Comment


      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Die link werkt niet? Page not found.

      • kweek0r
        kweek0r commented
        Editing a comment
        Bedankt! Nu zou hij het moeten doen!

      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Yep. Nu doet ie het.
    Bezig...
    X