Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BCN Power Plant, BCN Critical XXL, Blackberry Gum onder 300W Mars Hydro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Alvast een voorproefje van mijn nieuwe lens

    IMG_0109.jpg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zo'n rare Japanse maaltijd.

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Soort van sushi Denk wel beetje taai

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment

    Duurde weer eens iets langer dan gepland

    Ik onderstaande foto's geheel onbewerkt geplaatst. Zal zo ook nog even wat nagewerkte exemplaren erop zetten maar WOW wat een lens... Ik ben echt zeer tevreden.

    IMG_0003.jpg IMG_0004.jpg IMG_0001.jpg IMG_0010.jpg IMG_0009.jpg IMG_0008.jpg IMG_0011.jpg IMG_0039.jpg IMG_0014.jpg IMG_0016.jpg IMG_0044.jpg IMG_0041.jpg IMG_0043.jpg IMG_0049.jpg IMG_0043.jpg IMG_0085.jpg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ik niet!
      Maar wat een foto's zeg *kwijl*. Als ik dit zie, kan ik me goed voorstellen dat fotografie een hobby is/wordt!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Nope, geen banaan

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Twee posts verder heb ik enkele foto's uitgesneden. Wellicht dat je hem daar wel ziet.

    En zoals beloofd, hierbij twee nabewerkte foto's (gestacked). Helaas komt het supervette van deze foto's echt op geen enkele manier terug op het forum
    stack5258.jpg stack24-37.jpg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Eigenlijk heb je gelijk kroket. Dan zullen we dit experiment maar als mislukt beschouwen. Het is dus niet mogelijk om gedurende de hele ronde niet te voeden. Vanavond eens beginnen met halve dosis. Die muggen krijg ik toch niet weg.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Oh wacht.. Je bent aan het experimenteren
      Als ik dat wist had ik niks gezegd. Aan jou om te bepalen of je luistert naar je dames of het experiment de voorrang geeft

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Dat is een twijfel die ik al een ruime week heb. Enerzijds ben ik benieuwd wat er gebeurd, anderzijds is dit wel een hele mooie scrog die ik dan naar de kl*te laat lopen met een beetje pech

    Het banaantje na executie....
    IMG_0111.jpg
    En een ongewenste gast.... IMG_0106.jpg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ik heb een paar van die rakkers in elke top. Vallen er na drogen vanaf, ik kan ze niet meer vinden daarna in ieder geval

    En hier enkele uitsneden. Duidelijk is wel dat ik geen microscoop meer nodig heb om de trichomen te inspecteren

    IMG_0003.jpg IMG_0044.jpg IMG_0049.jpg IMG_0039.jpg IMG_0043.jpg IMG_0101.jpg IMG_0085.jpg IMG_0001.jpg
    Lopend Verslag

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      Ik heb vorige teeltje ook zo iets voorgehad !!

      Toen hebben ze 36 uur in de donkere gestaan kweet ni of da schade heeft aangebracht , maar banaantjes heb ik nog nooit gezien !!

      Moeten die er uit geplukt worden , kun je dat gewoon niet mee op roken ??

    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ik weet niet wat behalve licht nog meer banaantjes veroorzaakt maar feit is dat er in de kweekruimte geen daglicht komt. Dus het enige restlicht wat binnen zou kunnen dringen is het groene licht. En wellicht dat die al wel eerder een keer aan heeft gestaan maar dat herinner ik me niet direct (mijn geheugen laat me zeer regelmatig in de steek)

    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Voor het eerst heb ze ooit is horen zeggen van onweer dat bananatjes kunnen komeb.. Maar dat klinkt al dom..
      Meeste mensen die ik ken die zaad maken die stressen de plant op elke manier dat je kan denken on te kijken wanner er banaantjes komen.. Stress is de oorzak, of kut genetica..

      Remco niet handig, want dat bestuift de rest.. niet dat het veel kan doen na harvest.. Maar als je ze ziet zsm met natte vinger weg halen.


      Ook zou ik gewoon voeden, je gaat sowieso spijt krijgen xD

    Gaat lekker bij jou voor het eerst. Ziet er goed uit

    Comment


      Ja, ik ben nog steeds tevreden. Ik denk dat ik vanavond ondanks mijn wens om het niet te doen toch ga beginnen met voeding. Er lijken her en der wat tekorten te ontstaan en dat vind ik eigenlijk zonde. Zat net ook even naar jouw kweek te kijken en volgens mij heb je ze wat te nat staan. Maar ga niet!! direct op dat advies af want dat dacht ik bij deze ronde ook van mijn powerplant en die bleek juist veel te droog te staan (nadeel van scrog is niet kunnen wegen).
      Lopend Verslag

      Comment


      • DikkeJay
        DikkeJay commented
        Editing a comment
        Denk vooral dat laatste, er zijn niet zo veel planten die zo snel groeien als cannabis, en om te groeien moeten er wel genoeg bouwstoffen zijn.

        Daarnaast wat is voeding, in mijn geval vlees maar mijn vriendin die wil dat weer niet dus voor haar telt dat niet mee als voeding. Dus wat is die voeding en wat wil de plant?

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Exact DikkeJay, het zijn gewoon ontzettend harde groeiers.
        Ik heb potgrond met 6 tot 8 weken voeding; ik begin te voeden vanaf week 4

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dan toch maar bijvoeden voor de zekerheid. Gaat me gewoon te mooi om het te laten vergaan

      Zo... even kleine update... alles gaat voorspoedig, net even voedingswater klaargemaakt, foto's gemaakt en zo dan even sproeien. Ziet er fantastisch uit, zou verder niet weten wat te melden. Ja voedingstekort dus?? Maar goed, dat gaan we proberen uit te sluiten. Het voedingswater wat ik aangemaakt heeft is 2 liter voor 4 potten. Het meeste water pakken ze toch van de blumats. Daar doe ik de normale hoeveelheid voeding in voor 2 liter. Is biologisch dus zou vanzelf verder moeten verdelen. Dat ga ik vanaf nu dagelijks geven. Als het goed is stoppen de blumats vanzelf.

      Schermafbeelding 2020-02-23 om 23.05.19.png Schermafbeelding 2020-02-23 om 23.02.56.png Schermafbeelding 2020-02-23 om 23.03.37.png Schermafbeelding 2020-02-23 om 23.04.09.png Schermafbeelding 2020-02-23 om 23.05.32.png Schermafbeelding 2020-02-23 om 23.01.08.png Schermafbeelding 2020-02-23 om 23.06.14.png
      Lopend Verslag

      Comment


      • SweetMango
        SweetMango commented
        Editing a comment
        Hou het wel in de gaten, kwam er pas achter (na 2x GEVULD TE HEBBEN POTVERDOMME) dat mijn bluemat gewoon lekker door liep.. Na 2 Dagen.. pak hem beet 15L door een plant heen. Mooi man.

        Als je bio voed zal je net zo als minerale voeding niet gelijk wat merken.. Kan weekje ofzo duren dacht ik?

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ja ik geloof dat de blumats nu redelijk onder controle zijn maar idd een extra controle kan nooit kwaad. En van de voeding is me bekend... Maar ik verwacht sowieso niet dat er nog heel veel nieuw blad aan komt dus zal ik moeten hopen dat al te veel het niet verergert aankomende week.

      Bangelijke foto's amigo !!
      🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

      👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Dank je Ben erg blij met de nieuwe lens. Kan dan ook niet wachten tot we over een paar weken echte toppen hebben

      En hier dan zonder uitsneden...
      IMG_0121.jpg IMG_0129.jpg IMG_0119.jpg IMG_0117.jpg IMG_0131.jpg IMG_0123.jpg
      Lopend Verslag

      Comment


        En voor de liefhebbers... het totaal... IMG_3860.jpeg IMG_3859.jpeg
        Lopend Verslag

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Je kersen zijn wit uitgeslagen.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          lijken ook wat te schimmelen, zitten allemaal witte haartjes op

        DAG 63 (15 dagen bloei)
        Ok er is wel degelijk sprake van een tekort. Puntjes worden nu overal zichtbaar, bladeren worden ook wat lichter. Conclusie tot op heden is dat je dus best 60 dagen zonder voeding kan maar eigenlijk moet je dus zodra de echte bloei begint wel gaan bijvoeden. Voor wat betreft de biotabs, daar kan ik nu nog gen mening over geven, nog 6 weekjes geduld dus.

        De minpunten.... Veel bladverkleuring treed op en het gaat nu ook hard. Gisteravond voeding toegevoegd (2ml per liter), alle planten 0,5l water gegeven. De reden dat ik slechts een halve liter geef is dat ze tot nog toe op de blumats hebben gedraaid en de bovenlaag aardig droog is. Ik heb er dan ook voor gekozen om het water op de aarde te vernevelen i.p.v. gieten zodat de aarde er even aan kon wennen.
        Ik blijf de voeding nu nog 4 weken geven en dan start ik dus met spoelen. Varenrouwmug populatie is ook extreem groot dus de tekorten kunnen ook ontstaan door aantasting van het wortelgestel. Werkelijk geen idee wat ik in deze fase van de bloei nog kan doen om te bestrijden, droog zetten al geprobeerd maar dat werkt niet. Sommige toppen zijn al extreem bruin (de pistes) en ik denk dat dat door contact komt. Ik raak de toppen soms per ongeluk aan en dat is helaas niet te voorkomen als het zo vol staat. Ik vraag me dan ook af of ik deze er beter uit knip. Tevens zou de oorzaak kunnen zijn dat er een blad op ligt.

        IMG_0151.jpeg IMG_0150.jpeg
        IMG_0174.jpg


        De pluspunten: Het lijkt erop dat ze de voedingsbeurt kunnen waarderen, vanmorgen een wat "frissere" blik in de kast. Moeilijk te omschrijven en op foto's lastig te tonen wat ik bedoel. Enkele toppen lijken heel snel gegroeid afgelopen nacht.
        IMG_0171.jpg IMG_0169.jpeg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik neem aan dat je met kali kaliumhydroxide bedoelt? Zo ja, waarom? denk je aan een Kalium tekort? En kieseriet lijkt me niet nodig daar ik al bitterzout heb toegevoegd. Nu ben ik gisteren begonnen met voeden dus denk dat het sowieso verstandig is om ze daar eerst een weekje op te laten reageren en dan te kijken wat er nog overblijft aan tekorten.

          Ik kan natuurlijk sowieso green sensation toevoegen voor de kalium behoefte toch?
          Last edited by Voor het eerst; 24 February 2020, 10:56.

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Weet je echt zeker dat je geen lichtlek meer hebt?
          Die top met al die bruine pistels doet bij mij allemaal alarmbellen afgaan. Zo zag het bij mij uit na 14 dagen 24/24...
          Effe de dubbelcheck doen!

          Pistels altijd vanaf blijven, ook al zijn ze bruin.

          De larven van de VRM eten wortels ja, en ik heb er deze ronde ontzettend veel, 1000den. Met Blumats krijg je deze niet weg is mijn ervaring.
          Maar ik heb eigenlijk geen idee waaraan je "Varenrouwmugjes-schade" kunt herkennen. Het zal zeker invloed hebben op groei en ontwikkeling, ondanks dat haal ik mooie oogsten

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Nee, lichtlek is absoluut onmogelijk. De bruine top is vrijwel zeker veroorzaakt door aanraking, gezien het aantal bruine toppen (stuk of 8-10) maak ik me daar ook niet echt druk om, de onderkanten van diezelfde toppen zijn gewoon wit. Maar idd, blumats i.c.m. airpots is niet ideaal vwb muggen. Maar ik loop zo nog even de ruimte in om te kijken of ik ook maar een spoor van licht kan ontdekken.

        Gisteravond wederom alle 4 een half litertje water met voeding gegeven en ze lijken het enorm te waarderen. De toppen zwellen ineens aan. Wellicht dat dat gewoon toeval is (17e dag bloei) maar ze doen het er in ieder geval niet slechter door. Veel foto's gemaakt dus besloten om ze niet allemaal te plaatsen, anders wordt het helemaal zo'n fotopagina.
        Hars productie is ook al aardig op gang, sommige bladeren zijn wit aan het worden lijkt het zo dik bedekt. En dan te bedenken dat ze nog 40-50 dagen moeten

        IMG_0091.jpg IMG_0088.jpg IMG_0079.jpg IMG_0084.jpg
        Attached Files
        Lopend Verslag

        Comment


        • kelderkastje
          kelderkastje commented
          Editing a comment
          Daar gaan hele mooie en fotogenieke toppen aankomen

        mug.jpg
        Lopend Verslag

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Daar zijn ze voor he

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Tsja, en werkt bijna net zo goed als de vangstrips

        Denken jullie dat het verstandig is om nog een keer wat blad te snoeien of zou het verstandiger zijn om ze gewoon te laten gaan? Ik zat dan te denken om het aangetaste blad te verwijderen, dan zie ik tevens goed of het voedingsprobleem stabiliseert.
        Lopend Verslag

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Als je het aangegeten blad weghaalt en je hebt het niet afdoende opgelost gaat de plant meteen nieuw blad aaspreken.

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Daar heb je een goed punt, het is en blijft natuurlijk de vraag OF het probleem is opgelost. Als ik dan idd steeds het blad blijf wegknippen kan het dus ook erger worden... Bedankt maar weer allemaal, ik blijf er nog wel even vanaf

        • Jamzieman
          Jamzieman commented
          Editing a comment
          Zou ik ook doen.
      Bezig...
      X