Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BCN Power Plant, BCN Critical XXL, Blackberry Gum onder 300W Mars Hydro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    C41229A1-1863-4DE3-A16E-6652A2BD5169.jpeg Deze foto heb ik in kleur bewerkt omdat het licht zo kort erop te intens is.
    Lopend Verslag

    Comment


      D4DA682C-2BBC-4A50-8CE3-D2C63AAE011B.jpeg DA1B3451-0A67-4408-A34B-CD2D43AA93A5.jpeg F2703EB0-F1A5-42F8-AD2B-0CEC7CFF35E2.jpeg 8D66B9B1-7312-46B0-B1A6-BF950A253510.jpeg Verder lijken ze allemaal goed te gaan, critical toch nog wat te droog en iets water bij gedaan.
      Lopend Verslag

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Gaat super met die scrog, dat wordt een rek vol!

      Het ziet er naar uit dat ik vanaf volgende week weer echte foto's kan gaan maken
      Plantjes gaan prima. Mugjes zijn wel weer terug. Zit te twijfelen of ik nog een laatste keer zal bespuiten. Als de toppen er eenmaal aanzitten kan het niet meer. Veel blad zit nu toch wel echt in de weg dus heb besloten vanaf nu op het gaas te binden i.p.v. eronder. Gebruik daar gewoon tiewraps voor, niet te strak zodat ze iets kunnen schuiven en eventueel nog wat dikker kunnen worden. Sommige toppen heb ik gisteren door het net laten zitten en deze zijn gelijk ook niet bepaald buigzaam meer. Twee geprobeerd, zeiden beiden knak, stammetjes lijken alleen geknakt niet gescheurd. Zal wel los lopen na wat ik deze ronde allemaal al gezien heb.
      Lopend Verslag

      Comment


        Dag 45 (14 dagen 12/12)

        De eerste bloeihaartjes zijn nu dan ook echt zichtbaar, duurt wel langer dan de vorige ronde. Gemakshalve ga ik er dus vanuit dat ze nu nog ongeveer 9-10 weken moeten. Er zijn nog een hoop toppen die nog door het net moeten dus dat zal hier en daar nog wel wat knippen worden (alles wat er redelijkerwijs boven kan wil ik er boven hebben). Alles wat er dan onder zit aan toppen haal ik weg zodra de groei er echt uit is (begint ook al wel wat minder hard te groeien). Misschien doe ik dat ook wel met blad wat beneden de 20cm zit maar op dit moment is het me nog niet duidelijk of dat dat nodig is. De Blumats zijn een geweldige uitvinding maar op de critical xxl is die nog wel wat eigenwijs. Staat nog steeds te droog. Ik draai hem dan nu maar 's morgens en 's avonds steeds een pijltje verder open nadat ik de bodem handmatig van wat extra water heb voorzien. Hopelijk komen we dan vandaag of morgen op het punt dat het blad weer normaal staat. (Hersteld zich nu nog steeds binnen 30 minuten na water geven). Wat ik ook in de gaten moet houden is dat een deel van het water wat opgenomen wordt niet verdampt maar in de planten blijft zitten. Als ik uitga van een steeds gelijk blijvende luchtvochtigheid (56%) neem ik aan dat als er door de ontvochtiger 6 liter water opgenomen wordt de planten dus ook 6 liter of meer hebben opgenomen. Momenteel is dit vrij constant een kleine 7 liter per dag die de planten uit het vat trekken en een goede 6 liter per dag wat uit de lucht getrokken wordt. Alle planten lijken het prima te vinden m.u.v. de critical dus die gewoon even wat meer water wil.

        Naar de verdeling kijkende is het niet te voorkomen dat er soms toch topjes in aangrenzende vakjes zitten. Ik had eigenlijk 9 vakjes per top in gedachten waarvan de 8 vakjes om het topje gedeeld worden met de buurvrouw. Leuk theoretisch idee maar het zijn dus veel meer topes dan gepland (helaas dan weer niet zoveel dat ik alle vakjes kan vullen, 300 kleine topjes is natuurlijk ook vet)
        Lopend Verslag

        Comment


        • Flip Hasjkip
          Flip Hasjkip commented
          Editing a comment
          Er verdwijnt natuurlijk ook vocht naar buiten via de afzuiger..

        Als je meer topjes wil moet je ze blijven plat leggen he
        Als je ze zo laat gaan ze nog wel 20cm boven het gaas uitsteken straks.

        Topjes onder het gaas die groter als een knikker zijn laat ik zitten.
        Ze hebben niet persee direct licht nodig om prima (kleine) topjes te worden.
        Heb dat ook weleens in een verslag laten zien.

        Mja het is vooral ook een beetje eigen inzicht.
        Volgende keer doe je het weer iets anders en zo ontstaat de ervaring

        Wij geven ze voeding naar behoefte dus dat gaat nooit ten koste van de hoofdtoppen.
        Das ook zo’n verhaal zonder oorsprong.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ik bedoelde dat ik niet kan spoelen omdat die biotabs erin zitten. Ik geef dus sowieso alleen water en heb niet de mogelijkheid de voeding te stoppen

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Voila dan is het ook geen vraagstuk, gewoon doen wat je doet en na de oogst eens zien of je die tabs nog kan terugvinden.

        • SweetMango
          SweetMango commented
          Editing a comment
          zo zie je maar weer. Smaken verschillen. Ene vind fluffy topjes nie erg. Andere wil er niks mee te maken hebben xD

        10 cm onder het gaas en onder het bladerdek in een scrog, nooit direct licht gehad :


        Da's geen fluff.
        Maar inderdaad, het hangt wel af van je lamp.
        Bij de ene lamp zal dat beter gaan dan bij de andere, daar kom je vanzelf achter als je het een keer probeert
        Maar ik wil alleen maar zeggen dat er meer wegen naar Rome zijn
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • SweetMango
          SweetMango commented
          Editing a comment
          Maar sins wanneer is hps met led te vergelijken?
          Sins ik led heb is alles daar onder fluf. Led is zeker goed, maar met bepaalde dingen is het net geen hps.

          Stap binnen kort over naar QB, dan ga ik het weer aanzien, en dan zal ik mijn mening evt aanpassen met led.
          Last edited by SweetMango; 4 February 2020, 18:06. Reden: Doet smilies nie toevoegen hé :(

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Als ik heel eerlijk ben vind ik fluffy topjes helemaal niet boeiend als het net erboven helemaal vol zit. Nu heb ik het idee dat het licht in geval van LED in ieder geval niet tot heel erg diep doordringt maar we gaan het zien. Ik ben eigenlijk alleen van plan datgene weg te knippen wat me in de weg zit. De opmerkingen over dat er meer energie naar de overige toppen zou gaan komen op mijn niet logisch over. Voedingsstoffen gaan via de bodem en daar heeft hij sowieso wel of niet genoeg van maar dat is naar believen toe te voegen. Licht.. ja ze zullen minder licht vangen maar als ik de theorie volg dat de bladeren voor de energie zorgen maakt een paar toppen meer of minder ook niet uit.

        IMG_3453.jpeg IMG_3454.jpeg IMG_3448.jpeg IMG_3449.jpeg IMG_3447.jpeg IMG_3450.jpeg Dag 46 (15 dagen 12/12)

        Nu wordt het lastig. Ik moet voor een hoop vakjes de keuze gaan maken topje of blad. Om het topje daar te krijgen moet ik wat blad weghalen. Als ik dat blad naar beneden wil vouwen breekt het af. Opzij leggen is geen ruimte voor. Kan ik ze veilig verwijderen t.b.v. een topje? Ofwel, zou de plant gewoon doorgaan als er vrijwel geen blad meer bovenin zit maar alleen nog maar topjes? Gezien het aantal topjes kan ik waarschijnlijk wel in om het vakje een topje krijgen. Dan zou er steeds een ruimte van 5x5cm overblijven voor de lichtdoorlating.

        Wat ik dus eigenlijk wil doen... De grote bladeren bovenaan verwijderen ten goede van topjes (alleen datgene wat in de weg zit maar dat is wel veel). Zal dat een probleem opleveren?

        Tevens treed er vergeling op van onder af (trekt langzaam naar boven). Dat is natuurlijk wel heel vroeg dus zou dat dan betekenen dat er nu al voedingstekorten zijn? PH is 6.3-6.5. Tabletten kan ik met de prikker niet meer voelen dus durf niet te zeggen hoeveel er nog in zit. Zou het kwaad kunnen en sowieso werken om even met de hand de helft van de aanbevolen hoeveelheid groeivoeding toe te voegen? Moet natuurlijk wel gewoon groen blijven voorlopig.

        De bloei blijft nog wel aardig uit. Ik weet zeker dat er geen sprake is van lichtverstoring dus zal wel te ongeduldig zijn. Maar 15 dagen vind ik wel lang. Er zijn wel tekenen dat de bloei eraan komt, erg lichtgroene topjes, hier en daar een witte pistel maar zeker nog geen echte kroontjes.. Zal wel een latertje worden deze ronde...
        Last edited by Voor het eerst; 5 February 2020, 08:34. Reden: Foto's vergeten
        Lopend Verslag

        Comment


          Blijft een beetje eigen inzicht, maar ik ben nooit te beroerd om m'n mening te geven
          Als je zo'n mooi dik bladerdek hebt kun je rustig wat weghalen.
          Selecteer het blad dat je wil verwijderen ook op leeftijd. Probeer niet al teveel nieuw blad te knippen.
          De oudste gaan het eerst en dan knip ik het blad aan 1 kant van de node weg, het blad er tegenover blijft nog even.
          Aan de zijkanten van de scrog kun je de grote fans omhoog laten groeien zodat ze een beetje voorkomen dat de toppen tegen de wand staan straks.

          Ik zie wel beginnende bloei hoor, als je van boven kijkt.
          Als je nog groeivoeding wil geven moet je dat nu wel gaan doen denk ik.
          Over 7-10 dagen zijn ze aan bloeivoeding toe (als je dat gaat geven?)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            En dan heb ik nog een specifieke vraag. Ik haal steeds het oudste blad weg zodra het echt verkleurd of schade heeft. Nu zitten er boven nog een aantal wat oudere bladeren (deze zijn ook heel groot), nu lees ik iedere keer dat de plant daar zijn voeding uittrekt bij tekorten. Is het dan niet zo dat aangezien ik al verdenking van tekorten heb dat ik daarmee het probleem nog verder vergroot? Nou kan ik dat wel oplossen door bij te voeden maar ik zou het toch graag even horen va niemand met ervaring

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Klopt, dat is ook puur gebaseerd op logica. Ik heb er niet voor geleerd.
            Sneller herstel, en geen abrupte stagnatie van de energievoorziening.

            Als je dat blad weghaalt dan haal je inderdaad de voorraadkast weg.
            Het is een keuze.
            Laat je alles zitten en geef je geen voeding dan gaan ze geel worden. Helemaal.
            Dat op zich is niet zo erg, maar tijdens de bloei heb je ook groen blad nodig, dus de vraag is of er genoeg groen overblijft voor de tijd die ze nog moeten.
            Er zal wel nieuw blad gemaakt worden, maar die blijven vrij klein, want geen voeding, dus veel knipwerk

            Als je ze verwijderd en er is voldoende jong blad om de taak over te nemen dan hoef je alleen even wat bij te voeden om te voorkomen dat de nieuwe bladeren ook meteen opgegeten worden.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Dus samenvattend... niet meer weghalen dan noodzakelijk, bijvoeden naar behoefte. Ik begin dan vanavond maar eens met kwart van de aanbevolen dosering, dan zie ik van het weekend wel of dat dat voldoende is. Verhogen lijkt me eenvoudiger dan verlagen

          Kleine notitie voor mezelf....

          Biotabs is mooi spul voor de eerste zes weken (heb tot nog toe niet hoeven voeden) maar daarna gaan er ogenschijnlijk toch tekorten ontstaan. Ik zal dit ook even mailen naar BAC. Wellicht dat de hoeveelheid tabs hoger moet zijn of dat ze vergeten te melden dat het alleen voor de groeiperiode is. Misschien dat ze niet geschikt zijn voor mijn manier van watergeven? Ik laat het antwoord hier ook horen.
          Lopend Verslag

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Het antwoord van BAC:"Hoe lang de tabletten meegaan ligt veelal aan externe factoren. De watergift is wel de belangrijkste.
            De tabletten lossen langzaam op. Hoe meer water, des te sneller ze oplossen. Zit de voeding uiteraard nog wel in de aarde.
            Ik zou de volgende keer beginnen met 2 tabletten en dan na een aantal weken die andere 2 toevoegen, dan zijn de planten wat groter met meer behoefte aan voeding.
            Na 45 dagen heeft de plant met name behoefte aan extra K en P. Als je zeker weet dat de plant iets tekort komt zou dit het eerste zijn waar ik aan denk om als extraatje toe te voegen de bio PK Booster.
            De bio bloei kan uiteraard ook, maar daar zit iets minder P en K in.
            Gebruik je ook een van onze stimulatoren?
            Deze zorgt er voor dat alle aanwezige meststoffen (sneller) beschikbaar zijn.
            Op zich niks geks om na 6-7 weken nog iets bij te voeden. Planten zijn dan op zijn grootst en verbruiken de meeste voeding."

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Wel beetje vage opmerking "Op zich niks geks om na 6-7 weken nog iets bij te voeden. Planten zijn dan op zijn grootst en verbruiken de meeste voeding." Tuurlijk zijn ze dan niet het grootste, ze krimpen toch niet

          • DikkeJay
            DikkeJay commented
            Editing a comment
            Bij sannies starterkit krijg je ook gewoon bloeivoeding omdat de tabs daar dus niet (volledig) in voorzien.

            https://www.sanniesshop.com/starters-kit.html

          die gaan lekker
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            Dag 47 (16 dagen 12/12)
            Weinig nieuws. Topjes beginnen zich leuk te ontwikkelen in aantal. Het grote nadeel van scrog vind ik nu dus dat je er 2 keer per dag mee bezig bent op een niveau dat je soms denkt, nu ff niet. Daar kom dan bij dat als je in zo'n dik bladerdek gaat lopen wroeten er soms dingen te voorschijn komen die je liever niet ziet. Gisteravond kwam een hele zwerm muggen uit de tent. Dacht echt dat ik er vanaf was. Nou ja, omdat het volgende week zeker niet meer kan ik ik uit ervaring weet dat als ik het nu niet doe dat het dagelijks aan me blijft vreten toch nog maar even flink met de pyrethrum aan de slag. Een niet al te grote hoeveelheid aangemaakt en er dus maar overheen gesproeid.
            Vanmorgen lag de hele vloer vol met dooie beestjes Ik heb wel steeds het idee dat de planten dat een heel fijn spulletje vinden want ook deze morgen stonden ze er fantastisch bij. Een hoop nieuwe topjes die er bij gekomen zijn en de gisteren terug onder het net gestopte exemplaren kwamen ook al weer flink boven het net uit. De powerplant gaat overigens volgnes mij niet heel lekker. Ondanks dat ze veruit de hoogste plant is zijn de stammen erg dun in vergelijking tot de andere planten en ook ziet het blad er niet zo fris en fruitig uit als de anderen. Ze heeft daarentegen wel by far de meeste topjes. Nou ja, we zullen wel zien. Vanmorgen ok de eerste keer voeding gegeven, 5 liter aangemaakt met 5ml BAC Grow. Hiervan 1 liter over de vier planten verdeeld, vanavond even zien hoe dat is voor de hoeveelheid water. Ben bang dat ze te nat worden. Als dat niet het geval is dan verdeel ik vanavond de rest over de potten.

            Conclusie voor mezelf, volgende keer iets eerder naar 12/12. Net is eigenlijk te vol, zeker als ik zie wat er op dit moment kort onder het bladerdek groeit en waarschijnlijk ook nog door het net gaat komen (ik heb werkelijk geen idee hoe lang ze nog door gaan met groeien, van mij mogen ze daar nu wel mee stoppen. Helaas is het net verhogen ook niet echt meer een optie. Gisteren al de ventilator hoger moeten hangen (voordat hij er een top afslaat). Nu nog maar een heel zacht briesje over het bladerdek dus... Ik hoop dat het goed gaat met het vochtgehalte (gisteravond 57%, gemiddeld is 55%). Ik weet dat de meesten zich daar niet zo druk over maken maar als ik de ontvochtiger een uurtje uit zet zit ik rond de 80-85% en vormt er condens tussen de bladeren wat mijns inziens nooit goed kan zijn.

            IMG_3461.jpeg IMG_3459.jpeg IMG_3460.jpeg
            Lopend Verslag

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Niet mee eens, dat net is erg mooi gevuld! Precies op tijd naar 12/12, let maar op. Over een weekje of twee ben je erg tevree!

              Laat die ontvochtiger maar aanstaan!
              Zeker als je de kosten daarvan voor lief neemt.

            Ziet er goed uit begind bij mij al te kriebbelen als ik naar jou fotos kijk

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Ja ben dan ook zeker wel tevreden tot nog toe. Het is wel heel veel meer werk dan gewoon twee kerstboompjes

            Zoals je op de tweede foto goed kunt zien heb ik bij de Blackberry links voorin de kast nog wat ruimte voor toppen en rechts achterin bij de powerplant ook. Achterin zijn er al genoeg toppen aanwezig om die ruimte vol te krijgen maar die moeten nog wel even een centimeter of tien strekken voor het mooie. Mochten ze dat niet doen dan kan ik er nog wat uit de andere hoek halen want daar zitten er eigenlijk iets te veel. Wordt nog leuk tegen oogsttijd om de soortjes te scheiden. Ik had de hoop dat het een beetje per plant verdeeld zou zijn maar de meeste toppen van d powerplant zitten boven de critica en een Blackberry. De Blackberry's zitten hoofdzakelijk links waar ook hun potten staan en de critical dan weer aardig door de tent verdeeld (boven PP en boven Blackberry). Als ik ervan uit ga dat ze nu dan nog een week of negen moeten kom ik totaal op zo'n 110 dagen. Dat komt overeen met de verwachting. Puur kijkend naar het AANTAL toppen vermoed ik dat ik net iets meer kan oogsten dan de laatste ronde met de purple haze. Wellicht dat ik de 1,5 gram per watt dan haal. Dat is in ieder geval wel mijn streven, het is namelijk waarvoor ik de lamp kocht. Ben dan wel weer van plan alleen de echte goede wiet te wegen en niet de fluffy zooi die eronder groeit. Moet wel zeggen dat ik achteraf wel baal dat ik van de Purple haze die fluffy zooi zo grof misbruikt heb voor olie, edibles en bho. De fluffy topjes zijn namelijk erg lekker om te roken (zien er alleen dus niet zo mooi uit). Ach, heb nog zo'n 35-40 gram overgehouden van die fluffy zooi dus het is ook niet zo dat ik er niet van kan genieten. Ze lijken qua smaak wat zachter te zijn, het effect is zeker niet minder, de geur lijkt daarentegen juist weer wat intenser (beetje zurig, niet goed te omschrijven, doet me denken aan de amnesia haze van de bazaar vroeger, echt zo'n kenmerkende haze lucht die de hele ruimte vult)
            Lopend Verslag

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Das wel een dingetje ja, ik heb nooit meer dan 1 plant gescrogd. Vaak zie je het wel aan het verschil in topontwikkeling wat bij welke plant hoort, komt goed. Luxeprobleem!

              Fluff is na mijn idee minder trichoompjes, meer terpeentjes. Wat jij eigenlijk ook opmerkt.
              Dat moet door minder licht komen. Minder trichontwikkeling en minder verdampen van terpenen? Zoiets zal wel. Sinds ik olie maak vindt ik fluff niet zo erg, alhoewel ik het deze ronde wel wat uit de hand heb laten lopen. Teveel fluff is minder grote hoofdtoppen merk ik nu

            Als ik zo naar je fotos kijk gaat het wel lekker met je lamp toch. Blij dat ik hem ook gekocht heb. Nog 1 dagje wachten kan ik ook een topic starten. Zie veel topjes bij jou. Straks heb je een zee van toppen. Lekker hoor. Alleen waar komen die mugjes vandaan komt dat door je kelder vocht?

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Nee, ik had een zak aarde even snel bij het tuincentrum gehaald om een beetje extra zand toe te voegen. Hier zaten vrij veel mugjes in maar uiteraard zag ik dat pas toen het zand er al in lag. De extreem hoge luchtvochtigheid helpt natuurlijk niet en ook de airpots zijn wat mugjes betreft pure ellende, ze kunnen er letterlijk van alle kanten bij. Ik hoop dan ook dat deze botten een van de oorzaken zijn dat ze het zo goed doen, dan zijn ze in ieder geval ergens goed voor, echt goedkoop wil ik ze niet noemen. Maar goed, dat weten we na oogst als we de wortels bekeken hebben.

            Last edited by Voor het eerst; 6 February 2020, 09:20. Reden: Vergat de eigenlijke vraag...
            Lopend Verslag

            Comment

            Bezig...
            X