Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BCN Power Plant, BCN Critical XXL, Blackberry Gum onder 300W Mars Hydro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Waarom zou je dat willen verplaatsen? Ik zou het in ieder geval dan geleidelijk aan doen. Elke dag een uurtje opschuiven. 6 uur donker, 4 licht, 6 donker zou ik sowieso al vermijden.

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Nou dat leek mij dus ook al niet ideaal vandaar de vraag. Maar ik zet ze liever in een keer om (kort stressmoment) dan geleidelijk aan omdat daar een fout kan optreden aan mijn zijde (en dat risico moet ik zoveel mogelijk uitsluiten want als ik iets fout kan doen doe ik dat meestal ook)

    #47
    Goedemorgen allemaal

    DAG 19 (sinds zaadje)

    Zoals gister aangegeven hebben de plantjes een lekker nachtje doorgehaald. 2 van de 4 blumats hebben iets bijgesprongen wat eigenlijk te vroeg is (grond is nog vochtig genoeg) dus deze heb ik 1 driehoekje verder dichtgedraaid. Nu dus wel ff in de gaten houden. Plantjes ogen enigzins vermoeid maar dat doe ik ook na 26 wakker geweest te zijn. Ze mogen zo eindelijk gaan slapen. Groei vordert gestaag echter de powerplay blijft een kleintje vergeleken met de rest, wellicht de sativa genen? Hoogte is gelijk, aantal internodes ook maar toch. Alle 4 de foto's zijn liggend op het net genomen waardoor de afstand identiek is. ~Dan kan je zelf de verschillen bekijken.

    IMG_3150.jpeg IMG_3151.jpeg IMG_3152.jpeg IMG_3153.jpeg
    Lopend Verslag

    Comment


      #48
      Is het verstandig de lampen nog wat hoger te hangen voor meer strek? Blijven nu wel heel erg laag of komt dat sowieso vanzelf wel goed? Toppen kan zodra de zesde node er is toch en dan net boven de 3e node knippen? Heb na alle adviezen besloten om toch maar 1 keer te toppen i.p.v. 2 of 3 keer. Verwacht dan volgende week de 1e keer te toppen, nog 2 weekjes herstel/groei en dan om naar 12/12? Dan hebben ze totaal 5 weekjes voorgroei, daar moet ik het netje toch haast mee vol kunnen krijgen. PS is het nu al zinvol om de uitlopers naar beneden te binden? Of wacht ik daar mee tot na de 1e keer toppen? Of zit ik er helemaal naast en wacht ik totdat ze bij het net aangekomen zijn? Ps ik vermoed wel dat het netje iets lager mag komen. Rond de 25cm i.p.v. de huidige 35cm
      Lopend Verslag

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Nee. Komt vanzelf goed.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Mooi, bedankt

      #49
      Zo de eerste "nacht" overdag zit er op. Nog nooit de plantjes gezien direct na het ontwaken, maar volgens mij hebben ze een ochtendhumeur. Evengoed is de temperatuur niet onder de 17 graden gekomen en dat was het doel. Scheelt weer 400W verwarming, bedankt voor het meedenken.
      Lopend Verslag

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Oppervlak is net iets meer dan 1m2. Effectief is het 1m2. Wat betreft het licht.. deze maakt bij mij gelukkig geen geluid, vind het gezoem van het filter al erg zat. Maar bedankt voor het advies. Zal dus wachten tot na het toppen. Als ik zie wat ze tussen vanmiddag en net precies gegroeid zijn maak ik me ook steeds minder zorgen dat het net vol komt

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Zodra ze wat meer blad hebben gaat het erg hard.
        1m2? Dan zit je wel goed met 4 - 5 weken ja.

      #50
      Nou even een kleine update en gelijk een vraagje. Hoeveel (inter)nodes hebben we er hier nu? Ik denk zelf 2 of 3

      IMG_3164.jpeg IMG_3165.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Volgens mij tel ik er 3

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Hmm nou hopen dat 4,5 en 6 er snel bij komen. Dan kan ik eindelijk een keer toppen. Ben gewoon erg nieuwsgierig hoe dat gaat verlopen

      #51
      20 dagen vanaf zaad
      De verschillen in de planten worden nu ook zichtbaar. Met name de Powerplant wijkt enorm af.
      IMG_3183.jpg

      IMG_3184.jpeg IMG_3186.jpeg IMG_3185.jpeg IMG_3187.jpeg
      Last edited by Voor het eerst; 10 January 2020, 15:26.
      Lopend Verslag

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Staan er mooi bij

      #52
      De powerplant lijkt wat meer te strekken dan de overigen. ook zijn de bladeren fors kleiner. Nu begin ik inmiddels wel heel nieuwsgierig te worden hoe mijn netje er straks uitziet. Tevens had ik ergens gelezen dat ik moest toppen na het eerste vijfvingerige blad echter lijkt me dat nu toch nog iets te vroeg ondanks dat de eerste 7 en 9 vingertje bladen aanwezig zijn. Vanmiddag weer even kijken hoe het spul erbij staat en tevens even het water voor de blumats opnieuw controleren op zuurgraad. Blumats beginnen langzaamaan hun werk te doen dus nu wordt dat relevant. Stiekem spray ik de plantjes dagelijks toch steeds even iets met spraymix van Hy-Pro. De enige reden hiervoor is dat ik er van uit ga dat de wortels de bemeste aarde nog niet hebben bereikt en dat een klein beetje opstarthulp nooit kwaad kan. Volgens het label zitten hier nauwelijks voedingsstoffen in en kan het gedurende de gehele voorgroeiperiode gebruikt worden. Het feit dat deze mix in alle starterpacks zit sterkt mij in het vermoeden dat deze mix met alle voedingslijnen gebruikt kan worden. Ik ben van plan dt te blijven geven totdat de blumats volledig in de waterbehoefte voorzien (ik gok nog een dag of 4-5).
      Lopend Verslag

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment

      #53
      Kroket gaf het al aan maar inderdaad, de penwortel zit al wel in de bemeste grond. Enkele aftakkingen ook. Dus dat gaat wel goed. Daarom verwacht ik ook dat ik in de komende week eventuele voedingsproblemen naar voren zouden moeten komen. Ik neem aan dat de biotabs gewoon hun werk doen en de aarde zelf is ook rijkelijk bemest dus heel nieuwsgierig. Blad ziet er allemaal mooi groen uit, ga zo even foto's maken. Ik had uit de kweekverslagen al wel begrepen dat een indica en een sativa dominante plant behoorlijk verschillend kunnen groeien, dit is nu ook wat ik zie. De powerplant (sativa dominant) heeft ten opzichte van de rest hele smalle bladeren en veel langere internodes. Omdat ze allemaal exact dezelfde aarde, hoeveelheid licht en voeding hebben is dat tevens voor mij de enige logische reden waarom dit zo is. De Blackberry Gum (indica dominant) produceert dan ook veruit de grootste bladeren tot nog toe en de nodes liggen bijzonder kort op elkaar (zo kort dat ik gisteren de vraag stelde hoeveel nodes ik hier nu moet tellen). Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen i.v.m. de scrog. Ik denk zelf dat de powerplant gaat zorgen voor meer toppen op een groter oppervlak terwijl de Blackberry's vermoedelijk het rek vol gaan zetten. De Critical valt er letterlijk een beetje tussen in maar deze word dan ook aangeprezen als een 50/50. Gevoelsmatig heeft deze wat meer indica dan sativa genen (lijkt ook redelijk op de Blackberry qua groei)
      Lopend Verslag

      Comment


        #54
        9D87B0C6-89FA-4385-8326-0026ADFBABC5.jpeg 416ECB22-D64E-49BA-94E9-C7D40641FDCE.jpeg AE449268-9BF0-4F28-8960-42844E784F47.jpeg F1A44C08-F69A-4156-AD2D-982E782E952B.jpeg 32A02891-8DC0-4308-9598-E017F88F0C87.jpeg Groei gaat gestaag door. Randen van de pot bijna binnen bereik. PP blijft een aparte, minste blad, meeste hoogte. Denk dat ze nu allemaal 4 internodes hebben maar in de verschillende stickies wordt er gesproken over scheuten. Wordt daarmee een nieuw gevormde tak bedoeld, een node?
        Lopend Verslag

        Comment


        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Scheuten groeien uit de nodes. Internodes zitten tussen de nodes. Ff google, zie je het zo

        • Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Tsja, die plaatjes had ik idd al een paar keer bekeken maar wil graag voorkomen dat ik zometeen te vroeg top of te laat. En als ik bladstengels ga meetellen voor het aantal internodes zit ik op een veel hoger aantal. Ik ga vanmiddag even foto's maken van de stammetjes en die voorzien van pijltjes zoals ik denk dat het zou moeten. Dan hoor ik daarna vast wel wat er niet goed is.

        • Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Dat is waar!
          Er zijn meerdere wegen naar.... zoals altijd
          Eerste node met eenvingerig blad tel ik nooit mee.
          Tweede node met drie vingerig blad tel ik ook niet mee.
          Derde en vierde node zijn mijn 1 en 2.

          Er zijn grofweg gezegd twee richtingen; of je topt vroeg of je topt laat.

          Ik top alrijd laat; van de vijde of zesde node terug naar de tweede, zoals boven beschreven. Zo heb je ondertussen een flink gewortelde plant met grote bladeren, en dus eenn snel herstel.

        #55
        Ze zien er gezond uit! Ga zo door!

        Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
        Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

        Comment


          #56
          Te laat toppen kan al niet. Je kan altijd toppen ook als je plant twee meter is.
          Blijft over te vroeg.
          Onderste twee moet je snoeien zoals al gezegd en dan ga je pas tellen.
          Cannabis is “volwassen” bij 7 nodes.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ja oke daarin heb je gelijk.
            Na de oogst is ook te laat.

          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Al per ongeluk gedaan jaren geleden. Werd men mooiste plant op die moment. Ideaal is het wel niet.

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ok duidelijk Dus als ik gewoon wacht tot de 7e echte node zit ik altijd goed mits ik in het achterhoofd houd dat ik niet boven 2/3 van de hoogte van het net kom. Nou ja, in het slechtste geval kan het net nog een flink stuk omhoog (zo'n 40cm max)

          #57
          Ok, ik heb even een foto gemaakt en hier in rood aangegeven zoals ik het dan nu zie. Correct me if I'm wrong....

          IMG_0301.jpg
          Lopend Verslag

          Comment


          • kroket
            kroket commented
            Editing a comment
            Yes! Als je net zoals Toelli de eerste twee niet meetelt, maar dat geven de kruisjes ook al aan

          #58
          22 uur later...
          IMG_0301.jpg IMG_0298.jpg IMG_0299.jpg IMG_0296.jpg IMG_0302.jpg IMG_0295.jpg IMG_0305.jpg allemaal.jpg
          Lopend Verslag

          Comment


            #59
            Als je gaat scroggen heb je de plaats waar je gaat toppen het liefst (ik wel) op 2/3 van de hoogte van het gaas.
            Stel je hebt het gaas op 30cm dan wil je de splitsing op ongeveer 20cm hebben.

            Waarom?
            Omdat ze nog door groeit en je wil dat niet te laag hebben wegens bereikbaarheid en microklimaten, maar ook niet te hoog dan gaatie je gaas omhoog duwen.

            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Ja daar gaan ze niet dood van, maar ze komt wel flink vast te zitten want dat groeien gaat gewoon door.
              De kans dat het op de splitsing uit elkaar gaat breken wordt wel wat groter als ze echt klem zitten.
              (Ook dan zullen ze er niet dood aan gaan)

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Maar beter voorkomen dus.

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Voorkomen is beter als genezen, tenzij je daarvoor naar de rechtbank moet

            #60
            Nou het filter hangt er in, vorige ronde zit in de potten... Pfff toch weer een tegenvaller wat er overblijft na drogen. Straks even wegen en sorteren, heb het nu geknipt en op volgorde van oogsten in de potten, wil alles op droogheid sorteren. Dus alles wat rond de 65%, alles wat rond de 55% zit en alles wat droger is dan dat. Moet passen in 4 potjes van 2 liter.
            Lopend Verslag

            Comment


            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Door zoveel zaagsel op de plant te laten vallen dat je denkt dat een stofzuiger een goede oplossing is

            • kroket
              kroket commented
              Editing a comment
              Ja euhm (zou mij ook kunnen overkomen).

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Het ging eigenlijk heel goed met de stofzuiger, totdat mijn zoon me riep en ik dus even achterom keek... foutje..
          Bezig...
          X