Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kroket's harem: Critical Jack, Gorilla Glue & OG Kush

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    LED: Kroket's harem: Critical Jack, Gorilla Glue & OG Kush

    Korting op 420shop
    Na het bouwen van een kweekruimte, is het eindelijk zo ver om er een paar plantjes in te zetten. Dat gaat natuurlijk gepaard met een mooi kweekverslag, althans, laten we hopen dat het een mooi kweekverslag gaat worden. Voor mij wordt het de eerste keer dat ik het zo serieus ga aanpakken, ik ben dan ook erg benieuwd hoe het me vergaat. Ik heb inmiddels al aardig wat te vertellen, dus zet een bakje koffie en draai een lekker jointje

    Soortjes:
    Laat ik het verslag beginnen met de de dames die ik deze ronde neer ga zetten. Alle zaden komen van hy-seeds.com, zijn gefeminiseerd en gewoon fotoperiodiek. Qua bloei-tijd heb ik alle soorten redelijk dicht bij elkaar proberen te houden.
    critical-jack-zaden-gefeminiseerd.jpg
    Critical Jack
    Perfecte mix van indica en sativa. Door een snelle en productieve sativa te kruisen met een indica met dezelfde kenmerken, zijn wietzaden ontstaan met een goede opbrengst en bloeitijd van rond de 9 weken. Groot pluspunt is de verhoogde weerstand tegen schimmels.







    gorilla-glue-zaden-gefeminiseerd.jpg
    Gorilla Glue
    Hars die zo erg plakt dat het lijkt op lijm. Gorilla Glue, een wel befaamde soort uit Amerika die evenwicht brengt tussen aangename euforie en een snoeiharde stone. Het is dan ook niet voor niets dat deze soort liefhebber is onder de medicinale gebruikers. Een snelle dame met een bloeitijd van 8 weken.







    og-kush-zaden-gefeminiseerd.jpg
    OG Kush
    Deze pure indica kan door haar extreme hoge THC aanmaak beschouwd worden als narcotisch. Voor sommige recreatieve gebruikers kan het effect niet sterk genoeg zijn, onder de medicinalegebruikers wordt zij echter beschouwd als de perfecte pain-killer. Haar high heeft een sterk verdovend effect op het lichaam en geest. De kweekruimte:
    IMG_3493.JPG
    IMG_3494.JPG

    Een kast in een kast dus , het bouwverslag is hier terug te vinden (linkje). Voor het kweekverslag zal ik de specificaties nog even kort opsommen.








    IMG_3338.JPG

    Floraself Universele Potgrond Blumenerde
    Plagron Pro Mix
    Plagron Cocos
    Brekerzand
    Organifer Lavameel
    Plagron Mega Worm
    Plagron Bat Guano

    Floraself Universele Potgrond Blumenerde
    De basis voor mijn bemeste grow-mix. In eerste instantie wou ik alle benodigde potgrond van Plagron bestellen, echter hebben de hoge verzendkosten mij hiervan weerhouden. Zodoende heb ik het overgrote deel van de potgrond bij een tuincentrum gehaald. De keuze is op deze Floraself gevallen, omdat ze beweren dat het goede drainage eigenschappen heeft en het woordje 'blumenerde' werkte natuurlijk ook overtuigend. Daarnaast wou ik niet voor de budget-potgrond gaan, in de hoop dat de duurdere potgrond iets beter zou zijn.
    Zoals te verwachten was van de potgrond uit een tuincentrum, zit de grond wel vol met varenrouwmug. Om deze te verdelgen heb ik de potgrond ingevroren. Helaas heb ik bij mijn kamerplanten al ondervonden dat de drainage eigenschappen van deze potgrond ook tegenvalt.

    Plagron Pro Mix
    De basis voor mijn zaaigrond-mix. De laatste zak zaai/stek-grond (van een tuincentrum) beviel mij erg slecht (schimmels en rot). Aangezien dit eigenlijk de enige zaai/stek-grond is die men in een tuincentrum kan vinden, ben ik toch eens verder om me heen gaan kijken. Plagron Pro Mix bevat geen voeding en kan vanaf dag 1 naar eigen inzicht bemest worden. Doordat er geen voeding aanwezig is, denk ik dat het een ideale basis voor zaaigrond kan zijn.

    Plagron Cocos
    Uit een Cocos Slab weliswaar, maar Cocos is Cocos.. Afgelopen zomer had ik wat moeite om de potgrond van m'n balkonplanten droog genoeg te houden. Daaruit is het idee ontstaan om Cocos aan de potgrond toe te voegen. Met de gedachte dat dit de potgrond luchtiger zou maken en betere drainage eigenschappen zou geven. Inmiddels heb ik op JD kunnen lezen dat potgrond + Cocos juist meer water vasthoudt, het tegenovergestelde van wat ik probeer te bereiken dus.
    We gaan het deze ronde wel gewoon gebruiken, ik had het al in huis en anders heeft het geen bestemming. Het scheelt in ieder geval dat ik nu zelf de watergift onder controle heb, en niet moeder natuur.

    Brekerzand
    Simpel zand, in tegenstelling tot de Cocos zorgt zand wel echt voor een betere drainage van de potgrond. Het enige nadeel is dat het erg zwaar is; 1 liter Brekerzand weegt namelijk 1,4 kilo. Als ik aan de hand van het gewicht van de potten probeer te bepalen of ze water nodig hebben, moet ik daar wel rekening mee houden.

    Organifer LavameelPlagron Mega Worm
    Om het bodemleven een boost te geven heb ik gekozen voor Plagron Mega Worm. Een bron van Sporenelementen, Enzymen, Mineralen en Schimmels zoals Mycorrhiza en Trichoderma.

    Plagron Bat Guano
    Ik ben verzot op een wietje met een sterke smaak en geur. Ik heb mij dan ook laten verleiden door de bewering dat Bat Guano de smaak en geur ten goede komt. Daarnaast zou het bodemleven ook gestimuleerd worden en is het rijk aan Fosfor.

    Potgrond mixen:25 decemberIMG_3368.JPG

    Zaaigrond verhoudingen
    Plagron Pro Mix 22 liter
    Brekerzand 2 liter
    Lavameel 800 gram
    Plagron Mega Worm 1,2 liter

    De zaaigrond heb ik ingewaterd met 1 liter water met de voorgeschreven dosering BAC wortelstimulator en 1 liter water met de voorgeschreven dosering BAC Final Solution.

    Grow-mix verhoudingen
    Floraself Universele Potgrond Blumenerde 42 liter
    Plagron Pro Mix 22 liter
    Plagron Cocos 12 liter
    Brekerzand 5,5 liter
    Lavameel 3 kilo
    Plagron Mega Worm 3,2 liter
    Plagron Bat Guano 1 kilo

    De Grow-mix heb ik ingewaterd met 4 liter water met de voorgeschreven dosering BAC Wortelstimulator en 4 liter water met de voorgeschreven dosering BAC Final Solution.

    Potten:
    Niet het meest enerverende onderwerp, maar zeker niet onbelangrijk. Ik heb 0.25 liter, 1 liter, 3.5 liter en 11 liter potten tot mijn beschikking. De zaailingen komen uiteraard in de 0.25 liter potjes te staan en ze eindigen hun levenscyclus in de 11 liter potten. Echter ben ik er nog niet helemaal over uit of ik de 1 liter potten, de 3,5 liter potten, of zowel de 1 als de 3.5 liter potten als tussenstap gebruik. Dat ontdekken we gaandeweg wel
    IMG-3497.JPG
    Voor de zaailingen gebruik ik mijn zaaigrond en in de 11 liter potten komt de grow-mix. Als ik de 1 liter en/of 3.5 liter potten gebruik, komt daar een mix in van zaaigrond en grow-mix.

    Voeding:
    Een gulle JD member heeft mij geholpen het budget een beetje te drukken, door wat van zijn voeding aan mij te schenken. Daar zijn we natuurlijk hartstikke blij mee! Het gaat om de biologische productlijn van BAC. Hier kan ik waarschijnlijk wel 2 kweekjes mee vooruit, super!IMG_E2575.JPG
    BAC Groeivoeding
    BAC Bloeivoeding
    BAC PK Booster
    BAC CalMag 2.0
    BAC BloeiStimulator
    BAC Final Solution
    BAC Pro Active
    BAC Wortelstimulator


    Volgens mij heb ik alles besproken wat van belang is voor het kweekverslag, als ik nog iets gemist heb, vraag het gerust! Dan is het nu tijd om het daadwerkelijk over de kweek te hebben, want ik ben stiekem al van start gegaan

    6 januari, ontkiemen:
    Op 6 januari ben ik begonnen met het ontkiemen van 6 zaadjes; 2 maal Critical Jack, 2 maal Gorilla Glue en 2 maal OG Kush. Hiervoor heb ik de inmiddels welbekende koffiefiltermethode gebruikt.
    IMG_3445.JPG
    IMG_3446.JPG


    7 januari, eerste zaadjes ontkiemt:
    Ongeveer 36 uur later waren de zaadjes van de Gorilla Glue en OG Kush ontkiemt. Ik heb de zaadjes in de 0.25 liter potjes gedaan, gevuld met zaaigrond. De grond heb ik bevochtigd met gewoon kraanwater. Vervolgens heb ik de potjes in een zaaikastje gezet. Afgelopen keren dat ik een zaadje ontkiemde, bleef het hoesje steeds vastplakken. Door de hogere luchtvochtigheid in het kweekkastje, hoop ik dat ditmaal te voorkomen. De lamp staat enkel op de veg-stand en hangt op 90 centimeter van de potjes.
    IMG_3466.JPG

    8 januari, eerste foutje:
    Goed nieuws en slecht nieuws, laat ik beginnen met het goede. De Critical Jack zaadjes zijn ook ontkiemt en staan in het kweekkastje. Dan het slechte nieuws, ik heb mijn eerste foutje alweer gemaakt; namelijk de zaaigrond te vochtig, en mogelijk iets te compact gemaakt Het waren de Gorilla Glue zaadjes die het er een beetje moeilijk mee hadden, de wortel duwde het plantje namelijk uit de grond.
    IMG_3481.JPG10 januari, all is good:IMG_3492.JPG
    En daarmee heb ik volgens mij alles verteld wat ik te vertellen had. Vragen, op of aanmerkingen, tips & tricks, opbouwende kritiek, commentaar, ... ? Ik zit er klaar voor
    Last edited by kroket; 10 January 2020, 18:24.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    #2
    Woohoo, daar is ie toch ! Succes Kroketje, neem een abo en kom gezellig meekijken

    Oh ja, als de helmpjes erop blijven heb je ze niet diep genoeg gezaaid, of de wortel was al te lang met zaaien. Als de wortel al te lang is (> 0,5 cm) dan met de wortel omlaag planten.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Gezellig

      Dan gaan de zaadjes de volgende keer toch maar weer iets dieper de grond in, met een stuk minder water

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Ook meermaals meegemaakt en ik geef in het begin nu juist water langs onder zodat de wortelpen enkel naar beneden opzoek gaat naar water, de eerste dagen groeien die toch snel hoe dieper hoe vaster, sindsdien niet meer voorgevallen.
      En oja kroket ik ga me hier ook even lekker neerleggen.
      Good luck

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Jamzieman Ik zie dit berichtje van je net pas Bedankt voor het meedenken en welkom natuurlijk

      Ik wil juist proberen helemaal geen water meer van onderaf te geven. Ik heb de indruk dat het water zich beter door de hele pot verspreid als ik enkel van bovenaf water geef. Maar goed, misschien zullen ze in deze potjes helemaal geen water meer nodig hebben

    #3
    Succes! Benieuwd of je kast doet wat jij wilt. Maar ik ga ervan uit dat het wel goed komt.

    Wel een beetje sneaky, zomaar al begonnen zijn.

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment

    #4
    Tjonge jonge jonge ik dacht het nooit meer zou gebeuren....

    haha just kidding mate veel succes in je nieuwe kast als het nu verkeerd gaat ligt het echt aan jezelf.

    here we go
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Geduld wordt beloond Weske! En als het fout gaat geef ik jouw oude lamp gewoon de schuld

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Zat ook maar te kutten ik weet t man....
      Hahaha jaa is goed ik neem de schuld op me

    #5
    Oh ja, de lamp hangt zo hoog vanwege de foto neem ik aan ? Of hoort ie daar te hangen ?
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Bij mijn COB’s wordt gesproken over 15 cm maar zo laag hang ik ze toch maar niet

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      We houden gewoon het boekje aan en kijken wat de plantjes doen. Die zullen het snel genoeg laten zien

    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      Zekers, zou ook het boekje aanhouden. Succes kroketje !

    #6
    Wauw! Als je net zo veel tijd steekt in je planten als het verslag dan moet dat wel goed gaan!

    Succes, ik kom er op de eerst rij bij zitten als er nog plek is!

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      We hebben breedband internet, dus genoeg plek op de eerste rij

    #7
    Extreem tot in de puntjes verzorgde openingspost kroket !
    well done!
    En een uitmuntende voorbereiding wat groeimedium betreft. Je hebt je huiswerk zeker gedaan!
    Benieuwd hoe het je planten in je self-made grond gaat vergaan

    Leuke diversiteit aan planten, en ja de OG Kush is geen grote opbrenger, maar daar staat tegenover een heerlijk wietje
    Ik heb zelf een distinctieve pheno van OG kush staan sinds een weekje in micro grow.

    ik ga vrolijk mee frituren

    Succes!

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Zo die pluim zit er goed in, dat wordt een week niet meer zitten Bedankt

      Openingspost had iets beter gekund Had het op m'n desktop getypt en daar was de opmaak goed. Maar op de mobiel zie ik dat de kleinere resolutie de opmaak een beetje in de war gooit.

      Ben ook erg benieuwd wat de grond en de dames gaan doen. Op korte termijn gaan we erachter komen

    #8
    Dju met alle respect een mieren(n)-neuker zowel met de handen als t koppie! Lekker hoor, ik volg en zal mijn stoeltje kaarsrecht en waterpas plaatsen. Succes!

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Haha ik kan een enorme perfectionist zijn ja. Vaak werkt het me tegen, maar daarentegen zorgt het ook voor een mooi(er) resultaat. It ain't all bad, dus ik omarm het maar gewoon.

      Ik ben in ieder geval blij om te vernemen dat je stoeltje kaarsrecht en waterpas staat

    #9
    De gorilla glue heb ik 2 keer gehad en nooit herma verschijnselen gehad.
    De originele gorilla glue bestaat niet meer, maar het schijnt dat space genetics er het dichtst bij zit, misschien wat voor een volgende keer.

    Comment


    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      En ik kan die vastelling ook neerleggen,
      2 planten gorilla glue en gorilla skittles
      1 van de twee herma of alle twee zaten vol zaad en had zo een hoge verwachtingen

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Hou haar maar goed in het oog.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Aii Jamzieman dat is balen Ik ga ze goed in de gaten (proberen te) houden. Zal ook duidelijke foto's proberen te maken zodat jullie allemaal met een kritisch oog kunnen meekijken

    #10
    Succes kroket . Dat het een lekker rokertje mag worden .

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Thanks CookieeKush

    #11
    Na eerst je bouwverslag aandachtig te hebben gevolgd,,kan het volgen van je kweekverslag ook niet uitblijven. Als het resultaat van je kweek net zo goed wordt als van je kweekkast mag je een mooi resultaat verwachten.

    Succes!

    De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Gezellig, meer zielen, meer vreugd

    #12
    mooi kastje,mooie intro goed voorbereid ...kan niet anders dan goed gaan... succes en als er nog stoeltjes vrij zijn zet ik me bij en anders sta ik wel recht

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Laten we het hopen En stoeltjes genoeg hoor. Als ze allemaal bezet zijn gebruiken we gewoon onze 'power of imagination' om een paar extra digitale stoeltjes neer te zetten

    #13
    na je bouwverslag , wil ik ook je kweekje zien .
    ik zal mijn hangmatje ophangen , ik lig liever te chillen als ik de kweekverslagen lees .
    ik zal hout vast houden maar heb nog nooit last gehad van herma's ook al gorilla glue gezet .

    veel succes met je kweekje
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Gezellig
      Ik bedenk me na het lezen van je bericht, dat ik nog nooit in een hangmat heb gelegen met een lekker jointje. Lijkt me heerlijk op een warme zomerdag

    #14
    Deze ga ik zeker volgen! Ik ben heel erg benieuwd hoe je nieuwe kast gaat bevallen!

    Succes gewenst!

    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Bedankt Zet je stoeltje maar neer

    #15
    Kleine update van de kleine dames
    937235EC-BFD3-4A15-ACDD-18B68E10B1A7.jpeg
    Dag 4
    Temperatuur 20-22 graden
    Luchtvochtigheid 30%

    12 januari, tijdschakelaar ingesteld:
    De lamp stond nog 24 uur per dag aan. Maar aangezien alle dames (al even) boven de grond zijn, is dat niet meer nodig
    Zojuist heb ik de tijdschakelaar dan ook ingesteld op het 18/6 lichtschema. Alleen vandaag staan ze slechts 2 uurtjes in het donker. Ik was namelijk 4 uur te laat met het instellen van de tijdschakelaar. Laten we het maar een overgangsperiode noemen

    Meer heb ik niet te melden, dus laat ik afsluiten met wat foto's. Het lijkt me overbodig om bij deze foto's te vermelden om welke dame het gaat
    090AF3E6-9E2E-4A98-A861-9483A67D10FB.jpeg
    5216CD7A-8B1F-4FEB-8C32-0FE0FE966907.jpeg
    88967D78-0971-4475-BB4E-5C707BA1F2A2.jpeg
    445AF0B2-977E-49D6-91BE-6FC87486F3E9.jpeg
    9F8741C3-04AB-43DD-8F46-B3C6E1B99034.jpeg
    EDC34547-E34A-400B-BAA1-673D3B1AE165.jpeg
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      De juiste afstanden is al perfect kroket de aan en uitknopjes weet ik staan haha.
      Ik ben bezig met al voor te groeien en heb enkel nog maar op bloei stand gezet dus de groei is nieuw voor mij,maar nu zijn we eruit se thanks

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Meer heb ik niet te melden, dus laat ik afsluiten met wat foto's. Het lijkt me overbodig om bij deze foto's te vermelden om welke dame het gaat........


      Je lijkt mij wel hahaha

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Als ze straks in een grotere pot staan lijken de kaartjes weer wat kleiner
Bezig...
X