Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kroket's harem: Critical Jack, Gorilla Glue & OG Kush

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Zien er goed uit kroket.
    Die ltste wil niet ontkiemen zonde natuurlijk maar je hebt er 6 mooie om verder te gaan die had waarschijnlijk de andere toch niet meer kunnen inhalen.
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Vooralsnog ga ik uit van 5, maar we kijken het nog even aan met OG Kush #1

    #32
    Ik dacht eerst waren ze de vorige keer ook al zo kort?? maar ze zitten in de nieuwe potten, beetje vertekend beeld haha scrollde van onderaf.
    Zeker jammer dat die OG niet wil wortelen, het is af en toe ook moeilijk te zien hoe de wortels erbij staan.
    Ik had op internet een kweker gespot die liet z'n zaadjes wortelen in een doorzichtig plastic bekertje en dat doorzichtige bekertje zat weer in een gekleurd plastic bekertje van dezelfde maat, zo kon diegene continue even naar het wortelgestel kijken door de bekertjes even uit elkaar te trekken.

    Ze hadden inderdaad wel iets beter mogen wortelen maar ziet er verder goed uit!

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Remco misschien? Met die bekertjes?

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      In de lengte sowieso nauwelijks groei/strek, maar de blaadjes ontwikkelen op zich prima, dus ik klaag niet

      Klopt, Remco doet dat (ook) met de doorzichtige en gekleurde bekertjes Vond het ook een goed idee toen ik het zag

      Die worteltjes hadden beter gemogen. Aan de andere kant ben ik ook blij met het verpotten, zo heb ik wel ontdekt dat ze te droog stonden Ze staan er nu in ieder geval een stuk vrolijker bij

    • Budhead
      Budhead commented
      Editing a comment
      Haha ja kan kloppen, m'n geheugen is niet meer wat het geweest is door al het gerook

    #33
    Ja ja, laten we maar eerlijk zijn!
    Hij kan niet alleen kroketjes bakken hoor!

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Nog een lange weg te gaan. Maar ik volg veel kweekverslagen en daar lijkt de tijd altijd te vliegen. Hopelijk is dat bij mij ook het geval (denk het niet )

    #34
    Geen update, wel een foto
    2B9F4A6E-1FDC-4401-8FC9-AA12807A3FDC.jpeg
    Het viel me op dat het tweede gekartelde bladpaar van OG Kush #1 (waarvan de foto) en Gorilla Glue #1 al vijf vingers hebben. Ben gewend dat het tweede bladpaar drie vingers telt
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      High five!

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      op naar zeven vingers

    • Budhead
      Budhead commented
      Editing a comment
      Die heeft het naar het zin!

    #35
    Update met een paar vraagjes
    C734319F-1AAD-4EDB-BEF4-087EE148C9F7.jpeg
    Dag 17
    Temperatuur 19-20 graden
    Luchtvochtigheid 30-35%
    Lamp 90cm, alleen veg-stand

    25 januari, tevreden plantjes:
    Het overpotten en de grond die iets vochtiger is, heeft de dames duidelijk goed gedaan. Ze staan er tevreden bij. Met uitzondering van OG Kush #1, die heeft het niet gehaald.

    Het zijn nu echt kleine plantjes te noemen. De trage zaailing fase hebben we achter de rug en de groei zal spoedig van start gaan
    Ik vraag me dan ook af, of dit het juiste moment is om de lamp op vol vermogen (veg + bloom) te zetten?
    Net zoals de ventilator, mag deze ook aan of is dat nog te vroeg?

    Tijd om de plantjes even bij langs te gaan
    D2FF50E7-808A-43C3-B39A-3CE70BD3F41A.jpeg
    Critical Jack #152824F50-0F47-475E-BAC7-654B0ED647E1.jpeg

    F852049C-F70D-4B19-90BC-1F82F3E5CDFA.jpeg
    Critical Jack #2 heeft er net zoals haar zusje zin in. Ook al heeft zij gewoon een drievingerig tweede bladpaar, ze staat te stralen van geluk

    57D7B212-7A4B-4DD2-8758-51A9232FDB5D.jpeg
    Gorilla Glue #1 groeit net zoals haar nichtjes hierboven mooi. Als ik kijk naar het derde bladpaar dat ze aanmaakt, zou dat best zevenvingerig kunnen worden

    7C161995-6138-4C6D-BABF-AC81236854F7.jpeg
    Gorilla Glue #2 doet haar stinkende best om haar zusje bij te benen. En dat is niet zonder resultaat, haar tweede bladpaar krijgt ook vijfvingerige bladeren

    D13FC1E4-722A-4599-BC88-282ACBD63DF4.jpeg
    OG Kush #1... Ik had het al gezegd en de foto maakt het ook wel duidelijk; zij heeft het niet gehaald. Dit is dan ook haar laatste foto
    Het CBD Diesel zaadje is na 10 dagen ook niet ontkiemt, dus vanaf de volgende update gaan we vrolijk verder met 5 plantjes

    BAFEA1BF-D429-4BC6-84D8-DDFB5B76DCD3.jpeg
    OG Kush #2 laat aan haar zusje zien hoe het wel moet, maar is wat kleiner dan haar nichtjes. Dat is met haar genetica ook wel de verwachting. Ze staat er verder gezond bij, ik ben benieuwd hoe zij en de verschillen met haar nichtjes, zich verder ontwikkelen

    Alleen de luchtvochtigheid krijg ik maar niet omhoog Vandaag heb ik mijn extra luchtuitlaat geopend. Zo zal een deel van de lucht recirculeren, wat de luchtvochtigheid hopelijk doet oplopen.
    00D28ED6-F553-4DC8-B8F5-04016B84A07B.jpeg
    Verder nog een paar bakjes water op de verwarming gezet. Hopelijk haalt het wat uit, vanavond om 20:00 mag ik pas weer kijken
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Dat is te merken @Rreppellsteeltjam
      M'n thermo/hygro-meter meet hele andere waardes nu de ventilator aan staat
      (Helaas komt het de luchtvochtigheid niet ten goede.)

    • groot
      groot commented
      Editing a comment
      Blazen over op je potten zal ook meer verdamping geven van vocht uit jouw potten.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Klopt groot
      Ze hebben twee keer zoveel verdampt afgelopen 17 uur, natuurlijk ook door de warmte van de lamp, die een stuk meer is met de bloom stand er bij aan..
      Last edited by kroket; 26 January 2020, 17:34.

    #36
    Ziet er super uit toch?
    Kijk uit met water geven.....
    Bladeren naar beneden gebogen
    geef een indicatie..........

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Inderdaad, mee eens.
      Goeie Ipie!

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ben zelf net zo tevreden als de dames volgens mij
      Ik zal uitkijken met water geven, zit nu een beetje tegen de bovengrens aan denk ik. Foto's zijn overigens wel vlak voor de 'nacht' genomen. Vanavond maar eens kijken hoe de bladeren er in de 'ochtend' bij staan

    #37
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Cadeau, geschenk of donatie betekend het woord....
      Stop er een briefje bij!
      Groet Ipie!

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Daarom ook een watergift, vrouwen worden blij van cadeautjes!

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      We berijpen elkaar denk ik...!...

    #38
    Hey Kroket ziet er mooi uit en zo een prachtige foto's !!

    Vraagje , Welke grond heeft uw voorkeur ??
    🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment

    #39
    Veel succes met je kweek!
    Ben je tot dusver tevreden over je Visparspectra?

    greetzz

    Comment


    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Vraag het over een maand of 4 nog maar eens

    • Dutchy
      Dutchy commented
      Editing a comment
      Haha, zal ik doen!

    #40
    Ik denk dat ze dan wel gaan strekken als je beide standen aan zet.

    Verder gaat het lekker leuke kleine nieuwe dames
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Met meer licht juist meer strek? Puur door het spectrum? Wanneer zette jij beide standen aan met deze lamp?

      Gisteravond heb ik beide standen aangezet. Ze hebben er nu bijna 16 uur onder gestaan en lijken er heel goed op te reageren.

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Jij gaat toch ook niet om bruin te worden savonds zonnen in het spectrum waardoor je minder bruin word.....

      Pas als de bloei om ging....
      Alleen om spectrum ze hebben jarenlang onderzocht dat bloei en groei ander spectrum nodig hebben omdat de plant verschillende dingen doet onder een speciaal spectrum.

      Je gaat nooit na 18 uur al zien of ze gaan strekken door rode licht of niet
      Maar we zullen wat uitkomst is

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Haha, verwacht na 18 uur ook nog geen strek (of groei) te zien hoor Maar de dames kunnen wel eerder laten zien of ze er gelukkig van worden of niet.. Er volgt zo een kleine update, want er is duidelijk verschil te zien!

      Had wel wat over de viparspectra r450 opgezocht. Dan zie je vaak het advies voorbij komen om beide standen in de groei te gebruiken (staat immers ook in het boekje).

      Als ik naar de dames kijk, lijkt het vooralsnog een goede keus te zijn geweest. Maar het blijft een ontdekkingsreis en misschien denk ik er morgen weer anders over

    #41
    Veel succes kroket

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Thanks Hobbyenmedical

    #42
    Update, klimaatsverandering 6725034D-EA31-46DD-95DB-79038B507D20.jpeg
    Dag 18
    Temperatuur 19 - 26 graden
    Luchtvochtigheid 25-30%
    Lamp 90cm, veg + bloom-stand

    25 januari, lamp op vol vermogen & ventilator aan:
    Gisteren heb ik na enig twijfelen de bloom-stand ingeschakeld, de lamp draait nu dus op vol vermogen. Of het een wijs besluit is zal de tijd leren, ik kon niet echt een eenduidig advies vinden en dacht het gewoon te proberen. Volgens het boekje zou het in ieder geval geen kwaad kunnen
    E7CAF711-68A6-44CC-A123-C2317B6097E4.jpeg

    Verder heb ik de zwenkventilator ook aangezet. De dames mogen vanaf heden genieten van een lekker zomers briesje

    26 januari, de bevindingen:gisteren, meer zelfs dan ik had durven dromen. De dames zien er een stuk gelukkiger uit en hebben de blaadjes allemaal vitaal omhoog staan
    Alle dames individueel bij langs gaan lijkt me overbodig na de update van gisteren, dus deze update moeten jullie het doen met een overzichtje:
    406BDE05-C013-43B9-BABB-9C1D0ECBCD9A.jpeg
    Deze verbetering wijd ik niet hoofdzakelijk aan de toename van licht, maar vooral aan de hogere temperatuur en ventilator. Het is een brainfart , maar ik vermoed dat het de stofwisseling en verdamping wat makkelijker maakt voor de dames. Er is in vergelijking met voorgaande dagen, ook twee keer zoveel vocht uit de potgrond opgenomen/verdampt.

    Ik vraag me nu alleen af wat de temperatuur van de potgrond is. Die zal ook flink zijn opgelopen, maar aangezien ik zelf nooit koorts heb, kan ik de thermometer natuurlijk niet vinden Straks nog maar eens op zoek naar dat ding..

    Wat denken jullie ervan, vooralsnog lijkt het een goede keuze te zijn geweest toch?

    Toch te nat:
    Gisteren zeiden jullie het al, ze staan waarschijnlijk een beetje te nat. Ik had alle potgrond op een zeil ingewatert, gemengd en op vochtigheid getest (vuistje potgrond samenknijpen > druppeltje water tussen de vingers zien verschijnen, er viel niks uit).
    Dit advies zie ik regelmatig voorbij komen en heb ik zelf ook meerdere malen gegeven. Zodoende was ik ervan overtuigd dat het vochtgehalte wel goed zat, maar daar moet ik op terugkomen..
    Gisteren eens de tensiometer in de potten gestoken en die sloeg gelijk uit op standje 'maximaal nat'. Bovengenoemde 'inwater-advies' ga ik dus ook niet meer geven, want dat is duidelijk iets te veel van het goede..
    Komende tijd mogen de tensiometer en dames zelf mij gaan vertellen of ik water mag geven, of nog even geduldig moet wachten
    Last edited by kroket; 26 January 2020, 14:55.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Klopt Flip Hasjkip, eenmalig ongeveer 100ml, 3 dagen na het overpotten (om ze weer terug op hetzelfde gewicht te krijgen).

      Ik dacht dat het inwateren volgens bovengenoemde methode, ervoor zou zorgen dat de grond de ideale vochtigheid heeft. Diezelfde vochtigheid probeerde ik te behouden, maar is blijkbaar toch te nat..

      De juiste hoeveelheid water geven is nog een zoektocht voor mij. Maar we leren ervan en passen het aan:
      Komende dagen krijgen ze even niks, tot de blaadjes een beetje gaan hangen. Dan weeg ik de potten weer en geef ik water, totdat ze tussen het gewicht van nu (te veel water) en dan (te weinig water) inzitten.

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Nou die zien er idd gelukkig uit man teken dat het water nu goed zit.
      Ze is goed laten droogtrekken dat gaat de wortelgroei ook weer bevorderen heb ik al gemerkt omdat ze dan op zoek gaan naar water kan je achteraf zelfs stilletjes beginnen met voeding als ze het nodig hebben natuurlijk.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ben wel benieuwd wanneer ze honger krijgen Jamzieman, ik denk dat m'n potgrond aardig rijk bemest is.. Daarnaast ga ik met biologische voeding werken, wat het nog iets lastiger maakt om het juiste moment te bepalen

      Ach.. Heb al een half plan bedacht en we zien vanzelf hoe het uitpakt

    #43
    Wauw, mooie hok heb je gebouwd daar.. petje af man wou dat ik dat kon wil ook een hokje ipv de 2 tenten ik schuif hier ook bij aan.. is dit 1e keer binnen normaal waren jou verslagen buiten toch?

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment

    • Upheavel
      Upheavel commented
      Editing a comment
      Haha inderdaad maar dat komt nog wel ondertussen loopt alles soepel in de tentjes..

      Dat zal je wel goed vergaan buiten heb je de controle niet zo in de hand als binnen, succes man ik smul lekker mee

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Aan de ene kant was dat ook wel ontspannend aan de buitenkweek. Je hebt minder controle dus heeft het ook geen zin om over kleine dingetjes en beestjes te stressen
      Maar ik weet haast zeker dat de binnenkweek me een stuk beter gaat bevallen

    #44
    Ziet er goed uit toch?
    LV is het laatste waar je je
    druk over moet maken!

    Succes!

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Tjah die lage luchtvochtigheid.. Ze lijken er in ieder geval geen last van te hebben

      Ik heb altijd begrepen dat een lage luchtvochtigheid bij zaailingen niks uitmaakt. Maar.. Toen ik deze bewering overnam en deelde met anderen op JD, werd ik 'op de vingers getikt' dat het onjuist is:

      "Bij de bewering dat de luchtvochtigheid voor zaailingen niks uitmaakt, zou uitgegaan worden van een normale (voor de mens gezonde) luchtvochtigheid van tussen de 40-50%. Een lagere luchtvochtigheid zou alsnog niet goed zijn."

      Daarbij wordt ook gezegd dat:

      "Als de plantjes er geen last van hebben, er ook geen reden tot zorg is."

      Aangezien ze er geen last van lijken te hebben, maak ik me er dus ook geen zorgen over. Desalniettemin zou ik het wel een fijn idee vinden, als de luchtvochtigheid iets zou stijgen.

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Mijn vorige kweek was 23% LV gemiddeld
      Geen enkel probleem gehad zoals LR2 ook
      aan mij en anderen vertelde.........

      Van belang is het drogen.
      Droog je bij 70% LV kunnen de toppen ook niet
      droger worden dan 70%
      Wat dacht je wat er in de zomer buiten met zeer
      lage LV tijdens het kweken gebeurt?.......Niets!!

      Ps. om even af te sluiten, ik heb nooit gehoord
      dat een plant sterft daar door, ze trekken voldoende
      vocht uit de grond waar ze op leven.......................

      Succes!
      Last edited by Ipie; 26 January 2020, 15:40.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Gelijk heb je Ipie, ik ga de luchtvochtigheid gewoon loslaten.. Neem ik mij voor..
      (Ben een perfectionist in hart en nieren, accepteren dat het niet helemaal perfect is, is soms lastig )

    #45
    De juiste hoeveelheid water geven is nog een zoektocht voor mij.. ..Komende dagen krijgen ze even niks, tot de blaadjes een beetje gaan hangen.
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment

    Bezig...
    X