Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kroket's harem: Critical Jack, Gorilla Glue & OG Kush

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Een bloeihaartje
    CC5EBD59-CD34-4E88-877D-578D222A3D4D.jpeg
    1 dag na het omschakelen zie ik al wat bloeihaartjes bij Gorilla Glue #1
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      WTF misschien ne vroegen bloeier misschien zijn de toppen ook klaar binnen 3 weken hahah
      Zou da misschien kunnen zijn omdat je je veg en bloeistand hebt staan switchen tijdens de groei.Ik hoop geen herma hou haar goed in het oog als ze ineens groter word als de anderen zou ik twijfelen,nu nog even afwachten.COOL

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Voor het aantal groeiweken en nodes is het schijnbaar normaal Een paar posts verder legt Flip Hasjkip het mooi uit..

    #77
    Wow, dat is snel....
    Lopend Verslag

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Ik was iets te enthousiast Flip Hasjkip legt het hieronder mooi uit

    #78
    Dat haartje in de oksel? Die komen dacht ik na x weken vanzelf ongeacht groei of bloei.

    Comment


    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      You're correct!

    #79
    Ik zou maar vast een goede schaar gaan
    kopen dat wordt volgende week knippen!

    Comment


      #80
      Dat is voorbloei, zeg maar de puberteit. Heb er eentje staan die laat al na 3 weken groei een balletje zien, die schreeuwt gewoon om nog voor de puberteit het loodje te leggen !

      Meestal na een week of 5/6 laten ze ter hoogte van de 6de/7de node zien wat het geslacht gaat worden. Beetje geoefend oog kan dan al sexen.
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Weet niet hoe oud jij bent maar poeder lijkt mij niet gewenst, op geen enkele leeftijd

      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Flip heeft het helemaal bij het juiste eind Zelfs het aantal weken en aantal nodes klopt ongeveer

      #81
      Update, lekker niks doen CCB73D5D-795D-4B54-960D-864C4A188B57.jpeg
      Dag 50, 5 dagen 12/12
      Temperatuur 20-27 graden
      Luchtvochtigheid 37-44%
      Lamp 55cm veg + bloom-stand

      27 februari, open, "prima", dicht:
      Afgelopen dagen heeft m'n harem zich heel braaf gedragen. Ze vragen nergens om en doen volledig zelfstandig hun ding.
      Ik heb dan ook helemaal niks aan de dames gedaan: Klik het kastje open, bekijk de blaadjes (die vrolijk omhoog staan), en klik het kastje weer dicht Dat komt me momenteel erg goed uit!
      3ED06E27-6144-4BB5-A70A-C4A368BAC0FF.jpeg
      De OG Kush en Gorilla Glue #2
      Last edited by kroket; 28 February 2020, 19:03.
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Ja dat papiertje, kan er zelf ook nog steeds slecht tegen Daar gaat ook zeker nog wat aan gebeuren!

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment

        Rustig aan he

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Geheel volgens het KISS principe, als het werkt mooi laten werken.

      #82
      Zou 12-12 teveel gevraagd zijn naar 6 weken?
      In ieder geval voor je gezondheid stukken beter....
      Dan heb jij en de plantjes een vast ritme........


      Die plantjes overleven zo'n dagje wel maak je
      niet te druk joh!

      Ps. Ziet er goed uit!!

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Erg wisselend Jamzieman, als de vrouwen in m'n leven maar gelukkig zijn

      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Klote man, dat het snel over mag zijn ik zou gek worden.
        Die zijn meer als gelukkig.

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Werd er op een gegeven moment ook echt gek van hoor. Daardoor ben ik er ook niet altijd even verstandig mee omgegaan Maar met de prognose dat het nog maanden kan duren, kan ik het gelukkig weer beter accepteren Jamzieman

        Het is alleen lastig om elke dag de grens op te zoeken en daar maar een beetje over heen te gaan (doktersadvies). Die grens ligt elke dag weer ergens anders en is ook erg afhankelijk van de activiteiten. We'll get there.. Eventually

      #83
      Update, een beetje voor op schema
      5C1004AC-6CC9-4660-B71D-9DFC21CA9F75.jpeg
      Dag 51, 6 dagen op 12/12
      Temperatuur 19-22 graden
      Luchtvochtigheid 43-45%
      Lamp 55cm veg + bloom-stand

      28 februari, tijdschakelaar aangepast:
      Mijn lamp ging aan om 23:00 wat me erg onhandig uitkwam. Daarom heb ik afgelopen nacht de tijdschakelaar aangepast, zodat de lamp nu om 19:00 aan gaat. Tevens heb ik de klok alvast een uurtje vooruit gezet naar de zomertijd.

      Hierdoor hebben de dames gisteren een korte dag gehad van slechts 7 uur licht, maar wel een normale nacht van 12 uur
      2141C5CC-3F33-451E-9367-9667E5CB9204.jpeg
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Nonsense
        Nonsense commented
        Editing a comment
        Ziet er prachtig uit kroket en supergoed dat je met het overzetten al rekening houd met de zomertijd ..
        Daar worden straks weer een berg topics voor geopend of ze hun klokkie een uur vooruit mogen zetten

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment

      #84
      Niets mis mee..prima toch!

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Wiet denk ik.

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Volgens mij denk ik dat ook maar ik weet het niet zeker alleen ben ik wel stellig overtuigd dat het ongetwijfeld prima is, of misschien toch wiet..

      #85
      Wormpjes verzameld
      D5CB2CC0-2256-4FB2-ACD0-CA788FB8DF3B.jpeg
      Vandaag ben ik bezig geweest met het verzamelen van wormen. Daarvoor heb ik alle potten (waar geen plant in stond, maar wel gevuld was met grond) op m'n balkon omgekiept en doorgespit. De tel ben ik kwijt, maar het bakje is mooi gevuld

      De wormen zitten nu in een yoghurt emmertje gevuld met een beetje; houtvezels, potgrond, brekerzand, lavameel, compost maker, koffiegruis, theeblaadjes, kokoswater en regenwater. Daar mogen ze een weekje in vertoeven. Als ik dan niet allemaal ongedierte zie kruipen, gaan de wormen m'n harem vergezellen

      Op deze manier hoop ik wat bodemleven aan m'n potten toe te voegen. Want alhoewel ik (onder andere) Plagron megaworm aan m'n potgrond heb toegevoegd, heb ik toch de indruk dat m'n grond volledig steriel is. Van de magische schimmels die erin zouden zitten, was bij het verpotten geen spoor te bekennen
      Last edited by kroket; 29 February 2020, 19:26. Reden: Ingrediënt toegevoegd
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Ze zien er anders toch stralend uit man,jouw bodemleven is toch wel in orde vlgns mij.
        Die levende spaggetti gooi die op je composthoop er zullen zowiezo andere beesten inzitten,zou jammer zijn moest je ze zo mee in je hok brengen,klop je achteraf misschien weer tegen je hoofd.

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Goed afspoelen en dan gaat da wel denk ik !!

        En anders met gaan vissen kan ook rustgevend zijn , een goe jointje en een thermos koffie !!

      #86
      He Jamzieman, bedankt voor je comment en waarschuwing Zal het nog 'iets' meer toelichten (en overdenken).
      Remco ook bedankt, heb ze inderdaad schoon gemaakt met wat regenwater en daarna overgezet in een beestjes-vrij mengsel.

      Alhoewel de wortelontwikkeling er goed uitzag bij het verpotten, kon ik geen enkel mycorrhiza schimmeldraadje of iets anders bespeuren. Sterker nog, dit waren de schoonste wortels die ik ooit heb gezien
      Misschien dat er wel iets van onzichtbare microflora inzit, maar ik moet het toch hebben van wat ik kan zien..

      Het (inmiddels opgeloste) calcium/magnesium tekort heeft voor mij ook bevestigd dat er weinig tot geen leven in m'n bodem zit.
      De lavameel die ik door m'n grond heb gemengd zou (theoretisch) voldoende calcium en magnesium moeten bevatten, om geen tekorten te krijgen. Echter moet het bodemleven deze voedingsstoffen eerst omzetten/beschikbaar maken voor de plant, en dat is blijkbaar niet gebeurt

      Gelukkig bevat de potgrond zelf ook voeding die wel direct opneembaar is. Maar op termijn zal dit opraken.
      Aangezien ik organische voeding gebruik, is het dus wel belangrijk dat de grond enige vorm van leven bevat. Organische voeding moet immers eerst omgezet worden door het bodemleven, voordat de plant ervan kan profiteren.
      Ik ben dus een beetje bang dat ik over enkele weken tegen tekorten aanloop, die ik enkel met minerale voeding kan oplossen. Bovendien zou het zonde zijn als ik dingen aan de grond heb toegevoegd, die uiteindelijk helemaal niet gebruikt worden..

      Wormen zijn natuurlijk ook te bestellen op het internet, maar als ze zo makkelijk te vinden zijn, vind ik dat weggegooid geld. (Mocht iemand een schadelijke-organismen-vrije-wormentoren hebben, neem ik graag wat gratis wormen in ontvangst, eventuele verzendkosten vergoed ik uiteraard.)
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment

      • SweetMango
        SweetMango commented
        Editing a comment
        Als je met bodem leven werkt, dan moet je je grond vochtig houden.. Otherwise they death.
        Je kan je bodem leven weer op wekken door compost thea.. Dit kan je zelf maken naar je eigen liking. Als je op youtube (yes youtube weer) kijkt en zoek naar Cali Green dan zal je zijn versie van compost thee zien en mooiere uitleg geef dan ik.

        Die compost thee is ook gelijk opneembaar voor je plant.. Funny stuff.

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Bedankt voor de tip SweetMango , zal later eens wat filmpjes bekijken
        Ik heb ook plannen om een wormentoren te maken (groter formaat als hieronder ). Die wormentoren mag mijn snoei en knipafval gaan verwerken. Want ik vind het altijd een beetje spannend om dat gewoon met het afval weg te gooien.
        Het perculaat en de verse wormenmest wat daar vanaf komt, lijkt me ideale plantenvoeding en zou het bodemleven ook flink verhogen

      #87
      Kroket's miniatuur wormentoren
      AD6D8D48-0179-4271-B2B3-92E642837392.jpeg
      Vandaag lekker aan de knutsel geweest, want het tijdelijke onderkomen van de wormen, was verre van ideaal. Wormen houden niet van licht en het vocht, perculaat genaamd, kon niet weglekken

      Gelukkig eet ik veel yoghurt en had ik nog wat emmertjes over. Daar kon ik wel een wormentoren van maken, in miniatuur formaat
      Het internet staat al bomvol met uitleg, maar in het kort bestaat de wormentoren uit drie emmertjes, een verhogingsring en deksel:
      C324DA83-2B6E-4AE6-8A24-FB59E50CFCBB.jpeg
      Het onderste emmertje is gewoon dicht. Hierin wordt het perculaat (vocht dat de wormen uitscheiden) opgevangen. Het emmertje heb ik afgeplakt met aluminiumtape om licht, maar vooral warmte buiten te houden.

      Daarna staan er twee emmertjes in, waarvan ik de bodem heb voorzien van gaten. Tevens heb ik deze emmertjes afgeplakt met zwarte duct tape, tegen het licht. Zo hebben de wormen gegarandeerd een donker plekje
      Normaal gesproken vult men deze beide emmertjes met te composteren materiaal. Als het materiaal in het onderste emmertje is gecomposteerd, verhuizen de wormen, via de gaatjes, een verdieping naar boven om daar aan het werk te gaan.
      Echter heb ik alleen het bovenste emmertje gevuld. Zo hoop ik een gevallen wormpje nog te kunnen redden, voordat deze nog een verdieping lager verdrinkt in het eigen perculaat
      50619D93-F25B-446E-BC11-80266321261D.jpeg
      Eerst een laagje veenmos, gevolgd door de wormpjes (en eerder besproken mengsel), gevolgd door nog een laagje veenmos.
      Het veenmos is geen must. Op internet adviseren ze bijvoorbeeld onderin een laagje papiersnippers. Veenmos voelde voor mij wat beter

      De verhogingsring zorgt voor voldoende afstand, als men beide emmertjes met gaten gebruikt voor het composteren. Ik heb hem dus niet nodig, maar wel gebruikt, omdat die anders maar rond slingert

      Als laatste volgt natuurlijk de deksel. Deze heb ik ook afgeplakt met aluminiumtape tegen licht en warmte. Er zitten wel een paar gaatjes in zodat de wormen kunnen ademen en het niet te warm wordt. Het beetje licht dat daar doorheen komt, zorgt er hopelijk voor dat de wormen niet uit de toren willen kruipen
      44457D2C-C7B3-429A-85A7-7B756E9B380A.jpeg
      En meer is het niet Nu is het hoogtijd om de wormen weer even met rust te laten. Schijnbaar zijn ze ook gevoelig voor stress, en dat hebben ze afgelopen twee dagen genoeg gehad

      De volgende keer gaat het weer over planten
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Geweldig om zo je snoei en knipafval te kunnen verwerken Nonsense Ik heb ook plannen om een groter formaat te maken, precies voor dat doeleinde. Geen stress meer om daar vanaf te komen
        En aangezien het perculaat en de wormenmest van een wietplant komt, lijkt het mij ook de meest ideale voeding voor een wietplant

        Te vochtig = wormen op de vlucht, gaan we onthouden

      • Nonsense
        Nonsense commented
        Editing a comment
        Je kan dat evt reduceren door stukjes ongeverfd karton door te gooien dat vinden ze ook heerlijk .
        Ma dat had je vast al ergens gelezen .

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Had het gelezen inderdaad Nonsense
        Wat ook heel goed werkt zijn houtkorrels, voor de kattenbak bijvoorbeeld. Maar dat is uit eigen ervaring, ik heb geen idee/ervaring of ze het ook graag opeten. Echter is het idee niet uit de lucht komen vallen:

        Kwam namelijk een wormenkwekerij tegen die wormengrond verkoopt (om ze in te houden). Dat is een mengsel van turf en 'cellulose'. Toen dacht ik: "Cellulose is toch gewoon hout? Ze geven er vast een interessante naam aan voor de verkoop"

      #88
      Update, een orginele gangster in de kast
      B52F5731-1970-4A79-8570-67C9357CD336.jpeg
      Dag 53, 8 dagen 12/12
      Temperatuur 20-27 graden
      Luchtvochtigheid 39-46%
      Lamp 50cm veg + bloom-stand

      1 maart, kleine updates:9ADBC3D2-7B5D-4FAA-8DF7-AEEC5B40FCFA.jpeg

      OG Kush:
      De OG Kush krijgt de eer om als eerste wat meer aandacht te krijgen. Ik hoor jullie al denken "Maar Kroket, dat is alfabetisch en numerologisch niet correct!". Waarvoor ik niet oprecht mijn excuses aanbiedt, ze stond gewoon vooraan
      FD28450F-C289-42F5-B098-6810388170A6.jpeg

      Een rasechte indica voor zover mijn kennis reikt, een smalle plant met brede bladeren en lekker groen Haar vertakkingen blijven dicht op de stam, wat eigenlijk vraagt om een beetje training (wat waarschijnlijk niet gaat gebeuren).
      7F410205-7BF4-4A29-B85C-92ADDF7AA728.jpeg

      Ze richt al haar aandacht duidelijk op de bovenste vertakkingen. Er groeit nog wel wat onder, maar die iele takjes zullen verdwijnen als 'de dieven langskomen'
      Welgeteld heeft ze nu 10 vertakkingen, waar zich potentieel mooie toppen kunnen vormen. Niet veel, en tegelijk niet te weinig. Het is alleen hopen dat ze wel een mooi formaat krijgen
      41FFFF39-651B-4797-81D1-3C5E47D9D9A6.jpeg

      Van alle dames in de kast, vertoond de OG Kush nog de minste tekenen van voorbloei. En ik dacht dat indica's juist sneller waren Ach.. Vroeg of laat zal ze toch in de bloei van haar leven komen.
      1D1C4842-81AB-4C07-9A42-7BC4B42CE48B.jpeg
      B477668C-4B57-40DF-99BF-92DE0A157F83.jpeg

      So far the OG Kush.. Eigenlijk de minste van het stel. Ook al voert ze nog een strijd om die titel met Gorilla Glue #2
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Jij hebt al duidelijke voorbloeiverschijnsels, ge zit op kop

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Vind het anders erg lijken op jouw foto's van gisteren Jamzieman

      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Dus toch

      #89
      ziet er goed uit man

      mooie dames,
      wel grappig dat jij en veel andere mensen OG kush verwarren met original ganster,
      OG staat eigenlijk voor Ocean Grown
      de OG is een mix van een onbekende soort uit california die door matt berger in florida gekruist is met een amsterdamse hindu kush.
      vanwege california dus ocean grown aangezien dat aan de westkust ligt,
      leuk weetje haha

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Tja Ice-T zijn plaat "OG" ... oude school.

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Nooit geweten inderdaad Ook wel een leuk verhaal, uit het linkje van QnQ
        Someone told Putz that Kush must be so good because it was mountain grown. Putz laughed and told him "this Kush is Ocean Grown Kush bro". The tag stuck and it became known as OG Kush.

      #90
      Nog wat weetjes over OG Kush
      Ze strekken wel een beetje Kroket, niet extreem, maar kan het zijn dat de lamp net iets te hoog hangt ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Leuk verhaal op seedfinder Moet die site toch eens gaan gebruiken voordat ik de volgende keer zaadjes bestel

        Met het strekken, heb je het dan over de OG Kush, of alle dames?

        De OG Kush is wel het meeste gestrekt in ieder geval. Ze bleef eerst een beetje achter en vloog toen omhoog (door te strekken). Ik zie net ook dat hy-seeds daarover iets in de omschrijving heeft staan:
        Tijdens de groeifase zal er een lichte strekking plaats vinden
        Daarna gaat het weer over gouden bergen, dus misschien heb ik het daarom gemist

        De Critical Jacks hebben gisteren de minimale hoogte van de lamp bereikt, aan de buitenkant. De anderen mogen nog zo'n 5cm groeien, voordat ik de lamp theoretisch moet verhogen.

        Ik heb de lamp aan het begin op de maximale hoogte gehangen, en eigenlijk nooit verhoogd (behalve na het verpotten, naar dezelfde afstand als voor het verpotten). De planten heb ik ernaar toe laten groeien. Misschien de volgende keer de lamp constant op de minimale hoogte houden (als ze er tegen kunnen)?

        Het viel me vooral op dat ze enorm strekken na het toppen. Is dat ook verbonden aan elkaar?
        Ik heb er nu een heel klein kopje afgehaald bij het toppen, de nieuwe vertakkingen waren nog nauwelijks te onderscheiden.
        Brainfart Dacht er aan om de volgende keer een node terug te toppen. Zodat de nieuwe vertakkingen al beter ontwikkeld zouden zijn. Wat hopelijk voor minder strek na het toppen zorgt.

        Een heel verhaal

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ze strekken allemaal wel een beetje, als ik de overzichtsfoto zie.
        Omdat ze het allemaal doen is het niet zo'n ramp.
        Na het toppen kunnen ze hard gaan, omdat dat vaak samenvalt met het settelen van de plant.
        Ze heeft dan de bodem en zijkanten van de pot gevonden.

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Thanks, Ze gaan verder redelijk gelijk op inderdaad. De volgende ronde ga ik de lamp er dichter op houden, in plaats van de planten ernaar toe te laten groeien
        Heb je ook nog een tip om ze na het toppen wat minder te laten strekken? Iets langer wachten na het verpotten, of juist eerder/tegelijkertijd (als ik je settelen verhaal goed begrijp)?

        En misschien heeft het ook nog wel een klein beetje aan de lamp gelegen, zie volgende update
    Bezig...
    X