Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kroket's harem: Critical Jack, Gorilla Glue & OG Kush

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Netjes
    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Hopelijk genoeg knipafval voor een hoofdstuk 'koken met kroket', en anders wordt het gewoon 'smoken met kroket'

    • Greyvol
      Greyvol commented
      Editing a comment
      Zo mag ik het horen!

    #17
    Graag hou ik t mee in t oog

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Schuif je stoeltje maar aan

    #18
    Kolere, ik kijk ook even niet op JD,......de waarschuwing neem even de tijd was inderdaad op zijn plaats Kroket.
    Leuk begin en ik ga je met groot plezier volgen,.....enorm veel plezier de komende 4(?) maanden gewenst.

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Haha, je dacht zeker "dat duurt nog wel even voordat kroket begint"? Als het een weddenschap was zou ik daar zelf ook op ingezet hebben
      De startpost is een beetje groot inderdaad, maar er was ook zoveel te vertellen
      Hopelijk veel plezier met het kweken deze ronde, maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan, wat een heerlijke hobby is het toch

    #19
    Hallo Kroket



    Het begin is gemaakt!
    Ik neem mijn zitzak mee, zit wat beter

    Mooie soortjes! Ik hoor helaas bij de Gorilla Herma kwekers... 2 van de 2. Gewoon goed in de gaten houden, meer kun je niet doen he



    Grote Groeten
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Eindelijk begonnen! Nou hopen dat al het langzame werken aan de kast wordt beloond

      Controleer je nog wel even de sluiting van de zitzak voor je neer ploft? Ik liet me eens lekker vallen op zo'n ding, zat bijna direct op de grond, en de hele inhoud (piepschuimkorrels) dwarrelde door de woonkamer. Wat een werk om dat op te ruimen

      We gaan het meemaken met die Gorilla's, hopelijk geen herma's, want het kan wel een heerlijk wietje zijn

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Leuk man, van dat statisch geladen piepschuim door de hele hut

    #20
    News flash, ze zijn nog steeds klein
    6FA282D5-5FA5-4599-A897-5E38431C72E7.jpeg
    Dag 7
    Temperatuur 20-22
    Luchtvochtigheid 42%

    14 januari, potgrond ingewatert en potten gevuld:
    Ik heb besloten om alle potten deze ronde te gaan gebruiken. De 1, 3.5 en 11 liter potten heb ik alvast gevuld met potgrond.
    • De 1 liter potten met 50% zaaigrond en 50% grow-mix.
    • De 3.5 liter potten met 25% zaaigrond en 75% grow-mix.
    • De 11 liter potten met 100% grow-mix.
    70E983C3-D43F-4FBF-8524-AD60620A0FFB.jpeg

    15 januari, luchtvochtigheid verhoogd:9FB5E92E-07EF-4DD7-B101-8D2DCD6B0A60.jpeg

    Verder ontwikkelen ze goed, de eerste worteltjes kwamen 13 januari uit de potjes. Alleen OG Kush #1 doet het nog kalmpjes aan. Ze is ook wat lichter van kleur.

    Ze hebben nu 2 dagen 10ml water gehad, met de plantenspuit, om de toplaag weer te bevochtigen.

    Het is nog even saai met zaailingen
    - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
    - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Nou ben ik wel benieuwd naar je verslag Jamzieman Ik kan niet wachten (hint hint)

      Geen koppijntjes meer Takketoelli (eindelijk!) Denkvermogen is nog niet helemaal terug maar dat komt vanzelf wel. Kan in ieder geval weer dingen doen

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Mooi man! Fijn om te lezen

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Ik probeer nog weekje vol te houden tot ze in de grote tent kunnen man I will let you know

    #21
    Wat een energie voor een
    kweekverslag! Respect zeer zeker!!

    Blijf je volgen!.....

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Welkom Ipie

    #22

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Met kleinere potjes kun je er meer onder een kleinere lamp zetten. Scheelt in stroomkosten en je kunt later bij verpotten een selectie maken. De beste overhouden.
      Vertraging bij verpotten is te verwaarlozen

    • smoker2002
      smoker2002 commented
      Editing a comment
      ik zet ze ook liever in de vaste 11 liter pot van de eerste keer , heb al wat testen gedaan bij mijn vorige rondes en ik vind als je ze direct in hun vaste pot zet dat ze veel beter wortelen dan dat je ze 2 of 3x verpot krijg ik altijd minder wortels en moet ik er soms als ze groot zijn stok naast zetten dan dat ik ze direct in hun vaste pot zet ..... nu staan ze ook direct in hun vaste pot en hebben direct al een dikke steel en staan al goed geworteld
      meer wortels is = meer gewicht

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Gaat prima inderdaad Kweekfreak Zaailingen groeien alleen zo langzaam in de eerste week. Maar dan alsnog is het veel leuker als stekken

      Ik ben gewend om van zaaipotje over te potten naar de eindpot. Wat in principe altijd goed is bevallen. Ditmaal wou ik ook eens een tussenmaatje uitproberen, om een beetje te kunnen spelen met de verhoudingen van de potgrond.
      Daarnaast wil ik een voorgroei-kastje bouwen. Dat kastje wordt een stuk kleiner en daarvoor zal ik kleinere potten nodig hebben. Deze ronde is dus ook deels een experiment; om te ontdekken welke tussenmaat (of meerdere) mij het beste bevalt.

      Edit: Lamp hangt op 90cm.
      Last edited by kroket; 19 January 2020, 15:21.

    #23
    Wat een heerlijk verslag om zo de dag mee te beginnen (ja ik slaap als het kan graag uit)!
    Knap werk geleverd met de kweekkast, zier er zeer proper uit man.

    Ik zie dat jij je potten al bevochtigd in de pot stopt en de plantjes dan nog niet gelijk verpot, hoelang denk je dat het duurt voordat de aarde begint te drogen etc.?
    Ik doe zelf ook graag altijd rustig het voorwerk ipv. alles in 1 dag te moeten doen maar ik zit met Blumats dus ben bang als ik de grond laatzeggen 3 dagen van te voren al in de potten stopt dat dat niet goed gaat of zie ik dat verkeerd?

    Heel veel succes deze ronde en ik schuif aan.

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Welkom
      Dat uitdrogen valt best mee, nu, een paar dagen later zijn de potten nog steeds even zwaar. Ik heb er wel een vuilniszak overheen gelegd om het verdampen tegen te gaan.
      Ook heb ik de potten gewogen, tegen de tijd dat ik ze ga gebruiken weeg ik ze nog eens en voeg ik waar nodig water toe, totdat ze weer even zwaar zijn.

    #24
    Ik ga je volgen. Ben op dezelfde datum ook OG Kush kweekje begonnen, heb 2x OG Kush autoflower in een DWC staan onder 200w COB. Later een keer fotos vergelijken

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Welkom Hannabis (ook op het forum zelf).
      Ondanks jouw zaadjes dezelfde naam hebben gekregen zijn er nogal wat verschillen:
      - Fotoperiodieke planten vs. autoflowers
      - Potgrond vs. DWC
      - Viparspectra vs. COB
      Echt goed vergelijken zit er dus niet in, maar kijken hoe het bij een ander gaat is natuurlijk altijd leuk

    • Hannabis
      Hannabis commented
      Editing a comment
      I know, maar ben gewoon nieuwsgierig. Post vooral binnenkort weer eens een foto.

    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Komt goed Mogen we van jou ook een verslag verwachten?

    #25
    Wat is eigenlijk de reden van het beginnen in kleine potjes en dan overpotten?

    Ik heb ze gelijk in de uiteindelijke pot geplant en snap niet helemaal waarom je ze eerst in een klein potje zou doen?

    Ze zien er wel super gezond uit dus ga zo door!

    Kweek #2: De tweede ronde: White Widow & Sensi Star
    Kweek #1: De race naar resultaat met een minimaal budget

    Comment


    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Thanks! Hier kan ik wat mee!


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      kweek0r mijn motivatie om te verpotten wijkt iets af van de reeds gegeven antwoorden Voor de uitleg verwijs ik je even naar #22.3: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...22#post1468822
      Daarnaast sluit ik me aan bij Budhead, die kleine potjes zijn makkelijk te onderhouden. Ook werkt het een stuk prettiger als je bijvoorbeeld 8 zaadjes ontkiemt, een selectie maakt van de mooiste plantjes, en met 6 stuks verder gaat.

      Wat smoker2002 zegt klinkt overigens ook heel plausibel en geldt sowieso voor autoflowers. Ook al zal ik fotoperiodieke planten waarschijnlijk altijd blijven overpotten om de genoemde redenen

    • kweek0r
      kweek0r commented
      Editing a comment
      Bedankt voor je reactie!


    #26
    Compleet duidelijk....

    Comment


      #27
      Update, een klein beetje groei 1065C4D4-D929-4E95-AA1E-DB8B4F8AE716.jpeg
      Dag 11
      Temperatuur 19-21 graden
      Luchtvochtigheid 31-44%
      Lamp* 90cm, alleen veg-stand
      * Blijkbaar is het een veelgestelde vraag op welke hoogte de lamp hangt. Vanaf heden zal ik deze dus standaard vermelden.

      15 januari, een extra zaadje ontkiemen:
      Ondanks mijn voornemen om niet meer als 6 zaadjes te ontkiemen, heb ik in een bevlogen moment toch een extra zaadje tussen een koffiefilter gelegd. Achteraf waarschijnlijk een domme actie, want het leeftijdsverschil is redelijk groot zijn Het gaat om een CBD Diesel zaadje, gewonnen met een prijsvraag op Jointjedraaien.nl F9874A2D-6316-492E-97FB-C59ECDDAF37F.jpeg

      Dit zaadje zou OG Kush #1 moeten vervangen, die nog steeds weinig groei vertoond. Helaas heeft het CBD Diesel zaadje er ook weinig zin in, na bijna 4 dagen tussen het koffiefilter is er nog steeds geen teken van leven. We kijken het nog eventjes aan..

      18 januari, ze beginnen een beetje te groeien:
      De foto's zijn van gisteren, dus die datum hou ik even aan in het verhaal (dag 11 is wel 19 januari). Er zit een klein beetje groei in de jonge dames, het zal niet lang meer duren voordat ze echt van start gaan

      De schaal met water heb ik weer verwijderd. Ik merkte geen enkel effect op de luchtvochtigheid, de verhoging die ik eerder dacht waar te nemen zal dus aan andere factoren gelegen hebben

      Als de lamp aan gaat, weeg ik de potjes en geef ik water met de plantenspuit, totdat ze weer het gewenste gewicht hebben. Meestal is dit zo'n 10-20ml per plantje
      61B9ECE7-9F4B-4D79-B6DF-16A2D985A84F.jpeg

      De kleintjes individueel op de foto:
      3D6BE11A-8FC2-47C3-8C22-293F974B6784.jpeg
      AA859364-ADF8-431D-AD5A-6DEA21E6D4E6.jpeg
      E593A448-895D-4F01-8417-5F2F8FDC7613.jpeg
      B35B2217-C377-49F1-A65F-90CC829FA54D.jpeg
      B4868CCA-69FB-4E15-A7B7-911BF14F16E2.jpeg
      B6133281-3791-457A-A2B8-09B84609190E.jpeg

      Ik vind het wel grappig om te zien dat alle #2 plantjes volledig gelijk opgaan. Net alsof ze precies dezelfde genen hebben. De #1 plantjes verschillen daarentegen wel duidelijk van elkaar. Dat is ook goed te zien op de eerste foto in deze update.

      Met uitzondering van OG Kush #1 zien ze er allemaal gezond uit volgens mij. De eigengemaakte zaaigrond bevat ook een mooie hoeveelheid voeding als ik de kleur van de blaadjes bekijk
      Last edited by kroket; 19 January 2020, 19:32. Reden: Foto watergeven toegevoegd
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Zoals het er nou uitziet komen er geen nakomelingen Takketoelli Misschien ook maar goed, ook al had ik me er waarschijnlijk wel mee gered met zulke trucjes.
        De CBD Diesel zou overigens ook een redelijk THC gehalte hebben. Maar ik vrees dus dat ik daar niet achter ga komen..

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik heb ook die sproeier als foto3. Laat die niet onder (teveel) druk staan, dan kunnen ze lekken. Tot aan de stekkerdoos aan toe.... scheelde weinig!!
        Was wel ff schrikken

      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Haha klopt Takketoelli

      #28
      Zijn 7 planten niet wat teveel onder die vipar 450 kwa licht oppervlakte?Kan er naast zitten he.Hoelang ga je voorgroeien?
      Komt er nog lampje bij misschien.
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


      • kroket
        kroket commented
        Editing a comment
        Ik werk nog met kleine potjes, dus heb genoeg oppervlak over
        De CBD Diesel was bedoeld om OG Kush #1 te vervangen. Niet als extra plant, maar goed, het lijkt erop dat ze niet gaat ontkiemen..

        Voorgroeien.. Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee hoe lang Ik kijk het gewoon aan en schakel om als ik tevreden ben

        Ik had er graag een lamp bij gehad, deze lamp is sowieso al te klein voor het oppervlak. Maar dat wordt waarschijnlijk pas volgende ronde (op z'n best).

      • Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Ik wil me er ook nog een tweede aanschaffen dan geraakt de tent compleet belicht maar idd ook nog niet voor nu. Tent is 80 80 maar men werkvlak waar ik de planten wil binnenhouden is 60 60.

      #29
      Update, upgrade 9E039018-040E-431A-9B03-6366373E1EA1.jpeg
      Dag 13
      Temperatuur 18-21 graden
      Luchtvochtigheid 30-40%
      Lamp 90cm, alleen veg-stand

      21 januari, plantjes verpot:
      Vandaag heb ik de plantjes verpot, ook al ging dat niet helemaal van een leien dakje De dames hebben een upgrade naar 3,5 liter potten gekregen
      De potgrond was een beetje te droog en ze hadden nog wel een dagje extra mogen wortelen. Was mij ook beter uitgekomen Bovendien zijn de potjes niet heel soepel, waardoor ze er wat lastig uit te drukken waren.
      De te droge grond betekend ook dat ik de zaailingen te droog heb laten staan. Misschien is dat tevens de reden dat OG Kush #1 maar niet van start wil gaan. Bij haar was alleen de eerste 2cm van de potgrond (slecht) beworteld. De beperkte watergift van 10-20ml per dag was niet genoeg om ook tot onderin de potjes te komen. Uitgeprobeerd en van geleerd Voortaan ga ik de zaaipotjes dus hoofdzakelijk van onderen bewateren.

      Elke dame en haar wortels even op de foto:
      7E2A5905-14C8-4C5C-98CF-6E7B898B2E81.jpeg
      6C66A6BA-C507-4AE4-A4D9-3E1B7560B5EB.jpeg
      9BD1596A-F38D-463C-9AA9-9BE829FD5C1E.jpeg
      2FDA9B13-3247-45C3-A3DB-1CFB5DA040C8.jpeg
      2BD1CA11-AF3A-464A-8278-396CE47F86E5.jpeg
      21A00527-0A87-41F4-99F4-AAD49B1CA6D9.jpeg
      FB5DB48B-7320-44CF-B564-679809E8EF60.jpeg
      F62BFE6E-1A2A-49D6-811F-5ADA4EC5D16A.jpeg
      38F59D08-2B04-46D1-89E4-AED1CE036C07.jpeg
      32806CF2-8960-4F92-89F1-489AFC89FE79.jpeg
      39738FB9-3D15-4446-91EB-2D4F2AD173BC.jpeg
      012A4C09-23BA-4263-BDA7-F368D0C67C57.jpeg


      Ik heb er dus toch voor gekozen om de 1 liter potten over te slaan en alleen de 3,5 liter potten als tussenstap te gebruiken. De grond die ik voor beiden klaar had, heb ik gemengd met elkaar.
      Daarna de potten weer gevuld, met een leeg zaaipotje erin, zaaipotje er weer uit, en zie hier een mooi plantgat
      42183A6B-B126-4ED3-A12D-12695596A721.jpeg

      Plantjes erin gezet, grond bevochtigd, grond aangevuld, alle potten op gelijk gewicht gebracht met water, plantjes zelf ook even beneveld (groeilamp uurtje uit, werklamp uurtje vergeten uit te zetten, om verbranden te voorkomen), bijna vergeten de lamp te verhogen, klaar
      F73FDC83-0EB9-4D55-A864-0131BE8751CB.jpeg

      Ben benieuwd wat de dames nu gaan doen en of OG Kush #1 er misschien toch nog zin in krijgt Zo niet, gaat ze eruit. Het CBD Diesel zaadje vertoont ook nog steeds geen teken van leven. In een laatste wanhoopspoging heb ik die een beetje gescarificeerd met een mes, maar eigenlijk heb ik die al opgegeven. Ach, ik kweek geen rozen
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


        #30
        ziet er goed uit! jammer van je OG mja selectie der natuur
        Geef jij water op gewicht? zijn daar richt lijnen voor of bekijk je dat zelf?

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          De dames mogen later zelf vertellen hoeveel water ze willen BudKiller Heb ook nog een tensiometer voor de zekerheid.
          In het begin vind ik het wegen wel even prettig, ik ben namelijk nogal snel geneigd om te veel water te geven. Later werkt het niet meer, of je moet het gewicht van de plant gaan inschatten, maar ter indicatie kan wegen altijd helpen..

        • BudKiller
          BudKiller commented
          Editing a comment
          Aha op die fiets. Dacht dat ondanks ik scheel kijk van al dat info lezen hier toch nog iets gemist had

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          10 of 20 ml spuit werkt ook prima, en potjes optillen vanaf het begin.
      Bezig...
      X