Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Purple Haze & Black Rhino kweekverslag!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: Purple Haze & Black Rhino kweekverslag!

    Korting op 420shop
    Attached Files

    #2
    Succes.

    Je plan lijkt OK.

    Comment


    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Dankjewel! Ik hoop het beste.

    #3
    Wij de advertentie's maar lezen maar
    dus geen broodjes en koffie, je leeft
    nog ( grapje)....


    Succes!!

    Comment


    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Haha! In levende lijf om weer 2 mooie dames te groeien. Jullie zullen het horen van me!

      Good to be back!

    #4
    succes met de kweek
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Dankjewel!! Over een klein weekje zal ik even een update plaatsen.

    #5
    LST (buigen en binden) en HST (toppen, fimmen, supercroppen kan (en moet soms) samen als je met een bepaald plan aan de training begint. Er zijn zoveel mogelijkheden om te trainen en ook nog eens net zoveel om je planten vorm te geven, dat iedereen zijn eigen voorkeuren heeft. Train je bijvoorbeeld voor een scrog dan vergt dat weer andere training dan voor een mainline. Gewoon een beetje experimenteren en je komt er wel achter wat jou bevalt en wat werkt in je setup. Succes met je grow!
    Mijn huidige kweek

    Comment


    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      En als je de snelste manier wil, dan moet je er helemaal niks aan doen.
      Dan ben je zo'n 2-3 weken eerder klaar.
      Toppen, fimmen, lst, gtst, dat kost allemaal extra groeitijd.

    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Oke dankjewel coco, ik ga me inderdaad wat meer inlichten over de trainingen en wanneer het goede moment is.

      Zo zal ik op het gegeven moment zelf kunnen bepalen wanneer ik het kan toepassen!

    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Ik doel niet per se op snel klaar te zijn! Meer ervaring op doen met verschillende trainingen lijkt me mooi meegenomen voor de volgende eventuele kweek.

      Ook schijnt het wel een aanzienlijke verbetering kwa oogst te zijn, en aangezien ik maar 2 plantjes heb wil ik het uiterste uit de plantjes halen. (met mijn budget)

    #6
    Hoe lang geven die tabs voeding af??
    ik zou even goed nakijken als ik jou was als de tabs dadelijk 8 weken afgeven dan zit je met einde dat er nog stoffen in de plant zit
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Top! Dan is de bemesting van plagron batmix mischien al voldoende, anderd miss evt half weekje bij voeden met iets wat snel uit de plant is.

    • Weske
      Weske commented
      Editing a comment
      Ik zou gewoon eerst aankijken wat ze doen miss hebben ze verder niet eens iets nodig.

      En een plant vetmesten werkt toch niet mineraal bijvoeden kan altijd nog en word snel opgenomen

    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Inderdaad. Ik kan wel plannen maar de plant zal zelf aangeven wat zij wil.

      Mocht hij tekorten vertonen kan ik altijd nog inspringen, zag net trouwens van bio bizz een mooi setje van zo'n 9,- dan heb je groei voeding, bloeivoeding en nog een bloei booster.

      Groeten!

    #7
    Veel succes

    De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

    Comment


    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Dankjewel!!

    #8
    Die "easy bloom tabletten" zijn ook erg duur, veel te duur, want er zit niks bijzonders in.
    13.75, is dat voor 3 of voor 5 tabletten ? Wow
    De zaadjes zijn ook van RQS ?

    Ik snap niet dat mensen sowieso nog iets kopen bij RQS.
    Grote kans op herma's, op elke pagina van de site staat wel wat onzinnigs, en de meststoffen zijn ongeveer 90% te duur. (de zaden ook)

    Het is trouwens een booster, dus geen voeding. Daar zit ook wel een verschil.
    Eigenlijk moet je het zien als PK13/14, het is een toevoeging voor de bloeivoeding.

    Anyways..hopelijk komt het goed.
    Voorlopig eerst maar eens een tijdje groeien want het blijft een plantje, je kunt niet alles plannen.
    Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Dankjewel voor je comment! Ik zie ook dat ze zeggen 2 weken voor het einde te stoppen met voeden, aangezien ik voor de laatste 2 a 3 weken wil bijvoeden lijkt het mij niet verstandig...

      Zou de aarde van plagron batmix genoeg voeding bevatten voor de hele bloei? (9 weken) dan zou ik dus de laatste 3 weken zonder zitten.

      Of is er een alternatieve voeding die mischien goedkoper is en niet al te lang in de aarde zit?.

      Ik heb gelukkig nog tijd.

      Jullie gaan het horen!!

    #9
    Attached Files

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      Wil nu eigenlijk de planten lst geven door een scrog
      Laten we het dan gewoon scroggen noemen

      Waarom nog een tweede net installeren tijdens de bloei? Als steun voor de toppen?

    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Inderdaad als steun! Maar ook zal het eerste net vrij laag hangen, wil hem in de groei al vroeg hangen. Dus leek het mij beter om begin bloei een 2de meer boven te hangen of de 1e wat hoger..

    #10
    We zijn weer wat verder en ze zien er al wat beter uit!

    Wel zie ik aan de eerste vertakking van de putple haze dat de blaadjes daarvan aan het einde wit gelig zijn op de puntjes. Ik heb deze nog geen voeding gegeven...

    Ze staan in DCM proffesional potgrond die 160 dagen voorbemest is. Wel zou dit lichte bemesting voor jongere planten zijn.

    De luchtvochtigheid is rond de 35% in de kast zelf maar er staan een luchtbevochtiger die direct tegen de plant staat.

    De temperatuur is rond de minimaal 17 max 28,
    Ik ben bij de black rhino begonnen met voorzichtig te voeden, hij zag er naar mijn mening wat lichtjes uit. De reactie hierop lijkt goed.

    Kortom hoor ik graag wat tips en een evt conclusie van de bladpunten van de purple.

    Hier natuurlijk ook wat fotos!

    1e en 2de zijn de purple
    3e de black rhino
    4e bladprobleem purple

    Attached Files

    Comment


    • kroket
      kroket commented
      Editing a comment
      11 dagen oud, dan zijn ze mooi snel gegroeid zeg!
      Denk nog steeds dat het erg vroeg is voor voeding, maar dat advies kan ik beter aan m'n medeforumleden overlaten..

    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Je advies is zeker niet raar hoor! Ik heb bewust alleen de black rhino gevoed, als hij dezelfde kleur als de Purple had had ik hem zeker niet gevoed.

      Hij was iets wat lichter van kleur dus ik dacht miss een voorzichtig beetje voeding erbij! Normaal zou ik inderdaad pas vanaf week 3 kijken of ik zou bijvoeden... Hoop dat ze wat donkerder groen word en dat de purple ook stopt met de wit gelige puntjes

    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Ik gok het op een kalium tekort!!

    #11
    Niet verkeerd! Wat is je pH ? Het is lastig zeggen, want ik ben niet bekend met de DCM potgrond.. maar ik vermoed ook dat je ze wel wat voeding kan geven.

    Comment


    • exmember47012
      exmember47012 commented
      Editing a comment
      Ben erg benieuwd, met deze foto's vind ik het lastig beoordelen. Ook door het gele licht. Je beschrijving klinkt wel naar calcium.

    • SmokeHaze
      SmokeHaze commented
      Editing a comment
      Heb even foto's gemaakt. Zal ze nu posten het lijkt iets erger te zijn nu...

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Het is calcium of kalium.
      Dat zijn twee verschillende elementen.
      Calium bestaat niet.

    #12
    Hier wat betere foto's! Ik hoor het graag maak me een beetje zorgen...
    Attached Files

    Comment


      #13
      Ik zie ook wat residu op het blad. Zet je ze wel eens nat, na het sproeien, onder de lamp? Dan kan het blad ook verbranden..

      En anders wordt er waarschijnlijk al in de juiste richting gedacht
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Biobizz heeft daar Fishmix voor.
        De Alg-a-mic kun je eventueel ook als bladvoeding gebruiken.

      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        Het schijnt goed te helpen... Ik zal het proberen, ben benieuwd!

      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        De alg a mic heb ik inderdaad ook voorbij zien komen! Voor nu ga ik ze even niet sproeien en maar een alg a mic bestellen, zodra die binnen is weer besproeien +- 10 min voor dat de lamp uitgaat.

      #14
      Wat is je luchtvochtigheid nu? En waarom sproei je?

      sproeien kan gewoon met de lampen aan, dat het verbrand is een fabel blijkt uit wetenschappelijk onderzoek.

      De schade lijkt ook eerder onder het blad te zitten dan erboven. Heb je last van ongedierte gehad? Hoe ziet de onderkant eruit?

      Comment


      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        Luchtvochtigheid is nu 40 plus de mist komt direct op de planten, heb 3 usb mistmakers.

        Sproeien doe ik omdat dit goed schijnt te zijn voor de plant en dat je zo gezonde bladeren krijgt met gezonde bladmondjes. Ik wil eigenlijk nu alleen voeden bij sproeien en niet alleen water gebruiken.

        Dus vandaag neem ik even bloedmeel en beendermeel mee van het werk, had gelezen dat je dit ook bij het sproeien kon doen.

        Ook ga ik ze binnenkort verpotten, ik mag denk nog wel een weekje wachten maar als ze dr slechter op word dacht ik mischien een mix te maken van plagrom allmix ogv. 30% en dan 30% dcm proffesional 20% perliet en 10% bloedmeel 10% beendermeel.

        Is dit een idee?? Zodat ze wat rijkere bodem hebben en zo miss wat beter gaan, ze groeien wel hoor alleen de purple ziet er gewoon wat slechtjes uit met die plekjes en vlekjes...

        Laatste vraagje en dan is mn boek af..

        Wanneer ik bijv. Kalium toevoeg bij een tekort, gaan dan de nieuwe bladeren gezond verder of worden de bladeren met vlekken weer normaal groen?? Ik neem aan het eerste maar hoor het graag van de experts!!

      #15
      Bloedmeel en beendermeel zijn hoog in N en P, dus niet in kalium.Als je een kaliumgebrek wilt oplossen moet je dus geen bloed of beendermeel toevoegen. Gebreksverschijnselen zijn niet altijd eenvoudig op te lossen. Een overschot van het ene stofje kan een beperkte opname van de ander veroorzaken. Wat dus wilt zeggen dat je met 'meer' geven niet perse goed zit.

      Allmix bevat echt voldoende voedingsstoffen, je hoeft daar geen meel of dcm aan toe te voegen.

      Ik zou gewoon nu rustig beginnen met je voeding in het gietwater (Niet in je bladspray) en later overpotten. Wanneer je overgepot hebt kan je weer even stoppen met voeding, aangezien de allmix rijkbemest is.

      Comment


      • SmokeHaze
        SmokeHaze commented
        Editing a comment
        Oke! Dankjewel voor je tijd en reactie. Ik ga inderdaad jouw advies opvolgen! Miss gewoon even geduld hebben en slechts voedings water geven. (niet op blad) en wanneer ze tekenen van tekorten toont evt. Bijvoeden, ook via blad.

        Nog 1 dingetje. Ik heb een zak 50l plagron allmix, nu was mijn idee ze over een weekje te verpotten. Alleen aangezien de dcm aarde beetje lichtbevoed is vraag ik me af of mn plant hier aan voldoende zal hebben voor nog 3 weken groei. Wil hem zo'n week voor de bloei verpotten naar de eindpot.

        Vandaar mijn idee om een beetje allmix tussen de DCM te doen. Maar dan geen been/bloed meel. Dus dan bijv 25% allmix mixen met 75% DCM zodat het iets meer voeding bevat voor de nog 3 weken durende groei.
    Bezig...
    X