Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2X Cookies en Cream & 2X Amnesia Mars hydro TSL2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Goedemorgen weer allemaal.. Dames doen het beter dan ik want gaan gewoon door.. Nu echt wel sprake van bloei op alle 4 de dames. Foto's die zoals jullie van me gewend zijn maar ik was net even te laat ivm licht uit. Ach daardoor wel een goede indruk van de kleur onder flitslicht. Lijkt mij prima.
    Ik ben inmiddels (sinds zaterdag) over naar gloeivoeding en vanaf zaterdag ga ik ook wekelijks sugar Royal toevoegen.
    Ik gok nog een week of 7 vanaf nu maar eerlijk gezegd heb ik dit verslag zo slecht bijgehouden dat het er ook wel eens nog 8 of negen kunnen zijn. Daarnaast denk ik dat de lamp een klein tikje omhoog moet maar dat bekijk ik vanavond even.

    IMG_0400.jpg IMG_0399.jpg IMG_0401.jpg IMG_0402.jpg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Ja zal wel moeten maar gewoon een hoop dingen die tegelijk komen. Eigenlijk zou ik dus juist wat meer tijd aan de groene dames moeten besteden ipv de witte dames want dat geeft meer rust ipv stress

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      De groene dames gaan prima in ieder geval.
      Dagje de natuur in doet goed!

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Die trekken zichzelf precies niet veel aan van hun nieuwe habitat,zien er mooi uit en idd bloei bloei bloei

    #47
    Oorspronkelijk geplaatst door Voor het eerst View Post
    Ik ben inmiddels (sinds zaterdag) over naar gloeivoeding
    2e
    3e

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      Is toch juist mooi... beetje extra gloei erin

    #48
    Zo... eerst een paar foto's... Maar ik heb ook een vraag... de potten van de cookies zijn vrij zwaar maar deze bladeren krullen een beetje in kano vorm (zien er afgezien daarvan prima uit). De potten van de amnezen zijn vrij licht maar hier zie ik helemaal niets bijzonders aan. Nu geef ik ze sinds de verhuizing handmatig water (echt geen ruimte voor de blumats deze ronde) maar wel allemaal een liter per keer. Het lijkt erop dat de aarde van de amnezen het water makkelijker doorlaat. Gisteren dus de cookies een keer overgeslagen met water geven om te kijken of het verschil inderdaad zo groot is als ik vermoed. Dat zou wel vreemd zijn, op het oog lijken ze allemaal aardig gelijkwaardig qua grootte.
    Eens kijken of ik vanavond zin kan maken om de folie alsnog aan te brengen. Heb toch de indruk dat dit voor beter licht zorgt

    IMG_0410.jpg IMG_0411.jpg IMG_0412.jpg IMG_0409.jpg IMG_0413.jpg IMG_0422.jpg IMG_0427.jpg IMG_0432.jpg
    Attached Files
    Last edited by Voor het eerst; 17 June 2020, 10:12.
    Lopend Verslag

    Comment


      #49
      Mijn vermoeden is zojuist bevestigd, de amnezen laten het water gewoon doorlopen, de cookies houden het juist vast (potten van de cookies nog steeds zwaar, amnezen wederom licht). Dus cookies wat minder water, amnezen wat meer. Tevens allen nog maar wat voeding erin, zit momenteel iets boven de aanbevolen dosering maar zie nog geen overschotten. Vanaf morgen iets minder voeding (2 ipv 3 ml per liter). Dan zitten we weer rond de aanbevolen hoeveelheid. Ik wil toch proberen om het spul wat langer groen te houden deze ronde. Morgen ook maar eens beginnen met het laatste restje green sensation wat ik nog heb staan.
      Lopend Verslag

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Effe een bloepsje biologische vloeibare groene zeep aan het water toevoegen, dat breekt de oppervlaktespanning, waardoor het beter word opgenomen.

        De grond is wat compacter geworden.

      #50
      Zo alle potten zijn weer ongeveer even zwaar. Verder geen bijzonderheden, lijkt allemaal prima te verlopen. Mainlinen moet ik duidelijk een keer overnieuw doen, dit lijkt nergens op

      IMG_0543.jpg IMG_0541.jpg IMG_0542.jpg IMG_0545.jpg IMG_0544.jpg IMG_0546.jpg
      Lopend Verslag

      Comment


        #51
        sigpic

        Comment


          #52
          Gaat gestaag door.. niets meer aan doen dan toch FFBFAD4A-055C-40B8-85C5-60425AAF7DDD.jpeg 9D1B226E-94E6-4B9A-9A21-B53BB467E732.jpeg
          Lopend Verslag

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Staat er super bij toch? Rechts vooral vindt ik

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Vind ik ook. Dat zijn de amnezen. Maar ik heb zelf de indruk dat dat komt doordat ik de cookies aanvankelijk iets te nat had staan.

          #54
          Lees nu net terug dat ze pas 2 weken op 12/12 staan.. Dan heb ik dus eigenlijk helemaal niets te klagen over de topontwikkeling, ook niet wat de cookies betreft. De amnezen gaan gewoon wat harder. Maar met dus nog zo'n 6 a 7 weken voor de boeg kan ik wel stellen dat ze tijd zat hebben om nog een paar flinke toppen te ontwikkelen. Als ik het goed inschat gaat de gemainlinede amnees de mooiste toppen opleveren, of het ook betekend dat die het meeste zal produceren... De niet gemainlinede amnees doet het ook erg goed.
          Lopend Verslag

          Comment


          • Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            2 weken?? Wow
            Laat gaan die wagen

            Wel leuk om straks de verschillen te zien. Ik denk dat die gemainlinede wat meer gelijk zijn, en de andere wat meer verschil in topgrootte hebben

          • Nederhigh
            Nederhigh commented
            Editing a comment
            2 weken 12/12 ja! Die gaan heel lekker dan!

          #55
          Zojuist even wezen checken.. lampen hadden gisteren toch al wel naar boven gemoeten. Maar goed, afgezien daarvan niets bijzonders (dus wel wat omgekrulde bladeren). Tevens een foto gemaakt van de stam van 1 van de amnezen. Heb ze nog niet zo dik gehad na de 2e week 12/12. Als ik naar de toppen kijk zo ik haast denken dat ze al 2 weken echt bloeien maar gisteren teruggelezen dat ze amper 2 weken op 12/12 staan. Jammer dat ik de dagen niet heb bijgehouden deze keer, kan hooguit een schatting maken. Toch een voordeel dat ik moest verhuizen.. wat een rust in de kop nu ik weet dat ze bij een eventuele controle niets zullen vinden. Maar goed, genoeg geluld.. de foto’s (gemaakt met mijn defecte telefooncamera)
          971EF327-ABA8-467A-8FF9-6A2069A8E409.jpeg 2215AE60-61BE-4214-82AD-8EDAED08CC6D.jpeg 11A06BBE-F5D8-4D82-B087-13C78C5A6247.jpeg 68BE35C2-72FC-4BD5-BB09-066F99F79BA7.jpeg 3254A78B-8844-4501-B6F9-D11B035BD6B9.jpeg 33D6AD5E-9DA7-4EF6-9277-D65B785D7195.jpeg A7EBA74B-24E2-4415-BB3C-3B6EEDC63CA9.jpeg
          Lopend Verslag

          Comment


            #56
            goedemorgen allemaal... Dat was weer leuk binnenkomen gisteravond. Kwam erachter dat de airco slechts 18 minuten nodig heeft om de ruimte van 28,4˚C naar 26˚C te brengen om vervolgens de temperatuur in enkele uren te laten stijgen naar 28,4 etc... Nutteloze info maar ik vond het wel aardig om te weten.
            Dan de planten... Ze lijken wel echt op het randje te zitten voor wat betreft de warmte, ik denk ook dat ik vanavond eens 1,5 liter i.p.v. 1 liter per plant geef.. Aarde is steeds erg droog bovenin en ik zie ook her en der krullende bladeren. Dan zie ik morgen wel weer of dat verschil maakt. Toppen groeien wel erg hard, vanavond eens het meetlint ernaast... Tevens eens meten hoe laag mijn lampen eigenlijk hangen... Ik gok dat de afstand tussen de hoogste top en de lamp onder de 30cm zit en dat zou ook nog wel eens de reden kunnen zijn van de krullende bladeren maar totaal geen last van lightbleach wat je dan toch zou verwachten...

            IMG_0441.jpeg IMG_0443.jpeg IMG_0440.jpeg IMG_0439.jpeg IMG_0442.jpeg
            toelichting... 1e foto Amnesia ongetopt, 2e foto Amnesia getopt, 3e foto Cookies & Cream ongetopt, 4e foto Cookies & Cream getopt, 5e foto wederom Amnesia ongetopt
            Last edited by Voor het eerst; 24 June 2020, 07:14.
            Lopend Verslag

            Comment


              #57
              Mars Hydro Emmie Blijft overigens vreemd dat Mars Hydro nergens meer op reageert. Ze vroegen me per mail en via dit forum om een reactie maar nu reageren ze daar dus in het geheel niet op. Wel vervelend want ik heb de indruk dat de laatst bestelde lamp TE warm word. Circa 60˚C voor de "oude" TSL en ruim 85˚C voor de "nieuwe" TSL. Dat verschil vind ik wel erg groot. Verder doen ze het prima als ik zo de planten zie.
              Lopend Verslag

              Comment


              • Voor het eerst
                Voor het eerst commented
                Editing a comment
                Dat zal het zijn. Maar ze verwerken klaarblijkelijk wel bestellingen

              • Mars Hydro Emmie
                Mars Hydro Emmie commented
                Editing a comment
                hey growers, I'm back here now

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Hey, monteur langs geweest, ziekenhuis gelegen, overlijdensgeval in de familie!?

              #58
              MIX PACK AUTOFLOWER
              Ordered: 1
              Shipped: 1

              MIX PACK FEMINIZED
              Ordered: 1
              Shipped: 1

              GELATO 41 FEMINIZED
              Ordered: 10
              Shipped: 10

              Net besteld.. De autoflowers zijn voor een kennis. De Gelato voor de volgende ronde. De rest??? Nog geen enkel idee. Heb ook nog aardig wat zaad van de vorige ronde liggen (Amnesia en Cookies & Cream). Ben vooral erg nieuwsgierig naar de Gelato....
              Dit is wat ze er over schrijven:
              Ben benieuwd... Komen als het goed is morgen binnen
              Lopend Verslag

              Comment


                #59
                Gaat nog steeds lekker, vandaag weer een beetje Sugar Royal toegevoegd. Ik begin haast te geloven dat dat spul echt wat doet
                Ik doe dat nu sinds 3 weken 1 keer per week (iets meer dan aanbevolen..1,2ml per liter). Ik heb zelf nog de indruk dat de planten nog een tikje meer water kunnen hebben, met name de amnezen. Vanavond nog eens wat extra geven. Temperatuur is tot op heden goed onder controle, max 29,2˚C min 22,5˚C. Luchtvochtigheid erg constant (mogelijk door de airco??) rond de 55%. Ik zit te twijfelen of ik bij de cookie links achter onderin wat blad verwijder. Begint wat te verkleuren en bladerdek erg dicht. Ik zit dan te denken om alles tot de derde node te verwijderen aan blad.

                IMG_0593.jpg IMG_0590.jpg IMG_0594.jpg IMG_0591.jpg IMG_0596.jpg IMG_0592.jpg IMG_0592.jpg IMG_0604.jpg IMG_0597.jpg IMG_0601.jpg IMG_0599.jpg IMG_0600.jpg IMG_0603.jpg IMG_0602.jpg IMG_0592.jpg
                Attached Files
                Last edited by Voor het eerst; 25 June 2020, 04:35.
                Lopend Verslag

                Comment


                • Takketoelli
                  Takketoelli commented
                  Editing a comment
                  Ik zit er ook aan te denken om Sugar Royal te gaan proberen. Ze gaan echt super, waarom blad verwijderen? Ik zou wel de fluffscheuten dieven

                • Voor het eerst
                  Voor het eerst commented
                  Editing a comment
                  Blad wil ik verwijderen zodat ik ook daar wat makkelijker bij de stammetjes kom. Hier is nu totaal geen licht aanwezig en het bemoeilijkt het water geven. Denk niet dat het een positieve bijdrage levert voor de bloei maar ik geloof ook niet dat die paar bladeren een negatieve impact zullen hebben

                • Nederhigh
                  Nederhigh commented
                  Editing a comment
                  Volgens mij worden dit hele dikke toppen bij die amnezen.

                #60
                Ik weet niet hoe dit mogelijk is maar het lijkt of ik de toppen met de dag zie zwellen. Ik ga even een weekje op halve dosering t.o.v. vorige week. Dat is dan net iets boven de minimaal aanbevolen hoeveelheid. Zie toch wel her en der verbrande blad punten. Eventueel kan de lamp de oorzaak zijn, ze groeien ook al aardig de lengte in. Met name de amnezen gaan dik boven verwachting 1E6F79FD-DA5C-4731-B1CA-B9050EE7B1A6.jpeg 9036DABF-B350-4BA8-BDE1-BCD265E21235.jpeg 8BD48BB5-7A83-40BF-8A9D-0516303CC482.jpeg C38D35A4-680F-4FB7-AC36-560319280E0D.jpeg DC63FD29-39CE-438A-BD47-C670D679C0AC.jpeg E9438DBA-E671-436C-BE1E-AB147E5DEA48.jpeg 0F0F97D5-C31B-44FA-BACB-BA21FD875E96.jpeg
                Lopend Verslag

                Comment

                Bezig...
                X