Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 11x Power Plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HPS: Kweekverslag 11x Power Plant

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,

    op 24 april heb ik 5 zaadjes van de Powerplant laten ontkiemen welke ik op 26 april heb gepot in 1.8 liter potten.

    Op 26 April heb ik 6 zaadjes (andere leverancier) van de Powerplant laten ontkiemen welke ik op 29 april heb gepot in 1.8 liter potten.

    de setup;
    schuur van 3 bij 4 meter.
    HPS 600 watt
    verse lucht via bovenkant deur waar een stuk van 3 cm is ingekort.
    ventilator
    Universele potgrond van de Welkoop gemengd met kokos potgrond
    perliet
    Afzuiging zat al in de schuur weet niet hoeveel m3 dit is.
    eindpot voor de 1e 5 stuks 25 liter pot.

    Vervolgens heb ik de plantjes op 5 mei omgepot naar 3 liter potten.
    op 11 mei kwamen de wortels aan de onderkant eruit en heb ik ze in de eindpot van 25 liter gepoot.

    De overige 6 planten van de andere leverancier lopen een aantal dagen achter en wil ik vandaag in 15 liter potten zetten.
    Dit wordt tevens de eindpot.

    nu ben ik eigenlijk alleen nog op zoek naar een betere afzuiging of geurneutralisator.

    Ik zal spoedig wat foto's posten.

    #2
    Vrijdag 8 mei
    Attached Files

    Comment


      #3
      Maandag 11 mei
      Attached Files

      Comment


        #4
        Sinds dinsdag 12 mei heb ik 2x 600 HPS erboven hangen.
        ik dien nu wel rekening te houden met een hogere temperatuur.
        de temperatuur in de schuur is ook afhankelijk van de buitentemperatuur.

        deze week is het fris en kan ik de temperatuur op maximaal 27 graden krijgen met een RV van 48 tot 60%

        Zodra het buiten weer ruim 20 graden wordt dien ik wellicht 1 lamp uit te schakelen ivm met de hitte.

        een aantal bladeren krullen naar binnen doordat het vocht waarschijnlijk te snel verdampte en de ventilator er te stevig opwaaide waardoor het blad uitdroogt.

        Tot dusverre heb ik 1x gevoed met plagron terra grow.

        ik ben benieuwd naar jullie mening en voeg nog 1 actuele foto bij. (Helaas met lamp aan)
        links de 6 stuks (26 april) en rechts de 5 stuks. (24 april)

        1 van de 11 begint nu pas te groeien deze kwam ernstig misvormd uit en heb ik al die tijd ertussen laten staan.
        Attached Files

        Comment


          #5


          Waarom Reflecteer je de wanden niet. Of verf de muren in wit. Je zal veel meer licht hebben!
          Last edited by QnQ; 13 May 2020, 12:38. Reden: waarom reageer je steeds met zo’n hinderlijk citaat?

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


          • RickTerboeg
            RickTerboeg commented
            Editing a comment
            Bedankt voor je aanvulling.
            Toevallig heb ik nog wel een emmer witte muurverf staan. Of zal zilverfolie ook volstaan? Bedoel je om op die manier de onderste bladeren van meer licht te voorzien?

          #6
          Het beste kan je werken met Hamerslagfolie. Maar aangezien dit al een bestaand hok is zou ik doe muren goed wit verven. Je zal versteld staan van de lichtrijkheid
          en het is ook een goedkopere optie.

          Eerste keer FEMS onder LED
          Indica Medisch rondje van Barneys

          Comment


            #7
            Als je je topic "kweekverslag" noemt, waarom plaats je het dan niet in het forum waar honderden andere kweekverslagen staan ?

            Topic verplaatst naar kweekverslagen.

            Leestips :

            Hoe ben ik een awesome jointjedraaien.nl beginner

            Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #8
              Waterfall420 ik ben gelijk aan de slag gegaan. Zo beter?

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • Waterfall420
                Waterfall420 commented
                Editing a comment
                Dat ziet er heel netjes uit! Jouw dames gaan nu van alle kanten licht aanpakken en veel sneller groeien... Maar dat wist je wss al Proper gedaan. Hoe ga je de Temperatuur onder controle houden tijdens de bloei met de warme zomer? Ik zit ook met een HPS kweek en ben nog altijd aan het denken hoe ik de tent goed koel ga kunnen houden als het eens 30 graden is buiten, een actieve Inlaat airco zou een oplossing zijn maar wel een een duur alternatief.
                Staat jouw hokje in de zon? Buiten? Binnen?
                Grtz Waterval

              #9
              Hallo Rick,

              altijd lekker een powerplantje Heel veel succes op het forum en veel kweekplezier!
              Die witte muurtjes heb je snel gedaan! lekker bezig!

              Comment


                #10
                Even een update;

                de temperatuur wordt wel even een dingetje ja.
                gelukkig ben ik al jarenlang in het bezit van een professioneel weerstation van Oregon aangezien mijn hobby het weer is.

                De thermometer hangt in de schuur op 1.5 meter en is op een touchscreen af te lezen en kan ik ook online plaatsen zodat waar ik ook ben het klimaat in de gaten kan houden.

                mijn schuur is 4 bij 3 en 2.5m hoog met een plat dak.
                momenteel is het er 23 graden en is de RV 57%
                Nadat de lampen uitgaan 21.30u koelt het voor ze weer aan gaan 03.30u af tot 16 graden.

                Door mijn interesse in het weer ben ik spoedig op de hoogte zodra er hitte aanstaande is. Wellicht laat ik dan de lampen in de koelste uren aan gaan.
                Tegen de tijd dat het warm word zit ik al wel op 12/12.
                Tevens moeten de planten nu juist iets koeler weer hebben en mag naarmate ze sterker worden de temperatuur wat hoger uitpakken tot max 30.

                ik meen de planten nu al te ruiken.
                ze groeien behoorlijk breed momenteel waardoor ik de lampen nu niet op 60 maar 70cm heb hangen zodat ze hopelijk iets gaan strekken.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #11


                  Ze gaan toch supergoed? Eens hun wortelsysteem zal in gang schieten in de grote potten gaan ze groeien als onkruid Ikzelf zit ook met wat plantjes die neigen laag te groeien.
                  20200513_212516.jpg
                  Laat de lampen tijdens de nachturen draaien op 18/6? Of heb je geen veilige timeswitch?
                  Ook zeker een zwenkwaaieretje boven de bladeren hangen dat de dames mooi dansen.
                  Wat doet die box? Oregon. Want in bloei met een snikhitte zomer onder hps zal voor ons beiden een uitdaging zijn...
                  Is je afzuiging aangesloten met een koolstoffilter? En blaas je lucht naar binnen? Grtz
                  Waterval
                  Last edited by QnQ; 15 May 2020, 13:49. Reden: Niet jezelf citeren

                  Eerste keer FEMS onder LED
                  Indica Medisch rondje van Barneys

                  Comment


                  • RickTerboeg
                    RickTerboeg commented
                    Editing a comment
                    Momenteel heb ik een kleine afzuiger welke via een gat door de muur en met behulp van een afvoerslang naar buiten blaast.

                    M3 inhoud is onbekend staat er niet op.
                    Ik dien sowieso nog te kijken naar een afzuiging en een koolstoffilter.
                    Al heb ik ook mijn oog laten vallen op een geurneutralisator welke beweerd de geuren te laten verdwijnen.
                    Ik ben er nog niet over uit.

                    Verse luchttoevoer is ook nog een dingetje.
                    Boven de schuurdeur zit in een opening van 90 bij 3 cm maar dit is te weinig voor verse lucht.

                    Ik heb dus nog wel wat werk te doen.
                    - temp lager krijgen als het buiten 25c of meer wordt.
                    - betere toe en afvoer van lucht.
                    - 17 juli verjaardag in de tuin dus dan moet ik beslist een oplossing tegen de geur hebben doorgevoerd.

                    Veiligheid zit wel goed met timers op de lampen.
                    Oregon is gewoon een digitaal professioneel weerstation waar je de gegevens op af kunt lezen en deze op internet kunt plaatsen.

                    Gr Rick

                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Met zoveel planten en hps erboven heb je gewoon een flinke afzuiger en filter nodig.
                    Dat redt je niet met een badkamerafzuigertje of zogenaamde geurneutralisator.
                    Dan heb je binnen een maand de ME voor je deur.

                  #12
                  Heb je dan voor mij nog een tip voor de afzuiging inclusief koolstoffilter?

                  Comment


                  #13
                  Inmiddels advies gevraagd m.b.t. afzuiging en koolstoffilter en eventueel toch een tent in de schuur. Ik verwacht hier aankomende week duidelijkheid over te kunnen geven in het kweekverslag.

                  was te verwachten dat door 2 HPS lampen van 600 watt de temperatuur te hoog zou worden. 29/30c.

                  Lampen nu nog wat hoger gehangen op 80 cm aangezien ik ze zo laag aan de grond vind.

                  kan het kwaad dat de bladeren op de grond van de pot rusten? Of kan ik die beter weghalen?
                  ik heb ze nu even gesproeid dus ze staan er nat bij.
                  gauw even een foto toen de lampen zojuist uitgingen.

                  Enkele nieuwe blaadjes hebben nu een geel puntje aan het einde van het blad en sommigen zijn gaan krullen.
                  ik hoop dat dit aankomende week met nieuwe materialen teruggebracht kan worden door een lagere temperatuur.
                  Attached Files

                  Comment


                    #14
                    Goedemiddag medekwekers,

                    Toch maar een tent 150x150x200cm en afzuiging inclusief filter aangeschaft voor de planten.
                    hopelijk komt dit spoedig binnen.

                    Voor de rest lijken ze wel aardig goed te gaan.
                    Alleen een paar bladeren bevatten een vlek van het voeden toen ik iets uitschoot.
                    daar baal ik wel even van.

                    iemand nog een tip wanneer ik ze het beste in bloei kan zetten?

                    Tenthoogte 200 cm
                    Pothoogte 35 cm
                    lamp HPS 600 watt

                    180cm (hoogte lamp) min 60 cm afstand lamp tot planten is 120cm
                    120cm min 35cm (pothoogte) is 85cm aan lengte van de planten?

                    Tot dusverre hebben ze alleen water en 2x
                    plagron terra grow 5 ml op een liter water gekregen.

                    gr Rick
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #15
                      Ze staan er mooi bij... Heb je nog niets getopt?
                      Of wat LSt? Rekening houden met de hoogtespurt die ze nog gaan nemen in de bloei? 2 M lijkt me hoog genoeg maar het oppervlakte van de tent is wat klein he...? Je zal moeten je planten trainen en evt sroggen... 11 planten op 120x120 gaan redelijk wat plaats
                      innemen

                      Waterval

                      Eerste keer FEMS onder LED
                      Indica Medisch rondje van Barneys

                      Comment


                      • RickTerboeg
                        RickTerboeg commented
                        Editing a comment
                        Ik heb nog niets getopt, maar ben dat wel van plan. Denk niet dat ik ga scroggen deze ronde.

                        Het zijn inmiddels 10 planten 1tje liep wel 2 weken achter en staat nu buiten.

                        Verder geef je aan tent 1.20 bij 1.20 maar de tent is 1.50x1.50x2.00m zoals in mijn bericht valt te lezen.

                        Ze gaan inderdaad aardig goed al vind ik dat ze wel heel laag blijven met enorm veel blad wat daardoor niet verlicht wordt.
                        Ze groeien vooral in de breedte ondanks dat ik de lamp op 80 cm afstand had hangen.

                        Als ze 45 cm hoog zijn en dan de bloei in mag ik toch rekenen op zo'n 90cm eindlengte?
                        Dat zou moeten kunnen qua hoogte.

                        Gr Rick

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        11 planten op 120x120 gaan redelijk wat plaats
                        innemen

                        Dan moet je dus niet gaan toppen, dan groeien ze juist nog breder.
                    Bezig...
                    X