Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2x Gelato 41, 2x Cookies & Cream, 2x Amnesia en 3x Onbekend (Mixpack) (Seedstockers)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

14 augustus... alweer 20 dagen oud.... gaat het me lukken om morgen de dames in hun nieuwe onderkomen te krijgen. Ik hoop het. Ik zal hopelijk vanavond foto’s plaatsen van hun nieuwe onderkomen
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

• Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Ben benieuwd!

• Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      idem ditto

Buitenkant van het hok is klaar....
    nu de binnenkant nog

F3B56880-F585-4054-981A-2AB74C717E8B.jpeg
    Binnenkweek
    Hydro
    Kokos

Comment

• Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      bij mij stonden ze een paar meter van de kweektent, en niets te zien.

• Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      @rreppellsteeltjam Het heeft een reden dat ik niet alles op de foto zet

• Rreppellsteeltjam
      Editing a comment
      Wat!?

Er is meer!?

Foootoooos?

De buitenkant ziet er in ieder geval goed uit!

De famkes van Waldpiek https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...s-van-waldpiek

Comment

Ok.. foto binnenzijde is heel lastig maar voor het idee bijgaand

9D78C092-2666-4F74-ADC9-2A4D4FC65223.jpeg
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• Rreppellsteeltjam
        Editing a comment
        Uv bestendig is wat anders dan reflecterend!!

Zit er titaniumoxide in, dan is het niet de juiste!

Ultrawitte verf is gemaakt met bariet en teflon, en reflecteerd infrarood en ultraviolet, en is bedoeld voor buitenmuren, om de huizen in zonnige gebieden koeler te krijgen.

Effe snel opgegoocheld.
        Last edited by Rreppellsteeltjam; 16 August 2020, 20:36.

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Wat gaaf, zo'n kast!! Mooi gemaakt! Hoe is het geluid? Wat re horen met alles dicht?

• Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Absoluut geluid en luchtdicht blijkt. Als ik de kast open/sluit hoor je hem heel even zuigen dus er is iets onderdruk. Maar lijkt me geen probleem.

8E26F54D-C975-4B6F-9831-9F5455BE4EE7.jpeg A5074864-D240-4DD5-93EB-3CCC3AB429AA.jpeg En nog even een foto met de dames. Morgen op 12/12

Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

• Jamzieman
        Jamzieman commented
        Editing a comment
        Proper gedaan man en ik blijf volgen.

Foto maken zinloos maar dames staan er goed bij. Zojuist de schakelklok aangepast en vanaf morgen 06.00u gaat het licht voor 12 uur uit. Lijkt me mooi qua warmte en qua tijden om even te kijken. Tenslotte is het wel serieus veel licht wat nu door mijn bioscoopje gaat
      Binnenkweek
      Hydro
      Kokos

Comment

Even de maand augustus geëxporteerd om te kijken hoe het met de temperatuur en luchtvochtigheid gaat. Opvallend is dat na de verhuizing de luchtvochtigheid omhoog geschoten is en de temperatuur omlaag. Dat laatste had ik al voorzien (ook op gehoopt)echter de luchtvochtigheid nu al zo hoog baart me enigszins zorgen. Gelukkig heb ik rekening gehouden met deze mogelijkheid dus ook plaats gemaakt in de kast voor een ontvochtiger. Ik hou het gewoon even in de gaten, zolang de waardes binnen het ingestelde bereik vallen verander ik niets. Schieten ze erboven dan zet ik de ontvochtiger aan. Ook heb ik gemerkt dat ik in de haast i.p.v. mijn afzuiger de verlichting op het slimme stopcontact heb gezet. Oftewel bij het openen van de kast gaat de verlichting uit ipv de afzuiger. Mwah haal er wel 1 bij dan kunnen ze beiden uit. Voor die €15 hoef ik het ook niet te laten.
        Tevens heb ik nog even een Cookies en Cream bijgezet. Deze is in leeftijd 2 weken ouder en de planning was deze als moederplant aan te houden dus stond in een aparte ruimte. Echter heb ik toch besloten dat vanuit zaad kweken prima is en dat stekken onnodig veel ergernis met zich meebrengt (voor mij althans). Zie wel wat deze doet. Is niet heel veel groter (stond onder 150W TL) dus dat zal wel goed komen.
        Schermafbeelding 2020-08-18 om 10.06.21.png
        Binnenkweek
        Hydro
        Kokos

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Kijk, ik geloof echt dat mijn vrienden hier op dit forum mee kijken. Maar als ik me druk zou maken om zaken als de gps op mijn telefoon/auto zou ik me sowieso niet op dit forum laten zien. Ook hun kunnen niet zomaar mijn telefoon uitlezen. Daarnaast vraag ik me af of ze überhaupt actief op zoek gaan naar een kweker die uitsluitend voor eigen gebruik kweekt. Als ik nou in een woonwijk zou kweken zou het misschien al anders worden. Maar ik betaal netjes voor mijn stroom, de locatie ligt op zich al vrij afgelegen en van geur/geluidsoverlast is geen sprake. Ik kom er een paar keer per week (dat zou een probleem kunnen zijn) maar daarbij kan ik dan altijd aangeven dat ik even een filmpje ga kijken of een presentatie voorbereiden. Buiten dat zijn er recent wat zaken voorgevallen waarbij ze mijn hele huis op de kop hebben gezet (met mijn toestemming) en daaruit is de conclusie gekomen dat ik niet kweek in mijn huis. Nou ja dat klopt ook dus in zoverre maak ik me ook niet zo heel veel zorgen. Als er een reden moet zijn om mij zorgen te maken dan is dat wel het feit dat ik nu een keer meer dan 5 dames heb staan, maar eigenlijk was dat doordat ik binnenkweek sowieso niet meer echt van belang

• Rreppellsteeltjam
          Editing a comment
          Ja, dat ze al vaker bij je zijn geweest, geeft al aan, dat je in de toekomst mogelijk weer onder hun aandacht komt.

Ik adviseer altyd, wees voorzichtig met wat je neerpend en laat zien, maar kan het nooit laten om een beetje te porren.

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Dat ik bij ze op de korrel lig is wel duidelijk (eigenlijk niet eens bij de popo maar meer bij de woningbouw). Dat is dan ook de reden dat ik niet thuis kan/wil kweken. Zou dat uiteraard het liefst doen, dan kan ik zo vaak kijken als ik wil.

728663E6-013C-4260-AA93-551D00AF35AC.jpeg 1A79DD79-5282-4848-B987-44D0377B9542.jpeg 9899BDBC-AA47-4757-AC20-1F2C974C9314.jpeg Nou... lijkt me prima. Lijken wat droog maar potten zijn nog vrij zwaar. Hangt er ook pas 1 slap.
        Binnenkweek
        Hydro
        Kokos

Comment

• Kunichika
          Kunichika commented
          Editing a comment
          Satéprikkers in de pot duwen na kwartiertje ff voelen, ik doe het altijd met me lippen maar da's grond happen haha

570B69C0-DF65-4F47-BA37-55404BBA0BFD.jpeg 8D26AC94-6900-4A2F-B8E0-1438D075D1BF.jpeg 7234E8F4-A193-4CEF-B723-E67716261A8D.jpeg 19 augustus 2020... dag 25
        Vandaag begonnen met iets groeivoeding, dit wil ik doen tot 3e week 12/12. Daarna over naar bloeivoeding. Plantjes lijken het in de nieuwe omgeving goed naar hun zin te hebben. Ik heb wat foto’s gemaakt omdat ik vermoed de eerste tekenen van bloei te zien. Op zich zou dat wat aan de vroege kant zijn maar tot op heden zie ik dat nog bij iedere ronde. Belangrijkste verschil met voorgaande rondes is dat ik nu pas met voeding ben begonnen na omschakeling 12/12. Ik heb besloten de ronde pot geen voeding te geven. Ik wil eens zien hoe ver ze komt met alleen de voeding in de potgrond. Deze is tenslotte voor 100 dagen voorbemest. Als ik het dan goed heb (21 dagen voorgroei, 70 dagen bloei) zou dat eigenlijk prima moeten kunnen en spoelen is dan zeker niet nodig. Omdat ik deze ook op dezelfde potgrond in vierkante potten heb staan kan ik dan mooi vergelijken (smaak/opbrengst).
        Binnenkweek
        Hydro
        Kokos

Comment

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Ok Dan begreep ik je dus goed. Maar inderdaad, ik verwacht wel een tekort aan het eind maar mijn vraag is eigenlijk hoeveel opbrengst me dat gaat kosten. Dus we laten de ronde pot gewoon even verhongeren en zien dan wel wat het verschil gaat zijn. Ze zal vast niet dood gaan

• QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ik zie nog geen enkel teken van bloei.

• Voor het eerst
          Voor het eerst commented
          Editing a comment
          Dan gewoon nog ff geduld... We hebben de tijd

Damn ben jaloers op je kast, heel netjes gemaakt kerel!!

Comment

22 Augustus 2020... Dag 28

Temperatuur zakt ook in de kast iets nu het buiten wat koeler wordt. Dat is dan ook wel net zo prettig. Plantjes drinken maar weinig vind ik. Anderzijds zien ze er wel prima uit. Ach.. zolang de vchtmeter aangeeft dat er voldoende in de potten zit moet ik daar maar op vertrouwen. Ik heb 2 plantjes iets water gegeven omdat die wat droog stonden, nog geen tekenen van tekorten. Nou ja, zodra ik echte bloei zie zal ik eens wat gaan bijvoeden. Op deze manier wel heel voordelig kweken... een beetje water op zijn tijd en that's it

PS vinden jullie ze ook zo klein? Vandaag precies 28 dagen geleden ontkiemt. Zou de warmte dat veroorzaken? Kleur lijkt me zo helemaal prima. Vanavond

IMG_0143.jpeg IMG_0141.jpeg IMG_0138.jpeg IMG_0142.jpeg IMG_0140.jpeg IMG_0139.jpeg
          Het is net dat deze laatste geen licht wegneemt voor de rest... anders had ik hem er al uitgegooid... wat een lullig plantje. Wat ook meespeelt is dat Cookies en Cream wel heel lekker rookt dus daar kan ik dan ook niet genoeg van hebben. Misschien zet ik er vanavond nog een bij in. Ik heb nog een amnees staan die qua hoogte gigantisch is (ding gaat maar niet in bloei) maar enorm gestrekt. Deze staat nu in een tentje onder 150W TL maar dat vind ik eigenlijk zonde van de stroom. Plus dat ik van dat tentje af wil. Nou ja, de hele dag de tijd om daarover na te denken
          Binnenkweek
          Hydro
          Kokos

Comment

56FD83D5-78A9-494B-9E9C-8B588ECD5EF5.jpeg 2A6C02A8-6C06-48C6-B9B2-678B18D9218C.jpeg 24 augustus. Vanavond geef ik de dames iets groeivoeding, ze doen het prima maar het blijft een zeer saaie periode. Enkele topjes tonen wat witte haartjes, 1 blaadje heb ik verwijderd omdat deze wat kort op een onderliggend blad zat en zich hier condens ophoopte. Moet eigenlijk toch een ventilator erin maar ja, welke. Heb nu een 65W. Deze is iets te veel van het goede, maar als ik zo die clipfans ze geven me die ook niet echt goede hoop. Iemand ideeen?

nou ja, hier nog even wat fotootjes om de voortgang bij te houden, zoals ik al zei, beetje saaie periode.

3795A552-FB4E-404A-9CB0-1B3C8B390BC3.jpeg FDA7CDA4-DCE8-40B4-B474-BC9B3BC28C86.jpeg 1B5E3287-DFD7-4607-BF87-6790D53156CB.jpeg 3AE2F13B-EE68-40AB-989B-2AF1F53A8CD3.jpeg C94C2AF8-6DF7-4F53-B3BA-FB93752E0640.jpeg
            Binnenkweek
            Hydro
            Kokos

Comment

• Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Niet heel moeilijk hoor, gewoon de sproeier aan

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              Je bedoeld de sprinklerinstallatie!?

• Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              juist

Ok... ik heb het gedaan. De veel te grote plant in de kast gezet. We zullen zien wat die doet. Heb nu wel mooi alles op 1 plek. Hoop dat hier ook wat aan komt, is dan wel heel lang maar met internodes van zo'n 20cm natuurlijk niet optimaal. Ik kijk het een week aan, als de bovenzijde afsterft zien we dat dan wel (staat geen licht op). Heb er ook al aan zitten denken om hem gewoon halverwege om te knakken.
            Binnenkweek
            Hydro
            Kokos

Comment

• Rreppellsteeltjam
              Editing a comment
              Voorzichtig buigen, ijzerdraad touwtjes.

• Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Dat is ook wel een idee, zo dik is de stam nou ook weer niet

Garden HighPro ProFAN automatisch oscillerende Clipfan 25cm 20Watt. Doormiddel van de speciaal bijgeleverde clip kunt u deze fan op elke tentstok plaatsen.

Deze fan misschien iets voor jou?
            Wel flink aan de prijs. Maar als het goed is ook erg stil.
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

Comment

• Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Bedankt voor de tip... Ik zal ze eens bellen
          Bezig...
          X