Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

6 witte weduwen op zolder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    buiten-2020, 2021, 2022
    Hydro-met afjes-2022

    Comment


      #32
      Het kan ook prima in die bekertjes. Ik doe niet anders.
      Maar er is geen beste manier, doe wat voor jou werkt, dat is de beste.

      Ik heb het verslag niet goed gevolgd, maar heb je zaai/stekgrond gebruikt ?
      Heb je voldoende gaatjes onderin die bekers geprikt ? (teveel kan niet)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ik had nog van die promix van plagron staan. daar zit bijna niks in volgens mij. vorige ronde heb ik die aan het begin ook gebruikt en later de allmix.
        had in iedere binnenbeker 3 flinke gaatjes geprikt.in de buitenste niet. ik was juist voor de bekertjes gegaan omdat iedereen de potten van mijn vorige ronde zo kut vond en ik zag dat het bij remco heel goed ging met bekertjes. maar die potten ga ik toch maar weer gebruiken denk ik. heb er deze ronde ook geen routine met wekker van gemaakt om paar keer per dag te gaan kijken en dan vergeet ik het..
        het is mijn eigen schuld. gelukkig slaap ik de laatste nachten alweer wat beter op de citral van mn eerste ronde dus ik kan een foutje hebben. alleen zo kut dat ik er niet echt van leer omdat ik nogal wat vergeet. ik ga ze vanmiddag verpotten als ze nog levensvatbaar lijken en dan zal ik mn wekkers weer aanzetten

      #33
      Ik gebruik bierpong cups , zijn iets groter, gemakkelijker in gebruik vind ik, steviger ook als je probeert wortelkluit te bekijken na een weekje , wel niet doorzichtig, maar ik wacht tot de wortel onderaan goed zit, nooit geen probleem zo.
      Ganja always does the trick.

      Comment


        #34


        ​​​​​Je leerd door vallen en opstaan. Ik ben zelf ook nog niet zo lang bezig en probeer met de tips van de pro's op JD gewoon dingen uit. Ik heb reacties langs zien komen, waarin werd beweerd dat de WW een moeilijke straign zou zijn terwijl ik daar juist weer redelijke resultaten mee heb gehad.

        Een tijdje terug stelde ik een vraag over het verpotten van AF's. De reacties waren (zoals altijd bij AF's) verdeeld. De een zij gewoon doen terwijl weer 'n ander het absoluut af rade.

        Nu ga ik over een week of 2 m'n eerste FEM kweekje doen (tot op heden altijd AF's gedaan). Dus ik heb nog nooit verpot, LST gedaan noem maar op. Nu had ik nog wat AF's liggen waaronder een WW, dus heb ik de stoute schoenen aangedaan en een extra kweekje met die WW begonnen. Heb 't zaadje 8 uur laten weken in 'n glas water met waterstofperoxide en vervolgens in 'n 0.5l potje gedaan. Dit was op 8 januari. Vervolgens op 19 januari heb ik de dame verpot (leermomentje ) naar 'n 3.5l pot met voorbevochtigde grond en in de bijgevoegde foto zie je hoe ze er nu bijstaat.

        Een ding is mij duidelijk geworden en heb ik geleerd sinds ik me heb aangemeld bij JD. Zoals QnQ hierboven al aangeeft en heel vaak op hamert! Er bestaat niet EEN manier voor 'n succesvolle kweek en niets is minder waar. Wat voor de een heel goed werkt werkt voor 'n ander helemaal niet. Bij jou staan de dames op zolder (bij mij ook) en en ander heeft ze weer in de schuur (andere temperatuur, luchtvochtigheid)
        Attached Files
        Last edited by Donboe; 23 January 2021, 11:43.

        Comment


        • Alzheimer
          Alzheimer commented
          Editing a comment
          ja ik heb met heel veel hulp hier 1 ronde in de garage gedaan. maar daar komen teveel pottekijkers en is het te koud dus nu op zolder. kast is nu lager want de verhoging past niet. vorige ronde begon ik ook moeizaam mar dat is met veel hulp hersteld. wilde het nu anders proberen mbv kleine bekertjes maar dat is ook niks. ik zal zo eens kijken hoe ze erbij staan en als ze iets beter lijken dan gisteren verpot ik ze naar voorzichtig ingewaterde potten van de afmeting zoals op jouw foto. die ziet er perfect uit

        #35
        AF worden net graag wat geplaagd zoals je kan zien op je foto Donboe en gaan goed om met wat stress zolang het niet te lang duurt en in dit geval zal ze ngmls wa stress moeten ondergaan want ben je v plan ze ngmls te verplanten? Anders word het toch maar een bescheiden plantje in een 3,5 potje
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


          #36
          Rietslang Ja ga haar volgende week verpotten naar een 11l Airport. En ik ga nog gekker doen ik ga haar namelijk net voordat ik dat doe ook nog eens toppen. Kijken wat er gebeurt

          Comment


          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Zie wel graag elders hoe het ermee verloopt want mss houd Alz de plantjes en komen ze erdoor, en we even zijn verslag aan het verkl*ten met AF gelul

          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            haha nou er zijn ergere dingen hoor. geen enkel probleem

          • Donboe
            Donboe commented
            Editing a comment
            Heb je gelijk in Rietslang. Sorry was niet de bedoeling het topic over te nemen. Was meer om aan te geven dat je dingen moet uitproberen en niet te snel moet opgeven. Zoals ik al eerder zei: Wiet is en blijft een onkruid soort die best wel 'n stootje kan hebben

          #37
          Nou omdat de meningen verdeeld zijn en ik toch nog moet wachten op de nieuw bestelde zaadjes heb ik ze maar verpot: IMG_4416.JPG

          de foto vertekent een beetje. ze lijken hier iets meer gestrekt dan ze zijn. maar als de grond nog wat inklinkt dan vul ik bij zodat ze minder wiebelig staan. ik heb de grond een beetje ingewaterd. daarna de plantjes erin en daarna met wat droge grond aangevuld dus het kan er wat droger uitzien dan het is.


          omdat de WW van 00seeds wel alle ze opkwamen heb ik er daar toch nog en paar van besteld.
          verder kera la widow, peppermint kush en gorilla glue.

          ik heb gezocht op soorten die niet groot worden, voor een beginner te doen zijn en flink thc hebben. de soortjes die hier getipt werden kon ik daar niet vinden dus die zoek ik later nog eens. afhankelijk van eventueel herstel van deze dames ga ik vervangers in een glaasje gooien ter ontkieming.

          verder reminders in mijn mobiel gezet om weer een paar keer per dag te gaan kijken

          bedankt voor het meedenken allemaal!
          ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

          Comment


          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            ja het is wat droger dan het lijkt door het toevoegen van een klein handje droge grond. ben huiverig weer te nat in te wateren

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            0,2 liter is erg karig. Hoe groot zijn de potten?

          • Alzheimer
            Alzheimer commented
            Editing a comment
            ben nu niet thuis maar ze zijn ongeveer 20 cm hoog en bovenin 8x8. onder wat smaller

          #38
          Ze is nu net de derde week in gegaan. Met 'n beetje massel is de derde node in de komende paar dagen aanwezig dus ben ik er mijns inziens redelijk vroeg bij. Gewoon ff afwachten. Nogmaals, het is maar een test en tevens 'n soort van training in het verpotten en toppen voor m'n komende kweekje. Ik laat me verassen

          Comment


            #39
            Het gaat niet om de hoeveelheid water maar de hoeveelheid die de plant nodig heeft (althans zo heb ik 't begrepen). Wanneer je verpot dan doe je dat in voor bevochtigd grond.

            Las laatst een reactie van QnQ dat hij dat vaak al maanden van te voren Doet. Maar goed. Als je dat dus doet hoef je een tijdje geen water te geven. Het is dan meer letten op de dames of ze veranderingen vertonen.

            Comment


              #40
              Kijk eens aan, een doorzetter!



              We gaan het zien allemaal.

              Ik zal mijn mening ff toelichten:
              Tuurlijk kun je doorgaan, met veel tijd en liefde kan het zeker nog wat worden. Maar een moeilijke start zie je bijna altijd terug verder in de kweek. De extra tijd die het ze kost om er weer bovenop te krabbelen is waarschijnlijk net zo lang als het kost om nieuwe te zetten. Vooral zo aan het prille begin. Je bent dan net zover maar zonder een moeilijke start. Vandaar mijn keuze om opnieuw te starten.
              Je maakt dan wat verlies, zonde van het 'zaadgeld'. Op deze manier maak je er wel leergeld van

              Het is jouw keuze, en die is altijd goed!!

              En nogmaals; bij Takketoelli doen Widows het niet, wat niet aan de Widows ligt. Ik ben gejinxed door de Widowgoden ooit. Geen idee waarom. Misschien is het hun ingefluisterd door de Herergoden... Jack Herer is ook een soort die het steeds niet wil doen in mijn tententuintje


              Nu na deze verpot met een goede watergift zullen ze na een kleine week weer gaan aanslaan, succes!
              "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
              "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
              "Ajeto" - Buurman en Buurman

              Comment


              • Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                precies. als er een paar herstellen zet ik er gewoon een stuk of 9 in dit kastje.

              • kelderkastje
                kelderkastje commented
                Editing a comment
                Dat is geen probleem. Dat gaat perfect!

              • Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                ja ik volg je ronde. had ik nooit verwacht maar ziet er heel goed uit ja!

              #41
              Goedemiddag, even een vraagje

              omdat de plantjes helaas 0,0 herstel tonen wil ik alvast voorbereid zijn op een nieuw rondje. ik heb van de vorige ronde nog bijna alles van biobizz over dus die ga ik weer gebruiken. bioheaven was op maar die bestel ik.

              daarnaast bestel ik wat allmix potgrond van plagron voor als ze iets groter zijn.

              maar de potgrond voor zaailingen kan ik bij die leverancier zo niet vinden. wel zag ik weer de onbemeste promix van plagron met deze info erbij :
              ----------------------------
              Gebruik


              Begin direct met bemesten met bijvoorbeeld Alga Grow.
              Eigenschappen

              Veen, wormenmest.

              pH 6,5 - 7,9
              EN13037 pH (H2O)

              EC 0,5 - 0,8
              E.C. (1:1.5) [mS/cm]
              Verpakking
              --------------------------------
              weet iemand of dit geschikt is? mijn vorige ronde ben ik dus gestart in deze grond maar die start was heel moeizaam. nou kan dat komen door allerlei fouten die ik met water en watergeven gemaakt heb, maar wellicht ook door de grond.


              ik heb gekeken naar steenwol maar dat lijkt me ook best lastig en omdat QnQ zei dat ik niet teveel van mijn vorige ronde af moet wijken overweeg ik dit dus weer

              ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

              Comment


              • Penny123
                Penny123 commented
                Editing a comment
                gewoon elke dag verslag doen hierop, ook als er niks gebeurt in t begin

              • Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                ja is misschien wel beter idd. dat deed ik de vorige keer ook. dan wordt het routine en vergeet ik het niet

              • Penny123
                Penny123 commented
                Editing a comment
                precies, en elkaar helpen komen we een heel eind!

              #42
              Veel succes Alzheimer!
              Deze ga ik terug volgen
              Grtjs Kris
              "Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always"

              Comment


              • Alzheimer
                Alzheimer commented
                Editing a comment
                dank je! gezellig.

              #43
              Light mix is altijd chill Ja veel succes hoor, troost je kga er dan ook es aan beginnen ja groetjes ook
              ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

              Comment


                #44
                Jammer dat 't met de WW's dan toch niet gelukt is. Goede keus light mix. Gebruik ik ook meestal. Succes met de volgende ronde.

                Comment


                • Alzheimer
                  Alzheimer commented
                  Editing a comment
                  dankje. en ik zet er stiekem gewoon weer een WW bij tussen hoor

                • Donboe
                  Donboe commented
                  Editing a comment
                  Gelijk heb je

                #45
                Zo eindelijk tijd voor een update. de 6 witte weduwen hebben mijn onkunde niet allemaal overleefd. er staan er nog 2 maar die staan er alleen omdat ze voorlopig niet in de weg staan.
                IMG_4438.JPG

                ik verwacht dat ze niks meer doen, ook omdat ze al een week zo stilstaan.

                daarom nieuwe zaadjes besteld en de lightmix met perliet van plagron. op advies heb ik meerdere soortjes uitgezocht. heb geprobeerd te zoeken op kleine makkelijke plantjes omdat ik de verhoging van mijn kast niet kan gebruiken op zolder en omdat ik geen groen vingers heb..

                Omdat ik de WW niet uit mijn hoofd kon zetten heb ik er 1 opnieuw neergezet van 00 seeds.
                erachter op de foto staat het gratis zaadje eigenmerk van wiedzaadjes.nl . de gorilla glue. dit was het zaadje dat het eerst ontkiemd was en er het krachtigste uitziet.:

                moeilijk te zien, vandaag even foto's met mijn mobiel. ik beloof beterschap
                IMG_4436.JPG

                Verder heb ik twee peppermint kush van barneys farm:

                IMG_4437.JPG

                en tenslotte twee LA widow van keera seeds:

                IMG_4439.JPG

                in totaal staan er nu dus 8 plantjes waarvan 2 stervende WW.

                temperatuur is tussen de 18 en 25 graden en de LV tussen de 20 en 28

                ik heb de lamp uit van 12:00 tot bijna 18:00. dit omdat het later wellicht te warm gaat worden op zolder en ik dan op het heetst van de dag de lampen uit heb.


                De grond heb ik geprobeerd knijpnat in te wateren. ik weet niet hoeveel ik nu water moet geven dus ik heb tot dusver met een klein spuitje 15 a 20 ml per dag in een cirkel om de plantjes gespoten.

                ze leken wat te strekken dus ik heb net de derde bar ook aangezet. tot nu toe stonden ze te zonnen onder 100 watt , nu dus 150.


                Stoners der lage landen verenigt u en vertel me wat ik verkeerd doe alle tips, advies is welkom!

                ik zal vandaag een nieuwe PH-meter kopen want de oude vertouw ik niet meer. als ik hem in kraanwater houd kan ik draaien aan de stelschroef wat ik wil maar de maximale waarde die ik krijg is 6.3 en dat was in mijn eerste ronde 8. ijkvloeistof kopen heeft dan ook geen zin.

                ik ga nu eens zoeken wanneer ik moet beginnen met het meegeven van de eerste rootjuice en bioheaven van biobizz.

                ga mijn best doen dit verslag weer gewoon als dagelijkse routine op te nemen , dan is de kans dat ik ze vergeet het kleinst maar de komende dagen lopen hier alweer pottekijkers dus het wordt puzzelen.

                heb er zin aan.

                overigens slaap ik de laatste weken heel goed op de citral van positronics dus dat is bij nader inzien helamaal niet zo'n gek soortje geweest. met al jullie hulp is daar een beste bak afgekomen die me ontzettend helpt





                ~mn eerste rondje met 5 citral~ ~mn 2e rondje~~mn 3e ronde~​

                Comment


                • Alzheimer
                  Alzheimer commented
                  Editing a comment
                  ja klopt. als het zo doorgaat kan ik nog zeker een half jaar tot een jaar vooruit met de citral. maar
                  leren is lastig want daarvoor moet je onthouden

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Na het inwateren en planten van je zaadje, hoef je de eerste tijd geen water te geven, tot soms wel 3 weken.

                • Alzheimer
                  Alzheimer commented
                  Editing a comment
                  ja dat stond me ook bij reppel maar dan moet je wel op de juiste manier ingewaterd hebben en dat is me tot op heden niet gelukt. ik zal zuinig zijn met water thnx
              Bezig...
              X