Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

6 witte weduwen op zolder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    updates zijn wat onregelmatig. het gaat hier allemaal even anders dan gehoopt.

    LV blijft drama. volgende week een beetje experimenteren met een ontvochtiger en anders moeten we de kast maar verhuizen..


    maar voorlopig lijken de dames er niet onder te lijden. ik geef bijna iedere dag wat voeding mee met het water omdat de planten lichter blijven dan ik wil. de Gorilla Glue uitgezonderd. die is zo mooi diepdonker:
    IMG_1464.jpg
    linksvoor de GG. rechtsvoor de Peppermint kush:
    IMG_1463.jpg
    Hier de peppermint kush wat closer:

    IMG_1466.jpg
    dan de LA Widows:
    IMG_1469.jpg
    en de LA widows achterin:
    IMG_1470.jpg

    helaas slaap ik de laatste weken wel goed in op de citral van de vorige ronde maar slaap ik niet door. als ik om 3 uur wakker word dan slaap ik pas uren later weer. net voor de wekker gaat.
    gisteren geprobeerd een dubbele portie te vapen. dit leidde we tot een lachbui maar niet tot doorslapen helaas. misschien helpt een paar dagen overslaan? iemand vergeijkbare ervaring?


    daarom blij dat er nu meerdere soortjes staan. hopelijk helpt dat tegen de gewenning. teveel zorgen aan mijn hoofd helaas, dat zal ook niet helpen bij het slapen. het is even wat minder allemaal in huize alzheimer

    ik zal nu eerst de ventilator aan de lader leggen, wellicht helpt die nog wat tegen de toprot/hoge lv waar ik bang voor ben.

    fijne avond allemaal
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Ja dat zou een oplossing kunnen zijn als Je daar van weer van gaat slapen voor de rest van de tijd . En thc olie geprobeerd.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zwaardere wiet nemen.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      En een zwaardere afzuiger, steek er een climate control tussen en afbloeien die slaapbloemen

    Misschien m'n fout maar ik kan niet zo goed de opset van je kast terug vinden. Wel heb ik terug gelezen dat je de kast hebt verhuisd van de garage naar de zolder. Ik weet niet hoe de omstandigheden daar zijn (temperatuur, duisternis etc) maar mijn tent staat ook op zolder (heel donker daar zonder licht aan) en als de LV naar mijn mening te hoog is laat ik de tent gewoon open (of half) open staan. Ik zelf rommel niet te veel met ventilatoren etc en de afzuiging zet ik pas aan in het latere gedeelte bloei. Bij mij werkt dat prima. Probeer 't eens. Nee heb je ja kun je krijgen

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Meet eens de lv binnen en buiten de kast

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      omdat de lv oploopt wanneer ik de kast open, nog voor ik water geef weet ik dat de lv wel hoger moet zijn buiten de kast, maar ik heb het nog niet gemeten idd. had ik best eens kunnen doen ja
      ik hoop er morgen aan te denken, dan hang ik de meter eens een dagje buiten de kast. thnx!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Kan je die warmtewisselaar dan niet ergens anders laten uitblazen!?

    ik kieper iedere dag 2 liter voedingswater de kast in.

    daar zit per liter ongeveer in
    1 ml cal mag
    3 ml bio bloom
    4 ml bio heaven
    1 ml bio grow
    2 ml top max

    en toch worden die peppermint kush nog lichter en lichter. welk ingredient zou ik er bij kunnen kieperen?

    hier een totaalplaatje: ( rechts op de foto, midden in de kast zie je de kush die wat te licht is)
    IMG_4826.JPG

    hier de Gorilla glue, die is echt mooi diepdonkergroen:

    IMG_4827.JPG

    en de LA Widows:

    IMG_4829.JPG

    verder geen nieuws. LV blijft K** met peren maar verder zien ze er prachtig uit.

    de groei lijkt er redelijk uit dus ik hoop dat de kast op zolder kan blijven staan.

    dat was hem weer

    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Mooi hoor. Die gaan niet meer veel groeien lijkt me. Zaad en licht. Luchtvochtigheid is een detail, niet op blindstaren. In een tropisch oerwoud heb ik wiet zien groeien bij 90%.

    • Waterfall420
      Waterfall420 commented
      Editing a comment
      Wat is je rv mss?

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      wat de lv is? tussen de 57 en 74 vandaag. of bedoel je iets anders? boven de 70 gaat het filter ook minder werken volgens mij dus dat is tricky..

    weer een plons voedingswater en verder geen nieuws. de toppen dikken mooi aan, hopelijk halen we de finish zonder rot.

    de white widow blijft wat achter in grootte. ook van de toppen. ik begrijp in ieder geval het haat-gedeelte van de haat-liefde verhouding die veel kwekers met de WW hebben. hopelijk begrijp ik het liefde-gedeelte ook wanneer ze in de mighty zit.

    IMG_4847.JPG

    ze steekt wat karig af bij de Gorilla Glue die ervoor staat.: prachtig donker blad en bovenin al heel vroeg prachtig onder de poedersuiker
    IMG_4844.JPG

    Dan de peppermint kush. zo benieuwd naar iets dat niet naar citroen smaakt in mijn mighty dit lijkt veelbelovend. alleen wil het blad niet mooi groen blijven/worden. in het gietertje voor de peppermint doe ik regelmatig wat extra calmag en biogrow maar het lijkt niks te doen.
    IMG_4849.JPG

    en daarnaast de twee LA widows. flinke toppen, niet zo mooi diepgroen als de Gorilla maar ziet er gezond uit.

    IMG_4850.JPG

    ik ben ondertussen compleet kwijt hoeveel weken er op zitten. zal zo eens teruglezen. maakt ook niet uit. ik doe toch maar wat.

    nou dat was hem weer. fijne avond allemaal
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Ik probeer de lagergelegen plukjes die geen licht ontvangen steeds weg te 'dieven' maar als je daar al mee aan de slag was dan geen probleem, leek op de foto's van niet

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      nou misschien zou ik het wat meer kunnen doen inderdaad. vind dat moeilijk in te schatten. ook omdat ik uit mijn eerste ronde vrij veel fluffy topjes heb waar ik ook prima op slaap. liefst wil ik dat de energie in de grote hoge toppen gaat , maar als die daardoor zo compact worden dat ik rot krijg bij mijn hoge LV schiet ik mezelf in de voet. ik ben nog maar een beginner en omdat ik alles iedere keer vergeet , blijf ik dat ook

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Je denkwijze blijft wel logisch, zou het ook zo houden met een hogere lv

    vandaag weer vrij hoge lv. 74 toch een enorme plons voedingswater gegeven wat morgen heb ik waarschijnlijk geen tijd.

    nog ff een plaatje van de knotsen in wording:
    IMG_4859.JPG

    IMG_4861.JPG
    hier de WW..ze staat ook maar wat in de hoek geplet, dat gaat geen opbrenger worden ben ik bang

    IMG_4860.JPG


    nu eerst eens zoeken naar een weckpotje en vochtigheids metertjes. thnx voor de reminder. nooit meer aan gedacht
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Donboe
      Donboe commented
      Editing a comment
      Volgende keer tent in de slaapkamer? Of is de RV daar ook zo hoog?

    🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      met een beetje geweld kan de deur er uit maar de LV buiten de kast is nog hoger dan er binnen dus dat heeft geen zin. ik vergeet iedere keer de meter even op zolder te hangen maar iedere dag als ik de kast open doe en even van de geur geniet en de plantjes bekijk dan loopt de LV al op dus eigenlijk weet ik genoeg.

      jij hebt ook van die weckpotten voor je wiet toch? moet ik nog ergens op letten of is iedere weckpot prima?

    Persoonlijk vind ik deze potten ideaal !!

    449x840.jpg



    Remco.
    🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥

    👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

    Comment


    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      ja dank je! QnQ

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      420Shop had er gisteren nog 'only 2 left'

    • Donboe
      Donboe commented
      Editing a comment
      Duidelijk filmpje. Thx

    zo. gisteren even een dagje overgeslagen. vandaag de tensio op 250 dus dat kan best. vandaag weer ruim 2 liter voedingswater verdeeld.

    ik zag dat sommige blaadjes in de topppen van de Gorilla glue wat vreemd gedraaid zitten. er staat me bij dat ik daar op moest letten vanwege rot?

    hier een close up: denk dat is spoken zie maar toch de top linksvoor liet me schrikken

    IMG_4869.JPG
    deze lijkt me prima
    IMG_4870.JPG
    en deze ook. nu ik nog eens rustig kijk lijkt er niks aan de hand
    IMG_4872.JPG


    en nog even een totaalplaatje :
    IMG_4871.JPG

    dat was hem weer
    Attached Files
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Draait stiekum naar het licht?

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Supermooie toppen!
      Erg goede ronde, ik hoop dat je straks die lv naar onderen kunt krijgen op een of andere manier. Slaapt beter

      Zo vroeg rot heb ik nog nooit gezien, maar bij twijfel altijd effe blaadjetrekken!

    • Alzheimer
      Alzheimer commented
      Editing a comment
      oh ja dat was het. dan moest ik ff voelen of ze goed vast zat. het zal wel overdreven angst zijn vanwege die hoge lv.

    Ik vind ze goed gaan ondanks de kleur de toppen gaan lekr ieder geval. Maar dat zie ik dan

    Comment


      daar zijn we weer.

      dik twee liter voedingswater gegeven en daarna eens een poging tot inzoomen op de trichomen gedaan.

      de LA Widow:
      IMG_1478.jpg

      de Gorilla Glue:
      IMG_1480.jpg
      en de Peppermint Kush:
      IMG_1484.jpg

      ik moet meer oefenen zie ik wel. maar toch leuk om weer eens te proberen.


      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      zo eindelijk even tijd om mn verslag bij te werken.

      Deze week kwamen mijn vochtmetertjes binnen, ze moeten met de oogst mee de weckpotten in. maar ik kon ze nu mooi even inzetten om de LV te meten op verschillende oplaatsen in en om de kast.
      buiten de kast is de LV toch onder de 40 dus ik dacht de oplossing gevonden te hebben door de kast op een kier te zetten.

      maar vijf minuten later rook ik ze 2 verdiepingen lager al dus dat is niet de handigste methode..

      Door de meters in de kast op verschillende hoogtes te plaatsen werd ik toch wel wat wijzer; de lV boven de lamp was 36. ter hoogte van de toppen was deze 50 en ter hoogte van de bovenkant van de potten( waar ik altijd al een meter heb hangen) was deze 70

      Omdat de LV voor de toppen van belang is ga ik dus van 50 uit en vergeet ik de LV verder gewoon.

      Omdat ik het iedere keer vergeet heb ik de voor mij belangrijke data even bij elkaar gezocht.

      het is vandaag 17 april

      1 feb start groei
      27 feb 12-12
      15 maart bloei
      morgen zitten er dus 5 weken bloei op.


      de Gorilla glue:
      IMG_4883.JPG

      de LA widows:
      IMG_4881.JPG

      de peppermint kush:
      IMG_4882.JPG
      en de white widow:

      IMG_4884.JPG

      de WW blijft wat achter bij de rest. geen probleem, maar ik zal uit moeten zoeken hoe ik de ene soort kan drogen terwijl de andere nog afbloeit. en dat met 1 kast en filter. dat wordt nog even een puzzel, maar daarvoor heb ik nog een week of 4 a 5 verwacht ik.

      Af en toe heb ik een dag overgeslagen wanneer de tensios onder de 200 staan. Alle andere dagen geef ik voedingswater. nooit gewoon afgezuurd water maar altijd een hele plons voeding van biobizz.
      ik hou ongeveer het schema aan, maar biogrow en calmag geef ik flink extra. ondanks dat is de kush nog altijd niet zo mooi donkergroen als ik zou willen. maar lichter wordt ze ook niet dus ik ben niet ontevreden.

      toppen worden gestaag groter. bij nader inzien had ik misschien meer moeten dieven en de lagere toppen gewoon weg moeten halen. leerpuntje voor de volgende keer.

      verder geen bijzonderheden. vandaag geef ik niks omdat er pottenkijkers komen tegen de tijd dat de lamp weer aangaat. volgende keer weer eens inzoomen om de trichomen in de gaten te houden.
      fijn weekeinde allemaal!

      nu ik de foto's bekijk zie ik toch een paar beginnende gele puntjes, wellicht overvoeding. dus goed idee om de kast vandaag dicht te laten en zelf wat meer te drinken
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        he hoi penny ja ik heb een ventilatortje , maar dat is er 1 op batterijen dus niet handig gekozen. zal hem weer eens plaatsen morgen. thnx, was ik weer vergeten.
        toprot bij lv onder de 50.. dat is wel heel zuur zeg.

        Remco, ja daar zat maar 1% tussen. dus dat viel me ontzettend mee

      • Old dawg
        Old dawg commented
        Editing a comment
        Kan je de passieve inlaten meer openzetten?, afzuiger harder laten zuigen zodat lucht met lage l.v. binnenstroomt via de inlaten?
        Eventueel toch wat blad weghalen, kan er wat meer luchtcirculatie ontstaan i.c.m. ventilator
        Voor de rest wel prachtige toppen hoor, succes man

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja die passieve inlaten hebben van die kapjes om licht tegen te houden. die zou ik er in geval van nood uit kunnen halen. afzuiging heeft helaas maar 1 stand.
        ik kan nog wel een keer proberen wat blad weg te halen maar er zijn haast geen schutbalderen meer over. ik zal morgen in ieder geval de ventilator weer inzetten. thnx!
        nog een dikke maand duimen draaien




      Kijkeens aan, we kunnen weer slapen! 50% rond de toppen is prima. Daar moet je ook meten inderdaad. Dat dat zon verschil geeft wist ik ook niet

      ik zou eens proberen om de lucht die boven zit naar onder te blazen, zodat je een beter gemiddelde krijgt. Dat zou ook nog eens 5% kunnen schelen.

      iets voor de volgende ronde

      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ja idd. best wel een geruststelling dat de lv wat mee lijkt te vallen. omdat er al best wat luchtcirculatie is, had ik die verschillen nooit verwacht. ik zal nog eens meten met de ventilator aan.

      zijn we weer.

      vandaag twee liter voedingswater. morgen alleen maar water want ik zie wat overvoedingstekenen volgens mij.

      de kast 5 minuten open en het hele huis ruikt naar wiet

      de gorilla:
      IMG_4896.JPG
      peppermint kush:
      IMG_4893.JPG

      en de la widows:
      IMG_4892.JPG

      nog even op trichomenjacht:

      IMG_1486.jpg IMG_1492.jpg
      IMG_1491.jpg
      IMG_1487.jpg

      dat was hem weer.

      Attached Files
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Zet eens een Cheese. Lekkere smaak.

      • Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Broodpudding

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Lekker

      zijn we weer. is het de LV niet , dan zorg ik zelf wel voor problemen


      in een poging om de kush wat meer tevreden te stellen heb ik de andere dames overvoed..
      gisteren hebben ze dus niks gehad. vandaag alleen wat water.

      de white widow heeft nog geen problemen volgens mij:
      IMG_4905.JPG

      de gorilla heeft gele bladpunten..
      IMG_4909.JPG

      de LA widow ook maar die kreeg ik niet netjes op de foto. (uiterst rechts zie je het nog wel)
      maar op deze foto zie je dus vrijwel alleen de peppermint kush en die heeft het wel naar haar zin.
      IMG_4907.JPG

      het is even wennen om meerdere soorten in 1 ronde te hebben

      morgen krijgt de peppermint weer wat voedingswater, de rest misschien een druppie maar vooral gewoon afgezuurd water.

      we zitten voorbij de vijf weken bloei dus het zou mooi zijn ze nog een paar weekjes groen te houden want ihier moet ik het komende jaar op slapen

      op de citral slaap ik perfect in. maar als ik om een uur of 3 a 4 wakker word dan kom ik niet meer in slaap. gek word ik er van.

      genoeg gemopper, dat was hem weer
      Attached Files
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment


      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        ik overweeg, op momenten dat ik weiig verstandig ben, om een rondje sativa's voor de lachkick te zetten. voor de lol en om een paar gram aan mn zoon te geven. maar beter doe ik dat niet

      • kelderkastje
        kelderkastje commented
        Editing a comment
        Sativas, ook goed, gewoon doen. En 4 weken meer aandacht geven zal toch wel lukken?

      • Alzheimer
        Alzheimer commented
        Editing a comment
        minderwaardig? ojee, heb ik dat gezegd? ik weet zo even niet waarover dat ging?

      eindelijk weer even tijd om de plantjes goed te bekijken.

      LV lijkt redelijk binnen de perken. temp ook maar ik ben wat te royaal geweest met voeding de laatste tijd. ik had naar Rietslang moeten luisteren, ze hebben bij deze maan niet veel nodig las ik

      de voorste peppermint kush, die ik goed in de gaten kan houden leek wat ondervoed. in een poging dat op te lossen heeft de rest teveel gehad. geprobeerd dat een paar dagen met alleen aangezuurd water of zelfs niks maar vandaag toch maar weer een halve dosis voedingswater gegeven. helaas wordt het iets vroeger dan de bedoeling herfst in de kast..



      Hier staat de achterste peppermint kush. flinke top maar haar blad heeft alle kleuren van de regenboog, behalve donkergroen..
      IMG_1560.jpg

      Dit is de voorste peppermint kush, die is groener. ben heel benieuwd hoe ze gaat smaken over een paar weken.
      IMG_1559.jpg

      dit is de kush van dichterbij:

      IMG_1569.jpg

      De white widow zit wat in de verdrukking maar lijkt het nog wel redelijk te doen, toppen stellen nog niet veel voor helaas
      IMG_1577.jpg

      Hier de voorste LA Widow. die gaat ook wel redelijk. de achterste vergeeld veel sneller dan ik wil..

      IMG_1562.jpg
      Dit is de LA widow van dichterbij:
      IMG_1568.jpg

      De gorilla glue. heeft een opdonder gahad van alle voeding maar lijkt nu wel te herstellen.

      IMG_1558.jpg
      Van dichterbij zie je bijna alleen maar trichomen . ik ben benieuwd

      IMG_1570.jpg

      vandaag is de laatste dag van bloeiweek 6. volgens de verkopers moesten alle soorten die ik heb uitgezocht 8 a 9 weken bloeien. dat zullen er dus wel 10 a 11 worden. dus we moeten nog 4 a 5 weken.

      vanaf nu maar apart voedingswater voor de kushes ( wat meer) en de rest (wat minder) want het is me wat te vroeg om nu al zo te gaan vergelen.
      ik denk dat ik de achterste rij ook wat te lomp water gegeven heb, die krijgen de komende week iets minder en dan gaan we kijken wat dat doet.

      is een halve dosering van het schema een beetje verstandig na overvoeding? als je bedenkt dat ik daarna een dag of 4 geen voeding heb gegeven?

      het blijft lastig. goed dat was hem weer. de laatste maand gaat hopelijk in. aftellen geblazen


      Attached Files
      mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

      Comment

      Bezig...
      X