Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Na nog een nachtje slapen zijn de meesten aangeslagen. Het is nog even spannend of ik de achterblijvers meekrijg.

    IMG_7811.jpg IMG_7812.jpg IMG_7813.jpg IMG_7814.jpg De onderste Maple Leaf indica in het tweede krat heeft 't het zwaarst. Die kan ik mogelijk beter nog vervangen, dat ga ik zo nog even bekijken.

    IMG_7815.jpg Een tweede pomp houdt het water in beweging om alg te voorkomen.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Het beste tegen alg is metselspecie in de speciekuip doen.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Daar gaan de planten zo slecht op.

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Had mijn vat ook afgedekt met zwart wit folie anders inderdaad alg en iedere week schoonmaken

    En weer een etmaal verder staan ze er zo bij. En ik heb de lamp 10 cm laten zakken.

    IMG_7819.jpg IMG_7816.jpg IMG_7817.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Heb de stekken eigenlijk toch weer wat te vroeg geplant behalve de Northern Lights. Dat is de middelste uit het vijfde krat die als enige meteen aansloeg.

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Ze staan er goed bij vergeleek met een dag terug..
      Last edited by KnetterMug; 13 July 2022, 09:30.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Mooi om te horen!

    Goedemorgen. Ik heb twee van de drie planten uit het krat linksonder toch voorzichtig even bekeken maar die zijn nu ook goed geworteld.

    IMG_7822.jpg IMG_7825.jpg IMG_7826.jpg IMG_7828.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      En weer een dag verder. Heb het voedingswater ververst want de pH kwam steeds erg hoog terug. Vermoedelijk omdat ik de hydrokorrels niet gespoeld heb. De stekken in het krat linksonder groeien nauwelijks, ze krijgen nog 48 uur en de reserves staan al klaar.

      IMG_7835.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Ziet er jaloersmakend keurig uit hork.
        Heb wel nog een (stomme) vraag misschien: Heeft die hoge hoogte van je rode bakken nog een specifieke reden?

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dank u! Nee geen speciale reden, behalve dat het de goedkoopste kratten waren destijds bij de Action.

      • Highrider
        Highrider commented
        Editing a comment
        Ghehe, hele goede reden!

      Goedemorgen. Ondanks dat ik het watervat gisteren ververst heb, was de pH alweer opgelopen tot pH 7.8! Ik heb de meter weer geijkt maar de meting was correct. Deze wijze van kweken kost me kilo's pH min! Ook blijven de planten in het krat linksonder zorgenkindjes waardoor de lamp hoger hangt dan wenselijk voor de anderen. Sinds gisteren staan er reserveplanten bij.

      IMG_7837.jpg IMG_7838.jpg IMG_7839.jpg IMG_7840.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        das balen dat je niet kan dimmen das wel fijn beetje met de pk,s kunnen spelen

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Heb de lamp toch lager gehangen, eventueel ga ik door met twee stekken per krat.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Als je 24 uur van tevoren een kwak ph- in een secundaire bak water doet dan hoef je later niet meer te finetunen.

      Goedemiddag daar zijn we weer.

      IMG_7841.jpg
      Het idee om met twee stekken per krat verder te gaan wordt met de dag concreter. Ik tel er drie achterblijvers en twee helemaal niet blij. En de pH schommelingen tekenen zich af bij allen.

      IMG_7842.jpg IMG_7844.jpg Het idee om ze er allemaal uit te trekken, de hydrokorrels te spoelen en met verse stekken te beginnen is ook al even door me heen gegaan.

      IMG_7847.jpg Maar ja er zijn ook mooie bij en misschien groeien de anderen er overheen. De reserve stekken doen het wel aardig.

      IMG_7845.jpg De start is niet bepaald om over naar huis te schrijven maar alle begin is moeilijk zullen we maar denken. Ik laat ze voorlopig nog maar even staan, overnieuw beginnen kan altijd nog.

      image_448630.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja dat komt door de hoge zuurtegraad.

      • Kunichika
        Kunichika commented
        Editing a comment
        Precies dat ja🦄🦄🤭

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Klopt dat is het risico van het vak.

      De nieuwe lichting Sinaasappelstekjes staat te wortelen as we speak.

      IMG_7859.jpg Hier worden de twaalf mooiste stekken uit geselecteerd als ze wortels hebben.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Zo veel gaan normaal niet dood maar soms door een hittegolf of omdat ik vergeet de kap er af te doen gebeurt het.

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Dacht al dan is elke x je werk voor niks met stek maken. Beter opletten dus 😁✌️

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja als ik beter oplet gaan zulke hoge percentages niet dood!

        Nog een airco in mijn stekkenkamer en ik denk dat ik 10/10 haal!

      Vanochtend toch maar besloten met twee stekken per krat verder te gaan en wie schetst mijn verbazing? De blokjes waren nauwelijks nat! Dat verklaart de zeer moeizame start natuurlijk en ik maar denken dat het aan de pH waarden lag.

      IMG_7861.jpg
      Heb zonet de tafel even gevloed en een vinger in de kratten gestoken ter controle maar daar komt wel degelijk water. Mogelijkerwijs is er dan iets niet goed gegaan met de timer zodat er helemaal niet gevloed is. Of een keer daags vloeden is te weinig - wat me eigenlijk niet aan wil - voor de zekerheid heb ik de timer weer op twee maal daags vloeden gezet.

      Wat me ook opviel is dat de tafel behoorlijk doorhangt, er zal een vijfde krat onder moeten ter versteviging.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik zou een mdf plaat laten zagen en die eronder leggen. Ben je direct overal vanaf. Evt verven of een spaanplaat met zo'n platic laminaat tegen vocht (?)

        Alles droogt nu erg snel uit merk ik ook hier. Alle planten in huis zuipen zich te pletter en de grond droogt erg snel op

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        O ja?

        Hoeveel liter water neemt 10 liter hydrokorrels op dan!?

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Wesley pipes ja door droogte loopt de Ec inderdaad snel op, merk ik hier ook. Maar de pH wordt duidelijk opgejaagd door het residu van de korrels. Takketoelli ja daar zeg je wat, prima idee! @Repp goed punt, neemt inderdaad nagenoeg niks op. Ik zet de timer op 3 x daags.

      Deed mij direct aan jou denken Hork!

      https://www.ad.nl/binnenland/man-zit...diep~adefda85/

      Door de hond he, niet de man


      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dus je vindt me een hond van een man? En bedankt!

        Alhoewel ik een probleemoplossende instelling wel kan smaken vind ik die man wat te adequaat!

      Bierkrat heb je gelijk een vakverdeling

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Effe die planken van "meter bier" eronder schuiven.

      • Eurogro
        Eurogro commented
        Editing a comment
        Hork om je planten in te zetten

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Eurogro die kratten rollen de hydrokorrels uit vrees ik maar als ik weer wat anders neem worden het big blocks. De hoge prijs van steenwol staat me echter nogal tegen dus daarom heb ik maar voor hydrokorrels gekozen. @Rrepp zulke planken heb ik niet want ik drink bier per hectoliter.

      De stekken gaan met de dag achteruit, slechts twee zijn nog echt mooi en ik heb er al twee vervangen met de reserves. Het moment om de stekker er uit te trekken komt steeds dichterbij.

      IMG_7863.jpg IMG_7862.jpg
      Ik zie het nog 48 uur aan en als er dan geen verbetering is flikker ik alles weg.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        wou ook al zeggen anders ff eerst met de hand water geven das een nadeel dat hydro korrels geen water opneemt dat of mischien grotere gaten in de bakken maken zodat er makkelijker meer water in de bakken kan komen
        het water in de bakken waar de stekken in staat hoe hoog komt het eigelijk het water
        zal wel ff wennen zijn omdit te fine tunen

      • Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Ik heb wel eens gelezen dat sommige hydrokorrels vervuild zijn. En goed gewassen moeten worden en goed laten weken om bepaalde stoffen/vervuiling weg te halen. Daarom worden soms korrels duurder gekocht bij de growshop omdat die schoner blijken te zijn.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Bas Haze de gaatjes zijn klein inderdaad maar tijdens het vloeden voelde ik het water wel degelijk door de hydrokorrels stromen. Tijnie82 ja met de hand water geven is nu wel even beter. Het water komt toch wel een cm of 10-15 hoog. Het is zeker even wennen, had verwacht dat het wel los zou lopen. Monkey Man dat zou kunnen maar uit het gegeven dat twee blaken van gezondheid lijkt me dat hier niet het geval.

      Net als je denkt dat het overnieuw beginnen wordt, meen ik met mijn timmermansoog toch enige verbetering gewaar te worden. Wat jullie?

      IMG_7864.jpg IMG_7866.jpg IMG_7865.jpg Dat het systeem werkt zijn deze beide het bewijs van.

      IMG_7867.jpg
      Of ze het allemaal gaan redden weet ik niet, maar bovenstaande twee geven wel aan dat het systeem an sich werkt. Heb wel gewortelde Nothern Lights als reserve eventueel, maar of die voldoende geworteld zijn is even de vraag. Want mijn eerste indruk is dat je stekken met een flinke bos wortels moet hebben om dit zonder slag of stoot werkend te krijgen.

      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Monkey Man
        Monkey Man commented
        Editing a comment
        Ik zou zelf persoonlijk me meest slechte vervangen met je Noorderlights. En dan nog eventjes doorgaan tot het verbetert of echt verder verslechterd. Dan heb je iedergeval het ergste weg gehaald en toch nog geprobeerd

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja daar heb je wel een punt. Het meeste is al zodanig afgetakeld dat het sowieso een erg traag verhaal wordt. Misschien kan ik het beste helemaal overnieuw beginnen met verse stekken.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        of miss paar gaten bij 1of 2bakken wat extra maken kwaad kan het niet denk ik maar blijft altijd zoeken als je weer met een nieuw kweek systeem begint hoop dat ze snel vooruit gaan de stekken waren wel mooie

      De Northern Lights op bouwmarktsteenwol zijn geoogst en nagenoeg droog. Droog genoeg om alvast eventjes te proeven!

      IMG_7871.jpg
      Ditmaal heb ik ze laten drogen met alle blad er nog aan en droog geknipt met de hand.

      IMG_7870.jpg
      Dat ziet er dan zo uit.

      IMG_7874.jpg IMG_7875.jpg Nu maar laten curen en vast een droog topje proberen!

      Hier heb ik letterlijk jaren naar uitgekeken!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja NL is ook een van de soorten die ik vroegah al graag rookte en in de grote pauze kon ik net op tijd uit de coffeeshop terug zijn in de klas. Toen rookte ik nog met tabak maar tegenwoordig al jarenlang puur en dat smaakt toch anders.

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Lekr weed 🥳

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Heb je helemaal geen blad verwijderd voor het drogen? Had verwacht dat er meer aan zou blijven zitten?

        NL Van Vision vond ik erg lekker, kreeg ik ook veel complimentjes voor. Denk dat ik die ook nog eens ga zetten..

      Geniet ervan, ziet er heerlijk uit
      buiten-2020, 2021, 2022
      Hydro-met afjes-2022

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dank je wel maat, is een erg lekker wietje!

      De twaalf stekken op hydrokorrels waren vanochtend nog meer achteruitgegaan dus heb ik ze eruit getrokken. Ik begin binnenkort overnieuw, moet even wachten tot er genoeg stekken geworteld zijn.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


      • Wesley pipes
        Wesley pipes commented
        Editing a comment
        Wow 5.5 ec dat kan idd wel problematisch zijn. 2e spoel nog mss doen?

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ja Corleone1933 het uitspoelen van de korrels is wel degelijk nodig wanneer je met een recirculerend systeem werkt. Dat heb ik ten onrechte onderschat waardoor ik een valse start heb gemaakt.

        Wesley pipes heb de kratten met de korrels onder de douche gezet voor een tweede en derde spoelbeurt en daar kwam me toch nog een klei van af! Niet verwonderlijk dus dat die Ec zo problematisch hoog was.

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Dat is ruk paar moeten vernieuwen. Op naar de andere die nog moeten wortelen...
    Bezig...
    X