Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Heb de uitblaas vanmiddag aangepakt, nu eens zien of ik het ook onder de 35 graden krijg met de lamp aan.

    IMG_8206.jpg IMG_8207.jpg
    @Rrepp het moet haast wel door de hitte komen want zodra de stekker er uit is en dus de hitte verdwijnt, knappen de stekken op. Ik zeg niet dat ze blaken van gezondheid maar hier maak ik nog wel stekken van als ik ze wegflikker.

    IMG_8202.jpg IMG_8204.jpg IMG_8205.jpg IMG_8203.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Bij de uitblaast een buisventie latie plaatsen...

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Hoe bedoelt u?

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Het is toch te warm 35 Gr. Ik dacht dan buisventielator dan er tussen voor af zuiging

    Beste kweekvrienden en vriendinnen, nog even over de borrelnootjeskweek die wat moeizaam op gang komt. Weten jullie wat het is? Stoppen ligt niet in mijn natuur (toen ik honderdentwintig werd nam ik twee hondjes zodat ze samen konden spelen) en zeker niet nu ik werkelijk alles heb uitgesloten waar het eventueel aan zou kunnen liggen! Dat riekt naar stoppen om het stoppen, iets waar ik me gaarne verre van houd!!

    IMG_8212.jpg
    Al scheelt het qua graden een slok op een borrel, naar de zolder uitblazen heeft het klimaat zonder meer goed gedaan. Die klus kunnen we van de to-do-list schrappen!


    Ik heb het aantal keren vloeden nu teruggebracht naar tweemaal per etmaal, net zo vaak als de zee. Zonet heb ik de korrels even gecontroleerd en ze zijn onderin nog goed vochtig.

    IMG_8211.jpg
    De Ec heb ik naar 1.0 gebracht (moest weer een vers vat aanmaken want het vorige begon te stinken) en de pH zit op 6.0. Ben weer laag met de Ec nadat ik heb uitgesloten dat het daar vorige keer aan lag.

    IMG_8210.jpg Let op de nieuwe uitgroei, volgens mij gaat het nu goed komen!

    Waarom ben ik niet toch gestopt? Al is het alleen al om het gezegde te bevestigen en onder degenen die weten welk gezegde wordt de eer van de winst verloot! En omdat stoppen niet in mijn natuur ligt, ik haat stoppen en ook haat ik de cancelcultuur wat een verkapte vorm van een stopcultuur is.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Bij kweken kan er maar zoveel misgaan en als je dat allemaal hebt uitgesloten zal en moet dat plantje gaan groeien. Dat vind ik meer logica dan eigenwijsheid want eigenwijsheid heb je nodig om met deze hobby te willen beginnen en logica om je kweek te laten slagen.

    • Highrider
      Highrider commented
      Editing a comment
      Doelde meer op het wel stoppen, niet stoppen, wel stoppen, niet stoppen. Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat dit rondje alsnog mag zegenvieren met uw wijsheid. De aanhouder wint zal ik dan maar zeggen

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee ik doe mijn uiterste best u goed te begrijpen hoor! En ja, het heeft mij al te veel tijd en energie gekost, maar het gaat niet om mij maar om de plantjes die nu wel moeten groeien want als gezegd: ik heb alles uitgesloten! En de aanhouder wint volgens het gezegde en gezegden zijn waar dus dat komt er nog bij als extra reden!

    Vandaag moesten de planten op steenwol én de planten op aarde water hebben. Nadat ik dat had gedaan droop het luie zweet me van het hoofd alsof ik mezelf begoten had.

    Sorry, geen foto's van mijn flora maar wel van Wifi a.k.a. Geijtje. Let op haar pinkje!

    IMG_8218.jpg IMG_8215.jpg IMG_8222.jpg

    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      34,3°c -- heb toch maar een ventilator aangezet !èé!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik ga zo maar even in het zwembad!

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Relax

    Nog even over die hydrokorrelkweek van eerder...

    IMG_8230.jpg
    De borrelnootjes en ik liggen elkaar niet zo en de stekken hebben ondertussen al zoveel te verduren gehad zodat ze maar moeizaam op gang komen. Desondanks laat ik ze nog maar even staan aangezien ik alla minuut niks heb om ze mee te vervangen. Edoch worden achter de schermen wel plannen gemaakt.

    IMG_8231.jpg Gaan we het nogmaals met de hydrokorrels proberen? Neen, dat is niet de bedoeling want daarvoor is mijn watervat eigenlijk te klein zodat het gebrek aan capillaire werking van het medium mij verplicht het vat steeds tot de nok toe gevuld te houden omdat er anders niet hoog genoeg gevloed wordt.

    Nee, wat we wél gaan doen is tien Super Skunk zaadjes óf tien Sensi Skunk zaadjes laten ontkiemen in steenwol blokjes van 4 x 4. Hiervan hoop ik er negen over te houden en anders vervang ik er een met een ondertussen gewortelde Northern Light stek eveneens van Sensi. Het afbloeien zal geschieden op Big Blocks of misschien dat ik de kratten aanvul met kokos en/of steenwol zodat ik de hydrokorrels niet weg hoef te gooien. Door toevoeging van een medium dat wél een capillaire werking heeft hoeft er zo hoog niet gevloed te worden zodat mijn watervat wél groot genoeg is.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Neem steenwol.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Liever steenwol en een teletijdmachine!

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Succes hoop dat het nu wel wil gaan met de steenwolstekblokken 💪

    Heb zonet alle stekken er uitgetrokken en ze hadden helemaal geen nieuwe wortels meer geschoten. Ik denk dat ze door het verpotten al een te grote opdonder gehad hebben om het überhaupt nog te redden. Zeer spijtig allemaal maar het is niet anders. Nu is het dus echt einde hydrokorrels voor mij.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Nee helemaal geen wortelgroei meer. Deze stekken hadden het in aarde ook niet gehaald en zijn al te vaak verpot. Vermoedelijk zou het met zaailingen nu wel lukken op de hydrokorrels maar dat wil ik niet meer onderzoeken en heb al steenwol gehaald.

    • Remco
      Remco commented
      Editing a comment
      ok geen borrelnootjes meer , wat voor steenwol ??

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Neen, ook al denk ik dat het nu aan de stekken heeft gelegen en niet aan de borrelnootjes, probeer ik het niet weer op hydrokorrels. Want zelfs als het wel was gelukt, zou het gebrek aan capillaire werking alles veel bewerkelijker maken dan wenselijk gezien het geringe formaat van mijn vat. Met een vol vat kan er ongeveer vijf tot zes cm gevloed kunnen worden wat al amper hoog genoeg is. Dus zodra dat vat maar een kwart leeg raakt moet het direct al worden aangevuld i.t.t. bij mapito. Dat gegeven heb ik tevoren helaas niet goed ingezien.

      De steenwol is mapito, dat zijn losse vlokken die zich volzuigen met water. Daar is mijn set up eigenlijk voor bedoeld ook. Heb er in het verleden al vaak op gekweekt maar dan liet ik het water staan of pompte het weer weg.

    Beste kweekvrienden en vriendinnen. Ik kwam d.m.v. een tweede Aquamaster Ec/Ph meter die ik vandaag heb getest en geijkt tot de vreselijke conclusie dat de Ec meter van mijn pro 150 (die ik hier gewonnen heb) ernstige afwijkingen vertoont en een veel minder hoge Ec weergeeft dan de werkelijke. Toen ik de nieuwe meter vandaag in het voedingsvat stak van de hydrokorrelkweek, las ik pH 8.0 en Ec 2.5 i.p.v. pH 5.5 en Ec 1.0. De pH bleek bij nacontrole opgelopen te zijn maar de Ec metingen waren steeds incorrect.

    Wat er dus steeds misging bij mijn hydrokorrelkweek was dat ik de stekken aan het vergiftigen was met een veel te hoge Ec. Vandaar ook dat ze na een paar dagen aftakelden. Goed, ik heb nu de steenwol al dus nog een poging op de hydrokorrels zie ik eerst niet zitten maar ik bewaar ze wel voor een volgende keer. En misschien zet ik er wel een bij in een pot nootjes alvast bij wijze van test.
    Last edited by Hork; 28 August 2022, 13:57.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja Bas Haze hij is ten dode opgeschreven en ook de planten die ik door afwijkende metingen vergiftigd heb. @Rrepp ja had 'm gewonnen hier op JD en het leek een verbetering t.o.v. die Chinese pennetjes. Zal ook eens kijken naar die meters van Bluelab.

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      van bleulab heb je zoon mooi apperaat het lijkt net zoon apparaat waar je in het ziekenhuis aan licht met je hartslag enzo maar de bleulab die ik bedoul heeft ph en ec electrodes waar je mee neet digitaal is profesioneel ding maar staan vaak te koop voor een goede prijs als je zoiets hebt hoef je nooit meer iets anders sterker nog wil je nooit meer iets anders zal hier beneden wel even een foto plaatsen van welke ik bedoul zag er laast een op staan voor 100eu compleet en met koffer

    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Ik heb twee meters! Een bluelab (zeer trage meting) en een adwa, beide heel goed merken, de laatste vind ik prijs/kwali beter doordat de ph sensor vervangen kan worden, ruim de helft kost en dan nog eens iets hogere nauwkeurigheid heeft (extra decimaal na de comma).

      Onmisbaar voor iedere hydro kweker! Altijd ne backup hebben en meten in kraantjeswater zoals repell zegt, bij twijfel de ijkvloeistof in en dan weet je ook meteen offie nog goed is.
      Ah en geen bio voeding gebruiken, enkel minerale voeding en h2o2 voor het proper te houden.
      Als je full bio gaat kan dat wel maar ik merk dat zuurstofwater alles mooi wit en proper houdt overal, geen wortelrot dus

    Gelukkig dat ik mijn planten op aarde alleen maar schoon water heb gegeven.

    IMG_8232.jpg IMG_8236.jpg IMG_8233.jpg IMG_8235.jpg IMG_8234.jpg IMG_8237.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Hier zien de planten er goed uit.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Deze staan op aarde en heb ze maar een keer (te veel) voeding gegeven.

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Misschien te veel maar wel maar 1 keer voeding! en ze staan er top bij. sommige anderen zouden al weken dagelijks voeding geven terwijl de planten het niet eens nodig hebben blijkt hier weer . gevolg van te veel voeding vanaf het begin geeft vaak problemen aan het eind van de kweek die soms geïnterpreteerd worden als een tekort aan voeding ! Een schoon water(zonder voeding) geven 10 dagen voor het eind van de kweek gaat de lading aan zouten in de grond echt niet ongedaan maken.

    Beste vrienden en vriendinnen.

    Betreffende mijn hydrokorrelkweek...

    IMG_8239.jpg
    IMG_8238.jpg
    Ondanks dat ik de mapito al in huis heb, besloot ik achter de schermen de hydrokorrels nog een kans te geven, want zoals ik eerder al schreef: als je alles hebt uitgesloten, móet en zal dat plantje gaan groeien. Welnu, dat is nu dan eindelijk geslaagd en ik ben het jullie dan ook wel verschuldigd deze kweek op mapito te volbrengen... Grapje, op hydrokorrels natuurlijk!! Na zes weken vergeefs pogen zou het nogal een anticlimax zijn een ander medium te pakken als je dan eindelijk de onderste borrelnoot boven hebt!

    De twintig zaailingen zijn aan het ontkiemen as we speak en die gaan straks in de borrelnootjes ondanks het gebrek aan capillaire werking van het medium. Dat zal de ultieme test worden of de zwakke schakel ook daadwerkelijk gevonden is, want ik heb dat al eens eerder gedacht immers niet zo lang geleden!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      een ding scheelt ja de zaadjes verbruiken anper water in de groei ja dus je zou denken dat het nu wel goed moet komen

      k had nog eens even lopen denken zoals je met hydro vaak ziet die mandjes met een tros wortels er onderuit als je zo kan starten zou het sws goed moeten gaan lijkt me maar hork 3.0 zorgt er wel voor dat deze ronde nu een knaller gaat worden met een zee van mooie groenen gezonde planten ik heb er vertrouwen in alleen niet in de borrelnootjes al moet k zeggen heb er wel wat voorbij zien komen die het wel gelukt is al ging het bijna bij niemand makkelijk in het begin als je dit goed kan met deze medium kan je op elk medium goed kweeken

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Die netpotten verkoopt de plaatselijke growshop niet helaas, want die lijken mij ook ideaal om op de borrelnootjes mee te starten. Mocht het kweken op hydrokorrels alsnog bevallen dan bestel ik er een paar online voor de volgende ronde.

    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Ik heb die netjes, maar je kan ze beter gelijk in de eindpot doen heb ik gemerkt, veel snellere groei want met korrels houden ze echt niet van het verpotten.
      Gewoon druppelsysteempje de eerste 2-3 weken, niet verpotten en dan ook vloeden --> snelste groei.

    Goedemorgen!

    Gisteren en vandaag.

    IMG_8244 gisteren en vandaag.jpg Ik zie wat verbrande puntjes van de hoge voeding, maar verder lijkt het nu dan eindelijk de goeie kant op te gaan.

    IMG_8243.jpg Het klimaat is nu in orde.

    IMG_8241.jpg Mijn bureau.

    IMG_8242.jpg Nog niks te zien.

    IMG_8245.jpg
    De Northern Light stek die nu in de tent staat is om te testen of het kweken op de hydrokorrels nu werkelijk slaagt. Als dat zo is zet ik de zaailingen later in de hydrokorrels.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Zeg eh, die 150 meter luchtafvoerslang is ook funest voor warmte wegwerken.

      Kan die box niet op een stelling/boekenkast/keukentrap?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Is momenteel helaas geen optie, maar het klimaat is nu in orde met 27,5 graden en een lv van 49%.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ik ben toch aan het bedenken wat de mogelijkheden zijn, misschien kan ik de afzuiger aan het plafond ophangen.

    dit is de ph en ec meter die ik bedoul topding ken wel een aantal mensen die deze ook hebben na elke x ellende met die gele ph dingen van china
    ik moest gelijk aan jou denken jij werkt altijd met top materiaal en daarom ook altijd mooie resultaten dat meten ga ik in de toekomst ook weer doen wand net mijn ph gaan er veel voedings stoffen die ze nodig heeft niet opnemen maarja goede leer voor mij heheh
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Zeker een topding en dat mag ook wel voor die prijs.

      Met die goedkope Chinese meters heb ik nooit ellende gehad, pas toen ik met die dure P150 van Aquapro begon was dat het geval. Raar maar waar.

    • Kunichika
      Kunichika commented
      Editing a comment
      De ene gaat prat op dure shitties en de ander op billige!!!🤔

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Hoe kom je daar nou bij Kunichika ik ben geen chick!

    Goedenavond.

    De Sinaasappeltjes op steenwol zijn wat bijgetrokken van de hoge dosis voeding. Nadat ik eergisteren constateerde dat de Ec meter ernstige afwijkingen vertoonde, heb ik de blokken laten weken in een lichte voedingsoplossing (Ec 0.8 en pH 5.0) uiteraard nu accuraat gemeten.

    IMG_8248.jpg
    IMG_8247.jpg
    Vandaag is het de derde dag 12/12.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      ow stekblokken van 40cm groot heb ik nog nooit gezien

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Alhoewel het hetzelfde materiaal is als stekblokken, zijn deze grotere blokken bedoeld om je planten op af te bloeien. Je propt het kleinere stekblokje er in als er genoeg wortels onderuit komen. Zelf druk ik met de bovenkant van een bierflesje de bodem nog wat dieper in het blok voordat de stek er ingaat.

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Beste maat

    Ondanks eerdere hoopvolle berichten, is het klimaat in de hydrokorreltent nog steeds niet goed. Het is nu alweer 30 graden terwijl het koel is in de slaapkamer. Toen het recent buiten nog zo heet was en nagenoeg even warm in de andere tent, zocht ik niks achter 35 graden maar het is goed mogelijk dat de warmte de hele tijd het euvel is geweest.

    Het enige dat ik in deze setting nog kan bedenken is dat het filter te klein is, dus dat heb ik bij wijze van test verwijderd om te zien of ik het onder de dertig graden krijg. Zo nee, dan zijn de slangen te klein en/of te lang wat een enorme kut klus zal inhouden. Ook kreeg ik net een brief dat ze langskomen voor periodiek onderhoud en jawel, op zolder moeten zijn, alwaar ik uitblaas door een prachtig mooi bijna rond gat dat in de vloer zit!

    Zou die hydrokorrelkweek misschien vervloekt zijn? Is hier iemand bezig met zwarte magie die me zit te jennen? Zeg het nu of zwijg voor eeuwig!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Eurogro
      Eurogro commented
      Editing a comment
      Ijs blokken

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Lijkt me een slecht plan!

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Actief inlaat plaatsen meschien een optie voor de koele lucht uit je kamer..

    Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
    Lijkt me een slecht plan!
    Niet tussen de Dammes maar wel in de ruimte waar ze staan

    Comment


    Ik heb nu het filter van de afzuiger verwijderd om te zien of ik het klimaat dan ook beter kan beheersen. Na 24 uur kan ik helemaal uitsluiten of het huidige filter te klein is of niet.

    IMG_8250.jpg IMG_8252.jpg Er gebeurt nog niet veel sinds de stek gepland is, ik zou beter nog een kunnen zetten om te testen.

    Ook vind ik de groei nog niet echt overtuigend te noemen.

    Eergisteren en vandaag. Zoek de verschillen.

    IMG_8252new.jpg
    En deze stek heeft al zoveel meegemaakt, als die het redt....

    IMG_8253.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Bas Haze
      Bas Haze commented
      Editing a comment
      De aanhouder wint

    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Sja ik had ook veel problemen met opstarten maar uiteindelijk zijn ze erdoor gekomen, ook nadat ik dacht dat het nooit zou kunnen
      Het blijft onkruid en eens het goed zit, gaan ze zeker heel goed gaan

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Mij is het niet gelukt en al hoe jammer ik het ook vind dat iets me niet lukt, had ik geweten wat ik nu weet was ik er ook niet aan begonnen. Omdat ik liever niet vaker dan een keer daags water, niet wil werken met te grote mediums en te grote watervaten, niet afhankelijk wil zijn van een pomp zijn korrels gewoon niet ideaal voor mij. Eveneens wil ik liever niet werken met druppelaars. Al met al, ik had er beter nooit aan begonnen want nu heeft het me meer gekost dan ik dacht te besparen door geen duur steenwol te kopen.

    Ik zie tussen de korrels steeds dat je steenwol blokken veel algen lijken te bevatten , klopt dat ? hoe komt dat ? en waarom zien we het niet bij de steenwolblokken die niet in de nootjes staan.(als dat juist is )

    Een te hoge PH waarde past bij algengroei, omdat algen de ph verhogen in water, en zuurstofgehalte terugdringen. Bij kleine soortgelijke korrels moet ik keihard aanzuren om de ph waarde laag genoeg te houden wanneer het water er uitgelekt is.
    Wat ook bij een te hoge ph in de wortelzone past is hoe de plantjes er uitziet , het doffe licht groene.

    Wat ik zou willen weten is de PH waarde in het steenwolblok tussen de korrels ! wanneer er geen water in het systeem staat. Dat is wat moeilijker te bepalen , behalve dan met ph strips. Haal er desnoods zo'n blok uit om er water uit te knijpen voor de digitale ph meter. De ph van je voedingswater hoeft niet hetzelfde te zijn als die van het steenwolblok namelijk. 80 % kans dat de ph waarde, in combinatie met zuurstofgebrek veroorzaakt door algen, in het steenwolblok tussen de korrels de basis is van alle problemen, indien die groei van algen in de blokken tussen de korrels er ook echt is zoals het lijkt op jouw foto's. Algen verstikken cannabis

    De stekken zouden immers ook gewoon moeten gaan groeien in alleen dat steenwol blok, als de waardes daar in kloppen , zou er groei zijn zelfs al zouden de waardes buiten het blok niet kloppen.

    Het moet echt een heel fundamenteel probleem zijn in de wortel zone , die temperatuur en luchtzaken zijn hier niet de hoofdoorzaak, ook al kunnen ze het wel nog erger maken.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dat er op die andere steenwolblokken geen alg groeit komt omdat ik de toplaag droog houd, maar bij de hydrokorrelkweek wordt het hele blokje nat. De Norhern Light stek is een verse stek, het enige dat er aan kan schorten is dat ze onvoldoende geworteld is maar dan zouden de blaadjes gaan hangen. Het klimaat is nu goed genoeg (28 graden en lv 45%) en de waarden in het vat ook (Ec 1.2 en pH 5.6) dus als het nu nog niet wil dan zijn voor mij de opties op.

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Mjah, eventueel kan de ph ook op 6.3/6.5 in de groei.

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Mijn punt is dat jou waardes in het vat (Ec 1.2 en pH 5.6) nadat het vloed geweest is veranderen rond de wortels . Dat is maar een erg kleine hoeveelheid water , de korrels nemen erg weinig op . juist daardoor kunnen de waardes alsnog oplopen. De waardes van het water tussen de korrels wanneer het eb is , ben ik benieuwd naar.

      Die Alg is hoe dan ook een slecht teken , te nat, zoals je al aangaf kan ook zorgen voor alg en dus voor zuurstofgebrek.
Bezig...
X