Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Horks Fototopic 2.0

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Goedemorgen.

    De grootste plant linksachter was vanochtend dood en de rest ziet er ook zo triest uit dat ik de stekker uit de hydrokorreltent heb uitgetrokken.
    Ontzettend bedankt allen voor de geboden hulp maar het heeft helaas niet mogen baten.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Jammer Hork dat het niet gaat lukken, binnen doe ik ook meestal in het najaar omdat dan de temp in het hydrohok wat makkelijker te controleren is, maar er zal wiet zijn, suc6 verder met je andere planten, volgende keer gaat het zeker lukken, fijn weekend maat.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Of er nog een volgende keer op hydrokorrels zal zijn weet ik niet - ergens vreet het natuurlijk wel aan me dat het mislukt is - maar aan jouw hulp heeft het zeker niet gelegen bro!

    • TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      oh, jammer can't blame you! je hebt alleszinds niet snel opgegeven! chapeau!

    Beste vrienden en vriendinnen. Zoals ik al begon te vermoeden was het dus inderdaad de temperatuur die hier de boosdoener was. Ik had wel de stekker er alvast uitgetrokken maar nog niet opgeruimd en doordat de lamp uit was is de hitte is er uitgegaan en guess what?

    IMG_8119.jpg IMG_8121.jpg IMG_8120.jpg IMG_8117.jpg IMG_8118.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Corleone1933 ik blaas uit bij het open raam en zuig van binnen aan.

      Remco de afzuiger is rijk in geluid en ik arm in centen, nee geintje hoor is geluidsarm dus een koopje!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Actieve inlaat zorgt er ook voor dat die ene niet de lucht naar binnen moet slurpen.

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Zou de temp toch wat moeten zakken

    Normaal gesproken is 27 graden wortel temperatuur geen probleem , mijne stonden vandaag in 30 graden grond . Het is meer dat verzwakte planten er niet tegen kunnen .
    Het is zeker niet alleen een temperatuur probleem geweest, is mijn overtuiging.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      In de mijne wel, juist omdat de sterkste planten uiteindelijk dood gingen die het meeste verdampen. Maar over een paar dagen weten we het als ik de hydrkorrels nogmaals test en de hitte heb uitgesloten door de installatie van een betere afzuiger.

    Gelukkig heb ik nog een buffer!

    IMG_8122.jpg
    IMG_8123.jpg IMG_8124.jpg IMG_8126.jpg IMG_8129.jpg IMG_8127.jpg IMG_8128.jpg IMG_8130.jpg
    Attached Files
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      zijn dat dan orange budjes?

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Klopt en ze rieken wat naar sinaasappels!

    • Tijnie82
      Tijnie82 commented
      Editing a comment
      als je echt de aller sterkste wiet wil moet je anesia hebben de sterkere soortjes hebben allemaal 37%of meer niet normaal hoe sterk en lekker kwa smaak en sommige zijn echt hooge opbrengers heb ze al gezien die 800gram per 1m2 opbrengen

      daarom heb ik de future #1ik wil wel eens de sterkste wiet ter wereld roken alleen al om het idee hehe

    Goedemorgen.

    Ik heb de bestelling van gisteren geannuleerd want ze leveren vandaag niet terwijl dat wel op de site staat en ik heb die spullen vandaag precies nodig. Dus dan toch maar even zoeken naar een tweedehandsje en daar naartoe rijden.

    De planten in de kleikorrels hebben het 24 uur zonder water gedaan en wie schets mijn verbazing? Geen spoor van uitdroging en ze zien er beter uit dan onder de lamp!! En dat is vreemd, want de planten die in startblokken stonden waren dood en die heb ik gisteren al vervangen. Voor de zekerheid heb ik vanochtend maar even een keer gevloed want als gezegd gaan we voor de herkansing zodra ik een vervangende afzuiger en filter heb.

    IMG_8145.jpg IMG_8141.jpg Mijn conclusie waar het fout ging? Te warm én te nat. Ook al nemen de korrels nagenoeg geen vocht op, onderin blijven ze wel nat.

    Dus zodra ik mijn spullen heb ga ik veel minder vaak vloeden, misschien een of twee keer per dag.

    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • TegridyRandy
      TegridyRandy commented
      Editing a comment
      Hork inderdaad wel leerrijk zo, ik dacht dus ook meer vloeden is beter, want ze houden niets op, maar blijkbaar dan toch niet het is nogal wat vallen en opstaan. Ikzelf ga kiezen voor rdwc! dat ligt me wel, ik denk dat de constante zuurstofbubbles aan de wortels er voor zorgen dat er genoeg beluchting is en dus geen verzuiping. ma weten doe ik niet :p

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Komt door de steenwol en geen peroxide, hoeft niet elke keer maar wel bijhouden.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      TegridyRandy ik weet het evenmin en mijn kweek op hydrokorrels is nog lang niet volbracht dus ik probeer maar wat. Hoe doen jouw planten het nu op de nootjes? @Repp oké af en toe is nog wel te doen.

    is de ruimte waar de tent staat dan ook zo warm als het daar ook heel warm is krijg je met eeb grotr afzuiger ook de warmte niet weg zonne panelen op het dak en airco hahahahaha

    Comment


    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Actieve inlaat?!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Geen afzuiger maar inzuiger, filter verplicht hork.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      Welja dat dus, daar weet ik nog het fine niet van wat de tuning betreft, dacht in combi met variac demper dit ideaal was?!

      Vind het zelf ook een must om stofvrij te drogen.

    Hork Kan je geen plank voor het open raam zetten met een flens erop zodat je warme lucht naar buiten gaat? Ik heb dit gemaakt van een paar plastic schrootjes, vastgeplakt met ductape in het kozijn. Bij een maatje heb ik een kist getimmerd, hierin ligt nog een extra filter.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dan ook maar ook als je de tent openmaakt als je in dezelfde kamer uitblaast begint het te ruiken. Dan kan de geur immers ja nergens heen.

    • Rietslang
      Rietslang commented
      Editing a comment
      De nnderkant vd osb plamuren alvorens lakken als je niet meer te houden bent

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Met dat soort klusjes ben ik goed te houden, helemaal geen probleem!

    Ik merkte overigens dat de voorgeboorde gaatjes in startblokken niet diep genoeg zijn voor stekken die je via onder bewatert. Evenzo zijn de voorgeboorde gaten in big blocks niet diep genoeg. Als je de stekken daar zo inzet en via onder bewatert drogen ze uit en sterven. Wat ik tegenwoordig doe is met een bierflesje de gaten wat dieper maken, zodat de stekken wél bij het water kunnen en probleemloos aanslaan.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Effe paar keer met de spanningzoeker prikken werkt ook.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja dat kan ook, het gaatje moet gewoon wat dieper!

    Goedemorgen.

    Gisteren heb ik een afzuiger van 750m3 gekocht en ook al is het nog steeds warm in de tent (wat wil je met deze temperaturen buiten) is de drukkende hitte er uit kan ik voelen.

    Een aantal stekken was mij te ver gedegenereerd dus die heb ik nog vervangen met een paar snelgroeiende Ammies. Vandaar dat ik hiervan twee per bak heb gedaan.

    Dit zijn de stekken waarmee ik het nog een keer ga proberen op de hydrokorrels.

    IMG_8150.jpg IMG_8151.jpg

    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Nu gaat het beter!
      Komop!

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Daar lijkt het inderdaad op, dank maat!

    • Takketoelli
      Takketoelli commented
      Editing a comment
      Zelden heb je zoveel over een kweek geleerd!

      Hehehe
      Ik bewonder je doorzettingsvermogen, echt. Ik had allang alles eruit geflikkert denk ik

    De aanhouder wint (uiteindelijk)

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Sinds ik met die hydrokorrels bezig ben roep ik dat maar niet meer te hard!

    De steenwol blokken stonden steeds te nat bedoel je toch ?

    Een bezwaar dat ik heb met die grote hydrokorrels is dat het alleen onderin nat blijft en er daarom weinig ruimte is voor een groot wortel stelsel.
    Last edited by atmosphere1; 13 August 2022, 14:28.

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      O, de bodem komt wel vol hoor, als je nou nog van boven gaat sproeien, groeit alles vol.

    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Ja ook nog van boven sproeien zou helemaal ideaal zijn, maar hoe doe ik dat met een eb en vloedsysteem?

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Tweede pomp in het vat met slang en wat douchekoppen.

      Of druppelsysteem.
      Last edited by Rreppellsteeltjam; 13 August 2022, 23:21.

    Zoals ik eerder al schreef is de drukkende warmte uit de tent. Momenteel vloed ik acht keer per dag een half uur, want minder vaak lijkt me ondanks mijn eerdere constatering contraproductief.

    IMG_8153.jpg IMG_8154.jpg
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


    • Elkwazizi
      Elkwazizi commented
      Editing a comment
      Ik spoel maar een 3-tal keer per dag in de groei en 4x in de bloei.
      Denk dat ik ook eens wat vaker ga proberen

    Mooi dat het wat beter gaat! aan de borrelnoten kan het niet liggen, en ammies willen er ook goed op


    maar nog altijd 35gr in je tent, wrm nu stoppen met verbeteren? als je nog een ventilator hebt liggen die je als actieve inblaas kan inzetten.. zou mooi zijn als je richting die 30gr komt.


    op hoeveel watt heb je die lamp eigenlijk draaien? heb je een idee van hoeveel licht je op de stekken zet, gemeten in umol/s?

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Waarom stoppen met verbeteren? Omdat het in mijn huis al 28 graden is en een airco erbij zetten mij te ver gaat. Bovendien is de drukkende hitte er uit, dat merk ik al wanneer ik de slaapkamer binnenkom waar de tent staat.

      De lamp is 465 watt en geeft 800 umol/m2.

    • mafferd
      mafferd commented
      Editing a comment
      Die 465w is heel mooi gekozen voor de tent maat!! iets wat velen maar niet willen snappen.. de airco kan ik wel begrijpen dat je die liever skipt. Maar als de temp in je huis 28gr is dan pompt je lamp daar dus 7gr bij op.. wat best veel is.. bijna hps zou ik zeggen. Dat zou je met een actieve inlaat wss nog een stuk omlaag kunnen krijgen. Hier doen de led lampen zon 2gr bij de omgevings temp op wat het nog net beneden de 30gr houd.
      Dat je lamp een output kan geven van 800umol/m2 is een prima gegeven enkel zegt het niet zoveel, hang je hem boven in je tent dan geef je wellicht 300-500umol/m2 terwijl dat op 25cm van de toppen zon 800umol/m2 kan zijn.

    Goedemiddag.

    IMG_8157.jpg IMG_8156.jpg
    Zal de afzuiger maar eens een tandje hoger zetten.
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      Op zich niet zo gek.

      IMG_8159.jpg
      Horks Fototopic 2.0

      Comment

      Bezig...
      X