Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Montys Wintertuintje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Montys Wintertuintje

    oke dan zat ik fout heb je verslagje gelezen ik snap het nu zolang je die 12 uur snachts aanhoud kan je dus spelen met het licht.je zet dus zo meer aan kwa bloeihormoon.maar wij deden dat dus vroeger met een mannetje met juttezak er overheen waardoor de wijffies helemaal lijp werden waardoor ze dus alleen maar meer bloeihormoon aanmaakte.weet niet of jij dit nog weet van vroeger of kent.als ik fout zit heb ik weer wat van je geleerd nooit te oud om te leren he haha.

    Comment


      Re: Montys Wintertuintje

      Ik ken deze techniek niet. Ik zelf gebruik wel al een dikke 25 jaar cannabis en hash maar kweek zelf nog niet zo heel lang. Ik zal je zeker niet tegenspreken maar zover mijn kennis reikt over cannabis, wat een korte-dag-plant is. Gaat cannabis in bloei door de 12 uur donker en de chemische reacties die dit in de lichtgevoelige eiwitten met zich meebrengt.

      In de literatuur kan ik ook niks terug vinden over bloei-inductie d.m.v. er een mannelijke plant bij te zetten. Die jute zak is me ook niet geheel duidelijk. Deze laat licht door, dus voor te verdonkeren niet geschikt en zal zeker ook stuifmeel doorlaten, dus je voorkomt er geen bestuiving door. Ik zelf heb wel al een plant laten bestuiven die door haar leeftijd wel al voorbloei vertoonde in de groeifase. De voorbloei word dan bestoven als de plant nog op 18/6 stat, dus voor dat er ware bloei is. Mijn gedachte erachter was dat ze dan "weten"dat er een man in de buurt staat en hun best gaan doen om de ware bloei ook bestoven te krijgen en veel pistels aanmaken. Wetenschappelijk onderbouwen kan ik dit echter niet.

      Comment


        Re: Montys Wintertuintje

        nou wij waren vroeger ook aan het experimenteren met de planten.je had natuurlijk de techniek niet van nu en de kennis van nu.we moesten behelpen met wat we hadden de lampen bestonden wel maar afzuiging en dat soort zaken waren er mondjes maat te verkrijgen.dus je moest roeien met de riemen die je had.dus alles wat je hoorde van andere growers probeerde je uit dus ook zon jutte zak er over.dat deden we met een frame en dan jutte zak er over en voor bestuiving tegen gaan vuilniszak er extra over en dan wel in het hok erin maar zover mogelijk als het kon uit de buurt van de vrouwen maar door die stuifmeel aanmaak maakte de vrouwtjes inderdaad extra pistels aan.maar die kennis zoals jij hebt hadden we vroeger niet.dus die lichtschema van jou is dus voor mij nieuw en zeer leerzaam.voor mij is het 20 jaar geleden met lampen en binnen kweek dus ja vergeet een hoop je weet wel haha.en buiten is anders vanwege de seizoenen.




        maar je planten gaan wel lekker nu dan met die lichtschema.ben wel benieuwd zote zien gaat het lekker.
        en is je huis diertje er nog of bezweken haha.gr vapo

        Comment


          Re: Montys Wintertuintje

          High again,

          Bedankt voor de leuke reacties alweer. Ik heb na veel gehannes de digitale 7 dagen, minuten schakelklok ingesteld volgens het schema hier onder. Nu hopen dat ik het allemaal goed heb gedaan, wish me luck. Omdat ik momenteel geen tweede digi klok heb heb ik besloten om de UV-B lamp tijdens deze twee weken maar helemaal achterwegen te laten. Als we weer terug op 12/12 zijn gaat ze weer meedoen.

          Ik had de afgelopen dagen de Jamaica's op rantsoen gezet. Ze hebben een paar dagen niks te drinken gehad. De bak is inmiddels dus weer mooi droog. Vanochtend zelfs iets te droog. Ze stonden er enigszins slapjes bij. Ik heb ze nu dus weer wat water gegeven met bloeivoeding op halve dosis daar ze iets te vet in de voeding staan. Vanaf nu gaan we dus weer gewoon gematigd voeden en bewateren.
          Niet zo veel blowen monty, best leuk zo een stukje tekst in mijn verslag lol.

          p.s. gaat lekker hier.

          Grtz.

          Comment


            Comment


              Re: Montys Wintertuintje

              Lol idd

              Comment


                Re: Montys Wintertuintje

                je hebt je tekst gecopypaste in zijn verslag
                ik zag het vanmorgen ook lol
                ben je de tel kwijtgeraakt?

                Comment


                  Re: Montys Wintertuintje

                  maar je planten gaan wel lekker nu dan met die lichtschema.ben wel benieuwd zote zien gaat het lekker.
                  en is je huis diertje er nog of bezweken haha.gr vapo
                  CIMG5495.JPGIk ben ook benieuwd vannacht om 1:22 gaat de lamp weer aan ben benieuwd hoe ze de eerste lange dan en korte nacht hebben doorstaan. Nadeel van dit lichtschema is dat het zo verspringt en ik zelf zeer onregelmatig werk dus heb de dames vanaf zondagavond niet meer gezien. Hopelijk hebben ze genoeg water ter beschikking gehad om gedurende de lange dag voldoende te kunnen koelen. Vandaag blijven we dus even op tot de lampen aan zijn en dan zullen we meer weten.

                  Het heerbeestje zit er overigens nog.

                  Comment


                    Re: Montys Wintertuintje

                    CIMG5910.jpgCIMG5915.jpgHigh again,

                    De dames genieten inmiddels van twee mega lange dagen en twee korte nachten en vooralsnog vinden ze dat wel prima zo te zien. Het blijft echter wel nog even spannend of ze ook daadwerkelijk goed in bloei blijven met dit schema. Ik heb de T-neon er weer uitgehaald omdat het toch wat veel van het goede was en omdat ik met deze lange dagen op het einde van zoon dag toch te hoog uitkwam met mijn temperatuur. Momenteel dus weer terug op 600 wat + 250 wat. De planten pal onder de 600 wat hebben wel wat last van de overvloed aan licht en verbleken enigszins in de kruin. De lamp hangt echter reeds helemaal in de nok van de tent. Als de verbleking te erg dreigt te worden kan ik altijd nog de 600 wat vervangen voor een 400 wat maar we kijken het zo nog even aan. Elke meega dag die ik zo kan knallen is meegenomen. Na week 3 en 4 zal het hoogteprobleem zich vanzelf oplossen omdat ik dan weer met beduidend minder wattage ga draaien en ook weer kortere dagen zal hebben. Deze komende twee weken zijn dus cruciaal. CIMG5907.jpg


                    De lowryderkes vermaken zich prima. De grootste is inmiddels 50 cm wat voor een lowryder nummero 1 een reus is hihih de andere twee zijn zoon 45 cm en maken nu ook volop nieuwe pistels aan.

                    Over het geheel gezien ben ik zeker niet ontevreden met deze run tot nu toe al blijft het allemaal spanend en een uitdaging.

                    CIMG5914.jpgCIMG5899.jpgCIMG5912.jpgCIMG5917.jpgCIMG5909.jpgCIMG5900.jpg

                    CIMG5916.jpg

                    Comment


                      Re: Montys Wintertuintje

                      Mooie ontwikkeling van de toppen, potentiele cola`s

                      Comment


                        Re: Montys Wintertuintje

                        zieen er weer goe uit

                        komt de cooltube er nog in????

                        en je zei het al op de chat beetje te veel van het lekkere spul

                        succes
                        Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                        laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

                        Comment


                          Re: Montys Wintertuintje

                          CIMG5927.jpgHigh again,

                          Als het even kan dan blijft de coletube er uit deze keer. Ik probeer deze twee weken zo door te komen. De 600 wat draait op een switchable lumatek dus ik kan als te gortig word mijn lumen terug schroeven. Daarna week 5 6 7 8 9 10 gaan we weer op 12/12 en geleidelijk aan minder lumen aanbieden de dagen verkorten en de nachten verlangen, afnemend lichtschema. Deze komende twee weken zijn dus alles bepalend en ik zal er met me neus boven op blijven zitten en waar nodig bijstellen.

                          Ik ben zojuist weer even gaan kijken en merkte op dat ze idd nu het fanblad laten hangen. Harry tipte me hier al over, thnks Har. en als ik er zo even over nadenk is het ook wel logisch. Ze warmen steeds meer op door de stralingswarmte en werken zich kapot om al dat licht in suikers op te slaan. Bij langdurige intensieve belichting kan er zo een overproductie van de fotosynthese ontstaan (suikerfile) en te groot waterverlies door verdamping. Ze verkleinen dan hun bladoppervlakte door het te laten gaan hangen. Ze doen dit door water naar binnen te trekken en de huidmonden te sluiten. Zo komt er minder licht op de plant en kan de suikerfile worden opgelost.

                          Ik heb dus net de lumatek evsa op 50 % gezet en ze een flinke portie enkel afgezuurd water van onder on de bak ter beschikking gesteld.
                          Over een uurtje zal ik nog eens kijken hoe ze hier op reageren. Bij buitenplanten zie je dit verschijnsel op heel warme zonnige dagen ook wel eens tijdens de middaguren.

                          CIMG5930.jpgOmdat de dames nu aanzienlijk meer drinken zal ik de voedingsconcentratie halveren. Momenteel staan ze al tegen de over voeding aan dus mijn bodem EC is eigenlijk verre van optimaal. De tipjes van de fanbladeren beginnen te verbranden door wateronttrekking. Ze blijven dus op rantsoen en krijgen meer enkel afgezuurd water van onder aangeboden krijgen. Doordat ze veel meer zullen gaan verdampen en dus drinken zullen ze toch genoeg bouwstoffen binnen krijgen.CIMG5929.jpgCIMG5922.jpgCIMG5924.jpgCIMG5919.jpg
                          Last edited by monty; 7 December 2011, 12:25.

                          Comment


                            Re: Montys Wintertuintje

                            Heej Monty, hoe weet je straks aan het einde van je kweek of deze techniek van maar 5 nachten in 1 week ook daadwerkelijk meer grammen op heeft geleverd dan anders? Heb je ooit een vergelijkbare kweek gedaan zonder deze techniek te gebruiken maar met dezelfde soort plantjes?

                            Ik houd dit in de gaten. Dit is zeer interessant.

                            Succes verder.
                            Ge kijkt mar, dan kande altijd nog mar zien.

                            Comment


                              Comment


                                Re: Montys Wintertuintje

                                CIMG5946.jpgCIMG5945.jpgCIMG5938.jpg
                                CIMG5943.jpgCIMG5942.jpgCIMG5941.jpg



                                CIMG5933.jpgCIMG5939.jpgCIMG5936.jpgCIMG5935.JPG

                                Comment

                                Bezig...
                                X