Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

    Oorspronkelijk geplaatst door Rodigan View Post
    Dus als Fruitboer uit z'n tweeling zaden zou kunnen halen, dan zijn dat gegarandeerd allemaal tweelingen?
    Neen! Zeker niet. Er is iets fout gegaan vlak na de bestuiving, tijdens de eerste celdelingen als je zoon zaadje uit partjes hebt. Je kan dat zien als een twee eiige tweeling die elk een eigen placenta hebben. De tweeling die we hier zien kunnen dus of twee apparte plantjes zijn (eeneiig of twee ei-ig) maar het zou ook om een mutant kunnen gaan waar er iets fout gegaan is bij de cel afsplitsing en differentiatie in de meristeem cellen.
    Verder hebben veel mutaties weinig invloed omdat ze alleen maar in enkele lichaamscellen voorkomen. Zulke mutaties worden somatische mutaties genoemd. Somatische mutaties zijn niet erfelijk. Wanneer echter een mutatie uiteindelijk in de geslachtscellen terechtkomt, dan kan het erfelijk zijn, en zijn daarom van belang in erfelijke aandoeningen en evolutionaire processen.



    Ik kan er nog wel dieper op ingaan maar dan kom je al snel bij erfelijkheids-theorie uit en de wetten van Mendel en zo. Reuze interessant maar wel een hele kluif aan droge stof en thermen die je je eerst een beetje eigen moet maken dus dat laten we maar even achterwegen.

    Grtz

    Comment


      #62
      Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

      Hehe, Mendel doet me nog een belletje rinkelen van uit de lessen Biologie in het middelbaar. Overerving bij witte en rode bloemen
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

      Comment


        #63
        Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door fl13r3flu1t3r View Post
        Corsaxx vond ik eerlijk gezegt ook KUT maar fruitboer is nix om je voor te schamen eh..
        ......Cropfundementalist...................was wat fijner, wat extremer geweest

        Voor de rest, veer in je bips ouwe. Mooi verzorgt verslag zo!
        Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
        Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

        Comment


          #64
          Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

          Geef dn Fruithoer ook s ff sterren dan, als blijk van waardering.

          Als ik ze heb mag hij ze zeker hebben, desnoods donorsterren van moi eh!

          Comment


            #65
            Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

            Update 9 januari 2013:

            Weer een uitgebreidere update vandaag en een eerste blik op het wortelstelsel dankzij de handige couveuses.
            Veel leesplezier!!!

            Omdat de eerste plantjes net voor en de andere net na het nieuwe jaar opgemerkt werden begin ik te tellen vanaf nieuwjaar. Dat maakt dat de plantjes tot nu toe 9 dagen oud zijn. Ze staan onder continu TL - licht. De minimum temperatuur bedraagt en de maximum . De relatieve luchtvochtigheid schommelt tussen 50 en 58%. De planten krijgen twee tot driemaal per dag een douche met wortelstimulator. Het douchewater heeft een EC van 0.5 en een Ph tussen 6.2 en 6.5. Bij aanmaak is het 6.2, het gaat 2dagjes mee en tegen het einde van de 2de dag is die 6.5.

            Vandaag kregen deze dames voor de eerste maal een echte watergift. Dit met dezelfde formule als het douchewater.
            Water wordt hier nog van bovenaf gegeven en je kan het vergelijken met koffie opschenken maar dan supertraag. ik sproei eerst de bovenste laag een beetje nat, daarna geef ik ze beetje per beetje to ik zie dat de eerste druppels onderaan er uit lopen. Ik laat ze dan nog +-15min met hun voetjes uitlekken waarna ze terug op hun plaats gezet worden.

            De kleine aardbeitjes zullen na het droogzuigen van hun potje grotere voeten krijgen, laat ze zich dus nog maar is lekker volslurpen. Waarom een grotere voet? Wel, omdat het wortelstelsel zich bij de meeste goed begint te ontwikkelen en de eerste lobblaadjes krijgen hier en daar een licht gele verkleuring. Ze vragen er zelf naar Uiteraard zeggen de foto's meer dan mijn gebrabbel.

            Spliff's Strawberry - SB1 - 9-1-13.jpg Spliff's Strawberry - SB2 - 9-1-13.jpg Spliff's Strawberry - SB3 - 9-1-13.jpg
            Spliff's Strawberry - SB4 - 9-1-13.jpg Spliff's Strawberry - SB5 - 9-1-13.jpg Spliff's Strawberry - SB6 - 9-1-13.jpg
            Spliff's Strawberry - SB7 - 9-1-13.jpg Spliff's Strawberry - SB8 - 9-1-13.jpg

            Je kan zien dat ze allemaal redelijk gelijk opgaan en de wortelstelsels mooi wit van kleur zijn. Volgens mij hebben ze het best naar hun zin in de groeikast. Tevens doet ook de tweeling het goed en kan je onderaan al uitermate veel worteltjes zien. Het lijkt er dan ook sterk op dat het twee aparte plantjes betreft.



            Amnesia - 9-1-13 - Gekregen van Mr. Z......jpg


            Ik kan ook meedelen dat er een nieuwe bewoner geland is. Een maatje kocht ergens Amnesia zaad en was zo vriendelijk er eentje te doneren aan mij. Deze zal voor een paar weekjes mogen meedraaien in de groeikast. Welke plannen ik er mee heb weet ik nog niet zo goed, de bloeitent staat al wat vol, dus ze mag even bij in de groeikast staan. Toen ik ze kreeg had ze al die gekrulde blaadjes. Ik laat ze even aan de groeikast wennen voor ik haar in een andere pot steek.



            Daarnaast hebben de 2 Bubble gummers, die voorlopig nog in de selectie zitten om mijn moederplant te worden, zich heel snel hersteld na de extreme snoeibeurt en het verpotten. Ze schieten al terug enorm uit en als ze zo snel verder zetten zal ik ze weldra al eens terug-toppen zodat ze meer uitschieters krijgen. De uiteindelijke beslissing welke de mama wordt zal vallen aan de eindmeet.

            De smaak zal de doorslag geven aangezien ze beide prachtige cola's produceren in de bloeikast.

            Bubble Gummers 9-1-2013.jpg



            En er is nog nieuws te melden. Na de Harbinger die de mannelijke voorbloei liet zien, heb ik ook bij de andere Harbinger voorbloei gespot. En deze keer de voorbloei die ik wel graag zie. Een enkel wit haartje stak de kop op!!! Deze blijft dus in de bloeitent staan en misschien als ik geluk heb, kan ik alvast een eerste keer een extra voorraadje reguliere zaadjes kweken. Het hangt allemaal af van de man op de vensterbank.

            Harbinger female 9-1-2013.jpgHarbinger female - Close up - 9-1-2013.jpg



            Wel, dat was het dan voor deze keer, hopelijk genieten jullie er even hard van als ik

            Fruitboer


            Last edited by Fruitboer; 9 January 2013, 22:11.
            Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

            Comment


              #66
              Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

              ziet er goed groen uit kerel lekker bezig

              suc6 met het manneke als het je lukt ga ik het zelf ook is proberen

              Comment


                #67
                Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                Ze groeien de groenen.

                Gvd niet eens n spelfout, netjes!

                Comment


                  #68
                  Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                  Ik doe men best fliere, maar er staan vast nog een hoop fouten in. Zo'n spelling wonder ben ik niet... Dat groene boekje der Nederlandse taal veranderde al 13x of zo...

                  Binnenkort, na de studies zou dat terug beter moeten zijn.
                  Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                  Comment


                    #69
                    Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                    Wow, mooi verslag Fruitboer
                    Ik kijk graag even mee
                    Succes!

                    Comment


                      #70
                      Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                      Zet je er maar bij hoor Bokkie, er is nog plaats zat hier. Wel niet te dicht bij onze fliere gaan zitten, schijnt is't besmettelijk...

                      Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                      Comment


                        #71
                        Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                        ziet er goed verzorgt uit hiero
                        succes met dat lekkere fruit van je
                        sigpic
                        Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

                        Comment


                          #72
                          Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                          Bedankt Hennep, en denk er om...

                          Aardbeien zijn legaal

                          Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                          Comment


                            #73
                            Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                            Update 12 januari 2013:
                            (Ja, ik weet dat het 13 januari is, maar deze update gaat over de werken die gisteren plaats vonden)

                            We staan momenteel op 12 dagen groei. Die kleine potjes hebben hun niet veel meer te bieden, tijd dus voor grotere voeten. Tot nu toe draaiden we 24/24 met de lichten aan. Ik ga dit dan ook nog even doorzetten. Ze hebben tot nu toe 1 deftige watergift gehad. Ze moeten het hebben van de dagelijkse douches met WS1. Steeds afgezuurd op Ph 6.2. We zullen eens kijken hoe ver ze het schopten in hun mini potjes.

                            Overzicht groeikast - 12-1-13.jpg Dit is hoe alles er momenteel bijstaat in de groeikamer wanneer ik de deur open om te starten met overpotten. De tweeling probeer ik met een geregeld duwtje wat aan te moedigen om uit elkaar te groeien.


                            Ook de 2 bubble mama's doen het goed. Deze zijn weldra weer toe aan een snoeibeurtje.

                            Het overpotten
                            Hoe gaan we te werk? Wel, zoals bij elke ander plant. We gaan onze potten vullen met een potje van huidige formaat in het midden. Alles stevig aanduwen en het potje er uit halen. Plantje pakken, ondersteboven houden en op de bodem tikken tot de kluit loskomt. Soms gaat dat al wat makkelijker, soms wat moeilijker. Maar meestal komen ze wel goed los. Ga nu niet als een bezetene op dat potje kloppen als die niet direct loskomt. De potjes zijn licht vervormbaar, en weg-werp-baar, als die er echt niet uit wil, snij ff het potje los, een nieuw maken kost niet zoveel tijd. Kluitje in het nieuw voorziene potje. Wat aarde er bij over en stevig aanduwen. Even aangieten met 0.4L water met WS1. (Ph wederom 6.2.
                            De Ec van dat water is 0.55) En klaar om te puzzelen om alles weer netjes onder de lamp te krijgen.

                            Collage ontpotten - 12-1-13.jpg DE POT - 12-1-13.jpg

                            Laten we elk plantje weer eens afzonderlijk gaan bekijken. Al moet ik bekennen dat bij SB7 & SB8 de wortelfoto ontbreekt. SB7 is gewoon te onscherp en op SB8 staat dus men duim op. Die is niet zo interessant voor jullie.

                            Plant per plant, en om het kadertje af te maken een overzicht hoe de bubble's al uitgeschoten zijn na het terugsnoeien. Die krijgen ook wat meer lampruimte, en daarna worden de uitschieters getopt. Maar das weer voor later,
                            eerst foto's....

                            SB1 - collage 12-1-13.jpg SB2 - collage 12-1-13.jpg SB3 - collage 12-1-13.jpgSB4 - collage 12-1-13.jpg SB5 - collage 12-1-13.jpg SB6 - collage 12-1-13.jpgSB7 - collage 12-1-13.jpg SB8 - collage 12-1-13.jpg Bubble - Gummers - 12-1-13.jpg

                            Voor we in de groeikast kijken, toch ook een foto overzichtje van de nieuwkomer!!!

                            Amnesia Mr Z. - 12-1-13.jpg

                            In de groeikast gaf dat dan volgens overzicht..... Inderdaad, gaf...
                            Ook hier gebeuren ongelukjes....

                            Overzicht na de werken - 12-1-13.jpg Mensen die opletten zien al dat dit mis moet lopen en dat deed het ook. De voorste plateau kantelde een 5 minuten later naar beneden. Om een lange uitleg kort te houden, mijn eigen luiheid was de oorzaak. Ik wilde de lichtbalk niet verhangen dus moest alles omhoog, en dit als het resultaat van dom puzzelwerk. Eigen schuld dikke bult. Kon dit makkelijk verzwijgen, niemand zou het merken, maar eerlijkheid duurt het langst zeggen we dan.

                            De voorste schotel dook er dus af, in mijn paniek heb ik niet aan foto's gedacht toen dit gebeurde, mijn eerste zorgen gingen naar de plantjes en ze zo snel mogelijk netjes in hun pot onder de lampen te krijgen zodat ze konden herstellen. Dus na alles weer op te bouwen, de lichtbalk naar beneden te verzetten, kwam ik tot volgend resultaat.

                            Huidige stand van zaken op 13 januari 2013:

                            en deze foto's zijn zonet genomen om 14u40

                            Overzicht groeikast na de val - 13-1-13.jpg
                            Last edited by Fruitboer; 13 January 2013, 14:10.
                            Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                            Comment


                              #74
                              Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                              dit is een prachtig uitgewerkt verslag! Zeker een kanshebber!

                              Comment


                                #75
                                Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                                Jaja fruitboer dat gaat hier de goede kant op, die aardbeien doen der ding wel, en jij het verslag
                                Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                                The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                                Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                                sigpic

                                Comment

                                Bezig...
                                X