Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

    Zeer mooi verslag !!
    Heb m'n stoeltje maar eens effe bijgeschoven .
    Led's grow !

    Comment


      #77
      Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

      zo hier ga ik ook eens een stoeltje neerzetten keurig verslag hoor !
      Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

      Comment


        #78
        Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

        Hey , bedankt voor jullie reacties... Er is nog plaats zat!!!

        Zet jullie er maar lekker bij hoor!!!!
        Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

        Comment


          #79
          Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

          Zien er mooi uit boer! Echt wel een leuk soortje komt helemaal goed in je handen

          Comment


            #80
            Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

            wat een verslag kerel, toppie en ze gaan goed
            Wil je blowen, moet je het zelf growen

            Comment


              #81
              Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

              Smowkie & peacemaker, leuk om te zien dat jullie nog volgen.

              Dit is nog maar de start. We hebben nog een lange weg te gaan. Het is pas begonnen met sneeuwen, wel ineens een dikke laag van 10cm, maar nog tijd zat dus om van kerstbomen te genieten. Of waren het aardbeien... Of stond er nu kervel... en radijsjes.... ennneeuuuuuh.... Spliff's Strawberry dus


              Later vandaag (momenteel 0u55) alvast een nieuwe update!!!! Hopelijk tot dan!!!


              Enne, ook interessante dingen te zien bij de andere deelnemers, ga ook daar eens kijken....

              K1 SpliffContest

              Fl13r3flu1t3r


              HashiZall


              Maxican


              Groetjes,
              De Fruitboer


              Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

              Comment


                #82
                Wil je blowen, moet je het zelf growen

                Comment


                  #83
                  Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                  Fruitboer moet zeggen dat het er erg mooi bij staat .... ga even een stoel uit de schuur pakken schuif ik hem bij want hier kan ik nog heel wat van leren

                  Comment


                    #84
                    Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                    Je hebt me zo'n mooi roos kleurtje gegeven...

                    Met die nieuw schoentjes gaan ze knalle!!

                    grtz
                    Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
                    A friend with Weed is a friend Indeed

                    Comment


                      #85
                      Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                      Is er nog plaats in de herberg? Het is zeker heel leerzaam en is het soms de bedoeling dat iemand het precies na kan doen ofzo? alles is zo georganiseerd en elke waarde en hoeveelheid word mooi weergegeven. Wat ik ook zeker grote pluspunten vind is dat Fruitboer net als Vale zijn teksten in een groter lettertype zet, maar ook dat alle planten een nummer hebben gekregen. Ook veel foto's om alles toe te lichten, en ik heb eigenlijk nog geen gele bladeren gezien bij de planten.
                      Fruitboer veel suc6 en mogen de planten je smaken.

                      Comment


                        #86
                        Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                        Wat heeft een lettertype nu met een kweek te maken en een te groot lettertype word als geschreeuw gezien wat tot een ban kan leiden dus rook er nog eentje en geniet van de leuke plaatjes of koop een bril.

                        Comment


                          #87
                          Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                          Update 15 januari 2013:Zoals steeds pas beschikbaar om te lezen op de dag erna
                          13-1-15 Spliff's Strawberry overzicht.jpg
                          Op de twee bovenste foto's staan SB1 tot SB4, op de onderste 2 foto's zie je dan weer de 2de rij met SB5 tot SB8. Let ook op de tweeling, lijkt er sterk op dat deze 2 goeie dames zal opleveren.

                          Uiteraard ga ik het jullie daar niet mee laten doen, daarom gaan we nu plantje per plantje bekijken. Maar ik heb daaronder ook de voortgang die ze allemaal maakten tot nu toe netjes op een fotorijtje gezet. Je zal dan zien dat ze al redelijk snel, na het krijgen van de iets grotere voetjes, terug aan het groeien zijn.

                          Op volgorde van boven naar onder geeft dat dan volgende statussen:
                          13-1-15 Spliff's Strawberry 1.jpg 13-1-15 Spliff's Strawberry 2.jpg 13-1-15 Spliff's Strawberry 3.jpg13-1-15 Spliff's Strawberry 4.jpg 13-1-15 Spliff's Strawberry 5.jpg 13-1-15 Spliff's Strawberry 6.jpg13-1-15 Spliff's Strawberry 7.jpg 13-1-15 Spliff's Strawberry 8.jpg

                          Wat me vooral opvalt, is dat ze door het continu licht erg gedrongen blijven. Internodes super kort op elkaar, lekker bezig met hun vetakkingen. Overal zowat dezelfde vooruitgang, met kleine maar echt wel minieme verschillen. Hier en daar een rood bladstengeltje, maar das volgens mij nog niets om me echt zorgen over te gaan maken. Ik denk dat de zware overpot-dag er wel voor iets zal tussen zitten

                          Als we dan de foto's erbij nemen van de evolutie van deze eerste 15 dagen ben ik heel tevreden.



                          De groeiperiode van 1 januari tot 15 januari:
                          SB1 - Collage Voortgang 1-1 tot 15-1.jpg SB2 - Collage Voortgang 1-1 tot 15-1.jpg SB3 - Collage Voortgang 1-1 tot 15-1.jpg SB4 - Collage Voortgang 1-1 tot 15-1.jpgSB5 - Collage Voortgang 1-1 tot 15-1.jpg SB6 - Collage Voortgang 1-1 tot 15-1.jpg SB7 - Collage Voortgang 1-1 tot 15-1.jpg SB8 - Collage Voortgang 1-1 tot 15-1.jpg

                          Op die 15 dagen kregen ze tot nu toe maar 3x een deftige waterbeurt. Namelijk het voorwateren, 1x voor het verpotten en 1x na het plaats nemen in de grotere pot. Toen 0,4L per potje. Naar mijn mening gaat het hier al dikwijls mis bij vele starters. De douches zijn echt voldoende. Dit kan je zien op de volgende foto-bundel. Tijdens de 1 on 1 fotosessie van elke dame krijg je al een eerste indruk. Je verzet elke pot en voelt dan goed dat er echt nog wel een hoop vocht in die kleine potjes moet zitten. Na het terugplaatsen gaan we dat dus even na-meten. En uiteraard van het moment profiteren om ze nogmaals te gaan douchen met de beproefde formule.

                          13-1-15 Collage Na De Douche.jpg Onderaan de pot is het nog heel nat, naar het midden toe is het net ietsje droger, hier zitten momenteel de wortels. Dit is volgens mij dan ook ideaal. Met ze simpelweg af en toe een douche te geven door de dag, blijft alles netjes op peil en hoef je dus na het overpotten makkelijk een week geen watergift te plannen. Ook onder de hps is dat zo, maar dan moet je je potten afdekken om verdamping tegen te gaan. Ze gaan wel leker al zeg ik het zelf

                          Daarmee staan ze terug op hun plaats en is hun vertelseltje voor vandaag weer uit....



                          Maar het mijne nog niet... Dat was het dan wel voor de Strawberry's, maar zoals beloofd hou ik jullie ook op de hoogte van de evolutie van de andere dames die reeds met hun vruchten bezig zijn, en de dames die die ook onze Spliffertjes vergezellen.

                          Om te beginnen een nieuwe foto van Amnees, deze moet een der dagen naar een andere pot verhuizen maar door omstandigheden die jullie nog wel lezen wat verderop ben ik er nog niet echt uit. Maar ook enkele pic's van de Bubble mama's.


                          13-1-15 Amnesia.jpg 13-1-15 Bubble mama Links.jpg 13-1-15 Bubble mama Rechts.jpg

                          Ook zij krijgen voorlopig enkel douches. Ook bij hen laat de meter bij het checken duidelijk zien dat ze nog genoeg hebben aan het water van de laatste gift bij het overpotten. Binnen enkele dagen zal ik hier en daar wat gaan snoeien aan een van de bubble's. Er zal er echter 1 niet gesnoeid worden en naar de bloeitent verhuizen.

                          Waarom? Wel laat ons dan eerst een kijkje nemen bij die dames, dat maakt de uitleg er alleen makkelijker op.

                          13-1-15 Bloeitent overzicht.jpg,



                          foto 1:
                          Bubble gum links achter, tevens mama van de linkse in de groeikamer.


                          foto 2+3:
                          Overzicht


                          foto 4:
                          Bubble links vooraan


                          foto 5:
                          Toxic Berry 1 (staat links tussen de 2 grote bubble's)


                          foto 6:
                          Bubble Gummers (de al afgekeurde mama's)



                          foto 7:
                          Links Toxic Berry 2 en rechts mijn probleemkind dat er niet uit ziet, maar ondanks alle verwoesting en terreur die ik haar aandeed nog steeds mooie toppen produceert, ook een Bubble Gum
                          alvast een bedankje richting QnQ). De toxic zal dus zen eerste echte test naar alle waarschijnlijkheid tijdens de buitenteelt dit jaar hebben. Er zijn dus al 2 plaatsen vrij gekomen in de bloeitent.

                          Inderdaad, met de Bubble's in volle bloei, moeten ze er onmiddellijk uit, geen risico op zaad in men bubble
                          ....

                          Op de foto's is het echter niet zo duidelijk deze keer, omdat ik zoveel foto's in het verslag verwerk maak ik de collage's, anders krijg ik ze er nooit allemaal op. Dit heeft ook als gevolg dat sommige foto's kleiner of groter worden weergegeven en dit resulteert soms in een iets mindere kwaliteit, mijn excuses daarvoor. Voorlopig nemen deze plaats bij de Harbinger man op de vensterbank. Ben nog even aan het bekijken wat er mee aan te vangen...

                          13-1-15 TB1 - Mannelijk.jpg13-1-15 TB2 - Mannelijk.jpg
                          Als je goed kijkt kan je in de oksels de kleine balletjes zien, op de 2de collage veel beter zichtbaar...


                          (Dat is trouwens een vast ritueel hier, na de watergift, vatje uitspoelen en terug gevuld in de kweekruimte zetten zonder de stop er op zodat de chemische stoffen van het reinigen kunnen uitwasemen tegen de volgende gift). Afhankelijk van de dame, zal ze dan binnen 1, 2 of 3 weken omgaan...

                          De intentie was oogsten op +-25 a 30% amber, maar we zullen zien of ze nog zo lang blijven staan. Door de plaatsen die vrijkwamen zal er alvast een verhuisje plaatsvinden. Met 15 dagen voorgroei op dit moment is het misschien al wel eens tijd om de eerste 2 strawberry's naar de bloeitent te verhuizen. Maar daar gaan we nog eens over slapen, had er liever 4 per keer verhuisd... Maar dan moet ik er 2 erg vroegtijdig gaan omhalen. Voor probleemkindje zou ik dat niet zo erg vinden. Ben al blij dat ze zelfs nog toppen maakte, maar de andere 3 hebben nog wel potentieel. Zat te denken om de 2 mindere bubble's maar een week te spoelen en dan al te oogsten, dat geeft dan 4 vrije plaatsen tegen het weekend. Bwah we zien wel, eerst eens over denken....

                          Om af te sluiten wat snoepjes uit de bloeitent , deze buds staan 49 dagen ver in hun 63 dagen durende bloei Ze beginnen beetje per beetje de bruine haren te laten zien. Sorry voor de hps, zal jullie later wel verwennen met mooie budshots van de aardbeien.

                          13-1-15 Bubble budshots.jpg
                          Bubble gum links achter in de tent (uitgz. foto rechts onderaan, dit is de bubble rechts achteraan in de groeitent)


                          Dan rest er mij niets anders dan af te sluiten met de klassieker...

                          Dat was het dan weer, ik zie jullie volgende keer...




                          Enneuh, bedankt voor de sterretjes


                          Last edited by Fruitboer; 16 January 2013, 13:03.
                          Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                          Comment


                            #88
                            Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                            Blijkbaar is fliere der vandoor en is er 1 concurrent minder, heel triest... al weet ik het fijne er niet van....
                            Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                            Comment


                              #89
                              Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                              Lokes m8 ,

                              ziet er hier netjes uit hoor

                              Doe zo verder !!

                              Groetjes
                              Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                              Comment


                                #90
                                Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                                Vanavond update tijd!!!!!!!!!!!!!!

                                (uitgesteld door onverwachte omstandigheden)
                                Last edited by Fruitboer; 19 January 2013, 20:44.
                                Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                                Comment

                                Bezig...
                                X