Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

    Ook even de andere gestarte mededeelnemers promoten want de competitie doet toch ook zijn best!!!!!!!

    Het niveau van de deelnemers tot nu toe mag vast en zeker niet onderschat worden want ook hun verslagen zijn tot vandaag pareltjes, en elk met zen eigen aanpak. Prachtige keuze van de organisator Spliff Seeds!!!!

    K1 SpliffContest

    Fl13r3flu1t3r

    HashiZall


    Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

    Comment


      #32
      Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

      ...........d'r gaat iemand voor de hoofdprijs
      Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
      Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

      Comment


        #33
        Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

        K vind dat jij maar een rare benaming hebt voor pareltjes, toch bedankt eh..

        Netjes hier ga zo voort.

        Comment


          #34
          Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

          stoel staat er bij fruitboer

          Comment


            #35
            Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

            Update 3 januari 2013:

            Welkom nieuwe volgers, veel leesplezier!!!!

            Hier zijn we weer, ditmaal met slechts een korte mini - update. Er valt nu eenmaal niet veel te melden in dit stadium van de kweek. Buiten de lichtbalk die elke 2-3 dagen een schakel omhoog gaat voor de Bubble's en ik mag puzzelen met potten, schotels en dvd doosjes om alles op hoogte te krijgen. Omdat er tot noch toe weinig strek in zit ben ik ook zinnens over te schakelen naar 18/6. Dit omdat ik in de bloei-tent overgeschakeld ben op de lumen-booster, 2 weken eerder dan voorzien. Wat dan weer een beetje meer verbruik oplevert. Dit verbruik kan ik met de TL balk, die momenteel 6u extra brand, compenseren. Zo kan ik men verbruik wat stabiel houden, want goedkoop is elektriciteit niet meer de dag van vandaag.

            Omdat ik vind dat ze er sterk genoeg uitzien heb ik beslist de couveuses te openen en de dekseltjes te verwijderen. De RLV is immers niet zo belangrijk bij kweek uit zaden en ik wil vermijden dat er te veel strek op zou komen. Zonder de deksels kunnen ze immer veel dichter bij de lampen geplaatst worden.
            Morgen zullen ze ook een rij opschuiven en nemen ze plaats achteraan in de groeikast. Voorlopig heb ik ze nog terug vooraan gezet, morgen moet ik aan de slag met de Bubbles en zal alles wederom verhuizen. De lampbalk zal minimum 10 cm omhoog moeten omdat de bubble's respectievelijk 11L,15Len 2x 18L voeten aangemeten zullen krijgen en een pak hoger zullen uitkomen.

            Voorlopig geeft dit dus volgend uitzicht

            Spliff's Strawberry - Collage 3 januari 2013 - XXX.jpg

            De meeste zijn begonnen aan hun 2de setje gekartelde bladeren, ze gaan dus allemaal redelijk netjes gelijk op. Ook de tweeling doet het netjes, al lijkt dat kleinere zusje niet echt een wonder der natuur te heten. Lijkt meer op een mislukking. Ik laat haar er nog even bij staan om te zien wat er van komt. Mijn eerste vaststellingen omtrent het TL licht in de groeikast is toch dat bij zaadjes de ontwikkeling iets trager gaat dan onder de HPS. Maar het kan ook zijn dat ik wat ongeduldig ben :-p


            Neem ook een kijkje bij de gestarte collega's!!!!!!

            K1 SpliffContest

            Fl13r3flu1t3r


            HashiZall


            Maxican


            Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

            Comment


              #36
              Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

              Weeral een mooie collage! succes met de kleintjes!!

              grtz
              Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
              A friend with Weed is a friend Indeed

              Comment


                #37
                Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                proper hoor , doe zo verder !!

                benieuwd wat er van die tweeling gaat worden

                groetjes
                Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                Comment


                  #38
                  Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                  EN GAAAN!!!
                  STOELTJE GESZET!

                  SUCCES
                  Alien contest FrankVLD , Grapefruit Outdoor 2012klik hier

                  :alienstoned:​← klik hier


                  sigpic

                  Comment


                    #39
                    Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                    jupla ben ook benieuwd naar de tweeling?
                    zetten altijd een stoel bij maar ga mij er nu een beetje bij leggen
                    zalig geef maar gas

                    Comment


                      #40
                      Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaat aardbeien growen!!!

                      Update 6 januari 2013:

                      Spliff's Strawberry - Collage 6 januari 2013 - XXX.jpg
                      Zoals je kan zien op de eerste foto in het overzicht is ook de tweeling nog in leven. Dus die gaan we toch ook een blik van nabij gunnen met een foto voor en na de douche. Het is en blijft een speciaaltje en de eerste keer dat ik zo iets mag zien. Ondertussen begin ik me toch af te vragen wat er mee te doen. Ik had gedacht dat er eentje wel redelijk snel de geest zou geven, maar niets is minder waar. Wanneer ze verhuizen naar grotere voeten zal ik dus moeten kiezen om ze samen te laten staan, of chirurg te spelen en de tweeling te gaan scheiden door tussen de 2 stammetjes het medium door te snijden (wat volgens mij ook niet goed komt). Maar das voor later, in tussentijd kan ik ze toch maar bewonderen. Ik heb hier nog ergens een grote bak van +-50L staan waar ik gaten onderaan in boorde om 2 planten in te zetten toen ik potten te kort kwam, met deze grote voet zou het ook nog goed komen denk ik. We zien nog wel wat dat gaat geven.

                      Spliff's Strawberry - De tweeling 6-1-13 - NO TEXT.jpg
































                      Omdat deze volgende week naar grotere voeten verhuizen, en er ook plaat moet zijn in de groeikast om alles te zetten, heb ik dus plaats moeten maken. Er was alvast 1 vrijwilliger om de groeikast te verlaten. Deze blonk uit in voorbloei maken, maar niet degene we graag zien. Een van de Harbingers is een mannetje en is dus met onmiddellijke ingang de toegang geweigerd. Wel zal ik hem nog even op de vensterbank laten staan. Ben wel benieuwd en met enkele bubble gummers in bloei kan ik misschien een paar knopjes bestuiven. Maar eerst al is kijken of die de vensterbank overleeft.

                      Af te werken foto's3.jpgTB & HB - De overblijvers - 6-1-13- XXX.jpg

                      Er blijft dus nog 1 Harbinger en 2 Toxic Berry over, deze laten nog geen geslacht zien dus we gaan deze overpotten naar een 11L pot en naar de bloeitent verplaatsen. Ook van de Bubble Gummers dienen er 2 te verdwijnen naar de bloeiruimte, dit in een 15L en een 11L pot, verschillende maten om nadien te kijken of deze nog vol geworteld geraken. De andere 2 worden wat bijgeknipt en in 18L potten gezet. Met grotere voeten nemen ze dan terug plaats in de groeikast. Uiteraard heb ik tussen de werken door wat foto's genomen:

                      TB & HB - wortelvorming - 6-1-2013.jpgBubble Gummer collage - 6 januari 2013.jpgOverpotten bubble gummers.jpg

                      Na al dat harde werk staat er dus momenteel alles bij zoals op de laatste 2 collage's.

                      Spliff's Strawberry - Collage groeikast 6 januari 2013 - XXX.jpg

                      In de groeikamer staan nog 2 bubble gummers die ik serieus kort geknipt heb, dat kan je zien op de foto rechtsboven en de Spliff's Strawberry die rustig zen ding doet. Waneer de Strawberry's naar de bloeikamer verhuizen hangt in de eerste plaats van hun af. Maar ik heb nu al wat moeten proppen om alles er in te krijgen..... De bubbles moeten nog een kleine week of drie + weekje spoelen en de Harbinger en de Toxic berry zullen ook wel geen drie dames zijn, meestal valt dat wel tegen als je er maar een tweetal van een soortje ontkiemt. We zien wel. Achteraan op de foto's de Bubble's, en vooraan de nieuwe logee's.

                      De bloeitent - 6-1-13.jpg

                      Last edited by Fruitboer; 7 January 2013, 00:25.
                      Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                      Comment


                        #41
                        Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                        Mag ik jou erop attenderen dat het inmiddels 7 januari is..

                        Je stopt er teveel tijd in pik, chapeau!

                        Comment


                          #42
                          Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                          Ben begonnen met typen op 6 januari :p

                          Heb je het gezien fliere, kan al net zo goed proppen als jij :p
                          Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                          Comment


                            #43
                            Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                            Hey Fruitboer,

                            Leuk topic, een plezier om te lezen
                            Succes met de aardbeien!

                            Grtz

                            Comment


                              #44
                              Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                              Doe je goed fruitboer ben ook erg benieuwd naar je soortje qua smaak, maar dat zal nog ff duren, knallen maar

                              Comment


                                #45
                                Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                                7 januaari
                                Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

                                Comment

                                Bezig...
                                X