Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

    Korting op 420shop
    Spliff's Strawberry
    Voorwoord:
    Voor we starten is een klein dankwoord aan de orde. In eerste instantie aan JD die ons allemaal een platform geeft om onze hobby toe te lichten, en uiteraard aan Spliff seeds (
    http://www.spliffseeds.nl/ ),

    Disclaimer:

    die zich storen aan dit verslag, of aanstoot nemen aan uitspraken of het eventueel illegaal zijn van dit onderwerp in hun land, hebben de vrijheid om dit verslag al dan niet te lezen en kunnen zichzelf vrijwaren door nu verder te klikken. Ik behoud het recht aanpassingen en wijzigingen door te voeren in dit verslag wanneer nodig.

    Wat gaan we testen:

    Wel, zoals de titel het al zegt, de Spliff's Strawberry: 80% Sativa en 20% Indica genen

    Spliff's Strawberry - Collage verpakking - XXX.jpg
    (Ineens ook eerste foto's er op)

    Genotype:
    Strawberry Cough x Skunk en Jack Herer. Een romig aroma van verse bessen met een hazy ondertoon.
    Effect:
    Overweldigende en stijgende klassieke Sativa high
    Medische waarde:
    Algemene pijnbestrijding - chronische pijn
    Medicinale stam met een geneeskrachtige werking tegen angst en depressie.
    THC - gehalte:
    Hoog
    Beschrijving:
    De afkomst van de strawberry strain vind je in het Noord-Oosten van de Verenigde Staten. Een hele speciale Sativa, met keiharde toppen die volledig bedekt zijn met trichomen. De calyx hebben een ronde vorm en zijn niet druppelvormig zoals gebruikelijk. Een lang en slanke vertakte plant, overwoekert door grote keiharde toppen. Voor een Sativa dominante plant heeft ze zeer dichte, harde, en compacte toppen. Niet overdreven veel bladeren, bovenin zeer kleine, en de grotere bladeren onderaan. Dit maakt haar makkelijk en snel te knippen.

    Wij adviseren vier tot vijf weken groei onder een 24/0 lichtcyclus. Na overschakeling naar 12/12 laat ze heel traag haar bloemen zien. Ze heeft echter een bloeiperiode van slechts 8 weken. Doordat ze een sterk vertakte plant is, is ze ideaal voor SCROG of SOG. Ze rendeert goed op elk medium. Ook buiten of in kassen zal ze een meer dan behoorlijke oogst opleveren. Binnen- of buiten, ze zal zichzelf volledig bedekken met lange harsklieren. Opletten met voeding want ze is heel voeding - gevoelig!!!

    Strawberry is een frisse en zoete stam. Een typisch
    fruitig en tropisch aroma, doch niet te scherp, een sensatie van frisse en fruitige bloemen. Zoals een vers bloemenveld in de lente. Ze is ideaal om discreet te telen. Er kan een variatie in smaak en geur voorkomen. (3 phenotypes), uitgaande van bessen, pompelmoes met ananas, tot een duidelijke en diepe aardbei smaak.
    Dankzij haar Haze roots (Jack Herer) heeft ze een "mindblowing", overweldigende psycho-actieve high die je lachend achterlaat, ook krijg je er de "crunchies" van. Perfect om van te genieten bij een rustig muziekje.

    De Set - up:

    Medium en voeding:
    Spliff's Strawberry - Voedingslijn & medium - XXX.jpg
    klik foto voor
    vergroting!
    Voeding: De volledige lijn van Gout (www.goutholland.com). Dit is bio voeding die zen werk heel goed doet, en hier al bewezen heeft wat ze kan. Voedingschema komt in een latere fase aan bod.

    Medium: 18L.
    GOUT Gb (basis):
    NPK-MG : 15 - 4 - 19 - 4
    Sporenelementen

    GOUT WG1 (Wortel en groeistimulator):

    Zeer krachtige wortel en groeistimulator, die ervoor zorgt dat de plant of stek makkelijk aanslaat en groeit.

    Zorgt voor een optimale benutting van de voeding en een uitgebreid haarwortelstelsel.

    Verbeterde weerstand en bescherming tegen wortelsschimmels en ziektes.

    GOUT Bs2 (Bloeistimulator):

    Bs2 is een bloeistimulator, gegeven vanaf de zichtbare bloei, die zorgt voor een weelderig bloemenveld.

    De stimulator bevat alle nodige stoffen die de plant in deze periode nodig heeft om wijd en dik te vertakken, zodat ze veel en dikke vruchten kan maken.

    tevens heeft Bs2 een positieve invloed op de weerstand.


    Biologische topharder, voor de laatste drie weken van de bloeiperiode.

    Th3 staat garand voor grote harde toppen met veel meer kristallen.

    GOUT Zym (Enzymen)
    Krachtige bodemverbeteraar voor het stimuleren van het micro - biologisch leven in je potten.

    De enzymen in Zym zetten dood wortelmateriaal versneld om in mineralen en suikers.


    Kweekruimtes:

    Groeiruimte:


    Bloeiruimte:
    De bloei zal gebeuren in een homebox silverline 1000 x 1000 x 2000mm
    ( L x B x H ).
    *** Foto's en meer info van deze ruimtes zullen sowieso aan bod komen in de loop van het verslag, dus nog even geduld.

    Het kweekverslag:

    28 december 2012:

    Spliff's Strawberry - Maken van de kiempotjes - XXX.jpg
    *** Er kruipt een beetje werk in, maar voor de kleine hobby-kweker is dit zeker en vast een geschikte oplossing voor stekken en kiemen.***

    Nu onze kiempotjes klaar zijn, zijn we klaar voor onze volgende stap in het proces, namelijk onze potjes afvullen en alvast inwateren. Dit vereist een aantal specifieke maatregelen die je best bij het begin van elke ronde kunt hernemen. Zo is mijn voeding gebaseerd op Ec waarde, dus is het ook belangrijk om te weten wat de waardes van je water zijn na het toevoegen van je voeding. Je kan namelijk niet lulkraak geloven wat er op de fles staat. Daarom dus METEN = WETEN en dat begint bij netjes werkende metertjes.

    We gaan dus onze metertjes opnieuw ijken (calibreren) voor we starten.

    Nu kunnen we dus met een gerust gemoed aan het vullen van de potjes en het inwateren beginnen.

    Hier ga ik de potjes gewoon tot aan de rand van de tape vullen met HUBO - aarde. Ik duw de aarde redelijk vast, ik wil niet dat de dames het te gemakkelijk krijgen. Potjes gevuld, dus tijd om die aarde nat te maken. Hiervoor gaan we eerst het kraantjeswater nameten om een eerste indruk te krijgen van de basis - waarden. Waarna we 1/1000 Wortel- en groeistimulator (WS1) toevoegen, en uiteraard het zaakje gaan afzuren. Ik water de potjes voor en de rest gaat in de plantenspuit voor de dagelijkse douche van de andere groeiers.

    Spliff's Strawberry - Collage aanmaken voedingswater - XXX.jpg

    We geven elk potje een nummer, we willen tenslotte alles van kortbij kunnen volgen. Om gaatjes te prikken gebruik ik de achterzijde van een boortje met een diameter van 6mm. Ik maak deze ongeveer 1,5 cm diep. In elk gaatje mikken we een zaadje waarna er wat verse aarde over het gaatje gaat. Elk potje nog eens nat spuiten met de plantenspuit en de couveuses gaan toe.

    Spliff's Strawberry - Collage gezaaide seeds - XXX.jpg

    Nu kunnen ze hier natuurlijk niet blijven staan dus gaan we er mee naar hun thuishaven voor de komende weekjes. We zullen de groeikast eens opzoeken. Zoals reeds eerder vermeld heb ik deze zelf gemaakt uit 18mm mdf. Ik ben een goeie ontwerper/tekenaar, en kan goed uit de voeten met metaal en hout. Maar schilderen kan ik niet, dus aub, geen commentaar op het luizige schilderwerk, en het gebruik van de verkeerde verf. Ooit, zal ik hier nog wel eens een nieuw laagje op zetten met latexverf, maar deze overschotten moesten eerst opgebruikt worden van de vrouw des huizes.

    Ze staan op hun plaats, het startschot werd gegeven op 28/12/12 omstreeks 22u. De andere plantjes zullen in latere stappen ook wel hier en daar een woordje uitleg krijgen. Maar om toch alvast een sluier op te lichten, de 4 grotere zijn de bubble gummer (Female Seeds) stekken die in dezelfde couveuses het levenslicht zagen en een zware reveg achter de rug hebben. De 4 kleinere plantjes zijn 2x Toxic Berry en 2x Harbinger (Omni - Seeds en een knipoog naar Hjm). Zo we zijn er mee vertrokken en met wat geluk krijgen jullie straks nog een eerste update achter de kiezen.


    Spliff's Strawberry - Collage in de groeikast - XXX.jpg
    Wachten op de eerste tekenen van leven.... Wie zet zen stoel en wacht mee met mij????






    Last edited by Fruitboer; 1 January 2013, 16:16. Reden: Lees disclaimer
    Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

    #2
    Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

    lokes M8

    wat een Intro !!! kon het ni groter :d

    ben blij dat je gestart bent !!

    Mijn Hangmat hangt :p

    Groetjes en keep it green m8

    tijd om te knallen
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

    Comment


      #3
      Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

      Had wel verwacht dat je de eerste zou zijn, als je ctrl + scrollen uitvoert kan je heel makkelijk in en uit zoemen, op mijn scherm (browser chrome) komt dit op 100% heel netjes uit. Wees welgekomen zo dadelijk ga ik alvast eens een kijkje nemen of er al leven in zit na +- 21uur in de aarde.
      Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

      Comment


        #4
        Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

        Ik ben van de partij man! Je hebt echt wel een knallend en uitgelikte startpost!
        Dit beloofd man, succes gewenst!

        Comment


          #5
          Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

          Mooie intro succes deze ronde

          Comment


            #6
            Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

            goed begin ist het halve werk suc6 met de aardbeitjes kerel me stoeltje staat

            Comment


              #7
              Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

              Das tenminste een goede start, en dat is idd een goed begin.

              Maare...je had wel ff die tochstrip bij je deur er recht op mogen plakken, en ik zie daar ergens rechts dat je een stukje bent vergeten te schilderen

              Succes de ronde en stoel is gezet!

              Comment


                #8
                Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                Jesus heb je nu kramp aan je klauwen zekers??

                Mooi mooi suc6 en 7 eh.

                Comment


                  #9
                  Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                  Hey, hey, allemaal en welkom.

                  Even terzijde, de grote van letters maakt alles in proportie, als het allemaal wat groot lijkt duw je even ctrl in en scroll met je muis. Je zal zien als je dan wat uitzoemt dat alles perfect in proportie is en netjes uitkomt. Ik kies hiervoor zodat mijn posts opvallen en het voor de mensen makkelijker lezen is als ze enkel interesse hebben in het verslag.

                  @ CannaRebel Die tochtstrip hangt met rede wat naar binnen. Als je de deuren sluit moet je dat houten plankje in het midden verdraaien om de deuren vast te klemmen, als die strip volledig op de buitenzijde kleeft krijg ik dat plaatje er niet goed over gedraaid, t'is allemaal nipt en low budget, had ook 2 schuifsloten kunnen halen, maar zo werkt het ook.


                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  Oorspronkelijk geplaatst door fl13r3flu1t3r View Post
                  Jesus heb je nu kramp aan je klauwen zekers??

                  Mooi mooi suc6 en 7 eh.
                  Last edited by Fruitboer; 30 December 2012, 01:52.
                  Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                  Comment


                    #10
                    Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                    van een start gesproken zeg, succes fruitboer
                    Wil je blowen, moet je het zelf growen

                    Comment


                      #11
                      [/QUOTE]


                      Als je tijd zat hebt !! en 1 maand later start !! zouw het maar erg zijn he dat het dan op niets zouw trekken !! hehe

                      Tevens had ik het kunnen denken he dat er weer 1 iemand lastig moest gaan doen

                      Doe zo verder m8

                      I Like It
                      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                      Comment


                        #12
                        Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                        Comment


                          #13
                          Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                          Mooie start! Su6 met die aardbeitjes van je !!

                          Grtz!!
                          Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
                          A friend with Weed is a friend Indeed

                          Comment


                            #14
                            Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                            Mijn stoel staat, succes man (mooie intro by the way)



                            Eerste kweek.... je weet zelf!
                            Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                            The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                            Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                            sigpic

                            Comment


                              #15
                              Re: Stoppen met blowen, Fruitboer gaan aardbeien growen!!!

                              veel belovend intro... me stretcher is uitgeklapt veel suc6 deze ronde

                              Comment

                              Bezig...
                              X