Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x anesthesia's en 2x mixed kush...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    ze zagen er goed uit

    nu inneens 17uurs nadat ik gisteren de foto's heb getrokken ga ik weer een eens een kijkje nemen bij de dames en wat zie ik...????

    een serieus magnesium gebrek,ik dacht eerst dat het mss door de paarse onderkanten kwam maar ik toen zag ik inneens ook dat de kush'es het beginnen te krijgen? direkt eens voor wat bitterzout gaan zien dan...

    ik weet dat in batmix niet heel veel magnesium inzit,maar nu al een tekort zou wel snel zijn! normaal krijg ik het in week 3 a 4... en nu inneens na 11dagen al!

    hier een picca van de anesthesia,



    en hier een kush die het begint te krijgen,


    grtzzz

    Comment


      #47
      zeg haze, ik heb dat ook met mijn master kush 1 plant die vouwde zich alleen einde van de avond helemaal om de lamp heen maar bij jou is het nog erger

      Comment


        #48
        Haze, als ik eerlijk mag zijn denk ik niet dat het een Mg-gebrek is. (niet alles wat fout gaat met de batmix heeft te maken met Mg he ). Wat wel kan is dat ze wat overbemest zijn want die batmix heeft verdomd veel voedingsstoffen, teveel zelfs. Vandaar die gele blaadjes gok ik... Je kan er niet veel aan doen eigenlijk. Zou zeker geen voeding beginnen geven ofzo, kan het alleen maar erger maken. Wat je wel kan doen is preventief wat MgSO4 (bitterzout, Engels zout, Epsom zout, Magnesiumsulfaat) bij de apotheek gaan halen en reeds 1 koffielepel per liter water geven, kwestie van te voorkomen (= beter dan genezen!).

        Veel succes!

        Comment


          #49
          Ik had magnesiumtekort en dat zag er toch anders uit Kleine plekjes op men bladeren waren dat, precies of er was een stukje vanaf geschaafd. Later werd dat plekje dan geel-bruin. Met overpotten was het probleem opgelost.
          Hier ziet heel het blad geel. Kan idd overbemesting zijn.

          Comment


            #50
            ik heb net een halve kilo bitterzout gaan halen bij de apotheek (15euro)
            en overbemesting was mijn 2de gedacht maar ik heb nog geen voeding bijgegeven ofzo en ik heb het nog nooit zo erg gehad op 11dagen...

            maar ik ga nu eens 1liter water maken met 1 koffielepel bitterzout en dan zullen we zien!

            is er een mogelijkheid om voeding uit de grond te halen ofzo?

            grtzzz

            Comment


              #51
              Voeding uit de grond halen gaat niet echt nee. Tenzij je liters water erdoor gaat spoelen maar dat is onbegonnen werk. Ik zou nog geen bitterzout toevoegen, of misschien in kleine hoeveelheden zoals je daar zegt kan wel. Terugpotten zal moeilijk gaan maar je kan het altijd proberen, al weet ik niet ofdat het nuttig is. Ze gaan er heus wel doorkomen. Maar nu absoluut NIETS van voeding geven!

              Komt in orde!

              Greetzzz

              Jona

              Comment


                #52
                nee voeding zal ik al zeker niet bijgeven,dan zijn er zeker aan denk ik...

                en ja ik ga gewoon eens een hele kleine hoeveelheid toevoegen voor te zien of er beterschap komt en als dat niet gebeurt wacht ik nog ff af...

                echt kut ja,net voor de bloei ingingen,nu wacht ik nog wel ff voor ik ze in de bloei zet!

                merci voor de antwoorden allemaal...

                edit: dit heb ik nog op het web gevonden!

                vergelen wil zeggen dat er meer chlorofyl wordt afgebroken dan er wordt geproduceerd. in het midden van een chloroplast zit een magnesium-atoom. het klopt dus dat vergelen bijna altijd met een magnesium probleem heeft te maken. let wel op dat dit niet altijd op een tekort aan magnesium in het medium hoeft te zijn. 9 kansen op 10 kunnen de xwortels gewoon geen Mg opnemen: overvoeding of te nat.

                te veel lummen kunnen kleine plantjes (vooral stekken) echter ook doen vergelen. het bladgroen kan nog niet tegen extreme lichtintensiteit waardoor er fotolyse optreed van het chlorofiel en een reproductie niet mogelijk is...

                je merkt dt de blaadjes ook wat slapjes hangen... wat wijst op een slechte opname van water en opgeloste stoffen... oorzaak weeral te nat of overvoeding...

                grtzzz
                Last edited by haze'o'lator; 25 December 2008, 15:24.

                Comment


                  #53
                  Dus is het eerste probleem de overvoeding en niet het Magnesiumprobleem . Da's het addertje onder het gras he. Een puur Mg-tekort gaat gepaard met van die bruine vlekjes TUSSEN je bladnerven op je middeloude bladeren. Dus aan je overvoeding werken lijkt me aangewezen . Gaan doorspoelen kan misschien helpen maar dan ga je het weer heel nat gaan maken. De keuze ligt bij jou. Als je ze nog wat in groei laat dan gaan de plantjes er zich wel doorslaan hoor. Eenmaal ze groter zijn kunnen ze wel wat hebben, die sterke planten van ons .

                  Greetzzz

                  Jona

                  Comment


                    #54
                    gewoon je potten doorspoelen heb ik ook weleens gedaan en is wel te doen hoor zoveel zijn het niet
                    2 joints in the morning, 2 joints in the afternoon
                    http://i21.photobucket.com/albums/b2...r/bazecopy.png

                    Comment


                      #55
                      Je kan ze bijvoorbeeld in de douche zetten en ze om de beurt met de sproeier doorspoelen, werkte prima bij mij. Half uurtje uit laten lekken, weer terugzetten en even een dag of twee geen water geven. Je blad zal wel wat gaan hangen maar daarna moet het weer rechtop gaan staan.

                      Bij mijn Anesthesia's had ik trouwens geen paarse onderkant maar misschien zegt dat niets

                      Greetzz

                      Comment


                        #56
                        ja ik ga dat eens proberen,als het dan niet lukt gooi ik ze weg en ontkiem ik wel nieuwe! dan begin ik ook niet meer op batmix... dan zal het op zaai en stekkengrond zijn ofzo!

                        thx voor de reply's ik hou jullie op de hoogte...

                        grtzzz

                        Comment


                          #57
                          no worries, had ik ook bij de mijne, en vanzelf is de plant nu binnen aanzienlijke tijd meer voedingstoffen uit de grond nodig, en lost dit zich (in mijn geval wel) vanzelf op.

                          gewoon water blijven geven, mooie sterke plantjes die kushes, jammer dat ze bij mij niet echt hard groeien.

                          greetz

                          Comment


                            #58
                            ik twijfel eraan,de bladeren blijven geler worden en ook de nieuwe bladeren beginnen het te krijgen!

                            morge zal ik nog wel eens wat foto's posten...

                            grtzzz

                            Comment


                              #59
                              Denk dat je plantjes te nat (ge)staan hebben, en wat is je LV?

                              Comment


                                #60
                                te nat al zeker niet,ze krijgen 150ml per 6planten,ik geef langst onder water in een bak! dus ze kunnen drinken wat ze willen maar teveel zou al wel gek zijn...

                                en mijn lv ligt steeds tussen de 40 en 50%! dus ook genoeg... ik vermoed dat het gewoon aan de batmix lag of anders aan een gebrek aan frisse lucht omdat ik in een droogbox aan het kweken was doordat mijn homebox gecrasht was!

                                maar ik heb gistere een nieuwe gaan halen dus als het probleem nu binne een weekje weg is heb ik al weer wat bijgeleert want dan kwam het door een gebrek aan frisse lucht...

                                en anders moest ik mijn kutmeters nu eens terug vinden kon ik de drainage van de potten is meten en dan wist ik ook direkt of het overvoeding was ofniet maar met mijn stoned zijn altijd weet ik niet meer waar ze staan!

                                grtzzz

                                Comment

                                Bezig...
                                X