Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ergo's kweektentje 2016/2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

    Even goed nevelen. Stuifmeel gaat dood als 't nat wordt.
    Doe je er een druppie voeding in hebben ze er nog wat aan ook.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #47
      Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

      Ok doe ik bedankt!!!
      verslag 1, verslag 2

      Comment


        #48
        Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

        Hoi, 1 van de incredible bulks blijft langzaam van onderuit geler worden, de andere is terug ok, lijkt stikstoftekort. Nu is die reeds verpot, en kreeg ie tegenover de anderen wat extra stikstof maar word rustig verder geel onderaan. De ph klopt, te nat denk ik niet, klimaat is ok,... Een eind minder voeding/water gaf geen oplossing, iets toevoegen ook niet. Ik plaats straks ff foto ervan, mss weet iemand anders raad. Kan een bepaalde soort extreem meer nodig hebben? Anyway eerst foto, wie weet heeft het helemaal niks met stikstof te maken. Had ze eigenlijk graag verpot en in bloei.gezet maar de 10l zijn nog niet volledig doorgeworteld dus ff geduld zodat k ze niet beschadig...
        verslag 1, verslag 2

        Comment


          #49
          Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

          Nja, 10L is ook te groot als "tussenpot".
          Beginnen op halve liter potjes, en daarna naar de eindpot.
          Een tussenpot is bijna altijd te groot omdat het vrij lang duurt voor 10L goed vol zit, dan ben je nog wel een paar weken verder.

          Als je een plantje verpot hebt, dan hoef je dus weer een tijdje geen voeding te geven. (weekje op lightmix)
          Dat geel zal dus toch wel van te nat staan zijn denk ik.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #50
            Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

            Ja dat te groot heb je 100℅ gelijk, khad beter weekje gewacht en direct in de 20l. Nuja weer een les geleerd.
            Zal die ene gele es een waterbeurt overslaan, vond de pot niet speciaal zwaar maar heb me hier eerder in vergist. Watergift blijft wat gokken voor mij.
            Bedankt voor het advies! Ik overweeg ze in de 10l in bloei te zetten. Zitten er weekje in ongeveer, en 8weken in 10liter is doenbaar. Want een paar weken wachten en dan pas de 20liters... dan groeien ze mn tent uit tijdens de bloei. Zal er es een nachtje over slapen en deze avond als tlicht aangaat foto nemen.
            verslag 1, verslag 2

            Comment


              #51
              Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

              De foto van de jongelingen is er ng niet. Maar na een weekje kon de pineapple express reeds de weckpot in om te curen. Geen slecht resultaat voor een auto onder 400watt. Ikzelf ben tevreden alvast! Ieder kweekje gaat de opbrengst iets omhoog en "voorlopig" op het zicht alsook de kwaliteit. Ze zien er minder bladerig uit en compacter dan eerdere kweekjes met meer thc productie. Nu nog hopen op smaak. Qua geur vind ik m wat richting og kush gaan. Als straks de og naar annanas ruikt... khad labels, maar ook een vriendin die ze verplaatsen grappig zou vinden. Wat me wel opvalt is dat iedere auto telkens opnieuw een bepaalde geur heeft die terugkomt. Is dit het ruderalis deel in allen?
              IMG_20161111_171444.jpgIMG_20161112_135354.jpg
              Last edited by ergonaut; 12 November 2016, 19:58.
              verslag 1, verslag 2

              Comment


                #52
                Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                De jonge dames..
                IMG_20161113_184732.jpgIMG_20161113_191632.jpg

                Spannend, tvoelt vreemd dat dat ding erboven hangt, ben benieuwd wat het resultaat word en hoe k deze ga doorploeteren, recent is er ontdekt dat ik een rug/nek probleem heb waardoor ik nu 2 wekelijks naar het hospitaal moet. Ben benieuwd of mn rug het voorovergebogen zitten hiervoor zal volhouden. Toen k dit plande had ik dit namelijk nog niet. Heb alvast wat leuke pijnstillers klaar heh
                Last edited by ergonaut; 13 November 2016, 18:30.
                verslag 1, verslag 2

                Comment


                  #53
                  Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                  Dat weerhoudt mij ook van scroggen, lijkt me niet fijn voor je rug
                  Succes ermee, hopelijk knapt je rug op!

                  Comment


                    #54
                    Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                    Oei das minder, sterkte met je nek/rug
                    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                    2016 - Greyvol's buitenkweek
                    2017 - Santa Maria van Space Cees

                    Comment


                      #55
                      Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                      Dankje,
                      simpel uitgelegd zijn mn spieren in nek/rug 90% zwakker dan van de gemiddelde persoon en zo een 50℅minder beweeglijk. Ondanks werken in bouwsector sinds mn 13 ieder weekend, vakantie,... En later full time (nu 31). Nu moet ik die spieren proberen versterken wat betekend met zwakke rug werken, heffen,..+ ziekenhuis training. Waardoor Ik met constante spierkrampen, ontstekingen en hoofdpijn loop. Dit zou na enige maanden moeten beter worden eens mn rug terug wat kracht heeft. Nuja de spierontspannende werking van ons plantje heeft zn nut al bewezen hier. Het hospitaal wil me telkens een of andere valium benzo aansmeren als spierontspanner en pijnstiller om te kunnen slapen... Ze vinden me vreemd omdat k pijnstillers weiger maar als ik uitleg waarom sturen ze u naar een psycholoog door. Mn fysiotherapeut is op de hoogte en deelt mn mening dat ik beter af ben met een avond joint dan valium maar raadt aan dit gebruik niet op mn documenten aan te geven bij pijnstillers. Wat n land toch...
                      Anyway er is dus hoop en beterschap in zicht maar dat zal van mn eigen volharding afhangen.

                      Back to the greens...
                      De overige 2 zitten nu ook in de potten en kunnen lekker curen. Binnen een dikke week proef ik ze allen al es. De 2fast2vast gaf een 55tal gram en ruikt vreemd geen wietgeur maar komkommer mss iets voor een salade haha. De west coast og een 60tal en ruikt classic weedy. Pineapple 63 tal.
                      Samen goed voor een 175gram van 3auto's onder 400watt. De gram/watt rekenen doe ik niet. Daar ging het niet om anders had ik mn tent volgezet.
                      IMG_20161113_121549.jpgIMG_20161113_120820.jpgIMG_20161111_171444.jpgIMG_20161113_121026.jpg
                      Attached Files
                      Last edited by ergonaut; 14 November 2016, 09:41.
                      verslag 1, verslag 2

                      Comment


                        #56
                        Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                        Mooi resultaat man.
                        Vervelend van je rug.
                        Heb je een binnenzwembad in de buurt ?
                        Dan kun je eens proberen een paar keer per week te gaan zwemmen.
                        Da's erg goed voor je spieren en in het warme water doet dat ook veel minder pijn dan oefeningen 'op het droge'.
                        Beterschap!
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #57
                          Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                          Dankje, nu hoop k dat ze lekker zijn, mn critical + af was de meest vieze rommel ooit. Was een enkeltje vuilnisbak. Krijt/kalk is de enige smaak die in de buurt komt als beschrijving.
                          ohja die warmte! Mn kersenpitje ff rust gunnen. Tword wel dobberen. Naast mn oef die ik op speciaal apparaten moet doen in het ziekenhuis 2wekelijks mag ik geen sport doen. Zelfs mn job is eigenlijk niet echt goed. Maar een jaar zonder inkomen is nog slechter. dus werk ik wat ik kan. 4 tot 8 uur ipv 12 uur per dag. En sweekends geen verbouwingen meer in mn eigen huis. Wreed irritant want k moet bezig zijn, soort kriebel in mn kont.
                          De plantjes zijn een leuk tijdsverdrijf maar hoe meer ge eraan kloot hoe fouter tkan gaan dus daar zit ook een grens op...

                          Ohja, nu het net erboven hangt heb ik ze ook naar 12/12 overgeschakeld. Binnen een week begin ik met de vroege bloei voedingsmix van het aptusschema. Wat die inhoud komt dan wel. Voorlopig krijgen ze enkel water met wat regulator afgezuurd naar 6,3. 1x per week geef ik ze een volle dosis startbooster mee, en de ene incredible bulk kreeg 1x wat extra stikstof. En allen een sproeibeurt met wat bladvoeding, na reinigen van mn tent ivm de 2fast zijn/haar ballen... (Thanks qnq)
                          en binnen 2weken nog es net voor ze goed bloeien want deze zou een voeddende coating nalaten voor een 2tal weken op het blad. Zit k al 4weken met dat extratje voor de dames. Nu hoop ik op weelderige bossen haar zoals Fran Fine.
                          verslag 1, verslag 2

                          Comment


                            #58
                            Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                            De black domina heeft iets vreemd voor, in de nieuwe groei is het midden van het jongste blad bruingrijs met bruine vlekken. Tekort lijkt me sterk eerder alsof er its in heeft staan weken na de sproeibeurt... Kbegin zowat een fout idee te krijgen over aptus sproeimiddelen. Kneem straks es foto als niemand hier meer in ziet of iets in herkent laat ik het zo tot er meer duidelijk word of tstagneert. Tlijkt verdacht veel op wat ik had met de fungone, maar die gebruikte ik niet. De aptus nutrispray maak ik op halve sterkte.

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            IMG_20161115_193003.jpgIMG_20161115_193026.jpgIMG_20161115_192957.jpg

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            De black domina staat recht onder de lamp, het dichtst. Mss was het nog te vochtig en een soort inbranding toen lamp aanging?? Soort overvoeding? Heb geen idee...

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Ze groeien flink, als k de foto van 2dagen terug bekijk. Als ze iets boven het net komen stop ik die top een gat verder zodat ze meer en meer hun ehmm beentjes spreiden...
                            als de groei stopt bind ik ze wat losjes vast en dief ik scheuten onder het net. Groot blad laat k hangen als indicatie. Zit die gedachtegang wat goed ivm scrog? Worst case dump ik het net en bloeien ze normaal af.
                            Last edited by ergonaut; 15 November 2016, 18:34.
                            verslag 1, verslag 2

                            Comment


                              #59
                              Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                              Vandaag zijn ze plots behoorlijk wat groener geworden.... Te groen... Vreemd was reeds gezakt naar weinig tot geen voeding. Watergift is mogelijk ook nog teveel. Al zakte ik die reeds al es iets. De ene ib blijft langzaam zn onderste blad leegtrekken. 1blad per week... Achteraan zag ik ook wat gelig onderblad dus nog te nat? Of een overschot ergens. Tekort kan bijna onmogelijk.
                              IMG_20161116_190649.jpgIMG_20161116_190641.jpg
                              verslag 1, verslag 2

                              Comment


                                #60
                                Re: Ergo's kweektentje 2016/2017

                                Ik heb de lijn van Aptus nooit gebruikt, misschien iemand anders hier ?
                                Ik zou wel pas met de bloeivoeding beginnen als je echt ziet dat er bloei is.
                                Tja, en als ze mooi groen zijn, dan gewoon even geen voeding denk ik, maar geen ervaring met Aptus dus.
                                Ik zie wel wat bladpuntjes die niet meer groen zijn, heb je al eens wat bloeivoeding gegeven ?
                                Anders is het een indicatie dat ze wel tegen het plafond zitten qua voeding.

                                Die trechters kun je straks niet meer bij als het gaas vol zit eh ..
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X