Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste keer Hydro onder Chinese LED-panelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #91
    Goedemorgen dames en heren,
    Vandaag maar even een snoeibeurt gehouden. Veel groot blad verwijderd om wat topjes bloot te leggen. Volgende week zal dat nog wel een keer nodig zijn. Verder het een en ander wat terug onder het net geduwd.
    De middelste plant in het controlevat begint het ook erg mooi te doen. Ik heb al wel de conclusie getrokken dat het voor een volgende ronde bij 1 plant per bak blijft. Veel makkelijker. Duurt dan wel een weekje langer maar je hebt in ieder geval alles ongeveer op 1 hoogte. Duidelijk is al wel dat het qua opbrengst niet veel uit zal maken.
    Ik kan niet wachten tot de volgende update van de Nido. Het wordt dan mogelijk om ondergrens en bovengrens in te stellen. Hierdoor gaat het systeem vaker doseren maar blijven de ingestelde waarden beter behouden. 7A208331-5A58-43F2-9029-4D10EDC4F708.jpeg
    Attached Files
    Lopend Verslag

    Comment


      #92
      Dus dat nido-apparaat stuurt al je kweekgegevens via internet naar een server ofzo ?
      Kan dat loggen niet offline?
      Waarom moet dat allemaal naar .......... ??
      Waar gaat het heen ?

      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Tsja. Ik hoop gewoon dat ze niet binnen 2 jaar failliet gaan of anders idd de serversoftware beschikbaar stellen. Anders krijg je inderdaad hetzelfde gezeik als met de Volcano app op iPhone. Nou ja... een gokje moet kunnen. Heb ook al een alternatief gevonden als het systeem er inderdaad binnen 2 jaar mee stopt.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Tja, als het een beetje meezit issie versleten voor ze ermee stoppen, dan is het geen probleem

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nou daar hoop ik wel op

      #93
      Damn, daar komt dus een server van Nido zelf, of een 3rd party bij kijken.
      Ik zou Nido ff vragen of het heel misschien mogelijk is om zelf lokaal een servertje te hosten...
      Naja, zal wel lastig zijn.. Vermoedelijk moeten ze je dan de server client sturen, (willen ze waarschijnlijk niet) en moet je zelf allemaal ip adressen aanpassen, je router port forwarden etc..

      Aan de andere kant... Hoe groot zou het risico echt zijn?
      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        QnQ nou dat laatste had ik ook niet eerder bij stilgestaan. Als hun stoppen met de onderneming (best reëel gezien het bedrijf uit slechts een paar mensen bestaat) heb ik inderdaad geen instelmogelijkheid meer.

        PS... met mijn ip-gegevens ga je mij wel vinden, dat is iets wat ik heel zeker weet, maar ik weet ook zeker dat ze dan geen planten tegenkomen die niet toegestaan zijn

      • Corleone1933
        Corleone1933 commented
        Editing a comment
        Zal allemaal wel meevallen, je kunt beter uitkijken voor de mensen die om je heen wonen en zorgen dat je filter zijn werk doet.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        De enige keer dat ik een inval heb gehad bleek achteraf door mijn ex te komen. Dus idd de mensen om je heen zijn het grootste risico

      #94
      Goedemorgen... het binden is nu wel een activiteit die 2 keer per dag moet gebeuren. Leuk.
      Wat ook leuk is is dat de Purple Haze de eerste tekenen van bloei lijkt te tonen. Mooi vlot.
      Verder op dit moment geen bijzonderheden. De dame die gisteren te veel water leek te hebben komt ook weer mooi overeind... Geen idee waar die last van had, zal wel een vrouwendingetje zijn.
      Wel opvallend is het hoge waterverbruik, ik zet aankomende nacht even de bevochtiger uit om te zien of er lekkage is, de planten gewoon heel veel zuipen of wat anders. Ik zit nu op bijna 20 liter water per dag
      0E0156E4-543A-4D98-8B6F-8B89E852B965.jpeg E0F3F49D-A23E-4AEE-8F1C-B1938F492C40.jpeg
      De Purple Haze
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ja inderdaad erg veel. Anderzijds.. met de Jack herer zat ik op 2,5/3 liter per plant per dag en dat was gewoon op kokosmix

      • Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        je fan staat nu ook op het water van de bakken, toch?

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nee, de bakken zijn zo goed als volledig gesloten (de enige openingen zijn de zichtbare handvatten)

      #95
      Goedemorgen... water is nu wel een dingetje. Het verbruik is inderdaad zo'n 20 liter per dag, dat leid op zich nog niet tot problemen maar het moet ook niet veel meer worden. Volgende ronde dus wel aan de waterleiding
      Bevochtiger heeft vannacht uit gestaan... Uiteraard leverde dit een wat lagere luchtvochtigheid op (34%) maar niet direct zorgwekkend.
      Ik wil de waterniveau sensor nog wel iets lager plaatsen voor de volgende ronde, is me nu te zenuwachtig. Zodra er 6 liter uit het systeem is geeft hij aan dat het niveau te laag is terwijl er in mijn geval dan nog zo'n 15 liter speling is (60 voordat 1 van de pompen/sensoren droog komt te staan).
      Grappig is dat de grote purple hazen al enige tekenen van bloei vertonen maar de kleintjes die exact even oud zijn niet. Wat daar de logica van is ontgaat me (sowieso waarom deze zoveel kleiner zijn)

      67E3A74D-A015-4AEA-BAEB-AA6C70A14B35.jpeg 6FF1075E-8407-4E44-A4C5-28CE66B0ACB4.jpeg 372EE0DF-5823-4811-852A-507FFB94C56D.png
      Attached Files
      Lopend Verslag

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ehm, planten bloeien pas bij node 6/7.

        Effe ducktape over de handvatgaten voor lichtinvalalgengedoe.

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        I know... maar ze hebben er ondanks hun beperkte hoogte dan ook wel 7 inmiddels

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Gaten kan ik niet dichtplakken. Ook niet nodig lijkt het want geen last van overmatige algvorming.

      #96
      Voor het eerst, sorry ben even niet mee. Heb je dat doorgebrand ledboard dan vervangen?

      Eerste keer FEMS onder LED
      Indica Medisch rondje van Barneys

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Nee, gewoon gerepareerd.. Staat volgens mij op pagina 2 van dit verslag. Doet het zelfs beter dan ervoor

      • Waterfall420
        Waterfall420 commented
        Editing a comment
        Just! Dus nog steeds dezelfde twee als bij je verassingronde 12/12. Nu zie je waarom hydro zoveel eplosiever is

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Bijna hetzelfde. Heb er nu nog maar 1 hangen Ipv 2

      #97
      Goedemorgen... vandaag een zeer nuttige toevoeging gedaan Een trechter op de deksel, deze maakt bijvullen een heel stuk eenvoudiger. Tiewraps ook weer tevoorschijn gehaald en begonnen met binden op het net. Loop van de week zal ik wel besluiten om wat blad te verwijderen want er komt nu een hoop in de beknelling.
      Even een voor- na- foto.....
      B314A9F0-0137-4B28-AADB-AFA7544338F8.jpeg 40B9222A-1B9C-4C68-88B4-EAEEB62DA1BB.jpeg
      Nou ja.. we zien vanavond wel of het geholpen heeft

      Dan de wortels... nog steeds mooi wit van kleur bij alle dames. Ik kan nu niet meer de deksels optillen voor inspectie (nadeel van scrog) maar kan er via de handvatten nog wel inkijken gelukkig.
      De purple haze kan ik helaas nog niet omleggen, de stam is aan de dikke kant en dan zou ik haar moeten knakken. Dat hou ik dus even in de gaten want ook deze had ik eigenlijk wel willen scroggen.

      B28BB9B6-7C58-43E9-8EA7-EABEDD2B2941.jpeg 23DBFB0B-EA33-4766-88A6-DE0C6966348C.jpeg
      Waterverbruik blijft aan de hoge kant maar heb me er bij neergelegd, ze zullen het wel nodig hebben. Voeding blijft in ieder geval steeds binnen de ingestelde waarden en de eerste halve liter voeding is inmiddels via de nido gedoseerd. Met water verversen (volgens mij morgen weer nodig, maar even teruglezen) doe ik de voeding handmatig omdat anders de dames wel erg lang zonder voeding zitten.

      Dat was het weer voor vandaag... C0DAFBD7-06F1-4DDE-AA40-CE508DC401A6.jpegWellicht dat ik vanavond toch het tweede alipaneel erin hang. De lichtspreiding aan de linkerkant kan wel iets beter. Dan dim ik ze gewoon terug naar 200W. De bevestiging wordt wel wat lastig en waarschijnlijk zal de temperatuur daardoor ook toenemen dus nog even over nadenken.
      Attached Files
      Last edited by Voor het eerst; 19 April 2021, 09:45.
      Lopend Verslag

      Comment


      • Silas
        Silas commented
        Editing a comment
        Ok We komen er dus nog op terug....

      • Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        Mijne eerste kweek was op grond, heel lekker maar veel sterker van smaak dan m'n tweede op hydro. Ik rook puur dus geef de voorkeur aan de meer subtiele smaak, die is overigens ook al heel uitgesproken! Maarja beauty is in the eye of the beholder en met smaak is dat net hetzelfde. Binnenkort gaat de tweede hydro om en dan kan ik nog wat meer uitvogelen wat nu het lekkerst is

      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        We gaan het gewoon beleven. Als de kweek zo voorspoedig blijft gaan als nu moet er wel een hele slechte smaak aan zitten wil ik terug gaan naar aarde. Maar goed, de bloei is pas net begonnen dus voordat ik weer veel te blij ben nu eerst 5 weekjes geduld. Gaan die goed dan geloof ik ook wel dat het afbloeien succesvol is.

      #98
      En waarom heb je deze nog niet?

      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Voor het eerst
        Voor het eerst commented
        Editing a comment
        Ze hebben een vaste vorm, ds zijn of net te klein naar mijn zin of net te groot. Plus dat ze zo'n inknijp systeem zijn en dat werkt niet lekker tussen de bladeren. Heel soms zijn ze wel makkelijk hoor, ipv tiewraps

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ah, de knijpers gebruik ik alleen in het begin om de stam/plant in de gewenste richting/vorm te krijgen, daarna komen de onderste voor het opbinden.

        Die knijpers kan je een cooltube aan laten hangen.

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Hey die Rreppelklemme echt wel functioneel

      #99
      Tsja... wat moet ik er van zeggen... veel paars zit er nog niet aan Maar het is echt wel de Purple Haze
      CBFB3053-D4EC-423B-9E7A-F742180686C5.jpeg
      Lopend Verslag

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dikke stam!

      • Penny123
        Penny123 commented
        Editing a comment
        Ik heb purple Queen maar word ook niet echt paars

      • Elkwazizi
        Elkwazizi commented
        Editing a comment
        je kan ze wat koud water geven dan worden ze ook paars, maar dat vinden ze niet leuk dus het geeft stress

      Ziet er mooi uit en helemaal geen rode stelen!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        Ja zeer goed! Vinnek ook

        Eerste keer FEMS onder LED
        Indica Medisch rondje van Barneys

        Comment


          Nice gaat goed hier, vrlpg nog niet aan de hydro maar al meteen Rreppelklemmerig interessant en mooi ogende, op het eerste zichtverg gezonde planten
          dat eyye idd en alweer terug goed voor elkaar
          Benieuwd de afloop, mss de smaak dan wel ev iets minder uitgesprokener, dan wel monstercroppen toch op deze manier? Ik bedoel ik zag planten als 1 grote plukmooie manier v kweken, zeker met de ondersteuning die je krijgt.
          Verder succes!
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


            Goedemorgen... eerste klusje van vandaag zit er op. Mijn 2e alipaneel hangt erbij en zoals te verwachten is de lichtspreiding nu perfect. Helaas kan ik de panelen niet dimmen dus staat er nu (volgens de meter) 734W te branden op 0,6 M2. Wellicht beetje overkill dus vanavond goed in de gaten houden of het niet veel te warm gaat worden. Voor de zekerheid de panelen iets hoger gehangen, als dit goed gaat zal ik ze langzaam wat verlagen.
            Verder zitten we volgens de app nu in de 2e periode van de groeifase dus een iets hoger ingestelde EC-waarde van 1.8. Best nieuwsgierig hoe lang het gaat duren voordat deze waarde bereikt gaat worden (het systeem is flink aan het pompen) en vooral hoe de dames erop reageren. Eerlijk is eerlijk, ze zijn donker zat en naar mijn mening zou de voeding niet omhoog hoeven.
            Waar ik ook wel nieuwsgierig naar ben is in hoeverre de extra verlichting van de OG Kush en Super Skunk de Purple Haze en Purple Kush beïnvloed. Uiteraard hangt de verlichting daar niet boven maar je kan het ook niet bepaald donker noemen aan die kant als ik de MH's uitschakel

            Ik weet wel 1 ding heel zeker... dit wordt by far de duurste ronde die ik ooit gedraaid heb. Aanschaf apparatuur maar ook stroomverbruik. Volgende ronde met de helft van de verlichting proberen dus.
            Overigens vind ik het er wel vet uitzien zo met die verlichting En ja, de panelen hangen iets door, ik heb er 2 wigjes ingezet van 1 mm zodat ik in het midden niet een al te grote overlap krijg (als ik die PAR schema's zie zie ik altijd zo'n bizar hoge PPFD waarde strak in het midden, kan niet goed zijn)..

            En natuurlijk niet geheel onbelangrijk...... HAPPY 420!

            9FD35CA5-8A98-4684-9118-C64D04F0C88B.jpeg 443B1252-B6C9-4354-8959-0638D5E9E2A0.jpeg 886C41D4-D641-4271-85ED-0D365239A93F.jpeg
            Last edited by Voor het eerst; 20 April 2021, 10:16.
            Lopend Verslag

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Beetje overkill maar, dat valt reuze mee
              Maar goed, eerst maar eens de oogst afwachten. Het zal zeker een dure ronde worden, maar als de opbrengst er naar is...

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Moet zeggen dat die 700W de vorige keer niet zo heel veel gebracht heeft dus we wachten gewoon weer af. Ach ben al tevreden met een gram per watt

            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              En ontzettend leerzaam, alleen delen wij niet in de kosten. Bij deze nogmaals dank

            De watertemperatuur is in ieder geval aardig stabiel... Wat denken jullie? Zou ik deze iets meer moeten laten schommelen?
            414174E0-DA6E-45B6-8564-9905E4B152DC.png
            Lopend Verslag

            Comment


            Top.... zojuist wat zaden besteld met een aantrekkelijke 420 korting. Vandaag eens niet van BCN Seedstockers of wietzaadjes.nl maar van Seedsman.com. We zullen zien, niet per de heel goedkoop maar wel een paar leuke acties en 15% extra korting indien je met bitcoin betaald

            Opgegeven bloeitijd in dagen staat er achter, de reden daarvoor is dat onder andere BCN niet langer de bloeitijdindicatie vermeld en het me dus niet zal verbazen als in de toekomst meer bedrijven dat achterwege laten.
            • Red Hot Cookies (Sweet Seeds 5+2 gratis) 56 dagen
            • Runtz Muffin (Barney's Farm 5X) 56-63 dagen
            • Bruce Banger FAST (Seedsman 5X) 60-65 dagen

            • GRATIS (allen seedsman)
            • TANGIE COOKIES (3X) 56-63 dagen
            • SEEDSMAN SUNSET (3X) 56-63 dagen
            • SOUR DIESEL (3X) 56 dagen
            • CRITICAL + (3X) 45-50 dagen
            • BLUEBERRY (3X) 56-63 dagen
            • WHITE WIDOW (3X) 56 dagen
            • 2 STRAINS 4 ZADEN IN DE MIX
            Lopend Verslag

            Comment


            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Die Runtz zijn hot tegenwoordig

            • Elkwazizi
              Elkwazizi commented
              Editing a comment
              ziet er allemaal wel lekker uit eigenlijk
              Je gaat wel een tijdje toekomen zo!
              Bruce banner heb ik nu een andere staan, die maakt veel blad in de toppen wat ik jammer vind

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              Ach veel blad in de toppen heb ik meestal sowieso wel, 1 van de nadelen van scrog denk ik. En het is dat ik van allemaal minimaal 2 wil hebben staan om onderling te kunnen vergelijken anders had ik denk ik gewoon 10 soortjes gezet. Lijkt me een fantastisch gezicht zoveel verschillende soorten.
          Bezig...
          X