Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Gekozen om naar onder te gaan. Kost minder elektriciteit voor dit stadium😁

    Hopelijk gaat de strek eruit en zullen de eerste vlaadjes groter worden

    Comment


    • Hork
      Hork commented
      Editing a comment
      Dat klopt maar een minimum wattage van 200 watt is wel nodig en jij geeft ze echt te weinig of je lamp hangt nog te hoog.

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Lamp van 10 procent opgetrokken naar 30 procent

    #47
    1nieuwe is zich boven de rockwool aan het buigen dus nog 2 te gaan voor de 100 procent🤞

    Comment


      #48
      Zojuist nog eens bekeken welke de wortel door dat ontkiem-rotswolletjje gekomen is. Deze naar de grotere starter bloks geplaatst.

      Omdat die starter bloks toch zeer nat blijven heb ik deze appart geplaatst en de humidity dome er vanaf genomen. Zullen ook meer licht krijgen hopelijk ook een boost.

      Comment


        #49
        Moet ik eigenlijk al een kleine hoeveelheid voeding geven aan de zaailingen? Op aarde deed ik dat nooit

        Comment


        • Snuitje
          Snuitje commented
          Editing a comment
          Denk het haast wel. Doe het zelf wel met kokos waar zelfs al wat voeding aan geadsorbeerd is. Je kan ook gaan experimenteren. Geef er 1 enkel aangezuurd water, 1 ec 0.8, 1 ec 1,5, de rest ec 1,1. Dan leer je het snelst

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Een inert medium zit niks in van zichzelf i.t.t. aarde, dus begin je meteen met wat voeding inderdaad. Zelf start ik met Ec 1.3 en als de stekken licht van kleur zijn zelfs met Ec 1.6.

        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Ok vanaf morgen wat voeding voorbereiden

        #50
        Die laatste 2 nog niet uitgekomen. Ik heb er lapje rockwool terug opgelegd in de dome om zeker te zijn dat die zaden in het donker blijven. Dat werkt met de vorige die nog op kwam.🤞
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        Comment


          #51
          De groten smeken om meer lumen, ze strekken al om het leven nog even en ze kiepen om. Ik zou die laatste twee opofferen i.p.v. andersom.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Andersom? Ik offer geen op ik heb de lamp lager gehangen en de kap afgenomen om die lumen te vergroten

          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Ik had ze direct uit die humidity dome moeten halen als ze opkwamen.
            Zoals het nu is enkel die 2 die nog niet uitgekomen zijn zitten er nu nog in.
            Zo leer ik terug bij.
            Ik hoop idd dat lumen meer meevalt, ze zijn niet meer in de hoogte gegaan, maar dat is moeilijk te zien na slechts 1 dag.

            Ik vind ook dat die blokken nat blijven.

            Hork wat is uw mening ivm voeding?

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            De grote lamp mag al aan, als je ziet dat de zaailingen strekken zeggen ze: meer licht. Kijk maar hoe kort de mijne zijn. En we hebben het over zaailingen hé? ;P

          #52
          Update vandaag. Die 2 zijn nog altijd niet uitgekomen 😢.

          na hork zijn opmerking heb ik de verlichting verlaagd en van 10% naar 30% geplaatst van de fc4800. Gevolg een duidelijke vergroting van de blaadjes😊(zie de eerste foto)
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


          • DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Heb net die lamp ff gegoogled, blijkbaar 480W op 100%. Verdeeld over 6 bars gaf je die 48W licht? Lijkt me dat de strek dan nog meevalt aangezien de lamp er niet bovenop lag.
            Draai die maar snel naar 40-50% zodat je toch rond de 200W zit zoals hork al zei. Dat beetje stroom dat je nu wilt uitsparen kost je ook groeitijd denk ik..

          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Idd 480w maar plus min 5%. Met 30% sterkte meet mijn ihub 192w ongeveer.

          #53
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Op 30%😉

          • DerpiE
            DerpiE commented
            Editing a comment
            Mn comment ging dan ook over de lamp die op 10% stond maar die 192w is dus wel verdeeld over je 6 bars? Hoe hoog hangen die boven je zaailingen dan nu?

          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Morgen eens meten ik dacht 10cm lager. Van mars hydro raden ze 10% aan voor zaailingen. Ok dat ze in die humidity dome nog zaten die ook licht stopt door de waterdamp die er op neersloeg

          #54
          Zojuist even gemeten de lamp hangt 16 cm van de hoogste zaailing vanaf.

          Van de kleinste is dat 25cm.
          van de blokken in de humidity tray is dat 22,5cm. En ten slotte van de ontkiemblokjes in de pralinen tray is dat 25,5cm.

          Blaadjes zijn mooi vergroot sinds de verlaging van de lamp en de verhoging van het vermogen.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 2 photos.

          Comment


            #55
            Deze middag zal ik voor de eerste keer voeden. Als voorbereiding heb ik mijn voedingswater getest en voorbereid.

            Voedingsschema gebruikt voor een richtwaarde, nu ik zal die niet 100% nadoen want meten is weten en ook zoiets als de blaadjes lezen.

            Ook valt mij op dat Mr plagron verschillende hoeveelheden aanraad op verschillende schema’s van plagron hydro. Mijn nulpunt om ergens een idee te hebben hoeveel ml eerst toe te voegen heb ik de voedingswaarde van het water gemeten en het voedingsschema opgezocht op hun website het omdat mij dat het beste startpunt leek.

            Het meten van de meetwaarden is mogelijk gemaakt dankzij de lotto bij jointjedraaienNl, bedankt hiervoor🙏.

            Metertjes gekalibreerd en gaan🥳.

            De meetwaarden:

            Origineel water:
            Ec0,6
            Ph7,9

            Toevoeging power roots 1ml:
            Ec:0,9
            Ph:7,78

            Toevoeging hydro a+b(elk1,6ml):
            Ec:1,6
            Ph:7,08

            Toevoeging pure enzyme 1ml:
            Ec:1,6
            Ph:7,33

            Ph-(telkens 0,1ml)
            Ph:6,88
            Ph:6,58
            Ph:6,30
            Ph:6,07
            Ph:5,76

            Plagron zat er heel mooi op, niet gelaten dat ik blijf meten. De Ph zal ik daar op laten, zodat ik nog een kleine foutmarge heb mocht mijn ph meter een kleine meetfout geven..

            Ik heb geen idee waarom enzymen nu al nodig zijn, ik hoop immers dat er nog geen delen van mijn wortel dood zijn😅.

            Deze middag eerste keer voeding geven🙂
            Last edited by NewNoobie; 3 May 2023, 08:34.

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Die Aquamaster kan enorm afwijken! Heb die ook ooit gewonnen!

            • NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              Het zijn meters van milwaukee😉

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Volgens het schema zit je nu al best hoog in de ec, ik hou in het begin een ec van 0,8 tot 1,2 aan.

            #56
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #57
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • Snuitje
                Snuitje commented
                Editing a comment
                Heel goed opletten dat de meters niet nat worden boven de eerste paar centimeters. Niet alleen bij het meten, maar ook bij het afspoelen. Ik vond het eerlijk gezegd te sneu voor woorden dat ze meters voor in vloeistof leveren die niet op z'n minst spatwaterdicht zijn. Ik had de ph meter.

              • NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Mja later zou ik mss kijken voor een voedingscontroller als hydro my bevalt. Hopelijk gaan ze een hydro kweekje of 2 mee.

              #58
              Vandaag 2 nieuwe zaadjes laten ontkiemen want de hoop voor de overige twee te laten uitkomen is een beetje weg.

              Comment


                #59
                De plantjes zien er mooi uitzien denk ik. Ik heb vandaag wat voedingswater aangemaakt maar de blokken waren nog nat, ik vind dat die starter blokken zeer lang nat blijven🫤. Is dat normaal?

                Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Ik vrees als dat lang aanhoudt op root rot… .

                Ook positief nieuws, ik heb even gepiept aan de onderaan de starterblokken van die in de tray. De worteltjes zijn daar al doorgegroeid🥳.

                Dit betekend dat ik vandaag het dripsysteem eens zal mogen installeren. Al denk ik dat ik de komende dagen nog geen water zal moeten bijgeven😅. Maar het staat dan in place zodat de wortel niet onderling van de verschillende planten aan 1 zullen groeien.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 2 photos.

                Comment


                • Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  Die blijfen sws wel lang nat maar je hebt maar niet zomaar wortel rot hoor

                #60
                Oja alle 14 plantjes staan vandaag in starter blokken😁

                Comment

                Bezig...
                X