Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Update van vandaag. Mijn mooiste plantje ziet er nog altijd mooi uit. Ik merk daar de bovenste laag stukken droger is dan bij mijn slechtste plantje (foto waar ik de newborne geplaatst heb).

    Mijn newborne zijn blaadje is al iets groter, nog geen worteltje erdoor dus die gaat nog niet in de starterblok. Al hoewel dat ik geen fan meer ben van die starterblok in die toch wel rare opstelling zal ik dat toch doen voor de uniformiteit met de andere planten zodat ik niet 1 teveel of te weinig voedt of over/onder bewater. Een volgende kweek met zal of met starterbloks en eb en vloed zijn of zonder en in leca maar niet meer de combo.

    Mijn voorlaatste plantje die uitkwam is ook al mooi gegroeid.

    En als laatste een overzichtje.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    Comment


      #77
      Ik zet even een stoeltje bij als er nog 1 over is!

      Comment


      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Doe maar😉. Voor mij is het ook de eerste keer en ik heb al wat bijgeleerd
        Last edited by NewNoobie; 14 May 2023, 13:03.

      #78
      De zaailing is wat groter. En terug wat water gegeven.

      Blokken blijven nat, zelf de blokken die gisterenochtend bovenaan droog aanvoelden, voeden deze morgen weer vochtig aan🤯. Wordt het droger door de leds en als de lampen uit gaan, wordt het vocht dan herverdeeld?

      Ik laat nu een clipventilator draaien. Mss met wat wind erover heen zullen die blokken sneller drogen?!

      Terug overzicht fotootje en van de zaailing.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 2 photos.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ja en ja.

      • Tijnie82
        Tijnie82 commented
        Editing a comment
        Die blokjes zijn normaal erg snel weer droog

        K moet ze zelf elke 2 dagen water geven anders zijn de blokjes te droog

        Maar wat is je lv dan of heb je die erg hoog ofzo snap niet waarom ze zo lang nat blijven bij jou

      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        In de tent zegt hij 61%. In de kamer waar de tent staat 58%. Mogelijks was dit gisteren wat hoger, als het vochtig weer is veronderstel ik dat het binnen de vochtigheid ook wat stijgt.

      #79
      Ze hebben al een tijdje geen water meer gehad.Toch blijven die blokken nat. Ik merk bij de overzichtfoto dat bladeren meer hangen, veel steel is er niet bij.
      de lampen zijn juist aan dus ik wacht nog even om te kijken of de blaadjes nog moeten wakker worden.

      Blijven ze hangen dan zal ik toch wat voedingswater bijgeven.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #80
        Ze allemaal voedingswater gegeven behalve de tweede van linksachter omdat het voedingswater op was. (3l over 14plantjes).

        Nu paar uur wachten en kijken of ze de blaadjes rechtop plaatsen.

        Comment


          #81
          Even terug een overzichtje. Mijn beste plantje foto 1 ziet er nog niet hersteld uit, ik vermoed bij water te kort zou dit al gebeurd moeten zijn😞.

          2de foto is die met wat blad probleem.

          3de foto is die dat ik nog geen water geheven heb vandaag.

          En als laatst terug een overzichtje
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 4 photos.

          Comment


            #82
            Startblokken zijn bedoeld om in voor te groeien. Daar plant je de zaailing in en die laat je daar een week of twee in. Pas wanneer de wortels onderuit het blokje komen en je merkt dat het steeds sneller droogtrekt, verpot je de zaailing naar de eindpot.

            Of je gebruikt geen startblok en giet steeds een beetje water langs de stam.

            Ik zou de planten uit de grote potten halen en onder minimaal wattage in een bakje met een cm voedingswater (Ec 1.4 en pH 5.0) laten bijkomen. Als de bladeren weer goed staan het wattage opvoeren en pas in de eindpotten wanneer ze daar klaar voor zijn. Uiteraard altijd voeding geven, maar als je aan hydro begint is dat je bekend anders ben je onvoldoende op de hoogte en zal je het zwaar krijgen.

            Hydro is niet moeilijk, maar je moet wel precies weten wat je doet, want daar is het op gebaseerd.
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Paar cm kleikorrels onder het blok, water net onder het blok houden, pas bijvullen als er nog een kleikorrel water in staat, en dat kan dan gewoon van boven.

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              NewNoobie waar het om gaat is dat je voorkomt dat die startblokken uitdrogen en pas verpot als er een bos wortels onderuit komt. Zoals je nu bezig bent werkt het niet, dat zie je toch zelf wel?

            • NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              Ik zal ze er dan terug uithalen mss drogen ze dan sneller. Kan ik van eerste keer fotos nemen van de wortels

            #83
            Hork het eerste plantje die ik eruit trek. (Wel mijn beste). Ik denk dat niet zo gezond was😱.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Is geen ramp hoor, als zo zijn gaan ze normaal in de eindpotten. Alle startblokken even inwateren door ze met de onderkant in een bakje voedingswater te houden (Ec 1.5 en pH 5.0) en laat ze dan maar bijna droogtrekken voordat je weer langs onder watert.

            #84
            Gisteren niet meer aan mijn plantjes gekomen na het opgraven van de ene.

            Mijn plantje die ik uitgehaald heb (dat mijn beste was) is flink toegetakeld (foto 1).

            De overige planten hebben hun blaadjes al terug recht geplaatst dus die zal ik dan maar zo laten.

            De nieuwste zaailing terug wat water bijgegeven en zijn blad is duidelijk wat groter geworden.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 2 photos.

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Flink toegetakeld? De bladeren staan fier overeind!

            • NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              Idd fier overeind maar 1 blad zo goed als uitgedroogd, gisteren was dat nog niet zo.

              Nuja no wories here ik denk met dat de plant groeit zal dit toch een blaadjes worden die gedieft zal worden.

              Toch bedankt voor de raad, je hebt me al eerder uit de nood geholpen.

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Als ik kan helpen graag maar helaas heb je mijn raad ditmaal niet correct opgevolgd. I.p.v. als eerste de beste uit de eindpot te halen, zou ik adviseren met de slechtste aan te vangen. Nu ja, ik hoop dat het goed komt!

            #85
            Oja en de ene plant die nog geen voeding gekregen heeft zal ik vandaag bijvoeden want die zijn bladen hangen ook nog al zal ik daar niet in overdrijven.

            Comment


              #86
              Brrrr voedingswater op de blaadjes van die plant gemorst dit zullen vlekjes worden😓

              Comment


                #87
                De worteltjes komen door de newborne, echter zal ik nog iets langer wachten tot het wat meer is om die in de starter blok te plaatsen. Blaadjes zijn ook terug wat groter.

                Mijn voorlaatste die uitgekomen is begint ook mooi te worden.

                Mijn plant die het mooist was de blaadjes zijn goed verdort maar ik zal die niet afnemen tot de plant wat groter is.

                Terug een overzichtje, blaadjes mooi rechtop. Meeste zijn geen zaailing meer zou ik zeggen, maar ik wacht tot die allemaal dit niet meer zijn voor ik de verlichting opkrik naar 300W(wat hetzelfde is als mijn andere lamp)
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 5 photos.

                Comment


                • NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  De startblokken. Idd maar de wortels zitten er al door voor zo goed ik me herinner. En eerlijk gezegd durf ik niet meer om de andere planten uit te graven als ik zie wat met die ene plant gebeurd is.

                • Hork
                  Hork commented
                  Editing a comment
                  Uitgraven is nu niet meer nodig. Hooguit de planten die nu nog niet goed gaan zou ik dat mee doen. Maar voor een volgende keer weet je nu hoe je startblokken het best benut.

                • NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  Hork true

                #88
                Sommige zien er wel al redelijk licht van kleur uit ofniet? Of lijkt dat alleen maar zo op foto?

                Comment


                • Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  Waarom zoon hoog ec zijn nog maar kleine fragiele plantjes ec 1.7 krijgen ze amper bij mij in volle bloei

                • DerpiE
                  DerpiE commented
                  Editing a comment
                  Tijnie82 jij kweekt op voorbemeste grond en niet op water, dat is het verschil

                • Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  Dat snap ik ook wel maar voor hydro en zulke kleine plantjes vind k de ec wel erg hoog en ja dat de een wat lichtet is dan de andere plant kan zoveel redenene hebben denk niet dat het aan de ec licht waarom ze licht zijn het blad

                  In de groei zitten de meeste tussen 0.6 -1.0 met ec en in de bloei pas rond 1.5-1.7 ec
                  Last edited by Tijnie82; 19 May 2023, 06:24.

                #89
                Ok. Vandaag mijn tent open getrokken. Bij bepaalde plantjes hangen de blaadjes al dus tijd voor te voeden (op deze foto nog niet gedaan). Ik heb ondertussen mijn dripsysteem geinstalleerd zodat ik zeker een meer gelijkmatige waterverdeling heb.
                (Behalve voor mijn nieuwe zaailing dan)

                Als ik het goed zie heb ik telkens 3 l water over 15 planten verdeeld in 2 dagen tijd. Ik zal het zelfde aanhouden gedeeld door 4 maar dagelijks en twee maal per dag.

                Ook heb ik de EC waarde naar 1,7 verhoogd. Toch even op ph 5.5 proberen door dat het een recyrculerend systeem is hoop ik via meetwaardes meer te weten of als de steenwol te alkalytisch is dat bij te stellen. (Ik heb ze verzuurd).

                Hier nog geen voedingswater gegeven. Er komt direct een update.
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #90
                  Het lijkt wel een wat te kort aan stik stof worden ze ook lichter van het blad

                  maar dat het blad slap hangt lijkt probleem.met de waterhuizing niet in orde is
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • NewNoobie
                    NewNoobie commented
                    Editing a comment
                    Ik heb de voeding vergroot. Hopelijk worden ze wat donkerder.

                    Mss door te weinig water te geven omdat ze nog nat stonden hebben ze de voedingsstoffen al opgenomen en drinken ze een tijd veel puurder water met minder voedingsstoffen en daarvan de te korten.

                    Mss wat vaker voeden en met dat het nu circulerend is kan ik de ec meten van in het voedingsvat.

                    Hoop ik🤞
                Bezig...
                X