Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Zojuist even het water gemeten die ik vooraf uit de test omgeving nam die was plots 6,5 en die in de test omgeving was 6🤔

    Comment


      #32
      Terug afgezuurd 5,5 en eens kijken wat het water doet

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Mja, elke 24 uur checken is standaard bij hydro, daarom maak ik mijn voedingswater altijd buiten de tent.

        Als je weet dat het altijd oploopt kan je daarop anticiperen door een lagere water ph aan te houden.

      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        Ik zal het verkeerd op gehad hebben

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        @Rreppellsteeltjam ik check het ook dagelijks maar water op steenwol niet elke 24 uur.

      #33
      Test gedaan van de verwarming. 1:40 voor van 15graden naar 20 op te warmen. Verwachtingen zijn in de zomer dat dit korter en mss enkel in de ochtend nodig is.

      Comment


        #34
        Ok. Nieuwe dome gekocht voor mijn toekomstige zaailingen. Even opzoeken hoe ik zaden kan laten ontkiemen via de koffie filter methode. Is dat een zaadje per koffie filter of niet?

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ik had er negen in een maar dat schijnt wat te veel te zijn.

        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Oei ik uw bericht wat te laat gezien

        #35
        Het is het natte doekje techniek geworden. Papieren doekje nat gemaakt met ph water, dan terug uitgeknepen dat het nat maar niet heel doorweekt. De zaadjes daarop gelegd. Dan in een plastieken zipbag, de lucht wat uitgeknepen en het zakje toe. Dan omgekeerd gelegd op een donkere plaats zodat de worteltje naar onder groeien maar niet in het papier (nat papier aan de bovenkant).

        16zaadjes
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Mja ik ben gewoon een persoon die graag voorbereid is. Vallen en op staan is idd waar tot een bepaalde hoogte. Maar een leven is te kort om alle fouten eens te maken.

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          K snap je wel heb je ceker gelijk in maar met kweeken is de enige manier om te leren gewoon doen daar leer je het meeste van ald je de eerste ronde op hydro kweekt denk je aan het eind zo dat viel best mee de meeste fouten maak je in de groei en daar herstellen ze gelukkig van

          K ga je ceker volgen ben zeer benieuwt naar hoe deze ronde gaat

          K wil.zelf ook graag over op hydro
          Eerst eens even sparen wil eerst eens een andere lamp lumatek 465 watt of de 600 denk de laaste en als k die heb ga k wel een x over op hydro

          Is de mooiste manier van kweeken overal zelf de controle in handen dat is ook fijn en die explosiefe groei als ze eenmaal zijn aangeslaan dan schrik je elke dag wauw zo die zijn gegroeit

        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Idd soms moet je gewoon eens springen é😉

        #36
        Goed de zaadjes zijn ontkiemed. 100% succes rate, dit is ook de eerste keer.

        Dit is omdat anesia seeds beter zijn dan rqs of omdat de natte papier methode beter is dan de zaadjes in het glas water methode of beide.

        Zoiezo zal dit mijn methode zijn die ik zal hanteren tot ik nog eens een slechte ervaring op doe.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

        Comment


          #37
          Van eerste keer heb ik de zaadjes in de rock cubes gedaan (die ik eerst eens heb doorweekt en terug wat water heb uitgewrongen).
          Zodat als ze uitkomen direct het juiste lichtregime mee met de paplepel krijgen🙂.

          Domes zijn 100% dicht. Water van Ph6 zonder voeding.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Ok bedankt voor de hint ik verander dit zo snel mogelijk

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            De blokjes er uithalen en checken of ze nog nat zijn is voldoende. Zo nee, eventjes met de achterkant in wat water houden.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            En dan wachten tot de worrels er onder uit komen en dan pas in de grotere die dan wel nat zijn.

          #38
          Kleine update dan maar gelukkig had ik onlangs goedkope pralinen gegeten😅
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #39
            Vandaag al wat geboortes maar nog niet allemaal.

            Comment


              #40
              Nog geen nieuwe geboortes meer, vandaag al de cubes even geschud voor het overtollig water te verwijderen. Knijpen durf ik nu niet meer nu de wortels erin zitten.

              Ook de grotere blokken gaan niet terug naar hun ware grote na het overtollig water er uit te knijpen dus ik vermoed dat die nu wat minder zuurstof zullen vasthouden en de dichtheid groter is.
              Ik zal nog steeds dezelfde grote blokken gebruiken later. Maar conclussie nooit knijpen🙃


              Comment


                #41
                Pfff min zaailingen zijn van gisteren al geboren, zojuist nog eens gekeken nog altijd geen nieuwe. Ik hoop zo dat ze nog opkomen en dat door te nat te staan de alreeds ontkiemde zaden nog uitkomen😕.

                heel voorzichtig geweest met de zaadjes in de rockwool te doen

                Comment


                • Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  Maar je moet wel.zeggen dat je ontkiemt in koffie filters anders vergoeden ze vaak ook niet

                  K heb bijna altijd 100% ontkieming in koffie filters maar als ik ze.plant daarna komen ze niet altijd boven

                  Deze ronde ook 100 % ontkiemt en 3 vannde 4 boven de grond

                • NewNoobie
                  NewNoobie commented
                  Editing a comment
                  Wou ik ook eerst doen maar ik twijfelde hoeveel ik per koffie filter mag in steken.

                • Tijnie82
                  Tijnie82 commented
                  Editing a comment
                  K doe nooit meer dan 5 per koffie filter en nog beter maar een stuk of 3 per filter

                #42
                Zojuist nog eens gaan kijken. Nr 7 is al buiten de rockwool naar boven aan het komen

                Comment


                  #43
                  Ok vandaag al 12/16 boven de rockwool😁

                  Comment


                  • NewNoobie
                    NewNoobie commented
                    Editing a comment
                    Jip nog 4 te gaan, ik hoop zeker op 3. 1 zaadje was gewoon opengebroken (ontkiemed) maar die was ik niet zeker. Dat was even stressen.

                  • DerpiE
                    DerpiE commented
                    Editing a comment
                    Iets meer geduld volgende keer zo te zien
                    Hopelijk komt de rest nog boven maar worst case groei je paar dagen langer door en komt de tent met die 12 ook wel vol.

                  • NewNoobie
                    NewNoobie commented
                    Editing a comment
                    Ze raden 9 plantjes aan per vierkante meter bij anesia. Ik heb 2,4x1,2

                  #44
                  Nog steeds 3 niet opgekomen. Ik vraag me af of ik die kleine blokjes zou openscheuren en het ontkiemde zaadje wat hoger zou steken om vervolgens met plaklint het vlokje van buitenaf terug zou dicht binden🫤.

                  Ook als het worteltje van onder uitsteekt zijn ze klaar voor grotere blokken juist?

                  Comment


                  • Tijnie82
                    Tijnie82 commented
                    Editing a comment
                    Ze wat dieper planten dan zitten ze in het natte gedeelte van het blokje bovenste gedeelte droogt snel uit

                    Maar als de wortel dr onder uitkomen zijn ze klaar voor grotere schoenen

                  • Tijnie82
                    Tijnie82 commented
                    Editing a comment
                    Ik prik ze altijd zover mogelijk in het gaatje wat dieper maken doe ik met een schroevendraaier tot halverwege het blokje

                  #45
                  De geboortes tot nu toe
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • DerpiE
                    DerpiE commented
                    Editing a comment
                    Lamp sowieso wat laten zakken want de strek zit er al goed in.

                  • NewNoobie
                    NewNoobie commented
                    Editing a comment
                    Cm of 7 naar onder

                  • Tijnie82
                    Tijnie82 commented
                    Editing a comment
                    Of het vermogen wat opschroeven maar beide hebben het zelfde resultaat

                    Zijn wel flink aan het zoeken naar licht wat te ver weghangt gewoon je planten lezen wat ze aan kunnen je ziet vanzelf dat de strek stopt als de lamp goed hangt
                Bezig...
                X