Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    7/06/2022

    Water. Gisteren even wat testjes gedaan en vandaag. Mijn water was ingesteld op 1.5 vandaag waren ze beide gezakt naar 1.4 dus die hebben mooi wat voeding gegeten vgl met water dus beide bijgevoed naar 1.6. Geen pH min vandaag bak 1 pH op 6.0 en van bak 2 is dat 6.2. Ik ga bak 2 ook op een keer voeren per uur plaatsen.

    Plantjes. Ik heb het gevoel dat de blaadjes rechterstaan wss door meer water.

    En man wat hou ik van scroggen😁.


    Twee sfeer fotootjes.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      @Rreppellsteeltjam waarom niet?

      Ik verspreid mijn plantjes over een net om mijn ruimte vol te maken.

    • SteamBoat
      SteamBoat commented
      Editing a comment
      Echt scrog word ook bijna niet meer toegepast toch? Ik zie er weinig verslagen over. Opzich wel jammer resultaat is echt altijd een plaatje

    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      SteamBoat mja ik vind scroggen wel handig anders is het zonde van de energie van de lamp en optimaal benut van de kweekruimte.

      Ok Sog kan ook goed zijn maar kost mij veel aan zaad of aan stekken waar ik een extra moederplant in leven moet houden.

      En bij het gewoon groeien waar je eerst de hoofdtop van knipt mag je nog paar weken nabranden voor de zijscheuten te laten rijpen, lijkt me ook niet optimaal.

    8/06/2023

    Water. Ec van beide bakken zijn naar 1.5 gedaald en pH6.2 . Heb ik terug naar 1.6 gedaan en geprobeerd naar 5.5 maar uiteindelijk bij 5.4 beland nu na paar waterbeurten zal dat wel terug naar 5.5 of hoger gaan dus ik maak me hier geen zorgen over.

    Die waterbakken gaan snel leeg!

    Verder ik zal de mixertjes in het water laten gaan.


    Plantjes scroggen is leuk. Persoonlijk vind ik dat het aan de tw2000 kant goed gaat vgl met de andere kant. Als dit niet echt scroggen is, leer ik altijd graag bij. Wat doe ik verkeerd om het wel scroggeb te noemen?

    Ik begin me wel af te vragen wat ik ga doen als de tsw2000 kant eerder klaar is dan de fc4800 kant. Zou ik dan de lampen laten omwisselen?

    Of beginnen toppen en die toppen als stekjes houden voor een volgende kweek? Ik weet het niet🤷.


    fotootjes van boven en van de zijkant.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

    Comment


    • NewNoobie
      NewNoobie commented
      Editing a comment
      Zoiezo bestudeer ik het wat verder bedankt hiervoor

    • DerpiE
      DerpiE commented
      Editing a comment
      Maakt het uit hoe een techniek precies noemt? Als je de tent maar vol krijgt denk ik dan. Of dat nu dmv LST of scrog is boeit mij persoonlijk minder 😅

    • Corleone1933
      Corleone1933 commented
      Editing a comment
      Met een scrogg bedoelen ze dat je met 1 plant een heel net vol krijgt met toppen door de plant langer in een groeifase te houden, dus niet met meerdere planten.

    9/06/23 (deel 1)

    Even er vroeg bij te vroeg om de tent open te trekken. Foto van de plantjes volgt nog.

    Water. EC bij 1.6 is niet meer gestegen of gedaald pH is naar pH 6 voor beide bakken joepie constitentie🥳. Wat zijn die vrouwtjes zuiplappen of is het meer door verdamping?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      Ze gaan de goeie kant op!
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        9/06/23(deel 2)

        Plantjes. Doen het goed. Altijd leuk om grotere scheuten wat verder weg onder het scrogenetje te stoppen.

        Zal een karwei zijn om de mannetjes of herma’s eruit te spotten als ik die zou hebben. En pijnlijk om een leeg gat te zien.

        Weet er iemand als een vrouwtje een paars/rolze stengel heeft van de stress. Kan dit terug weg gaan?

        Wat als er een plant herma is en ik doe die weg. Gaan de wortels dan rotten en mijn andere verkloten?


        Morgen een test met de omgeving hoe warm het wordt vandaag slechts een beetje kouder gehouden als buiten😖. Desnoods een CO2 emmer aanschaffen.

        Fotootjes.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 3 photos.

        Comment


          Morgen ga ik deze toch toppen omdat ik daar geen ruimte meer heb zodat ik die naar links en rechts kan sturen.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            10/06/2023

            Water. Dorstige dames reservoir is zeer hard geledigd. De bakken bijgevuld.
            Bak 1 van Ec1.8 pH6 naar Ec1.6 pH5.5.
            Bak 2 van Ec1.8 pH6 naar Ec1.6 pH5.3(even doorgeschoten😖).

            Ik vraag me af of dat een gedeelte daar van simpelweg verdampt. Testje straks. Keteltje water naast de tent plaatsen straks vooraf wegen en dagje achteraf wegen.

            Water temperatuur 22 graden.


            Plantjes. Verder gescrogt (of ge LST maar ik zal het scroggen noemen voor een verschil aan te geven met takken opzij te spannen vergeef me hiervoor als je dit fout vindt en LST is wat raar in het voltooid verleden op te zeggen).

            Paar buitenste plantjes getopt om die meer te kunnen sturen en die stam komt moeilijk om te buigen.

            Ik vraag me ook af of ik van die verkleurde stammen vanaf geraak ook. Vooralleer ik daar 12/12 schakel nu ja toch zoiezo 2 weken wachten. Deze keer duur zaad uit de hoop geen herma’s te hebben of mannen zoals laatste keer met RQS.
            Nu ik maak daar een appart toppic over.



            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 4 photos.

            Comment


              Echt bijzonder ik heb best veel zaden gehad van rqs (alleen maar af) en ik hem echt nooit herma gehad

              Comment


              • NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Mja ik ben de enigste niet op het forum.

                Ze hebben nu F1 zaden zodat je hetzelfde resultaat mag verwachten, eerlijk gezegd reken ik daar altijd op als de omstandigheden het zelfde is

              Eerste dag 30 graden buiten in mijn tent in het bladerdek is dat max 27,5 graden geworden.

              Comment


                11/06/2023


                Water. Ec gisteren gestegen in beide bakken naar 1.8 en pH 5.7. Afgelengd met water naar Ec 1.6, voor bak 1 kwam de pH op 5.9 in bak 2 is dat 6 geworden.
                Wat drinken die dames zeker 5liter weg per dag per bak, foto in de bijlage.

                Ook heb ik een ketel er naast staan voor mijn verdampingstest.


                Plantjes de tsw2000 kant doet het goed (te goed) de andere kant is het nog wachten tot alles vol is.

                De planten tonen tekenen van hittestress. In bloei wordt dat Co2 toevoeging met zakken daar alleen al voor, een zakje ofzo.

                Zou ik de lamp wat lager plaatsen?

                Ik ga nog eens gaan kijken na een waterbeurt of het dan beter gaat.

                Echt trage groei daar😑.

                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 4 photos.
                Last edited by NewNoobie; 11 June 2023, 10:49.

                Comment


                  Fc4800 tikkeltjes hoger geplaatst

                  Comment


                    12/06/2023 (deel 1)


                    Water bak 1. Ec2 pH? Afgelengd met puur water terug naar Ec1.6 naar pH 6.2.
                    Bak 2 Ec2.1 pH5.7 afgelengd naarEc1.6 pH6.2 met puur water. Ik vraag me af of de plantjes iets van voedingsstoffen opgenomen hebben.

                    Reservoir is nu twee keer afgelengd zonder voedingsstoffen te hoeven bij doen. Mss tijd om nog eens de bakken te verversen en zeker als dit morgen terug het geval is.
                    Last edited by NewNoobie; 12 June 2023, 20:57.

                    Comment


                      12/06/2023 (deel 2)


                      Water. Fuck it ben gedacht veranderd. Ze zuipen meer water dan voeding waarschijnlijk van het warme weer dus ik heb toch zojuist de Ec omlaag gehaald.

                      Beide bakken naar 1.5 en bak 1 pH6.1 en bak 2 pH6.3.

                      Leuk zou zijn dat morgen de Ec waarde gedaald is dan weet ik met zekerheid dat ze de voedingsstoffen mooi opnemen zonder ein te verbranden.


                      Last edited by NewNoobie; 12 June 2023, 20:57.

                      Comment


                        12/06/2023 (deel 3)

                        Plantjes. Nog steeds hetzelfde hier en daar verbrande puntjes ook niet raar met hoe hoog de Ec oploopt. Verder scroggen. Ene net te vol en zou al eeuwen geleden geswitched moeten zijn.

                        Mss kan ik het net wat hoger hangen als alles toch te groot wordt in afwachting tot mijn andere kant (fc4800) mee geraakt. En dan lollioppen.

                        Wat meer lst gedaan met die rode pijpraster om die dikke stammen te buigen want met het scrognetje werkt dit niet meer.

                        Ik vraag me af of al die dunne takjes zullen opbrengen, de stammen zijn net geen cm diameter maar de zijstammen is maar iets van 0,4cm diameter.

                        Zullen nooit 2 eurostuk breed worden vrees ik.

                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 2 photos.
                        Last edited by NewNoobie; 12 June 2023, 20:57.

                        Comment


                        • DerpiE
                          DerpiE commented
                          Editing a comment
                          Geen zorgen, je hebt genoeg planten staan. Zal morgen eens een foto nemen van de stam van mijn runtz. Heeft ook een stammetje van 10cent ipv 2euro maar hangt genoeg op

                        • NewNoobie
                          NewNoobie commented
                          Editing a comment
                          Super, bedankt op voorhand

                        12/06/2023 (deel 4)

                        De Ec is in beide bakken gestegen naar 1.8 dus heb ik die bijgeregeld deze keer naar 1.4 pH 6.5.

                        Tzal wel even stijgen omdat de stenen die nu vochtig zijn een hoger Ec waarde hebben die nu gevoed (gespoeld) worden maar ik zou toch graag de Ec waarde zien dalen want nu zeggen ze ik heb teveel voedingstoffen.

                        Tenzij die zelf uit de tent springen en voedingsstoffen bijgieten en dan terug in de tent gaan🙃.
                        Last edited by NewNoobie; 12 June 2023, 20:58.

                        Comment

                        Bezig...
                        X