Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bruce banner #3 anesiaseeds Drip System

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Niets nieuws te melden vandaag enkel de plantjes en dat die nog in potten moeten. Maar even de moed vinden😅
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    Comment


      #62
      Vandaag een beetje gewerkt. Ik heb 1 van de 2 deipping systemen geinstalleerd. De zaailingen in airpots gedaan.

      Alles staat nog onder 1 lamp. De beste zaailingen heb ik aan de zijkant geplaatst, de slechtste in de midden zodat die mss wat zullen inhalen.

      1 zaailing heeft hangende bladeren, wss door te vochtig. Maar die rotswol blijft maar zeiknat staan.

      Straks een ontkiemed zaadje proberen in te planten in zooon klein blokje. Het andere geef ik nog 2 dagen om te ontkiemen.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Die blokjes moet je droog laten trekken, dus geen water op het blok.

      • NewNoobie
        NewNoobie commented
        Editing a comment
        @Rreppellsteeltjam bedankt voor de hint

      #63
      Nog extra zaadje int het ontkieming zakje gedaan.

      Comment


        #64
        Zojuist dripping systeem even getest voor de 8 druppelslangen per minuut 1333ml aan water in de ketel

        Comment


          #65
          Een nieuwe dag en een nieuwe geboorte🥳.

          Die ene met de hangde bladen is nog steeds zo.

          De blokjes blijken wat droger te staan maar mijn probleem is nu dat ze in die hydroton staan kan ik onmogelijk zien hoe vochtig die nog zijn. Ik merk alleen dus de bovenkant.

          Ik begin me ook af te vragen hoe ik die water moet geven zonder dat het blokje zeiknat komt te staan en dat ik toch runof heb voor de zoutopbouw tegen te gaan.

          Morgen zal ik hoogst waarschijnlijk voeden.

          Ooh wat verlang ik om het drippingsysteem aan te schakelen en op explosieve groei
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment


          • Corleone1933
            Corleone1933 commented
            Editing a comment
            Wortels zitten ook onder dus dat het naar onder trekt is goed, mijn startblokken bleven ook vrij lang nat, als ze nog nat zijn is het ook niet nodig om te vloeden of te druppelen, ik voelde altijd even aan de bovenkant, nog nat niks nodig.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Jahaa!!!

            De truuk is nu dus op het plantje te letten en zorgen dat het water net naast de steenwol komt zodat de wortels naar onderen worden getrokken.

            Er bestaan ook ring druppelaars.

          • NewNoobie
            NewNoobie commented
            Editing a comment
            Ringdruppelaars zou een upgrade zijn maar ik de dat die niet passen

          #66
          Een nieuw zaadje ontkiemed en geplaatst in rotswol🥳

          Comment


            #67
            Vandaag is het worteltje al na 1 dag door de rockwol gekomen van de nieuwe zaailing dus heb ik deze ook mooi verplant in een grotere starterblok en steentjes.

            Voeding gegeven behalve 2 omdat mijn voedingswater op was bij het verdelen, ondertussen is er water op kamertemperatuur aan het komen en de chloor er uit aan het verdampen.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Had je beter zo'n Garland tray kunnen kopen 120x120x12 past precies in je tent voor een goeie 30 euro dacht ik, maar als je lang genoeg druppelt wordt het in de bak ook wel vochtig, er staan 14 potten in dus 14 druppelaars, laat je die een half uur druppelen is alles nat.

            • NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              Mja maar dan past het niet meer op mijn tafels.
              Ik heb 2 tafels van 0,8 op 0,8 in een tent van 2,4 op 1,2 met een tsw2000 en een FC4800.

              Maar zolang de planten klein zijn en de wortels nog niet doorgegroeid zijn in de tray zie ik het nut van 2 lampen te gebruiken nog niet in.

              15 planten en het moeten er 16 worden om het aantal druppelaars te matchen.

            • Corleone1933
              Corleone1933 commented
              Editing a comment
              Het gaat heus wel goed komen, het is als je het voor het eerst doet altijd wat zoeken, maar met wat hulp gaat het zeker wel lukken, je hebt in ieder geval genoeg licht in huis, we blijven het volgen, suc6.

            #68
            Vandaag niets bijzonder te melden. De ene plant staat er iets mooier bij dan de andere.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 4 photos.

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Dit gaat helemaal niet goed. Ik zou de blokken er allemaal uithalen en in een bakje zetten met 2-3 cm voedingswater Ec 1.4 en pH 5.0. Bakje met de planten op blokken er in op de potten zetten. Voedingswater laten inweken en morgen de lamp een stukje lager. Zodra het bakje droog is weer aanvullen naar 2-3cm. Zodra je een bos wortels ziet pas in de eindpotten.

            • NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              De wortels begonnen al vanonder te groeien. Als ik te lang wacht zouden de wortels in elkaar verstrikken. Sommige wortels waren al 15cm lang door de rotswol gegroeid. Ok die nieuwe zaailing mss niet maar dan moet ik een tweede lamp al gaan gebruiken

            #69
            Wanneer je de zaailingen in een groter blok verpot en vervolgens dat grotere blok meteen in de eindpot zet, dan krijg je hetzelfde probleem als wanneer je het kleine blok te vroeg in een groter blok verpot: het blokje droogt uit want het water zakt immers naar onder en de wortels kunnen nog niet bij het water.

            lache toch.jpg
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Zolang er geen wortels onderuit het startblok komen is dat niet handig. Het blokje zonder startblok direct in de steentjes is dan nog praktischer. Wanneer je een druppelaar bij het blokje zet moet het wel goed komen.

            • NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              Mja uit de starterblokken halen zal nu niet meer gaan omdat andere al erdoor gegroeid zijn.
              Er was iemand die dat ook zo deed op het forum maar de naam ontspringt me. Starterblokken in steentjes met een druppelaar. Maar die heeft alles dit jaar verkocht.
              Nu even kijken naar de bladproblemen pagina. Want een paar hebben wat last.

            • NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              Bertusbeunhaas was het

            #70
            Dan is dat snel gegaan met het worteltje NewNoobie en met recht explosieve groei te noemen!
            Oorspronkelijk geplaatst door NewNoobie View Post
            Vandaag is het worteltje al na 1 dag door de rockwol gekomen van de nieuwe zaailing dus heb ik deze ook mooi verplant in een grotere starterblok en steentjes.
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


            • NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              Ik vermoed dat die rechtstreeks naar onder is gegroeid. Ik bedoel wel door het allerkleinste blokje die in mijn andere blokke zit van die zaailing. In de starter blokken zijn dat een paar planten die al lange wortels hebben

            #71
            Ik twijfel of sommige wat calcium en magnesium te kort hebben. Laatste post met foto’s de tweede foto heeft de plant wat vlekjes.

            Comment


            • NewNoobie
              NewNoobie commented
              Editing a comment
              Even berichtje naar mezelf voor als ik mijn verslag opnieuw lees. Ik heb dit niet gedaan omdat dit al in de hydrovoeding zit

            #72
            Update van vandaag.

            Er is een nieuwe geboorte🥳. Die heb ik alreeds in de tent geplaatst.

            Slecht nieuws van gisteren ik heb een stroomonderbreking van 4u gehad tijdens de lichtperiode. Ik hoop echt dat die eenmalige onderbreking niet al mijn planten tot herma gemaakt heeft.

            Terug een update fotootje van vandaag. De volgorde van de foto’s die ik bespreek van linksboven naar rechtsonder.

            Foto1 de geboorte🥳,
            foto2 mijn slechtste plant,
            foto3 plant met al blad problemen (ik dacht calcium te kort maar dat zit al in de pragron hydro voeding),
            foto4 mijn beste plantje🥳,
            foto5 een overzicht
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 5 photos.

            Comment


            • Silas
              Silas commented
              Editing a comment
              Mij overkomt het ook wel eens, je drukt 1 keer en krijgt 2 berichten.
              Wat de oorzaak is daar ben ik nog steeds niet uit. Geen probleem dan schakel je Silas in

            #73
            Zojuist nog eens 3 l voedingswater verdeeld over de 15 planten (nieuwe zaailing geef ik nog geen extra voeding tot hij in de starterblok staat)

            Comment


              #74
              Niet veel te melden vandaag. De newborne wat water gegeven omdat die wat droog stond.

              Ik denk wel wat langer te wachten volgende keer voor de planten te voeden, want die houden goed vocht vast die blokken. Op youtube zeggen ze wachten tot de blokken tot 50% gedroogd zijn voor opbieuw te voeden zodat de wortels genoeg zoeken en zuurstof krijgen. Laatste keer zagen ze er nog vrij nat uit.

              de fotootjes van vandaag.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 2 photos.

              Comment


              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                De druppelaars naast de blokken zetten en op de korrels laten druppen, zodanig dat het water ook naar de onderkant van de blokken loopt.

                Dan heb je geen last meer van de verkeerde informatie die je daarvan krijgt.

              • NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Dat lijkt me een goeie oplossing maar eerst zal ik zeker moeten zijn dat de wortels voldoende door de rotswol gegroeid zijn. Anders krijgen ze geen water omdat ze er niet aan kunnen.

                De meeste waren dit, dus moesten ze uit de tray voor ze in de rockwol van een andere plant begonnen te groeien.

                Maar in de potten liggen dan onder de rotswol plat (niet naar onder), omdat ik de wortels niet wou beschadigen door er stenen op te gooien. Dus heb ik die voorzichtig met de rotswol er op neer gelegd. (Was 1 lange sliert wortel niet een hele bos)
                Last edited by NewNoobie; 14 May 2023, 07:37. Reden: Typfout

              • Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Wortels kunnen door beschadigingen weer nieuwe wortels aanmaken.

                Je kan de druppelaar ook gewoon onderin de startblok stoppen.

              #75
              Ik vind dit maar een bijzonder systeem.. ben benieuwd wat dit word echt! Is het trouwens normaal dat die steenwol groen uitslaat? In dwc proberen we dit altijd te voorkomen door het blok lager te plaatsen. En zo nog steentjes over de blokken heen te hebben als afdekking

              Comment


              • NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Dat is door voedingswater van boven water te geven. Al bedek ik die met steentjes dan zullen de steentjes groen worden. Ok sommige gebruiken plastiekjes om af te delkken maar dat past niet op dit systeem. Zal niet erg kwaad kunnen.

                Wat wel is dat andere niet doen dat is die in grotere steenwol blokken doen en dan in airpots, ik doe het voor meer zone waar de wortels kunnen groeien. Mss waren die starterblokken overbodig want die houden naar mijn zin veel te oang water vast.

              • NewNoobie
                NewNoobie commented
                Editing a comment
                Enigste wat ik niet zo leuk vindt is dat die rotswoll zo nat blijft.

                Mijn hoop is dat die blok snel vol met wortels zit zodat die sneller uitdroogd en als ik water geef dat die sneller met “run off” geeft.
                Wat moet voor geen zout opbouw in de blok en zodat de steentjes onderin nat worden om via daar door te groeien.

                Heel hydro verwacht ik om meer zuurstof aan de worteltjes te geven en momenteel heb ik meer het gevoel dat ze er minder van krijgen omdat ze in een vochtige blok vast zitten.
                Dus ze mogen eens actief de blok goed leeg zuigen en actief achter water zoeken.
            Bezig...
            X