Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nik's Autoflower indoorgarden.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Nik's Autoflower indoorgarden.

    Dus als ik het goed versta blani, giet je elke dag 10l door je planten?
    Of dit doe je gewoon de eerste maal en dan gewoon telkens aanvullen?
    En vanaf welke week geef je zoveel drinken?
    Sorry voor al de vragen blani maar ik vind het wel interessant.

    @ smoking dad : de laatste die 194 g opbracht heeft er van zaadje tot oogst precies 100 dagen overgedaan.
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

    Comment


      #62
      Re: Nik's Autoflower indoorgarden.

      Nee sorry, zo bedoel ik het niet. Denk dat ik weer is niet duidelijk ben.. Is een standaard probleem de laatste tijd haha

      Ik bedoel hoe lang heeft jou plantje gegroeid.. Na x aantal weken stopt hij met groeien. En ik wil die X aantal weken weten.
      sigpic

      Comment


        #63
        Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

        Comment


          #64
          Re: Nik's Autoflower indoorgarden.

          Hier is het in de nacht ook rond de 18 graden bij de dames Nik, geen probleem volgens mij. ..

          Grtz
          Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

          Comment


            #65
            Re: Nik's Autoflower indoorgarden.

            Mooie struikjes, die NL.

            Heb ze momenteel ook staan. Heb ze allemaal verschillend getopt en de verschillen zijn duidelijk.
            Vanavond eens aan een update werken in mijn verslag. Dateert ondertussen al van een tijdje terug...

            Kan je zeggen dat ik ook zo'n laag struikje heb. Maar wat een hoeveelheid toppen is die aan het aanmaken zeg...
            sigpic
            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

            Comment


              #66
              Re: Nik's Autoflower indoorgarden.

              Ja idd dat is nog juist acceptabel el plantos, maar ik ben al aan het denken dat het nog veel kouder gaat worden buiten
              Maar blaas jij niet van je 1ne hok in je andere? Zo ga je toch nooit onder de 20...

              ff tussendoor .
              DSC02638.jpg Amnesia x skunk af

              @ Gamm idd deze batch zitten er heel veel korte struikachtige pheno's bij, ben redelijk benieuwd wat ervan gaat komen.
              Met al mijn topactie's heb ik het struik zijn maar aangemoedigd
              Maar ik blijf erbij af's moet je toppen, zelfs het mainlinnen moet erop lukken.
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

              Comment


                #67
                Re: Nik's Autoflower indoorgarden.

                Mooi man ziet er goed uit.

                Comment


                  #68
                  Re: Nik's Autoflower indoorgarden.

                  Sorry Nik, dat ik je vraag nu pas zie.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Nik View Post
                  Dus als ik het goed versta blani, giet je elke dag 10l door je planten?
                  Vorige rondes gaf ik water met een gieter. Dan gaf ik water tot het een beetje door de bodem naar buiten liep, dus dat was iets meer dan 2.5 liter per plant per dag.

                  Momenteel geef ik veel botter water: Ik zet iedere dag de pomp in het watervat 10 minuten aan. Ik schat dat er in die tijd 50 liter water verpompt wordt, dus de potten worden echt helemaal doorgespoeld.
                  Met kleinere plantjes doe ik wat voorzichtiger: Die laat ik wat verder indrogen, 1 of 2 dagen - en dan verzuik ik ze in een zondvloed.

                  Overigens volg ik niet de handleiding. Ik dacht van wel, maar ofwel de handleiding is verandert in de afgelopen 2 jaar, of ikzelf ben aan het dementeren. Er wordt tegenwoordig aangeraden om je cocos een behoorlijk eind te laten indrogen en dan pas weer te verzuipen, tenzij je kweekt op een cocos/perliet mengsel.

                  Comment


                    #69
                    Re: Nik's Autoflower indoorgarden.

                    Geen probleem blani!
                    Mijn coco's uitdrogen is bij mij uit den bozen, ik geef ook tot er een beetje uitloopt maar bij mij is dat idd niet zo veel met mijn kleinere potten.
                    Maar ik begin dit pas te doen na ongeveer 3 a 4 weken in het begin hou ik de coco's hetzelfde of ie uit de zak komt, dit voor de ontwikkeling van mijn wortels.
                    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                    Comment


                      #70
                      Re: Nik's Autoflower indoorgarden.

                      Ik zit net wat kweekverslagen na te lopen, om te kijken of ik nou heel raar water geef op cocos. Even gegoogled op "weed coco watering" en "weed wet dry cycle".

                      Voor zover ik zie kweken de meeste coco-kwekers zoals ik. Tijdens kiemen en groei laten ze de cocos nu en dan een stukje uitdrogen (wet-dry-wet-dry of wet-wet-wet-dry-wet-wet-wet-dry of dergelijke opmerkingen), maar zogauw het wortelstelsel volwassen is en de plant in bloei gaat is het wet-wet-wet-wet. Tot de oogst: Ik zie dat veel mensen 2 dagen (ofzo) voor de oogst stoppen met wateren, voor het gemak. Ik doe dat niet: Ik vind het fijn als mijn plantjes er stevig bijstaan als ik ze afknip en schoonpluk.

                      Een uitspraak die ik blijf tegenkomen is "overwatering on coco is virtually impossible".

                      Waar je misschien nog niet bij stilgestaan hebt: Je hoeft helemaal niet te kijken hoeveel ze nodig hebben en hoeveel je geeft. Als je doorhebt dat ze altijd na een dag water kunnen gebruiken (en ik de bloei kunnen ze dat eigenlijk iedere dag) dan kun je gewoon iedere dag 20 emmers water erdoorheen gieten. Niks meten, niks regelen: Gewoon pompen. Wat ik dus ook doe.

                      In mijn huidige bloei heb ik een bewatering gebouwd van koperpijp en tuinslang. In de groeifase waren dat blumatjes, omdat het zulke handige dunne slangetjes zijn met mooie koppelstukjes. De doseerunits heb ik meteen weggegooid: Als het pompje in het voedingsvat draait, dan wil ik dat de blumat-slangetjes op volle kracht spuiten. (okee, pissen.) Maar gedoseerd gedruppel op mijn cocos heb ik nooit nodig gevonden. Behalve op stekjes: Die wil ik nog wel eens bijdruppelen met een pipetje.

                      Comment


                        #71
                        Re: Nik's Autoflower indoorgarden.

                        Ook hier houd ik het continu vochtig, anders loopt het verse water makkelijker door dan een koffieapparaat zonder filter; kan ik alles weer op schoteltjes gaan zetten. Maar cocos heeft niet mijn voorkeur; teveel schommeling als je niets afmeet.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #72
                          Re: Nik's Autoflower indoorgarden.

                          ziet er goed uit man

                          Comment


                            #73
                            Re: Nik's Autoflower indoorgarden.

                            Ik geef gewoon met gieter, ik wel nog nooit gehad dat mijn coco's zo droog werd Dat het er rechtstreeks doorloopt , dan is je coco's toch niks meer waard...
                            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                            Comment


                              #74
                              Re: Nik's Autoflower indoorgarden.

                              Dat heeft LR2 op aarde.

                              Op cocos heb ik het ook nooit meegemaakt. (Wel eens wat cocos uitgedroogd om te zien wat er van overbleef. Dat nam daarna vlot weer water op.)

                              Comment


                                #75
                                Re: Nik's Autoflower indoorgarden.

                                Ik heb het ook al geprobeerd blani, maar het was hoogst ontvlambaar stof, dat erna weer water opnam idd maar mij zag het eruit dat die toch niet meer zoveel water ging kunnen opnemen...
                                Ik ga het nog eens verder testen eigenlijk...
                                Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                                Comment

                                Bezig...
                                X